• ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
  • 0k نظر «نمایش»

بلاتکلیفی قبول شدگان آزمون قوه قضاییه سال ۹۶

بلاتکلیفی قبول شدگان آزمون قوه قضاییه سال ۹۶

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

دستگاه قضایی کشور با کمبود کادر قضایی و کارمند مواجه است

جهت ورود به صفحه استخدامی قوه قضائیه اینجا کلیک نمایید


خبر 3 اردیبهشت 98: بلاتکلیفی قبول شدگان آزمون قوه قضاییه سال 96 

قوه قضاییه در سال ۹۶ اقدام به برگزاری آزمون استخدامی کرد، اما قبول شدگان این آزمون بعد از گذشت بیش از یک سال بلاتکلیف هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، طی ماه‌های گذشته جمعی از مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان طی تماس‌های تلفنی و مراجعات حضوری به این مجموعه اعتراضات خود در خصوص تعیین و تکلیف آزمون استخدامی قوه قضاییه را مطرح کرده‌اند.

قوه قضاییه در سال ۹۶ اقدام به برگزاری آزمون استخدامی کرده است، اما بعد از گذشت بیش از یک سال از برگزاری آزمون هنوز خبری از جذب نیرو و استخدامی آنها نیست.

یکی از شروط شرکت در آزمون استخدامی قوه قضاییه عدم اشتغال در نهادهای دیگر است و به همین دلیل افرادی که در آزمون قوه قضاییه شرکت کرده و قبول شده اند تا امروز بیکار هستند.

براساس پیگیری‌های خبرنگار حقوقی باشگاه خبرنگاران جوان، معاونت منابع انسانی قوه قضاییه اعلام کرد: به دلیل عدم تامین بودجه مورد نیاز برای استخدامی افراد قبول شده در آزمون استخدامی، قوه قضاییه قادر به جذب نیرو‌های جدید قبول شده در آزمون نیست و تا زمانی که نهاد‌های ذی ربط از جمله دولت و مجلس اقدام به تامین بودجه مورد نیاز نکنند، نیرو‌های جدید برای شروع کار فراخوانده نمی‌شوند.

در همین خصوص رئیس امور اداری و استخدامی کارکنان اداری قوه قضائیه گفت: آزمون کادر اداری قوه قضاییه در قالب ۶۴۰۰ سهمیه استخدامی در مورخ ۹۶/۰۹/۱۰ برگزار شد و تعداد ۷۲۲۸ نفر به عنوان نفرات قبول شده جهت مصاحبه به دادگستری استان‌ها معرفی شدند.

وی افزود: در اکثر استان‌ها دوره‌های آموزشی قبل از شروع به کار اعم از آموزش‌های شغلی، توجیهی بدو خدمت، آموزش سمپ و آموزش مهارت‌های رفتاری برگزار شده است.

رئیس امور اداری و استخدامی کارکنان اداری قوه قضائیه بیان کرد: اطلاعات پذیرفته‌شدگان نهایی در سامانه راهکار ثبت شده و آماده صدور ابلاغ انشائی است. امید است با پیگیری‌هایی که از سوی معاونت راهبردی قوه قضاییه، درخصوص تامین اعتبار و بودجه لازم، صورت می‌گیرد، موانع مرتفع شده و با شروع به کار پذیرفته‌شدگان، مشکلات کمبود کادر اداری استان‌ها کاسته شود.

ابوترابی: کوتاهی دستگاه‌های اجرایی مانع از جذب پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی قوه قضائیه شده است
ابوالفضل ابوترابی نماینده مجلس شورای اسلامی در مورد انتقاد برخی نسبت به نبود جذب ۷۲۰۰ نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی سال ۹۶ قوه قضائیه، گفت: متاسفانه از نظر تامین بودجه هنوز سازمان‌های برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی کشوری برای گزینش‌شدگان و مستخدمین قضات ردیف و شماره استخدامی و بودجه تخصیص نداده‌اند.

این نماینده مجلس افزود: ما در قانون برنامه ششم توسعه تاکید کردیم که هر سال قوه قضائیه باید ۸۰۰ قاضی استخدام کند که این تعداد نسبت به قضاتی که بازنشسته می‌شوند و تعداد پرونده‌های ورودی ناچیز است.

وی تصریح کرد: متاسفانه رئیس سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی کشوری در جهت اجرای این مصوبه مجلس اهتمام ویژه‌ای ندارند و این در حالی است که دستگاه قضایی کشور با کمبود کادر قضایی و کارمند مواجه است.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=1334704
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد