• ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
  • 1k نظر «نمایش»

آگهی آزمون کارشناس رسمی دادگستری – آبان ۱۴۰۰

آگهی آزمون کارشناس رسمی دادگستری – آبان ۱۴۰۰

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۷ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

آزمون کارشناسان رسمی دادگستری

جهت ورود به صفحه اصلی آزمون کار‌شناسی رسمی دادگستری اینجا کلیک نمایید

اعلام نتایج آزمون

خبر 2 خرداد 1401: ضمن آرزوی موفقیت سایت ایران استخدام برای یکایک شما کارجویان گرامی به اطلاع میرسانیم؛ نتایج آزمون کارشناسی رسمی قوه قضاییه سال 1400 اعلام گردید. 

جهت مشاهده نتایج آزمون کلیک نمایید

نحوه اعتراض به نتایج

خبر 10 اردیبهشت 1401: نتایج اولیه آزمون کارشناس رسمی دادگستری که روز شنبه 10 ازدیبهشت ماه منتشر شد، متقاضیانی که در این آزمون شرکت کرده بودند می توانند نسبت به پیگیری نتایج آزمون و نحوه اعتراض به آزمون اقدام نمایند. ادامه خبر...

اعلام نتایج آزمون

خبر 10 اردیبهشت 1401: به اطلاع متقاضیان شرکت کننده در آزمون کارشناس رسمی دادگستری شورای عالی مورخ 1400/11/29 می‌رساند، نتایج آزمون مذکور در درگاه اطلاع رسانی سازمان ‌سنجش آموزش كشور امروز شنبه مورخ 1401/02/10 قرار می گیرد. براساس نتیجه آزمون، پذیرفته شدگان لازم است برای طی سایر مراحل، به اطلاعیه ای که دراین خصوص در درگاه اطلاع رسانی شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری از روز شنبه مورخ 1401/02/10 قرار می گیرد، مراجعه نمایند.
لازم به ذکر است متقاضیانی که پذیرفته نشده اند و به هر نحو سوال یا اعتراض به نتیجه آزمون دارند، از تاریخ اعلام نتایج آزمون، فقط 14 روز مهلت دارند تا موضوع را ازطریق درگاه اطلاع رسانی شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری قسمت آزمون ارسال نمایند و به سوالاتی که ازطریق دیگر و یا در خارج از بازه زمانی تعیین شده (حداکثر 14روز بعد از اعلام نتایج آزمون) ارسال شود، ترتیب اثر داده نخواهد شد.
ضمناً متقاضیان برای هرگونه سوال یا اعتراض به هیچ وجه حضوری به سازمان سنجش آموزش کشور و شورای عالی یا کانون کارشناسان رسمی دادگستری مراجعه نفرمایند. 

جهت مشاهد نتایج آزمون کلیک نمایید

خبر زمان اعلام نتایج

خبر 9 اسفند 1400: رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه از اعلام نتایج آزمون وکلا و کارشناسان رسمی این مرکز در اواسط اسفند خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس، حسن عبدلیان پور امروز در حاشیه سفر به شیراز  با بیان اینکه پروسه آزمون و جذب مرکز تماماً علمی و در دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه انجام خواهد شد، گفت: نتایج آزمون کتبی وکالت اواسط اسفندماه و نتایج آزمون کارشناسان رسمی نیز پس از آن اعلام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه مرحله کتبی آزمون توسط سازمان سنجش برگزار می شود، افزود: در مصاحبه حضوری که بسیار مهم خواهد بود، افراد هم «تخصص سنجی» و هم «تعهد سنجی» می شوند.
عبدلیان پور تاکید کرد: در کنار تخصص، تعهد اخلاقی و کاری نیروها برای مرکز بسیار مهم است و اینکه می گوییم وکلا، کارشناسان و مشاورانی در تراز انقلاب اسلامی می خواهیم، یعنی همین تعهد به امور که موجب پرورش یک وکیل، کارشناس و مشاور خانواده خواهد شد.
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با بیان اینکه برنامه های آموزشی متعددی برای وکلاوکارشناسان پیش بینی شده است، افزود: امسال 7هزار وکیل و بیش از 6هزار کارشناس به مصاحبه دعوت شده اند و نتایج نهایی نیز اواسط اسفند ماه اعلام می شود.
به گفته عبدلیان پور نتایج نهایی کارشناسان رسمی نیز تا اوخر امسال پس از اعلام نتایج وکلا اعلام و پس از آن فرایند کارآموزی آغاز می شود.
وی در مورد مشاوران خانواده نیز گفت: در بحث مشاوران خانواده، آزمون و مصاحبه و جذب در اختیار ما است و کارآموزی و اجرا و عمل نیز در کنار دادگستری و قوه قضاییه انجام می شود ضمن اینکه امسال نیز فرایند مصاحبه و جذب مشاوران خانواده را خواهیم داشت.
عبدلیان پور در عین حال از برنامه هایی برای بالابردن صلاحیت مشاوران خانواده خبر داد و گفت: در بحث مشاوران خانواده معتقدیم که صرف پرداختن به مبحث طلاق کافی نیست لذا اگر ما در مسائل اولیه دعاوی خانوادگی ورود کنیم، بسیاری از دعاوی بعد از آن، پیش نخواهد آمد بنابراین با افزایش صلاحیت مشاوران، از حجم ورودی پرونده هابه محاکم خانواده نیز کم خواهد شد.


خبر 14 بهمن 1400: اعلام جزئیات مرحله مصاحبه آزمون کارشناس رسمی قوه قضاییه سال 1400 
به گفته معاون سنجش و ارزیابی مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضاییه،‌ فرآیند آزمون شفاهی داوطلبان کارشناسان رسمی قوه قضاییه 1400 از 15بهمن ماه به صورت متمرکز در تهران آغاز خواهد شد.
به گزارش اختبار، فتاح فتاحی در گفت‌وگویی با خبرگزاری دانشجو درباره جزییات مرحله شفاهی آزمون کارشناسی رسمی قوه قضاییه سال 1400 گفت:
با تصمیم شورای عالی کارشناسان مرکز، مقرر شد که مصاحبه‌ها به صورت رشته‌ای و به شیوه متمرکز در تهران انجام ‌شود.
3 تا 4روز قبل از زمان مصاحبه، پیامکی برای داوطلبان ارسال می‌شود. بنابراین کسانی که سامانه پیامکی خود را مسدود کرده‌اند این روزها حتما پروفایل شخصی خود را چک کنند، ۴ روز قبل از تاریخ مصاحبه، زمان و مکان مصاحبه را می‌توانند می‌توانند در پروفایل خود ببینند.
فتاح فتاحی گفت: بعد از اطلاع رسانی به داوطلبین، اتاق مصاحبه از قبل مشخص می شود. اساتید عمومی و تخصصی آنها هم از قبل مشخص است. لازم به ذکر است کسانی که شرایط اخذ مجوز کارشناسی رسمی طبق دفترچه مصاحبه را ندارند به تهران مراجعه نکنند زیرا قبل از ورود به اتاق مصاحبه، اصل مدارم مورد نیاز طبق دفترچه آزمون بررسی و در صورت فقدان شرایط، از ورودشان به اتاق مصاحبه جلوگیری خواهد شد. امکان ارفاق و سفارش‌پذیری نیز وجود ندارد.
لذا داوطلبین درصورت داشتن شرایط لازم به ویژه داشتن سابقه کاری مرتبط براساس قانون به تهران مراجعه کنند. این که مثلا مراجعه کنند به یک وکیل و نامه‌ای بگیرند که ۵ سال در دفتر او کار کرده‌اند، به عنوان سابقه کاری مورد قبول نیست.
داوطلبین بعد از داشتن چنین صلاحیتی به مرحله که مصاحبه تخصصی خواهد بود می‌روند. اساتید در اتاق به تناسب رشته سوال می‌کنند. سپس به اتاق عمومی می روند که تعدادی سوال مربوط به شناخت عمومی داوطلبین مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. سوالات در عرصه عمومی آنچه که مورد عمل قرار می گیرد و مبتلابه است مطرح خواهد شد. لذا نیاز به مطالعه توضیح المسائل نیست و عقاید روزانه شرعی و قانونی مورد سوال قرار خواهد گرفت.
وی درخصوص علت برگزاری شفاهی آزمون در تهران نیز گفت: براساس تصمیم شورای عالی کارشناسان مرکز این اتفاق گفت. این شورا نیز بر این اساس که استاد مصاحبه‌گر تخصصی برخی رشته‌های کارشناسی رسمی در برخی استان‌ها وجود ندارد تصمیم گرفت که در تهران و به صورت متمرکز برگزار شود. علاوه بر این برخی اساتیدی که در استان‌ها حضور دارند به این علت که تخصص لازم برای سنجش داوطلبین را ندارند، از ظرفیت اساتید تهران استفاده شود. هرزمان ظرفیت اساتید تخصصی استانها تکمیل شود، آزمون را در استان‍ها برگزار خواهیم کرد.
برخی پیشنهاد دادند که کشور را منطقه‌بندی کنیم و براساس منطقه پیش برویم. مثلا برخی رشته‌ها به یک استان‌ بروند اما دسترسی استان‌ها از لحاظ سهولت رفت‌وآمد به تهران راحت‌تر از مراجعه به سایر شهرهاست.
فتاحی در پایان درباره وضعیت مصاحبه‌ها با توجه به شرایط کرونایی کشور گفت: این مرکز تابع مصوبات ستاد کرونا خواهد بود و اگر تصمیم جدیدی اخذ و از برگزاری مصاحبه‌ها ممانعت شود، زمان دیگری برای مصاحبه تعیین می‌شود.


خبر 14 دی 1400: اطلاعیه انجام سایر مراحل پذیرفته شدگان آزمون کتبی کارشناسان رسمی سال 1400
قابل توجه پذیرفته شدگان مرحله آزمون کتبی کارشناسی رسمی سال ۱۴۰۰
پذیرفته شدگان مرحله آزمون کتبی کارشناسان رسمی سال ۱۴۰۰ از روز ۱۰ دی ماه به مدت ۱۰ روز فرصت دارند از طریق لینک سامانه جذب اطلاعات خود را برای انجام ادامه مراحل در سامانه جذب مرکز تکمیل کنند. این اطلاعات شامل ریز سوابق تحصیلی، شغلی، فرهنگی و اطلاعات هویتی و ارتباطی و نیز تکمیل پرسشنامه شخصیت است.
برای انجام مراحل مصاحبه و استعلامات مربوط به جذب هزینه در نظر گرفته شده ۴/۵۰۰/۰۰۰ ریال است که از طریق سامانه جذب این هزینه نیز باید پرداخت شود.
از آنجا که انجام مراحل ثبت نام در سامانه جذب نیازمند صرف چند ساعت زمان است حتما تمامی این مراحل را خودتان انجام دهید و به هیچ عنوان از طریق دیگران یا مراجعه به متصدی کافی نت اطلاعات را تکمیل نکنید.
در صورت نیاز میتوانید در چند مرحله و روزهای متعدد به سامانه مراجعه کنید و اطلاعات ناقص را تکمیل نمایید لذا هر چه سریعتر ثبت نام خود را شروع کنید تا در صورت نیاز به مراجعه مکرر در ساعات پایانی دچار مشکل نشوید.

جهت ورود به سامانه جذب مرکز اینجا کلیک نمایید


خبر 9 دی 1400: اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسان رسمی قوه قضائیه 1400
ضمن آرزوی موفقیت ایران استخدام برای متقاضیان آزمون کارشناسان رسمی قوه قضائیه به اطلاع میرسانیم؛ نتایج اولیه آزمون کارشناسان رسمی قوه قضائیه 1400 اعلام گردید.

جهت مشاهده نتایج آزمون اینجا کلیک نمایید


خبر 8 دی 1400: اطلاعیه زمان اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسان رسمی قوه قضائیه 1400
ضمن آرزوی موفقیت ایران استخدام برای متقاضیان آزمون کارشناسان رسمی قوه قضائیه به اطلاع میرسانیم؛ کارنامه نتایج اولیه آزمون 1400/07/22 روز پنج شنبه مورخ 1400/10/09 در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد.
لذا معرفی شدگان می بایست براساس توضیحات مندرج در کارنامه آزمون و به منظور طی نمودن سایر مراحل آزمون در تاریخ 10/10/1400 به درگاه اطلاع رسانی مرکز وکلاء، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه مراجعه و نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام نمایند. 
بدیهی است مسئولیت های ناشی از عدم مراجعه متقاضیان در زمان مذکور به درگاه اطلاع رسانی مرکز وکلاء، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه و همچنین عدم پیگیری اطلاعیه های بعدی مرکز به عهده متقاضیان می باشد.


خبر 4 دی 1400: زمان تقریبی اعلام نتایج آزمون کارشناسی رسمی قوه قضاییه 1400 
معاونت سنجش و ارزیابی مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضاییه از اعلام نتایج آزمون کارشناسی رسمی قوه قضاییه در روزهای آینده خبر داد.
به گزارش اختبار معاونت سنجش و ارزیابی مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضاییه بدون تعیین تاریخ مشخصی اعلام کرد که نتایج آزمون کارشناسی رسمی طی روز های آینده بر روی سایت سازمان سنجش کشور قرار خواهد گرفت.
بر این اساس، نتایج آزمون کارشناسی رسمی قوه قضائیه که ۲۲ مهر برگزار شده بود، در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

 

 

 

 


خبر 26 بهمن 1400: دریافت كارت آزمون كارشناسان رسمی دادگستری سال 1400

ضمن آرزوی موفقیت سایت ایران استخدام برای یکایک شما کارجویان گرامی به اطلاع می رسانیم، لینک مربوط به کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون کارشناسان رسمی دادگستری فعال گردید. آزمون در صبح روز جمعه مورخ 1400/11/29 در 30 شهرستان مختلف کشور برگزار می‌شود. 

دریافت کارت آزمون کارشناسان رسمی دادگستری


خبر 24 بهمن 1400: اطلاعیه زمان دریافت کارت و برگزاری آزمون کارشناسان رسمی دادگستری سال 1400
به‌ اطلاع‌ متقاضیان آزمون شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری می رساند آزمون در صبح روز جمعه مورخ 1400/11/29 در 30 شهرستان مختلف کشور برگزار می‌شود. فرآیند برگزاری آزمون از ساعت 8:30 صبح آغاز و درهای ورود به جلسه آزمون نیم ساعت قبل از شروع فرآیند آزمون (ساعت 8:00 صبح) بسته خواهد شد، بنابراین متقاضیان می‌بایست قبل از بسته شدن درهای ورودی در محل حوزه امتحانی خود حاضر باشند.

الف‌ - نحوه‌ و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون 
اتصال (لینک) مربوط به کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون از روز سه‌شنبه 1400/11/26 بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد و متقاضیان می‌توانند با وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای (نام، نام‌خانوادگی، شماره ملی، سال تولد و ...) خود نسبت به مشاهده و تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام و براساس آدرس تعیین شده بر روی پرینت کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند. برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است.

ب‌ - آدرس، محل‌ رفع نقص کارت و مندرجات کارت شرکت در آزمون
1- با توجه به اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون، چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای 1، 2، 4، 5، 6، 7، 8 و 13 کارت شرکت در آزمون شما وجود دارد، لازم است حداکثر تا تاریخ 1400/11/29 به قسمت ویرایش اطلاعات در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش مراجعه و از آن طریق نسبت به اصلاح موارد اقدام نمائید. 
تبصره: چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بند 8 (سهمیه ثبت نامی) کارت شرکت در آزمون شما وجود دارد (برای متقاضیان استفاده از سهمیه بنیاد شهید- سپاه پاسداران-ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت جهاد کشاورزی) لازم است جهت اعلام مغایرت حداکثر تا تاریخ 14/11/2900 منحصراً به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش (قسمت ویرایش اطلاعات) مراجعه و نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایید تا درصورت تایید سهمیه توسط ارگان مربوط، سهمیه مورد نظر برای شما اعمال گردد؛ در غیراین صورت با سهمیه آزاد گزینش خواهید شد و هیچ اعتراضی قابل قبول نخواهد بود. 
2- در صورت بروز اشکال در تهیه پرینت از کارت شرکت در آزمون و یا مشاهده مغایرت در اطلاعات مندرج در کارت ورودی با اطلاعات ثبت‌نامی و یا هر یک از موارد ذیل، متقاضیان می‌توانند از ساعت 8:30 الی12:00 ظهر و 14:00 الی 17:00 بعدازظهر روز پنجشنبه مورخ 1400/11/28 به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوط (مطابق جداول شماره 1 و 2 ذیل) مراجعه و نسبت به اصلاح و رفع اشکال احتمالی کارت خود اقدام نمایند.
1-2- چنانچه نسبت به بندهای 3، 9، 10 ، 11، 12 ، 13 و 16 (جنس، بومی، متقاضی انتقال، متقاضی تغییر رشته، مقطع تحصیلی، عنوان رشته تحصیلی، رشته محل مورد تقاضا و مدت سابقه کار) معترض هستید، ضروری است با همراه داشتن مدارک مربوطه (کارت ملی واصل شناسنامه عکسدار) به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص مراجعه نمایید.
2-2- چنانچه عکس الصاقی به کارت ورودی متقاضی با چهره وی مغایرت داشته باشد لازم است شخص متقاضی همراه با دو قطعه عکس و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار برای اصلاح کارت، به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه‌ رفع نقص مراجعه نماید. در غیر این صورت فرد به عنوان متخلّف تلقی و برابر مقررات با وی رفتار خواهد شد. 
3-2- چنانچه عکس روی کارت متقاضی دارای اشکالاتی از جمله، فاقد مهر، واضح نبودن عکس و یا اشتباه عکس می باشد ضروری است ضمن همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، 2 قطعه عکس 4×3 و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه‌ی رفع نقص مراجعه نمایند، موضوع را پیگیری نموده تا مشکل برطرف گردد.
ضمناً سایر اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون هر متقاضی بر اساس اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام که توسط خود متقاضی تکمیل گردیده، در نظر گرفته شده است. 
یادآوری: متقاضیان برای آگاهی بیشتر از ضوابط آزمون از برگ راهنمای شرکت در آزمون که بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار دارد پرینت تهیه و نسبت به مطالعه دقیق آن اقدام نمایند. 

ج ‍‍ ـ یادآوری های مهم‌ 
1- در زمان حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون‌، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار الزامی است.
2- در ورودی حوزه های امتحانی در ساعت 8:00 صبح بسته خواهد شد، لذا متقاضیان لازم است قبل از بسته شدن درهای ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند.
3- هر متقاضی برای حضور در جلسه آزمون باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مداد پاکن و یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد.
4- متقاضیان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، بی‌سیم، جزوه، کتاب، ماشین‌حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیداً خودداری نمایند.
5- خارج نمودن ملزومات آزمون (پاسخنامه، کارت شرکت در آزمون و یا دفترچه سوالات) از جلسه آزمون تخلف محسوب می‌شود و با متقاضیانی که اقدام به این تخلف نمایند طبق ضوابط رفتار خواهد شد. 
6- مخدوش نمودن و پاره نمودن پاسخنامه، عدم ارائه پاسخنامه در زمان مقرر و تعلل در ارائه مدارک امتحانی، به همراه داشتن هر گونه وسایل الکترونیکی و ارتباطی حتی بصورت خاموش (از قبیل پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، بی‌سیم و ..)، جزوه، کتاب، هر گونه نُت و یادداشت و نظایر آن ماهیتاً از مصادیق تخلّف و تقلّب محسوب می گردد و با متقاضیان متخلّف برابر با قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمونهای سراسری رسیدگی و برخورد خواهد شد.
7- متقاضیان لازم است درصورت بوجود آمدن هرگونه مشکل در فرآیند برگزاری آزمون برای آنها، نسبت به ارسال درخواست حداکثر تا تاریخ 1400/05/12 از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اقدام نمایند. درخواست های واصله بعد از تاریخ فوق قابل بررسی و پیگیری نخواهد بود.

د- دستورالعمل بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و الزامات بهداشتی 
ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما، براساس آخرین اطلاعات درباره راه های انتشار ویروس کرونا و مخاطرات احتمالی آن در حوزه های برگزاری آزمون، انتظار می رود موارد زیر را مدنظر قرار داده و برای حفظ سلامتی خود، سایر متقاضیان و خانواده-های محترم خود، آن را رعایت کنید:
1- زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد و به موقع در محل آزمون حضور یابید. حوزه برگزاری آزمون از ساعت 7:30 صبح روز برگزاری آزمون آماده حضور شما خواهد بود.
2- برای پیشگیری از تجمع، حضور خود را به دقایق پایانی موکول ننمایید.
3- از تردد بی مورد در محل آزمون جداً خودداری نمایید.
4- هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر متقاضیان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ نمایید.
5- همراه داشتن ماسک 3 لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان زمان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی میباشد.
6- در زمان استقرار در محل صندلی از صحبت کردن با سایر متقاضیان مجاور جداً خودداری نمایید.
7- برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری کنید.
8- از تماس دست ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون جداً خودداری نمایید.
9- هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده نمایید. در صورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده کنید.
10- در صورت داشتن سوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت نمایید.
11- به پیامهایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و درجلسه آزمون از بلندگو پخش می شود با دقت گوش کرده و به آن عمل کنید.
12- سعی کنید از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می شود نظیر صندلی ها، دستگیره درب ها و شیرآلات سرویس بهداشتی و... خودداری نموده و از دستمال کاغذی استفاده کنید.
13- چنانچه مبتلا به بیماری کرونا هستید در زمان ورود به حوزه برگزاری آزمون، مسئولین حوزه را مطلع نمایید تا پیش‌بینی‌های لازم را در این خصوص بعمل آورند.

هـ - نحوه تماس و ارتباط با سازمان سنجش آموزش و کشور
در صورت لزوم می‌توانید سئوال یا سئوالات خود را از طریق سامانه پاسخگویی اینترنتی این سازمان، یا در روزها و ساعات اداری با شماره تلفن 42163-021 در میان بگذارید.

دریافت فایل جدول شماره 1- شهرستان های محل برگزاری آزمون شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری سال 1400 در قالب PDF
دریافت فایل جدول شماره 2 - نام شهرستان و آدرس محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری  سال 1400 در قالب PDF


خبر 21 بهمن 1400: اطلاعیه در خصوص زمان برگزاری آزمون کارشناسان رسمی دادگستری سال 1400
پیش بینی و برنامه ریزی شده است که آزمون کارشناسان رسمی دادگستری 1400 در روز جمعه 29 بهمن 1400 در سراسر کشور، در حوزه های تعیین شده از سوی سازمان سنجش برگزار شود. تا حال حاضر اصل بر برگزاری آزمون در زمان تعیین شده مذکور است.
متقضی است داوطلبان از روز دوشنبه 1400/11/23 بطور منظم به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش مراجعه نمایند تا هر آینه، به علت شیوع سویه امیکرون، از طرف مقامات ذیربط (براساس تصمیم و ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا) اطلاعیه ای دایر بر تعویق برگزاری آزمون 1400 صادر شود از جریان امر مطلع گردند.
به هر حال داوطلبان براساس مفاد دفترچه ثبت نام آزمون 1400 از روز سه شنبه 1400/11/26 برای دریافت کارت و راهنمای شرکت در آزمون، یا کسب اطلاع به تعویق افتادن آزمون (ناشی از امیکرون)، به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش مراجعه کنند.

جهت مشاهده اطلاعیه اینجا کلیک نمایید


خبر 3 آذر 1400: تمدید مجدد ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری سال 1400 (منبع: سایت سازمان سنجش)

 ضمن آرزوی موفقیت سایت ایران استخدام برای متقاضیان آزمون کارشناسان رسمی دادگستری سال 1400 به اطلاع می رسانیم، مهلت ثبت نام تا روز سه شنبه 1400/09/09 تمدید گردید.


خبر 25 آبان 1400: تمدید مهلت ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری سال 1400 (منبع: سایت سازمان سنجش)

پيرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری سال 1400 و اطلاعیه مورخ 1400/08/18، و با توجه به درخواست شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری مبنی بر تمدید مهلت ثبت نام، به اطلاع متقاضيان اين آزمون مي‌رساند، به منظور فراهم نمودن تسهيلات بيشتر براي آن دسته از متقاضیانی كه تا اين تاريخ (1400/08/25) براي ثبت نام اقدام ننموده‌اند، ترتيبي اتخاذ گرديده است كه بتوانند تا پایان روز سه‌شنبه مورخ 1400/09/02 نسبت به ثبت‌نام اقدام نمايند. 
لذا متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و فراهم نمودن مدارک مورد نیاز، به درگاه اطلاع رسانی اين سازمان مراجعه و برای ثبت‌نام اقدام نمایند. 
در ضمن متقاضیانی که قبلا ثبت نام خود را تکمیل و کد رهگیری ثبت نام دریافت نموده اند، نیز می توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام نمایند. 

 آزمون کارشناسان رسمی دادگستری سال 1400 - 18 آبان 1400

به اطلاع متقاضیان محترم میرساند: شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری در سال 1400 از طریق آزمون کتبی و طبق مقررات، به تعداد مورد نیاز و با توجه به شرایط و موارد زیر در سراسر کشور کارشناس میپذیرد.
مهلت ثبت نام تا 25 آبان تا 2 آذر تا 9 آذر 1400 می باشد.
بخش اول : شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان
1 متقاضیان اخذ پروانه کارشناسی رسمی دادگستری، بر اساس مفاد ماده 15 قانون کانون کارشناسان رسمی دادگستری، علاوه بر وثاقت باید واجد شرایط ذیل باشند:

> شرایط عمومی

1 .متدین به دین اسلام یا یکی از اقلیتهای دینی به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی.
2 .داشتن تابعیت ایرانی.
3 .نداشتن پیشینه کیفری مؤثر.
4 .عدم اعتیاد به مواد مخدر.
5 .نداشتن وابستگی و سابقه عضویت و هواداری در گروههای غیرقانونی و مخالف اسلام.
6 .دارا بودن حداقل بیست و پنج سال سن در پایان مهلت ثبتنام.
7 .داشتن معافیت یا کارت پایان خدمت وظیفه عمومی (برای آقایان).

> شرایط اختصاصی

1 .داشتن دانشنامه کارشناسی یا بالاتر در یکی از رشته های قید شده در جدول شماره 1 ،مقابل رشته کارشناسی مورد تقاضا، از دانشگاههای معتبر داخلی (اعم از دولتی یا غیردولتی)، مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یا از دانشگاههای خارجی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، و داشتن حداقل پنج سال تمام سابقه تجربی مرتبط در رشته کارشناسی مورد تقاضا، پس از اخذ دانشنامه مذکور تا آخرین روز
ثبت نام. رشتههای کارشناسی رسمی که داوطلبان با داشتن شرایط یاد شده میتوانند در آن رشته ها ثبت نام کنند، در جدول شماره 1 آورده شده است.
2 .هرگاه در رشته کارشناسی مورد تقاضا، دوره تحصیلی مقطع کارشناسی یا بالاتر وجود نداشته باشد، داوطلبان با دارا بودن دانشنامه کارشناسی یا بالاتر در هر رشته و داشتن حداقل پانزده سال تمام سابقه تجربیِ مرتبط در رشته کارشناسی مورد تقاضا تا آخرین روز ثبت نام، میتوانند در آزمون شرکت کنند. رشته های کارشناسی رسمی که داوطلبان با داشتن شرایط یاد شده میتوانند در آن رشته ها ثبت نام کنند، در جدول شماره 2 آورده شده است
3 .در جدول شماره 3 ،رشته های کارشناسی رسمی که داوطلبان با داشتن دانشنامه کارشناسی یا بالاترِ مرتبط و حداقل پنج سال تمام سابقه تجربی مرتبط با رشته کارشناسی مورد تقاضا، بعد از اخذ دانشنامه، یا در صورت داشتن دانشنامه کارشناسی یا بالاتر غیر مرتبط و حداقل پانزده سال تمام سابقه تجربی مرتبط تا آخرین روز ثبتنام در رشته کارشناسی مورد تقاضا، میتوانند در آزمون آنها شرکت کنند، آورده شده است.
4 .در جدول شماره 4 ،فهرست رشتههای کارشناسی آورده شده است که ثبتنام در آزمون آنها نیاز به دانشنامه کارشناسی ارشد یا دکتری دارد.
تذکر: مدارک تحصیلی معادل یا مدارک دارای ارزش استخدامی (داخلی سازمانها) مورد قبول نیست.
5 .ملاک عمل برای محاسبه تاریخ گواهی فراغت از تحصیل، سابقه کاری، و کارت پایان خدمت یا کارت معافیت، آخرین روز ثبت نام است.

> امتیازات و سهمیه های قانونی

الف) سهمیه ایثارگران: در مورد ایثارگران، جانبازان، آزادگان، و خانواده محترم شهدا عیناً مفاد مندرج در ماده 59 و 59 مكرر
قانون خدمات جامع ایثارگران، بر مبنای سهمیه 30 درصد ظرفیت مصوب اعمال میشود.

جدول سهمیه ها
جانبازان با حداقل 10 % جانبازی 
آزادگان با حداقل 3 ماه اسارت 
همسر شهید 
فرزند شهید 
همسر جانباز بیست و پنج درصد و بالاتر 
همسر جانباز بیست و پنج درصد و بالاتر 
همسر آزاده 
فرزند آزاده 
رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه تمام حضور داوطلبانه در جبهه ها 
فرزند رزمنده با سابقه حداقل دوازده ماه تمام حضور داوطلبانه در جبهه ها 

ب) مراجع تأیید مدت حضور داوطلبانه در جبهه
مراجع تأیید مدت حضور داوطلبانه در جبهه ها عبارتند از:
الف. معاونت نیروی انسانی هریك از رده های نیروهای مسلح در مورد رزمندگان متبوع خود.
ب. معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد بسیجیان و نیروهای مردمی، اعم از كاركنان دولت و صاحبان مشاغل و صنوف آزاد و اشخاص فاقد شغل.
> مراحل ثبت نامالف) پرداخت وجه
1. داوطلبان لازم است به وسیله ی کارت های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آن ها فعال است، با مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و پرداخت مبلغ 3/500/000 ریال به عنوان وجه ثبت نام شرکت در آزمون کتبی، سریال ثبت نام خریداری و از روز سه شنبه مورخ 1400/08/18 تا پایان روز سه شنبه مورخ 1400/08/25 (به مدت 8 روز) به سایت سازمان سنجش آموزش کشور وارد شوند و پس از تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام، مطابق با نمونه ی ارائه شده در صفحات 154 . 155 این دفترچه و با توجه به راهنمای مراحل ثبت نام در سایت مذکور، و دقت در مفاد مندرج در جداول مربوط به فهرست رشته محل ها و ظرفیت آن ها صفحات 18 تا 153 (اعلام نیاز استان ها) ثبت نام کنند.
2. ﻣﺒﺎلغی ﻛﻪ داوﻃﻠﺒﺎن ﭘﺲ از ﮔﺬراﻧﺪن آزﻣﻮن کتبی و ﻛﺴﺐ ﺣﺪﻧﺼﺎب ﺗﻌﻴﻴﻦ ﺷﺪه (60 از 100) و ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻦ در اوﻟﻮﻳﺖ ﭘﺬﻳﺮش ﺑﺎﻳﺪ ﺑﭙﺮدازﻧﺪ، ﻣﺘﻌﺎﻗﺒﺎً اﻋﻼم ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.
ﭘﺮداﺧﺖ ﻫﺰینه آزﻣﺎﻳﺶ ﻫﺎی پزشکی و ﺳﺎﻳﺮ ﻫﺰﻳﻨﻪﻫﺎی ﻣﺮﺗﺒﻂ، ﺑﻪ ﻋﻬﺪه داوﻃﻠﺐ اﺳﺖ.
ب) تهیه ﻓﺎﻳﻞ ﻋﻜﺲ اﺳﻜﻦ ﺷﺪه
ﻓﺎﻳﻞ ﻋﻜﺲ ﭘﺮسنلی اﺳﻜﻦ ﺷﺪه، ﺑﺎ ﻣﺸﺨﺼﺎت زﻳﺮ:
ﻋﻜﺲ 4×3 ﭘﺮسنلی ﺗﻤﺎم رخ ﻛﻪ در ﺳﺎل 1400ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه ﺑﺎﺷﺪ. (ﺑﺎﻧﻮان ﺑﺎ ﭘﻮﺷﺶ اﺳﻼمی)
ﻋﻜﺲ ﻓﻘﻂ ﺑﺎ ﻓﺮﻣﺖ jpg اﺳﻜﻦ ﺷﻮد.
ﻋﻜﺲ، رنگی و دارای زمینه ﺳﻔﻴﺪ ﺑﺎﺷﺪ.
ﻋﻜﺲ اﺳﻜﻦ ﺷﺪه ﺑﺎﻳﺪ ﺣﺪاﻗﻞ 300×200 ﭘﻴﻜﺴﻞ ﺑﺎﺷﺪ.
ﺣﺠﻢ ﻓﺎﻳﻞ ذﺧﻴﺮه ﺷﺪه ﻋﻜﺲ ﻧﺒﺎﻳﺪ از 15ﻛﻴﻠﻮ ﺑﺎﻳﺖ ﻛﻤﺘﺮ و از 70 ﻛﻴﻠﻮ ﺑﺎﻳﺖ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺑﺎﺷﺪ.
ﺗﺼﻮﻳﺮ داوﻃﻠﺐ ﺑﺎﻳﺪ واﺿﺢ، ﻣﺸﺨﺺ، و ﻓﺎﻗﺪ اﺛﺮ ﻣﻬﺮ، ﻣﻨﮕﻨﻪ، و ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﻟﻜﻪ ﺑﺎﺷﺪ.
ﺣﺎﺷﻴﻪﻫﺎی اﺿﺎفه ﻋﻜﺲ اﺳﻜﻦ ﺷﺪه ﺑﺎﻳﺪ ﺣﺬف ﺷﺪه ﺑﺎﺷﺪ.
یادآوری: در صورت ارسال عکسی که فاقد مشخصات یاد شده باشد، یا اگر عکس شخص دیگری به جای عکس داوطلب فرستاده شود، از ادامه ی انجام مراحل آزمون داوطلب جلوگیری خواهد شد.
تذکر مهم: با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمون های قبلی، ناشی از اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، تاکید می شود که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتما نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباها عکس داوطلب دیگری را به جای عکس شما ارسال نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف داوطلب، ثبت نام و آزمون داوطلب در هر مرحله که باشد کان لم یکن تلقی می شود.
فایل اسکن شده ی کارت ملی، با مشخصات زیر
_ عکس اسکن شده ی کارت ملی با فرمت jpg باشد.
_ حجم فایل ذخیره شده ی عکس کارت ملی نباید از 15 کیلوبایت کمتر و از 70 کیلوبایت بیشتر باشد.
_ اسکن پشت و روی کارت ملی در یک صفحه قرار داده شده باشد.
فایل اسکن شده ی صفحه اول شناسنامه. در صورتی که شناسنامه توضیح دارد، اسکن صفحه ی توضیحات.
_ تصویر صفحه ی اول شناسنامه با فرمت jpg باشد.
_ حجم فایل ذخیره شده ی تصویر صفحه اول شناسنامه نباید از 30 کیلوبایت کمتر و از 130 کیلوبایت بیشتر باشد.
_ در صورت اسکن تمامی صفحات، عکس ها را در یک صفحه قرار دهید و سپس در سیستم بارگذاری کنید.
فایل اسکن شده ی گواهی سابقه ی کار در رشته مورد تقاضا در فرمت jpg.
فایل اسکن شده دانشنامه ی کارشناسی یا بالاتر، یا گواهی موقت عکس دار فراغت از تحصیل، در فرمت jpg.
> نحوه ی تکمیل تقاضانامه ی ثبت نام1. در ردیف های 1، 2، 3، 4 و 5 داوطلب در محل تعیین شده، نام خانوادگی، نام، نام خانوادگی قبلی (در صورت دارا بودن)، نام مستعار (در صورت دارا بودن)، و نام پدر خود را مطابق با شناسنامه به طور کامل و صحیح وارد نماید. در صورت وارد نکردن هر کدام از موارد فوق اجازه ی ورود به مرحله بعد داده نمی شود.
2. در ردیف 6: داوطلب بر حسب این که زن یا مرد است منحصرا مربع مربوط را علامت بگذارد.
3. در ردیف 7: داوطلب وضعیت تاهل خود را مشخص نماید.
4. در ردیف 8: داوطلب تاریخ تولد خود را در محل تعیین شده درج نماید (از 1375/08/23 به قبل)(دو رقم اول سال تولد یعنی 13 درج شده است)
5. در ردیف 9: داوطلب کد ملی خود را که ده رقم است را از چپ به راست در محل تعیین شده بنویسد و از درج ممیز یا خط تیره خودداری کند. داوطلبانی که تاکنون موفق به دریافت کارت ملی نشده اند برای اطلاع از کد ملی خود با شماره تلفن گویای 66729593-021 تماس بگیرند.
6. در ردیف 10: داوطلب از سمت چپ به راست فقط شماره شناسنامه ی خود را در محل تعیین شده بنویسند و از درج حروف، ممیز، یا خط تیره که در بعضی شناسنامه ها درج شده خودداری کند.
7. در ردیف 11: داوطلب محل صور شناسنامه ی خود را در محل تعیین شده درج کند.
8. در ردیف 12: داوطلب نام استان و شهرستان محل تولد خود را درج کند.
9. در ردیف 13: داوطلب با علامت گذاری دین خود را مشخص کند.
10. در ردیف 14: داوطلب اگر چپ دست است این بند را علامت بگذارد.
11.در ردیف 15: داوطلبان مرد وضعیت نظام وظیفه و مدت خدمت خود را در این محل مشخص کنند. (تاریخ صدور کارت پایان خدمت یا کارت معافیت باید قبل از تاریخ آخرین روز ثبت نام باید)(تکمیل این بند برای داوطلبین مرد اجباری است)
12. در دریف 16: داوطلب چنانچه متقاضی استفاده از سهمیه ی ایثارگران (30%) است این بند را علامت گذاری کند.
13. در ردیف 17: داوطلب باید مقطع تحصیلی خود را در محل تعیین شده با علامت گذاری مشخص کند.
14. در ردیف 18: داوطلب عنوان و کد رشته ی تحصیلی و گرایش خود را در محل تعیین شده درج کند.
15. در ردیف 19: داوطلب ابتدا روز، ماه و سال اخذ مدرک تحصیلی خود را در محل تعیین شده درج کند. (تاریخ فارغ التحصیلی باید قبل از تاریخ آخرین روز ثبت نام، مطابق با جداول چهارگانه ی شرایط اختصاصی داوطلبان مربوط به بخش اول، باشد)
16. در ردیف 20: داوطلب، نام دانشگاه یا موسسه ی صادر کننده دانشنامه ی خود را در محل تعیین شده درج کند.
17. در دریف 21 و 22: الف) کارشناس کانون کارشناسان رسمی دادگستری داوطلب انتقال، گزینه ی مربوط را علامت گذاری کند. استان و منطقه جدید مورد درخواست را از ردیف 26 انتخاب نمایند. (مربوط به کارشناسان رسمی دادگستری دارای پروانه معتبر کانون کارشناسان رسمی دادگستری)
تذکر1: کارشناس کانون کارشناسان رسمی دادگستری داوطلب انتقال، در صورتی که تقاضای انتقال از یک منطقه به منطقه دیگر در استان محل کارشناسی فعلی خود دارید، باید در ردیف 26 عنوان و کد رشته محل جدید (منطقه جدید) مورد تقاضای خود را از جداول مربوط به فهرست رشته محل (صفحات 18 الی 153)، در استان فعلی محل کارشناسی خود را انتخاب نماید.
تذکر 2: کارشناس متقاضی انتقال، رشته ی کارشناسی خود را باید براساس رشته درج شده در پروانه کارشناسی فعلی خود در ردیف 25 وارد نماید.
ب) کارشناس کانون کارشناسان رسمی دادگستری متقاضی تغییر رشته، گزینه مربوط را علامت گذاری کند. رشته جدید مورد درخواست را از ردیف 25 انتخاب نماید. (مربوط به کارشناسان رسمی دادگستری دارای پروانه معتبر کانون کارشناسان رسمی دادگستری)
تذکر: کارشناسان متقاضی تغییر رشته، رشته محل کارشناسی خود را باید براساس استان و منطقه درج شده در پروانه کارشناسی فعلی خود در ردیف 26 ورد نمایند (کارشناس متقاضی انتقال یا تغییر رشته، رشته، استان و منطقه کارشناسی مندرج در پروانه کارشناسی رسمی فعلی خود را درج نماید)
18: در ردیف 23: کارشناس کانون کارشناسان رسمی دادگستری دارای پروانه ی کارشناسی معتبر داوطلب انتقال یاتغییر رشته، شماره ی پروانه ی کارشناسی خود را در محل تعیین شده درج کند.
19. در ردیف 24: داوطلب باید سابقه کار مرتبط با رشته ی کارشناسی مورد تقاضای خود را (به ماه) وارد نماید.
20. در ردیف 25: داوطلب کد و عنوان رشته محل محل مورد تقاضای خود را مطابق ضوابط دفترچه ی راهنمای ثبت نام در محل تعیین شده درج کند.
21. در ردیف 26: داوطلب کد و عنوان رشته محل مورد تقاضای خود را مطابق ضوابط دفترچه ی راهنمای ثبت نام در محل تعیین شده درج کند.
22. در ردیف 27: داوطلب حوزه امتحانی خود را با درج نام و استان و شهرستان درج نماید.
23. در ردیف 28: داوطلب نشانی دقیق محل سکونت و کد پستی دقیق خود را که عددی ده رقمی است در محل تعیین شده درج کند.
24. در ردیف 29: داوطلب نشانی دیق محل کار و کد پستی دقیق خود را که عددی ده رقمی است در محل تعیین شده درج کند.
25. در ردیف 30: داوطلب شماره ی تلفن ضروری خود را، برای تماس، در محل تعیین شده درج کند.
26. در ردیف 31: داوطلب نشانی پست الکترونیکی (ایمیل) خود را در محل تعیین شده درج کند.
د) یادآوری:
یادآوری 1: داوطلبان در زمان ثبت نام، فقط با توجه به محل سکونت خود، می باید منطقۀ مورد نظرشان (مذکور در جدول شمارۀ 5) را انتخاب کنند. (چنانچه داوطلب منطقۀ مورد تقاضای خود را خارج از محل سکونت انتخاب کند قبولی وی کان لم یکن خواهد شد.) جابه جایی احتمالی بعدی فقط بر اساس نظامنامۀ نقل و انتقالات کارشناسان ، پس از گذشت سال های پیش بینی شده، مقدور است.
یادآوری 2: کلیۀ اظهارات داوطلب در فرم ثبت نام اینترنتی حمل بر صحت می شود و کارت حضور در جلسه برای برای وی صادر خواهد شد. مدارک لازم ، پس از اعلام نتیجۀ آزمون کتبی، از مجاز شدگان برای گذراندن مراحل بعدی آزمون دریافت خواهد شد.
یادآوری 3: ثبت نام در آزمون و شرکت در آن، حتی به دست آوردن بالاترین نمره، زمانی مورد تأیید قرار می گیرد که داوطلب واجد کلیۀ شرایط اعلام شده باشد. در غیر این صورت ثبت نام و آزمون داوطلب در هر مرحله که باشد، کان لم یکن تلقی شده و بدون اینکه حقی برای او ایجاد شود پروندۀ وی مختومه می گردد؛ و حتی اگر پروانۀ کارشناسی وی صادر شده باشد، پروانه باطل خواهد شد.
یادآوری 4: به ثبت نام های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی بابت ثبت نام به هیچ وجه بازگردانده نمی شود.
> مراحل آزمون کتبی و آزمون شفاهی1. آزمون به شیوۀ کتبی چهار جوابی خواهد بود.
2. پس از برگزاری آزمون کتبی و تصحیح پاسخنامه ها، داوطلبان به ترتیب اولویت فضلی و به تعداد ظرفیت اعلام شده در منطقۀ مورد تقاضا به علاوۀ 50% ظرفیت در هر رشته محل، به شرط کسب حداقل نمرۀ کتبی 60 از 100، به عنوان مجازشدگان مرحلۀ اول آزمون، برای آزمون شفاهی دعوت می شوند.
3. پس از گذراندن آزمون شفاهی و کسب حد نصاب 60 از 100، داوطلبان به ترتیب اولویت فضلی جمع 30% نمره شفاهی و 70% نمره کتبی و به تعداد ظرفیت اعلام شده در منطقۀ مورد تقاضا مطابق با جداول فهرست رشته محل در صفحات 18 تا 153 برای ادامه مراحل به کمیسیون مادۀ 13 معرفی خواهند شد
3. عدم حضور در جلسۀ آزمون، چه کتبی و چه شفاهی، در زمان تعیین شده، به هر علت که باشد، انصراف از تقاضا تلقی می شود و حقی به داوطلب غایب تعلق نمی گیرد، و وجه پرداخت شده بابت ثبت نام و مراحل بعدی آزمون، برگردانده نمی شود.
5. کارت شرکت در آزمون مذکور از روز سه شنبه مورخ 1400/11/26 برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت. تاریخ برگزاری آزمون کتبی روز جمعه 1400/11/29 در تهران و با توجه به آمار شرکت کنندگان، حسب مورد در مراکز استانها برگزار خواهد شد و ملام تعیین حوزه امتحانی داوطلبان شهرستان محل اقامت فعلی می باشد که در تقاضانامه درج خواهند نمود. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج و به هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید.
6. لازم است هر داوطلب، پیش از پرداخت وجه ثبت نام، از میزان ظرفیت هر رشته در هر منطقه در کانون متبوع خود (مندرج در جداول مربوط به فهرست رشته محل و ظرفیت آن ها در صفحات 18 تا 153) مطلع شود و سپس ثبت نام کند.
7. سؤال های آزمون کتبی بر اساس رشتۀ کارشناسیِ مورد تقاضا تدوین می شود
8. مراحل دیگری که داوطلبان، پس از گذراندن آزمون کتبی و موفقیت در آزمون شفاهی، و اعلام پذیرش نهایی بر اساس ظرفیت های تعیین شده، باید طی کنند:
دریافت عدم سوء پیشینه، اثبات عدم اعتیادو...
تشخیص صلاحیت اولویت های اخلاقی توسط کمیسیون مادۀ 13 قانون کانون کارشناسان رسمی دادگستری.
گذراندن موفقیت آمیز دورۀ کارآموزی تحت نظر کارشناس راهنما به مدت حداقل یک سال بر اساس نظامنامۀ کارآموزی و شرکت در دوره های آموزشی، مطالعۀ قوانین و مقررات مربوط، و شناخت وظایف کارشناسی که کارشناس راهنما یا کانون ذی ربط به کارآموز محول می کند.
تذکر: کارآموزی از تاریخ تعیین کارشناس راهنما توسط هیئت مدیرۀ کانون مربوط آغاز می شود و هرگونه تأخیر غیر موجه بیش از دو ماه موجب بازنگری پذیرش داوطلب خواهد شد.
تعیین صلاحیت های اولیه توسط کمیسیون صلاحیت های علمی و فنی بر اساس نظامنامه اعطاء صلاحیت.
ادای سوگند و دریافت پروانۀ کارشناسی با صلاحیت های تعیین شده.
> تذکرات مهم1. هنگام ثبت نام باید اصل مدارک مورد نظر فقط اسکن و به پایگاه ثبت نام سازمان سنجش آموزش کشور به صورت اینترنتی ارسال شود. ارسال اصل یا تصویر هیچ یک از مدارک یاد شده به کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان تا زمان اعلام نتیجۀ مرحلۀ اول آزمون ضرورت ندارد.
2. برای محاسبۀ سنوات، در کلیۀ موارد، تاریخ آخرین روز ثبت نام ملاک عمل خواهد بود.
3. در مورد فارغ التحصیلان دوره های تحصیلیِ پیوستۀ منتهی به کارشناسی ارشد یا دکتری، تاریخ دقیق فراغت از تحصیل داوطلب مندرج در آخرین دانشنامۀ وی ملاک محاسبۀ سنوات خواهد بود.
4. ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﺎن داوﻃﻠﺐ اﻧﺘﻘﺎل ﻳﺎ ﺗﻐﻴﻴﺮ رﺷﺘﻪ، ﺟﺰو ﺗﻌﺪاد ﻇﺮﻓﻴﺖ ﭘﺬﻳﺮش ﻛﺎﻧﻮنﻫﺎ ﻣﻨﻈﻮر نمی شوند. اﻳﻦ ﮔﺮوه از داوﻃﻠﺒﺎن می ﺗﻮاﻧﻨﺪ در رﺷﺘﻪﻫﺎیی ﻛﻪ در ﺟﺪاول ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻓﻬﺮﺳﺖ رﺷﺘﻪ ﻣﺤﻞ در ﺻﻔﺤﺎت 18 ﺗﺎ 153 (اﻋﻼم ﻧﻴﺎز اﺳﺘﺎنﻫﺎ) آﻣﺪه اﺳﺖ، حتی در ﻣﻮاردی ﻛﻪ ﻇﺮﻓﻴﺖ آنﻫﺎ « ﺻﻔﺮ » اﺳﺖ، ﺛﺒﺖﻧﺎم ﻛﻨﻨﺪ.
5. ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﺎن دارای ﭘﺮوانه ی ﻛﺎرﺷﻨﺎسی ﻣﻌﺘﺒﺮ ﻛﺎﻧﻮن ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﺎن رﺳمی دادﮔﺴﺘﺮی ﻛﻪ داوﻃﻠﺐ اﻧﺘﻘﺎل ﻳﺎ ﺗﻐﻴﻴﺮ رﺷﺘﻪ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﺑﺎﻳﺪ ﻫﻨﮕﺎم ﺛﺒﺖ ﻧﺎم در ردﻳﻒ 22 ﺗﺎ 24 ﺷﻤﺎرۀ ﭘﺮوانۀ ﻛﺎرﺷﻨﺎسی، رﺷﺘﻪ، اﺳﺘﺎن و ﻣﻨطقۀ ﻛﺎرﺷﻨﺎسی ﻣﻨﺪرج در ﭘﺮوانۀ ﻛﺎرﺷﻨﺎسی فعلی ﺧﻮد را درج ﻧﻤﺎﻳﺪ. ﺗﺬﻛﺮ: ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﺎنی ﻛﻪ منطقه ی فعلی ﻣﺤﻞ ﻛﺎرﺷﻨﺎسی آنﻫﺎ در ﭘﺮوانۀ ﻛﺎرﺷﻨﺎسیﺷﺎن ﻣﺸﺨﺺ ﻧﺸﺪه اﺳﺖ، میﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺑﺎ ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﺑﻪ ﺟﺪول ﺷﻤﺎره (5) ﻧﺎم ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺧﻮد را ﺑﺮاﺳﺎس ﻧﺎم ﺷﻬﺮ ﻣﺤﻞ ﻛﺎرﺷﻨﺎسی درج ﺷﺪه در ﭘﺮواﻧﻪ ﺧﻮد ﻣﺸﺨﺺ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ.
