۸ سال پیش

کمبود دستمزد موجب افزایش نرخ بیکاری است

منقضی شده
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

افزایش حقوق کارگران با اعمال قانون میسر است، نه چانه زنی

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار تعیین دستمزد کارگران اینجا کلیک کنید


دبیر کانون شورای اسلامی کار خراسان رضوی گفت: افزایش حقوق کارگران با اعمال قانون میسر است نه چانه زنی میان کارگر و کارفرما، کمبود دستمزد موجب افزایش نرخ بیکاری جوانان می‌شود.

رحمت الله پور موسی در گفت‌و‌گو با مشهد پیام در مورد افزایش ۱۴ درصدی حقوق کارگران در سال ۹۵ اظهار کرد: کارگران در سطح استان و کشور ۳۰ روز کار می‌کنند ولی بیش از ۱۰ روز حقوق نمی‌گیرند؛ با توجه به هزینه‌های سنگین زندگی و کمبود دستمزد کارگران، حداقل حقوق جامعه کاری می‌بایست دو ملیون تومان باشد ولی با پی‌گیری‌های صورت گرفته تنها ۱۴ درصد در سال ۹۵ به حقوق کارگران افزوده شده است.
پور موسی تصریح کرد: فاصله زیادی میان حق دستمزد با حقی که کارگر به عنوان حقوق دریافت می‌کند وجود دارد، مشکل این امر از آن جاست که مسائل مرتبط با افزایش حقوق در شورای عالی کار بر پایه مسائل قانونی پی‌گیری نمی‌شود، بلکه چانه زنی میان کارگر، کارفرما و دولت موجب می‌شود تا بر سر حقوق کارگر توافق صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه اعطای دستمزد حداقلی به کارگران اثرات منفی در جامعه می‌گذارد، عنوان کرد: کمبود حقوق کارگر موجب می‌شود که وی به چند شغله بودن روی آورد، این امر سبب می‌شود که فضای کار از سایر کارگران گرفته شود؛ کمبود دستمزد موجب افزایش نرخ بیکاری می‌شود.

دبیر کانون شورای اسلامی کار خراسان رضوی تاکید کرد: اینکه بیش از ۸۰ درصد بازنشستگان به اشتغال مجدد روی می‌آورند ناشی از کمبود دستمزد در ایران است؛ پایین آمدن بهره وری انسان و افزایش آمار تلفات ناشی از کار در ایران از جمله خطراتی است که کارگران چند شغله را تهدید می‌کند.

پور موسی با بیان اینکه اقتصاد ما فلج است، اظهار کرد: ۴۰ درصد از جامعه را کارگران تشکیل می‌دهند، با توجه به اینکه قدرت خرید آن‌ها پایین است، در نتیجه ۴۰ درصد از فروش در جامعه کاهش می‌یابد و در نتیجه چرخ‌های اقتصادی به گردش در نمی‌آید.

وی با تاکید بر اینکه دستمزد کارگران باید واقعی شود، گفت: اگرچه کارفرمایان نیز با مشکلات  مالی و حقوقی مواجه هستند ولی مشکلات آن‌ها دلیل نمی‌شود که از حقوق کارگران صیانت نشود؛ خواسته ما کنار گذاشتن چانه زنی‌ها و اعمال قانون در تایین حقوق کارگران است.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=580531
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد