• ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
  • 0k نظر «نمایش»

کارمندان قراردادی شهرداری در اولویت پروسه جذب و استخدام

کارمندان قراردادی شهرداری در اولویت پروسه جذب و استخدام

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

کمک به بازنشستگی انگیزشی کارکنان شهرداری

جهت ورود به صفحه اصلی استخدام شهرداری های استان تهران اینجا کلیک نمایید


خبر 11 اسفند 98: کارمندان قراردادی شهرداری در اولویت پروسه جذب و استخدام 

اعضای شورای شهر تهران در بررسی تبصره ۲۱ بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری تهران به پیشنهادی در خصوص در اولویت جذب قرار گرفتن نیروهای شاغل در شهرداری رأی مثبت ندادند و تاکید داشتند که پروسه جذب باید براساس قوانین بالادستی و آزمون سراسری صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران صبح امروز در جلسه علنی به بررسی ماده واحده و تبصره‌های بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری تهران پرداختند و در بررسی تبصره ۲۱ که پیرامون جذب، استخدام و ارتقای بهره‌وری و اصلاح ساختار سازمانی بود حجت نظری پیشنهاد داد از آنجایی که در شهرداری تهران افراد متعددی با قراردادهای گوناگون فعال هستند این افراد در پروسه جذب و استخدام، در اولویت قرار گیرند.

وی با بیان این‌که در شهرداری افرادی با سابقه کار گوناگون وجود دارد که حتی فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های معتبر هستند، اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود این افراد به دلیل داشتن سابقه، تجربه و آشناییت با سیستم شهرداری در اولویت جذب قرار گیرند.

به گزارش ایسنا، میرلوحی در مخالفت با این پیشنهاد گفت: با اعضای شورای شهر در تدوین برنامه سوم به طور مفصل در خصوص فرآیند جذب در شهرداری به بحث و تبادل نظر پرداختیم و با کمال تاسف باید اعلام کنم بیش از آنچه که نیاز داریم، نسبت به جذب نیروی انسانی اقدام شده است به خصوص در سال آخر مدیریت شهری قبلی ۱۳ هزار نفر با یک سازوکار متفاوت وارد شهرداری شدند که متاسفانه ۶۰۰۰ نفر آنها دیپلم و زیر دیپلم بودند که این فاجعه است، چرا که به کیفیت نیروی انسانی در شهرداری لطمه وارد کرده است.

وی با بیان این‌که ما نباید با این پیشنهادات اینچنینی زیرآب برنامه سوم توسعه که خودمان تدوین کرده‌ایم را بزنیم، اظهار کرد: ۱۳۰ هزار نفر با شهرداری کار می‌کنند و امسال ۱۲ هزار میلیارد تومان هزینه جاری این پرسنل است و اگر می‌خواهید جذب انجام دهید، پس بهتر است درها را باز کنید تا همه بیایند.

محمدجواد حق‌شناس در دفاع از این پیشنهاد، گفت: این پیشنهاد در راستای کاهش بار شهرداری بوده است، چرا که بالاخره جذب و استخدام در شهرداری جریان دارد و بهتر است از افرادی که تجربه دارند استفاده کنیم.

حسن رسولی در مخالفت با این پیشنهاد، اظهار کرد: ۱۳ هزار نفر در سال آخر دوره مدیریت شهری گذشته وارد شهرداری شدند و این نیروها به شهرداری‌ها تحمیل شد و با این‌که این افراد در شهر شاغل شدند، اما شهرداری بیچاره شده است.

وی با بیان این‌که ما تبدیل وضعیت را در شهرداری بسته‌ایم و استخدام در همه‌جا تابع قانون بالادستی است، ادامه داد: نیروهای جدید در یک آزمون سراسری شرکت می‌کنند و از آن طریق انتخاب می‌شوند اما می‌توان به گزینه داشتن تجربه نیز امتیاز خاص داد، اما باید اعلام کنم که سازوکار نیروی انسانی در شهرداری معیوب است و باید آن را اصلاح کنیم.

به گزارش ایسنا، نهایتا این پیشنهاد مبنی بر در اولویت‌ قرارگرفتن نیروهای باتجربه شهرداری در استخدام رأی نیاورد.

با این حال اعضای شورای شهر تهران به کلیات تبصره ۲۱ بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری رای مثبت دادند و برهمین اساس شهرداری تهران موظف است در جهت ارتقاء بهره‌وری و اصلاح ساختار سازمانی، متناسب‌سازی سطوح و عناوین شغلی با عنوان پرداخت‌های انتقالی به کارکنان، پاداش پایان خدمت بازنشستگان و بازخرید کارکنان در چارچوب مقررات نسبت به بازنشستگی، بازنشستگی پیش از موعد یا بازخریدی سالانه در مجموع معادل شش درصد از نیروی انسانی شاغل واحدهای مختلف اعم از کارکنان رسمی، ثابت، قراردادی و کارگری اقدام کند.

همچنین در این تبصره به کمک بازخریدی و بازنشستگی انگیزشی کارکنان مازاد سایر سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه اقدام خواهد شد.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=1773787
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد