۹ سال پیش

کاهش دو درصدی نرخ بیکاری کشور
No Image

کاهش دو درصدی نرخ بیکاری کشور

منقضی شده

منقضی شده
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور از تلاش برای کاهش دو درصدی نرخ بیکاری تا پایان برنامه پنجم توسعه خبر داد.

منطقه کرمانشاه، محمدحسین فروزان مهر در دیدار با فعالان اقتصادی و جمعی از مسئولین استان کرمانشاه از تلاش برای کاهش دو درصدی نرخ بیکاری تا پایان زمان باقی مانده برنامه پنجم توسعه خبر داد و گفت: برای این منظور در سال جاری 257 هزار میلیارد تومان و برای سال آینده 320 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی محل تامین این اعتبارات را نیز از محل اعتبارات تملک‌های دارایی‌های سرمایه‌ای، قراردادهای فاینانس، سرمایه گذاری های بخش خصوصی و تسهیلات بانکی عنوان کرد.

به گفته او اشتغال ایجاد شده بیشتر در قالب صنایع بزرگ خواهد بود که البته این صنایع باید به سمت بازارهای غیر بانکی از جمله بورس بروند.

معاون وزیر کشور عدم توازن نرخ بیکاری را یکی از مهمترین مشکلات فعلی کشور دانست و بر لزوم کاهش آن تاکید کرد.

فرزوان مهر در ادامه ایران را کشوری خواند که سهم منابع در تولید آن حدود 80 درصد است و بسیاری از سهم بخش تولید از محل منابع طبیعی تامین می شود و این در حالی است که این رقم در کشورهای دیگر بسیار پایین تر است.

وی با بیان اینکه باید سهم تولیدات دانش بنیان در تولید کشور افزایش یابد، اظهار کرد: بر اساس افق 1404 باید سهم تولیدات دانش بنیان از تولید کشور به 51 درصد برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور با اشاره به شرایط رکود تورمی که بر کشور حاکم است، ادامه داد: باید تسهیلات ارزان قیمت در اختیار تولیدکنندگان قرار دارد و در شرایطی که درآغاز اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها هستیم این واحدها را حمایت کرد.

فرزوان مهر تصریح کرد: البته امروز حمایت صرف از واحدهای تولیدی دیگر جوابگو نیست و عرصه تولید نیازمند تغییر فکر و رویه دارد.

وی با بیان اینکه با کاهش هزینه تمام شده و افزایش بهره‌وری باید مزیت‌های رقابتی را افزایش داد، افزود: دیگر نباید به دنبال بازاریابی بود و لازم است بازارسازی جایگزین آن شود.

معاون وزیر کشور در ادامه بر لزوم توسعه پایدار استانها نیز تاکید و خاطرنشان کرد: معتقدم استان ها نباید دنبال ظرفیت‌هایی بروند که با شرایط و زمینه‌های توسعه ای آنها ناهمگون است.

به گفته او باید برای هر استان ظرفیت استراتژی توسعه ای در نظر گرفت و بر اساس آن برنامه ریزی کرد.

فرزوان مهر نبود برنامه آمایش سرزمین را یکی دیگر از مشکلات کشور دانست و افزود: بنا داریم این برنامه را با جدیت پیگیری کنیم که مطالعات فاز اول آن نیز در بسیاری از استانهای کشور نهایی شده است. این طرح باعث می شود وضعیت هر استان در تقسیم کار ملی مشخص باشد.

به گفته او باید با تامین امنیت و آرامش در مرزها سرمایه های بزرگ و صنایع را به سمت مرزها سوق داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور در ادامه بر لزوم توجه به زنجیره‌های ارزش و خوشه بندی مناسب در واحدهای تولیدی و صنعتی تاکید کرد و گفت: واحدهایی که منفرد فعالیت می‌کنند نمی‌توانند به اشتغال پایدار برسند و موفق باشند.

فرزوان مهر ادامه داد: در استانی مثل کرمانشاه که پتانسیل‌های کشاورزی فراوانی دارد می توان با ایجاد صنایع تبدیلی ارزش افزوده فراوانی به دست آورد.

وی با بیان اینکه هم اکنون میزان تولیدات زراعی کرمانشاه در حد میانگین کشور است، تاکید کرد: هنوز در این بخش جای کار بیشتری وجود دارد.

معاون وزیر کشور از نرخ بیکاری 20 درصدی کرمانشاه در زمستان گذشته هم یاد کرد و گفت: این رقم از میانگین کشور که حدود 10.4 می باشد بیشتر است و باید برای آن چاره ای اندیشید.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=73051
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد