۹ سال پیش

وعده ۲۰۰هزار شغل جدید در نیمه اول ۹۴

منقضی شده
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

پیش‌بینی ایجاد ۲۰۰هزار شغل جدید در نیمه اول ۹۴

خبرگزاری تسنیم: معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه با اشاره به اینکه ۷ جریان مهم در ایجاد اشتغال مؤثر است، گفت: پیش‌بینی می‌شود در نیمه اول سال آینده ۲۰۰هزار شغل جدید در کشور ایجاد شود.

حسن طایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره بسته اشتغال زایی سال آینده گفت: اشتغال محصول نظام اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است. اشتغال یک سیاست نیست بلکه جریان به هم پیوسته‌ای است که منجر به تحول در جامعه و در نهایت اشتغال زایی می‌شود.
طایی با تأکید بر اینکه اشتغال نتیجه فعالیت یک دستگاه نیست، اظهار کرد: بیکاری یکی از جلوه‌های فقر اجتماعی و اقتصادی است که دستگاه‌های دولتی و خصوصی باید همکاری لازم را داشته باشند. در جریان اشتغال 7 جریان نقش اساسی در تولید دارند که باید تمامی آنها کنار یکدیگر هماهنگ عمل کنند.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه ادامه داد: مهارت, آموزش، تخصص و دانایی، سرمایه ‎گذاری، رشد و تولید، محیط مناسب کسب و کار، فضای مساعد و امن سرمایه ‎گذاری، وجود تقاضا و بازار مناسب، فرهنگ متناسب و بهره‌وری نیروی کار و در آخر نظام اداری تسهیل‎گر و کارآمد 7 جریان مؤثر در ایجاد اشتغال است.
وی با اشاره به اینکه نظام اداری تسهیل‌گر و کارآمد یکی از جریان‌های ایجاد اشتغال است، تصریح کرد: با همکاری‌های جدیدی که با سازمان مدیریت داشتیم، پیش‌بینی می‌شود در نیمه اول سال94، به‌میزان 200هزار شغل جدید در کشور ایجاد شود.
طایی درباره مشکلات متعدد نرخ سود بانک‌ها افزود: برای حل مشکلات نرخ سود بانک‌ها با بانک مرکزی مذاکره کردیم، و سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بانک مرکزی قول دادند که تسهیلات لازم برای اجرای بسته در سال آینده را فراهم کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه آمار بیکاران مطابق با آماری است که مرکز آمار اعلام می‌کند، افزود: طبق آخرین آمار، عرضه نیروهای کار 23.5 میلیون نفر و تقاضای نیروی کار یا جمعیت شاغل 21 میلیون نفر است که می‌توان گفت دو و نیم میلیون نفر بیکار هستند.
طایی با تأکید بر اینکه به‌طور دقیق نمی‌توان گفت آمار بیکاران در جامعه چقدر است، گفت: اشتغال بزرگ از طریق مشاغل کوچک و متوسط یکی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید است. در گذشته وام‌های زودبازده داده می‌شد که هیچ نتیجه و ثمربخشی در بحث اشتغال‌زایی نداشت و معمولاً‌ به‌سمت دلالی و واسطه‌گری هدایت می‌شد. در دولت تدبیر اختصاص تسهیلات به کارآفرینان و دارندگان مشاغل خانگی توسط وزارت کار با اولویت کارآفرینان و کسب و کارهای خرد و کوچک با نظارت بیشتری همراه بود.
وی میزان تسهیلات درخواستی از سوی متقاضیان مشاغل خانگی را 3000 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این منابع از طریق صندوق کارآفرینی امید اختصاص داده شده است. زنجیره ارزش کسب و کارهای کوچک و خانگی, ساماندهی وضعیت بنگاه‌های خرد و کوچک از برنامه‌های وزارت کار است.

جهت  مطالعه اخبار استخدامی سال ۹۴ اینجا کلیک نمایید

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=274617
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد