۷ سال پیش

کمبود ۴۰ قاضی در مشهد
No Image

کمبود ۴۰ قاضی در مشهد

منقضی شده


منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 

رئیس شوراهای حل اختلاف خراسان رضوی گفت: براساس چارت سازمانی باید ۱۶۸ قاضی در مشهد داشته باشیم و در حال حاضر ۴۰ نفر قاضی کمبود داریم.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار استخدام قوه قضائیه اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، حسن صادقی‌نیا عصر امروز در نشستی خبری به‌مناسبت هفته قوه قضاییه با اشاره به اتخاذ و اجرای طرحی درباره فرزندان طلاق برای نخستین بار در کشور اظهار داشت: تحویل و تحول فرزندان طلاق توسط والدین تا پیش از این در پاسگاه‌ها و اماکن انتظامی انجام می‌شد که سبب ورود آسیب‌های روحی و روانی بر کودکان طلاق به‌عنوان یک ضربه مضاعف می‌شد.
وی افزود: از ابتدای تیرماه سال جاری طبق ابلاغی که به محاکم خانواده شده، محلی در مرکز شهر با هماهنگی بنیاد کودک و همکاری خیّرین ایجاد شده که از امکانات مناسب برخوردار است و ملاقات فرزندان طلاق با والدین خود در آنجا انجام می‌شود.
صادقی‌نیا بیان اینکه این تصمیم توسط دادگستری خراسان رضوی برای نخستین بار در کشور عملیاتی می‌شود، گفت: زمان و تعداد دفعات دیدار کودک با پدر یا مادری که حضانت وی را به‌عهده ندارد توسط دادگاه مشخص می‌شود که از این به بعد تحویل و تحول کودکان در این مکان و با حضور مددکاران و روانشناسان انجام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: پروند‌ه‌های ورودی مرتبط با مسائل خانواده در سال 94 نسبت به سال 93 حدود 28 درصد کاهش داشته است.
صادقی‌نیا درباره عملکرد سال 94 اظهار داشت: دادگاه‌ عمومی و انقلاب مشهد در سال 94، تعداد 192 هزار و 644 پرونده وارده و 199 هزار و 479 فقره پرونده مختومه داشته که بیش از 6 هزار پرونده مربوط به موجودی سال 93 بوده است.
رئیس شوراهای حل اختلاف خراسان رضوی افزود: 29 درصد از این تعداد مربوط به پرونده‌های حقوقی، 37 درصد کیفری. 26 درصد خانواده و 8 درصد پرونده‌های انقلاب بوده است.
صادقی‌نیا با اشاره به اینکه 108 شعبه دادگاه فعال در دادگستری مشهد وجود دارد تصریح کرد: از این تعداد 26 شعبه خانواده، 42 کیفری و مابقی حقوقی هستند.
وی درباره عملکرد شورای حل اختلاف مشهد در سال 94 گفت: شورای حل اختلاف در مشهد 108 شعبه شهری و 6 شعبه روستایی دارد که در مجموع سال گذشته، 159 هزار و 279 فقره پرونده وارده و 159 هزار و 136 پرونده مختومه داشتیم و میانگین عملکرد هر شعبه حدود 118 فقره در ماه است.
رئیس شوراهای حل اختلاف خراسان رضوی خاطرنشان کرد: 408 شعبه شورای حل اختلاف در شهرستان و با احتساب مشهد 522 شعبه در سطح استان واقع شده که‌ آمار سال گذشته استان 277هزار و 217 وارده و 277 هزار و 446 پرونده مختومه بوده است.
صادقی‌نیا با اعلام اینکه اعضای شورای حل اختلاف عضویت افتخاری در این شورا دارند، گفت: پاداش میانگین ماهانه 150 هزار تومان برای اعضای این شورا در نظر گرفته شده و عضویت در این شورا دارای شرایطی نظیر محدودیت سنی و داشتن تحصیلات حقوقی عالیه است که در صورت تأمین اعتبار، پرداخت حداقل دستمزد قانون کار برای اعضای شورا اجرایی می‌شود.
وی با ابراز اینکه تعداد قضات دادگاه عمومی و انقلاب مشهد در مجموع 128 نفر است تصریح کرد: براساس چارت سازمانی باید 168 قاضی در مشهد داشته باشیم و در حال حاضر 40 نفر قاضی کمبود داریم.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=620814
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
× iranestekhdam logo

دریافت آگهی در اپلیکیشن

دانلود برنامه