• ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
  • 0k نظر «نمایش»

چه تعداد معلم متقاضی ورود به پایتخت هستند؟

چه تعداد معلم متقاضی ورود به پایتخت هستند؟

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

چه تعداد معلم متقاضی ورود به پایتخت هستند؟

جهت ورود به صفحه اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک نمایید
جهت ورود به صفحه استخدامی آموزش و پرورش تهران اینجا کلیک نمایید
 


خبر 29 خرداد 96: چه تعداد معلم متقاضی ورود به پایتخت هستند؟ (منبع: خبرگزاری تسنیم)

معاون آموزش‌وپرورش شهر تهران با اشاره به اینکه تا کنون ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از فرهنگیان ساکن شهرستان‌ها متقاضی انتقال به پایتخت بوده‌اند، گفت: در بحث نقل و انتقال نیروی انسانی ورود آقایان به شهر تهران را باز گذاشته‌ایم.

محسن بهارلو در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در خصوص نقل و انتقال نیروی انسانی به پایتخت، اظهار کرد: در شهر تهران به لحاظ نیروی انسانی در جنسیت با عدم تناسب مواجه هستیم به گونه‌ای که در جنسیت آقایان در تمام رشته‌ها و دوره‌های تحصیلی به معلم نیاز داریم.

وی افزود: در بحث نقل و انتقال نیروی انسانی ورود آقایان به شهر تهران را باز گذاشته‌ایم و آنها می‌توانند درخواست خود را ارائه دهند که با آن موافقت می‌شود اما شرط اول انتقال از شهرستان به تهران موافقت استان مبدأ برای خروج و شرط دوم موافقت استان مقصد برای ورود است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه ورود نیرو به شهر تهران در شغل آموزگاری نیز باز است، گفت: برای ورود آموزگار به شهر تهران موضوع جنسیت مطرح نیست چرا که با کمبود آموزگار در دوره ابتدایی مواجه هستیم.

بهارلو تصریح کرد: در دوره متوسطه با مازاد نیروی زن در اکثر رشته‌ها مواجه هستیم بنابراین ورودی به شهر تهران برای دوره متوسطه در جنسیت خانم‌ها را بسته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه بیشترین کسری نیروی انسانی در شهر تهران مربوط به دوره ابتدایی است، ادامه داد: روند بازنشستگی معلمان در شهر تهران رشد بالایی دارد و نیروی انسانی از نظر سنی دارای سابقه بالایی است و امسال حدود 4 هزار نفر بازنشسته می شوند.تا سال 1401 حدود 29 هزار نفر بازنشسته می شوند این در حالی است که پیش‌بینی ورود نیرو تا این بازه زمانی تا کنون 3 هزار نفر بوده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شهر تهران افزود: این روند موجب افزایش نیاز شهر تهران به معلم می‌شود. از سوی دیگر در دوره ابتدایی نیز با رشد دانش‌آموز مواجه هستیم که این مسئله نیز بحث کمبود نیروی آموزگار را رقم می‌زند.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز 7 هزار و 500 نفر از فرهنگیان ساکن شهرستان‌ها متقاضی انتقال به پایتخت بوده‌اند و درخواست خود را در سامانه نقل و انتقال ثبت کرده‌اند، ادامه داد: در شهر تهران به آنها نیاز داریم اما موافقت با ورود آنها به پایتخت مشروط براین است که منطقه مبدأ(محل فعالیت آنها) به آنها اجازه خروج دهدو منطقه مقصد با توجه به جنس و رشته به آنها نیاز داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: در بند «و» بودجه به استان‌ها الزام شده است تا هزینه‌های سایر خود را کاهش دهند و همین موضوع باعث می‌شود تا استان‌ها برای به حفظ نیروی انسانی مورد نیاز خود و کاهش ساعات حق التدریس اهتمام نمایند.

بهارلو در پاسخ به این پرسش که آموزش و پرورش شهر تهران از طریق آزمون استخدامی چه تعداد جذب نیرو داشت، بیان کرد: در آزمون استخدامی سال 95 حدود 715 سهمیه به شهر تهران اختصاص یافت همچنین تلاش می‌کنیم تا بخش دیگری از کسری نیروی خود را از طریق حق التدریس جبران کنیم به گونه ای که درسال تحصیلی گذشته 100 هزار ساعت حق التدریس پرداخت کردیم که بار مالی آن به نرخ ساعت و سابقه نیروهای رسمی بستگی دارد و از 8 هزار تا 10 هزار تومان متغیر است.

وی خاطرنشان کرد: در حال بررسی هستیم تا بخشی از ساعات حق التدریس را از نیروهای پیش دبستانی که به موجب قانون اجازه به کار گیری آنها را داریم تامین کنیم.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=797368
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد