۷ سال پیش

پاسخ به سوالات و ابهامات جریمه سربازی

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح به برخی از سوالات و ابهامات درباره جریمه ریالی سربازی پاسخ داد.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار نظام وظیفه و معافیت خدمت سربازی اینجا کلیک کنید


سردار موسی کمالی با بیان اینکه طرح جریمه ریالی سربازی در سال ۹۵ از ابتدای خردادماه آغاز شده و تا پانزدهم تیرماه ادامه دارد، گفت:‌ متقاضیان و آن دسته از مشمولان غایبی که تا پایان سال ۹۵، هشت سال یا بیشتر غیبت داشته باشند می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ درخواست خود را ثبت کنند.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی  ادامه داد: دانشجویان انصرافی که تا ۳۱ شهریورماه ۹۳ انصراف داده باشند در صورتیکه تا پایان سال ۹۵، هشت سال از اخذ آخرین مدرک تحصیلی‌شان گذشته باشد، می‌توانند برای بهره‌مندی از جریمه ریالی سربازی ثبت نام کنند.
کمالی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا مدرک پیش دانشگاهی به عنوان آخرین مدرک تحصیلی حساب می‌شود یا خیر ؟ گفت: در قانون، مشمولان با مدارک زیر دیپلم، دیپلم، فوق دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و … دسته بندی شده‌اند و در متن آن مدرک پیش دانشگاهی به عنوان مدرک تحصیلی مطرح نشده. بنابراین افرادی که دارای مدرک پیش دانشگاهی هستند و پس از آن مدرک بالاتری دریافت نکرده‌اند مدرک دیپلم به عنوان آخرین مدرک تحصیلی‌شان لحاظ خواهد شد.
جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره اینکه پیامک‌های تعیین تکلیف چه مدت پس از ثبت نام، برای متقاضیان ارسال می‌شود، گفت: فرآیند ثبت نام ۴۵ روزه است و در مرحله نخست تا الان تصمیمی برای تمدید آن وجود ندارد. ارسال پیامک نیز پس از بررسی سوابق و اطلاعات فرد انجام می‌شود. بنابراین ممکن است برای برخی از افراد چند روز پس از ثبت نام پیامک تعیین تکلیف ارسال شده و برای برخی از افراد کمی این پروسه طولانی‌تر شود؛ اما جای نگرانی از این بابت وجود ندارد.
شرایط جریمه ریالی برای سربازان فراری
کمالی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا سربازان فراری امکان بهره‌مندی از جریمه ریالی سربازی را دارند یا خیر ؟ اظهار کرد: سال گذشته سربازان فراری مورد عفو قرار گرفته. بنابراین اگر فردی تا پایان سال ۹۵، هشت سال یا بیشتر از زمان ترک یگان خدمتی‌اش گذشته باشد می‌تواند به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کرده و درخواستش را ثبت کند.
کمالی ادامه داد: با توجه به بخشودگی سربازان فراری پرونده این افراد به دستگاه قضایی نخواهد رفت و آنان با پرداخت جریمه از انجام خدمت سربازی معاف خواهند شد.
وی درباره آن دسته از سربازانی که ممکن است چند بار اقدام به ترک یگان خدمتی خود و فرار از سربازی کرده باشند نیز گفت: درباره این افراد معیار تاریخ آخرین اقدام به فرار است و دفعات پیشین لحاظ نخواهد شد.

آیا بخشودگی مشمولان غایب در راه است؟
جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به سوال دیگر درباره اینکه آیا بخشودگی سنی مشمولان غایب سربازی اجرا می‌شود یا خیر؟ تصریح کرد: هیچ برنامه‌ای برای بخشش سربازی مشمولان غایب و فراری وجود ندارد و در حال حاضر تنها متولدین تا پایان سال ۵۴ از انجام خدمت سربازی معاف و مشمول بخشودگی شدند و تصمیم دیگری برای متولدین سال‌های بعد وجود ندارد.
کمالی درباره اینکه اگر کسی دارای مدرک تحصیلی سیکل باشد نحوه محاسبه سنوات غیبتش بر چه اساسی خواهد بود ،گفت: در مورد این افراد معیار تاریخ رسیدن به سن مشمولیت یعنی ۱۹ سال تمام است و تاریخ اخذ آخرین مدرک تحصیلی در مورد آنان صدق نمی‌کند.

تصمیمی برای تمدید مهلت ثبت نام جریمه ریالی سربازی وجود ندارد
وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه آیا امکان تمدید مهلت ثبت نام در طرح جریمه ریالی سربازی پس از ۱۵ تیرماه وجود دارد یا خیر؟ گفت: برنامه ای در این خصوص نداریم و فعلا تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است. پس از پایان مهلت ثبت نام و بررسی ثبت نام کنندگان درباره تمدید مهلت ثبت نام در سال جاری تصمیم گیری خواهد شد.
جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره مبلغ جریمه ریالی و شرایطی که باعث افزایش یا کاهش این رقم می‌شود نیز گفت: به ازای هر سال غیبت ۱۰ درصد به مبلغ کل جریمه اضافه می‌شود. به ازای همسر نیز ۵ درصد و به ازای هر فرزند نیز ۵ درصد از این رقم کاسته می‌شود، ضمن اینکه مبلغ جریمه ریالی برای متقاضیان بر حسب مدرک تحصیلی متفاوت است.
کمالی با بیان اینکه مبلغ جریمه بر اساس ماه نیز تغییر می‌کند خاطرنشان کرد: مشمولانی که زودتر برای ثبت نام به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه کنند مبلغ کمتری پرداخت خواهند کرد.
وی  درباره قسط بندی جریمه ریالی سربازی و شرایط آن نیز گفت: آئین نامه قسط بندی جریمه ریالی سربازی به زودی اعلام خواهد شد و اینکه اقساط چند ماهه باشد و یا چه مدرکی به متقاضیان پرداخت اقساطی داده خواهد شد، طی این هفته یا هفته آینده بررسی و اعلام خواهد شد.
جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اجرای طرح تشدید برخورد با مشمولان غایب و فراری گفت: این موضوع قانونی بوده و قانون این اختیار و وظیفه را به نیروهای مسلح داده تا نسبت به دستگیری و اعظام به خدمت مشمولان غایب و فراری اقدام کند. از همین رو ما تصمیم داریم تا با آن دسته از مشمولان غایب و سربازان فراری که قصد تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود را ندارند برخورد کرده و آنان هنگام دریافت گواهی نامه، تعویض گواهی نامه و … شناسایی و نسبت به دستگیری‌شان اقدام می‌شود. ضمن اینکه با مراکزی که اقدام به جذب و به کارگیری مشمولان غایب کرده باشد نیز برخورد شده و آنان برای بار اول به ازای هر سرباز غایب باید هزینه سالیانه یک سرباز یعنی پنج میلیون تومان به عنوان جریمه پرداخت کرده و برای دفعات بعد معادل هزینه سه سرباز یعنی ۱۵ میلیون تومان را می‌بایست پرداخت کند.
کمالی در پایان با تاکید بر اینکه اخبار مربوط به سربازی تنها از طریق ستاد کل نیروهای مسلح یا سازمان وظیفه عمومی ناجا و از طریق رسانه‌های رسمی اعلام می‌شود، گفت: بنابراین توصیه همیشگی ما به مشمولان و خانواده‌هایشان این است که به شایعات و خبرهای غیر رسمی توجه نکرده و هر چه سریعتر وضعیت سربازی خود را مشخص کنند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=619384
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد