• ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
  • 1k نظر «نمایش»

سوالات متداول آزمون استخدام بانک سپه

سوالات متداول آزمون استخدام بانک سپه

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۵ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

پرسشهای متداول در خصوص آزمون استخدامی بانک سپه

جهت مشاهده جدیدترین اخبار استخدامی بانک سپه اینجا کلیک نمایید


- آیا افرادی که معدل آنها اختلاف ناچیزی با معدل تعیین شده دارند، می توانند در آزمون شرکت نمایند؟ خیر، رعایت شرط حداقل معدل ذکر شده در شرایط اختصاصیِ آگهی آزمون استخدامی برای کلیه داوطلبان الزامی می باشد، لذا این دسته افراد حائز شرایط شرکت در آزمون نمی باشند.

- چرا سهمیه شهرها از لحاظ مدارک و رشته تحصیلی تفکیک نشده است؟ سهمیه شهرها صرفاً‌ از حیث نوع جنسیت تفکیک شده است و رشته های تحصیلی نسبت به یکدیگر اولویت ندارند و انتخاب افراد براساس نمره و رتبه فرد در آزمون انجام می پذیرد.

- سوالات آزمون استخدامی از چه منابعی هستند؟ آزمون های استخدامی منابع مشخصی ندارند و سؤالات براساس مواد آزمون مشخص شده از منابع معتبر دانشگاهی و سرفصل های مورد تأیید وزارت علوم طراحی می شوند.

- به منظور بهره مندی از معافیت سن (بند «د» از ماده 2 شرایط اختصاصی) آیا محل کار قبلی من جزو دستگاههای مشمول ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری می باشد؟ برای مشخص شدن این موضوع پیشنهاد می شود مراتب از محل کار قبلی استعلام شود.

- دستگاه ها و سازمانهایی که سوابق خدمت غیررسمی در آنها به حداکثر سن مورد پذیرش افزوده می گردد، شامل چه دستگاه هایی می باشد؟ در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی فراگیر (در قسمت شرایط عمومی استخدام) مواردی که به شرط حداکثر سن مقرر در آگهی استخدامی قابل اضافه شدن می باشد؛ به صراحت مشخص شده است، توصیه می شود موارد ذکر شده به دقت مطالعه شود.

- سوابق خدمتی آن دسته از داوطلبان واجد شرایط که در حال حاضر به عنوان کارکنان قراردادی تابع قانون کار در بانک خدمت می نمایند، به منظور بهره مندی از مقررات مربوط به حداکثر سن مورد پذیرش، چگونه محاسبه خواهد شد؟ در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی فراگیر (در قسمت شرایط عمومی استخدام) مواردی که به شرط حداکثر سن مقرر در آگهی استخدامی قابل اضافه شدن می باشد؛ به صراحت مشخص شده است، توصیه می شود موارد ذکر شده به دقت مطالعه شود.

- نحوه استخدام در بانک به چه صورت می‌باشد؟ به ‌موجب بخشنامه شماره 9757/93/200 – 1393/7/19 جانشین محترم معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وقت رئیس جمهور، جذب و استخدام افراد بصورت رسمی در دستگاه های اجرایی بر اساس مجوزهای استخدامی صادره از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و از میان داوطلبان واجد شرایط که نمرات لازم را در آزمون و مصاحبه استخدامی بر اساس ضوابط دستورالعمل ابلاغی آن سازمان کسب کرده باشند و از نظر گزینش اخلاقی-عقیدتی واجد شرایط تشخیص داده شوند، با تأیید سازمان مذکور امکان پذیر اعلام شده است. بر همین اساس استخدام افراد در بانک نیز بر اساس مجوزهای صادره از سوی مرجع ذی صلاح وپس از انجام هماهنگی های لازم با آن مرجع و با رعایت دستورالعمل های ابلاغی صرفاً از طریق شرکت افراد در آزمون مشترک فراگیر (آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور) امکان پذیر می باشد.

- استخدام فرزندان همکار در بانک به چه صورت انجام می‌شود؟ جذب و به کارگیری فرزندان همکار نیز همانند سایر متقاضیان استخدام از طریق شرکت در آزمون های مشترک فراگیر (آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور) صورت می پذیرد، از این رو فرزندان این عزیزان در صورت تمایل و داشتن شرایط مربوط می توانند با شرکت در آزمون های مذکور و کسب امتیازات لازم در آزمون و مصاحبه موجبات استخدام خود را فراهم نمایند.

- استخدام در بانک بدون شرکت در آزمون امکان پذیر است؟ خیر، بموجب مقررات موضوعه جذب و استخدام افراد در بانک، بر اساس مجوزهای صادره از سوی مرجع ذی صلاح (سازمان اداری و استخدامی کشور) و پس از انجام هماهنگی های لازم با آن مرجع و با رعایت دستورالعمل های ابلاغی صرفاً از طریق شرکت افراد در آزمون مشترک فراگیر (آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور) امکان پذیر می باشد.

- استخدام اعضای خانواده شهدا به غیر از فرزندان شهید در بانک چگونه است؟ اعضای خانواده محترم شهدا مانند سایر افراد باید در آزمون مشترک فراگیر(آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور) شرکت کرده و طبق ساز و کار اعلام شده و در نظر گرفتن شرایط مندرج در دفترچه راهنمای آزمون که همزمان با ثبت نام در سایت مجری برگزاری آزمون استخدامی قرار خواهد گرفت، با شرکت در آزمون استخدامی فراگیر و کسب موفقیت در مراحل آزمون، مصاحبه، گزینش و... موجبات استخدام خود را فراهم نمایند.

- آیا سابقه خدمت شرکت های خصوصی، به عنوان سابقه خدمت غیردولتی برای کارکنان بانک لحاظ می شود؟ بر اساس قانون، کارکنانی که قبل از استخدام در بانک در شرکت ها و موسسات غیر دولتی دارای سابقه خدمت بوده و بابت آن حق بیمه یا کسور بازنشستگی به صندوق ذی ربط پرداخت نموده باشند، هنگام احراز شرایط بازنشستگی، با انتقال حق بیمه پرداختی به صندوق بازنشستگی کارکنان بانک ها می توانند از سابقه مزبور در تعیین حقوق بازنشستگی خود استفاده نمایند.

- درخصوص جذب و استخدام فرزندان جانباز 25% چه اقدامی انجام پذیرفته است؟ این موضوع نیازمند اخذ مجوز استخدام می باشدکه در این راستا مکاتبات لازم انجام پذیرفته و اسامی فرزندان همکار جانباز 25% به بالا در لیست متقاضیان استخدام ثبت شده است که در صورت وصول نتیجه اقدام لازم معمول خواهد شد.

- درخصوص جذب و استخدام فرزندانِ همکاران: شهید، جانبازان 25% و به بالا و آزاده چه اقدامی انجام پذیرفته است؟ این موضوع نیازمند هماهنگی با مراجع ذی صلاح برای نحوه تخصیص سهمیه های قانونی مربوط به ایثارگران می باشد که در این راستا پیرو مجوز استخدامی اخیر صادرشده برای بانک متبوع در سال 96 و پس از هماهنگی و پیگیری های بعمل آمده از مراجع ذی صلاح برای نحوه تخصیص سهمیه های قانونی مربوط به ایثارگران، مقرر شد کلیه مشمولین ماده 48 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 1380/11/27 مجلس شورای اسلامی (شامل فرزندانِ همکاران: شهید، جانبازان 25% و به بالا و آزاده) همانند سایر ایثارگران برای بهره مندی از سهمیه های استخدامی مربوط، در آزمون استخدامی آتی (آزمون مشترک فراگیر) -که ثبت نام آن از تاریخ 1393/3/29 لغایت 1396/4/5 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org انجام می پذیرد- شرکت نمایند تا پس از رقابت بین داوطلبان ایثارگر و در صورت قبولی اقدامات مقتضی در رابطه با به‌کارگیری آنان بعمل آید.
در همین رابطه لازم است افراد مشمول مورد اشاره طبق ساز و کار اعلام شده و در نظر گرفتن شرایط مندرج در دفترچه راهنمای مربوط که همزمان با ثبت نام در سایت مذکور قرار خواهد گرفت، با شرکت در آزمون استخدامی فراگیر، موجبات استخدام خود را فراهم نمایند


مطالب مفید و کاربردی در خصوص مصاحبه های استخدامی
آرشیو تجربیات کارجویان از گزینش و مصاحبه آزمون های استخدامی  لیست رویداد های مهم شمسی و قمری ویژه مصاحبه استخدام  سوالات مصاحبه روانشناسی آزمون های استخدامی  تاثیر مهارت‌های فردی در مصاحبه شغلی
 جزوه آموزشی چگونه استخدام شویم؟  در مصاحبه های استخدامی چه لباسی مناسب تر است؟  تکنیک های مصاحبه استخدامی از زبان محمدرضا شعبانعلی

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=786721
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k