6. داوﻃﻠﺒﺎن اﻧﺘﻘﺎل ﻳﺎ ﺗﻐﻴﻴﺮ رشتۀ ﻛﺎرﺷﻨﺎسی، ﭘﺲ از ﺷﺮﻛﺖ در آزﻣﻮن کتبی و ﻛﺴﺐ ﺣﺪﻧﺼﺎب (60 از 100) و ﺣﺪاﻗﻞ ﻫﻔﺘﺎد درﺻﺪ نمرۀ آﺧﺮﻳﻦ ﻓﺮد ﻗﺒﻮلی در رشتۀ ﻣﻮرد ﺗﻘﺎﺿﺎ، ﻣﺠﺎز ﺑﻪ ﮔﺬراﻧﺪن ﻣﺮاﺣﻞ ﺑﻌﺪی ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﺑﻮد.
تذکر 1:داوﻃﻠﺒﺎن ﺗﻐﻴﻴﺮ رشتۀ ﻛﺎرﺷﻨﺎسی، ﭘﺲ ازطی ﻣﻮﻓﻘﻴﺖآﻣﻴﺰ آزﻣﻮن ﻛتبی، ﺑﺎﻳﺪ در آزﻣﻮن ﺷﻔاهی ﺷﺮﻛﺖ و ﺣﺪﻧﺼﺎب (60 از 100) و ﺣﺪاﻗﻞ ﻫﻔﺘﺎد درﺻﺪ ﻧمرۀ آﺧﺮﻳﻦ ﻓﺮد ﻗﺒولی در ﮔﺰﻳﻨﺶ مرحله ی دوم (ﺟﻤﻊ ﻧﻤﺮۀ کتبی و شفاهی) را ﻛﺴﺐ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ. (متقاضی اﻧﺘﻘﺎل ﻧﻴﺎز ﺑﻪ ﺷﺮﻛﺖ در آزﻣﻮن ﺷﻔاهی ﻧﺪارد.)
ﺗﺬﻛﺮ 2: اﻧﺘﺨﺎب ﮔﺰینۀ اﻧﺘﻘﺎل و ﺗﻐﻴﻴﺮ رﺷﺘﻪ ﺑﻪ ﻃﻮر ﻫﻤﺰﻣﺎن اﻣﻜﺎنﭘﺬﻳﺮ ﻧﻴﺴﺖ.
7. ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﻳﻨﻜﻪ ﺑﺮاﺳﺎس ﻣﺼﻮبۀ ﺷﻤﺎرۀ31  ﻣﻮرخ 1389/10/2 ﺷﻮرای عالی ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﺎن رسمی دادﮔﺴﺘﺮی، ﻫﺮ ﻛﺎرﺷﻨﺎس رﺳمی ﺑﺎﻳﺪ ﺻﺮﻓﺎً ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از یک ﭘﺮواﻧﻪ و در یک رشته ی ﻛﺎرﺷﻨﺎسی ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻛﻨﺪ، اﮔﺮ ﻓﺮدی دارای ﭘﺮوانۀ ﻛﺎرﺷﻨﺎسی رﺳمی از ﺳﺎﻳﺮ ﻣﺮاﺟﻊ ﺑﺎﺷﺪ، در ﺻﻮرت ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪن در ﻛﺎﻧﻮن ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﺎن رﺳمی دادﮔﺴﺘﺮی، ﻣﻜﻠﻒ اﺳﺖ ﭘﻴﺶ از ادای ﺳﻮﮔﻨﺪ و درﻳﺎﻓﺖ ﭘﺮوانۀ ﻛﺎرﺷﻨﺎسی رﺳمی ﺟﺪﻳﺪ، ﭘﺮوانۀ قبلی را ﺑﺎﻃﻞ ﻛﻨﺪ و ﻣﺮاﺗﺐ را ﻛﺘﺒﺎً ﺑﻪ ﺷﻮرای عالی ﻳﺎ ﻛﺎﻧﻮن اﻋﻼم و ﻣﺪارک ﻣﺜﺒﺘﻪ را ﺗﺤﻮﻳﻞ دﻫﺪ. در ﻏﻴﺮ اﻳﻦﺻﻮرت، ﺿﻤﻦ ﺣﻤﻞ ﺑﺮ ﻋﺪم وﺛﺎﻗﺖ ﺷﺨﺺ، کلیۀ ﻓﺮآﻳﻨﺪ ﺛﺒﺖﻧﺎم و آزﻣﻮن وی ﺑﺎﻃﻞ ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.
8. ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﻳﻦ ﻛﻪ «ﻛﺎرﺷﻨﺎسی رسمی دادﮔﺴﺘﺮی» ﺷﻐﻞ ﻣﺤﺴﻮب نمی ﺷﻮد، کلیه ی اﻓﺮاد ﺷﺎﻏﻞ در وزارﺗﺨﺎﻧﻪﻫﺎ و ﺳﺎزﻣﺎنﻫﺎی دولتی و ﻋﻤﻮمی و ﻏﻴﺮ دولتی، در ﺻﻮرت داﺷﺘﻦ ﺷﺮاﻳﻂ ﻣﻨﺪرج در دﻓﺘﺮچۀ راﻫﻨﻤﺎی ﺛﺒﺖﻧﺎم، می ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺛﺒﺖﻧﺎم ﻛﻨﻨﺪ و ﭘﺲ از ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ در طی ﻣﺮاﺣﻞ ﻗﺎﻧﻮنی ﺑﻪ «درﻳﺎﻓﺖ ﭘﺮوانۀ ﻛﺎرﺷﻨﺎسی رﺳمی دادﮔﺴﺘﺮی» ﻧﺎﻳﻞ ﺷﻮﻧﺪ.
9. ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺑﻨﺪ«و» ﻣﺎدۀ 15 ﻗﺎﻧﻮن ﻛﺎﻧﻮن ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﺎن رﺳمی دادﮔﺴﺘﺮی و ﺑﻨﺪ«ط» ﻣﺎدۀ 52 آﻳﻴﻦﻧﺎمۀ اﺟﺮایی آن، ﺗﺸﺨﻴﺺ ﻣﻌﺘﺒﺮ ﺑﻮدن ﻣﺮﺟﻊ ﺻﺎدرﻛﻨﻨﺪۀ کلیۀﻣﺪارک و ﮔﻮاهی ﻫﺎی داوﻃﻠﺐ در ﭼﺎرﭼﻮب ﺿﻮاﺑﻂ ﻣﺼﻮب ﺷﻮرایﻋﺎلی ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﺎن رﺳمی دادﮔﺴﺘﺮی ﺑﺎ ﺷﻮرایﻋﺎلی و ﻛﻤﻴﺴﻴﻮن ﻣﺎدۀ 13 ﻗﺎﻧﻮن ﻛﺎﻧﻮن ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﺎن رسمی اﺳﺖ. در مرحله ی ﺛﺒﺖﻧﺎم، ﺑﺎرﮔﺬاری اﺳﻜﻦ ﻣﺪارک و ﮔﻮاهی ﻫﺎی ﻳﺎد ﺷﺪه ﻫﻤﺮاه ﻣﺪارک ﺛﺒﺖﻧﺎم ﻛﻔﺎﻳﺖمی کند. اﻣﺎ در ﺻﻮرت ﻛﺴﺐﺣﺪﻧﺼﺎب ﻧﻤﺮۀ کتبی و اوﻟﻮﻳﺖ ﭘﺬﻳﺮش در ﻣﺮحله ی اول آزﻣﻮن، و دﻋﻮت ﺑﺮای ﺷﺮﻛﺖ در ﻣﺮﺣﻠﻪ دوم آزﻣﻮن ﺷﻔﺎهی (ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ)، ارائه ی اﺻﻞ داﻧﺸﻨﺎﻣﻪ و اﺻﻞ ﮔﻮاهی ﻫﺎی ﻣﻌﺘﺒﺮ ﺑﻪ ﺷﺮح ﻣﻨﺪرج در ﺑﻨﺪﻫﺎی 7 ﻗﺴﻤﺖ اﻟﻒ، و 1 و 2 و 3 و 4 ﻗﺴﻤﺖ ب ذﻳﻞ «ﺑﺨﺶ اول» و ﺗﺴﻠﻴﻢ ﺗﺼﻮﻳﺮ ﺑﺮاﺑﺮ اﺻﻞ شده ی آنﻫﺎ ﺑﻪ ﻣﺼﺎﺣﺒﻪﻛﻨﻨﺪﮔﺎن اﻟﺰامی اﺳﺖ.
10. ﺿﺮورت دارد ﻛﻪ داوﻃﻠﺒﺎن ﺗﺎ ﭘﺎﻳﺎن ﻣﺮاﺣﻞ ﻣﺨﺘﻠﻒ آزﻣﻮن ﺳﺎل 1400، ﻣﻄﺎﻟﺐ ﻣﻨﺪرج در ﺳﺎﻳﺖ ﺷﻮرای ﻋﺎلی را ﺑﻪ ﻧﺸﺎنی شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری ﭘﻴﻮﺳﺘﻪ ﭘﻴﮕﻴﺮی و ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻛﻨﻨﺪ.
11. ﻻزم اﺳﺖ داوﻃﻠﺒﺎن ﺷﻤﺎرۀ ﺳﺮﻳﺎل ﺛﺒﺖﻧﺎم و ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺷﻤﺎرۀ ﭘﺮوﻧﺪۀ ﺧﻮد را، ﻛﻪ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﭘﺲ از ﺗﻜﻤﻴﻞ ﻣﺮاﺣﻞ ﺛﺒﺖﻧﺎم ﺑﻪ داوﻃﻠﺐ اراﺋﻪ ﺧﻮاﻫﺪ ﻛﺮد، ﺑﺮای اﻧﺠﺎم دادن اﻣﻮر ﺑﻌﺪی آزﻣﻮن (ﻣﺸﺎﻫﺪه و ﻛﻨﺘﺮل اﻃﻼﻋﺎت ﺛﺒﺖﻧﺎم، ﻣﺸﺎﻫﺪة ﻧﺘﻴﺠﺔ آزﻣﻮن کتبی، ﻣﺸﺎﻫﺪۀ نتیجه ی ﻧﻬﺎیی آزﻣﻮن) ﻧﺰد ﺧﻮد ﻧﮕﻪ دارﻧﺪ.
12. داﺷﺘﻦ ﺳﻼﻣﺖ جسمی ﺑﺮای اﻧﺠﺎم اﻣﻮر ﻛﺎرﺷﻨﺎسی، ﺑﺪون ﻧﻴﺎز ﺑﻪ کمک دﻳﮕﺮان، ﺑﻪ ﺗﺄﻳﻴﺪ یکی از ﭘﺰﺷﻜﺎن ﻣﻮرد اﻋﺘﻤﺎد ﻛﺎﻧﻮن ذی رﺑﻂ از ﺷﺮاﻳﻂ ﺷﺮﻛﺖ در آزﻣﻮن ﻛﺎرﺷﻨﺎسی رﺳمی دادﮔﺴﺘﺮی اﺳﺖ.
13. ﻓﺎرغ اﻟﺘﺤﺼﻴﻼن ﺣﻮزوی ﻣﺘﻘﺎضی ﺷﺮﻛﺖ در آزﻣﻮن رﺷﺘﻪ ﺗﻌﻴﻴﻦ ﻧﻔﻘﻪ ﻛﻪ ﺷﺮاﻳﻂ ﺷﺮﻛﺖ در آزﻣﻮن اﻳﻦ رﺷﺘﻪ را دارﻧﺪ، ﺑﺎ ﻣﺪرک ﺗﺤﺼﻴلی ﺳﻄﺢ 2 ﻳﺎ ﺑﺎﻻﺗﺮ میﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺛﺒﺖ ﻧﺎم ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ.

اطلاعات مفید و کاربردی آزمون کارشناسان رسمی دادگستری:
 تقویم آزمون:
مهلت ثبت نام تا 25 آبان 1400
دریافت کارت آزمون 26 بهمن 1400
زمان برگزاری آزمون 29 بهمن 1400

جهت مشاهده متن کامل آگهی اینجا کلیک نمایید

جهت مشاهده متن آگهی در سایت اصلی سازمان سنجش اینجا کلیک نمایید


خبر 18 آبان 1400: زمان شروع ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی در سال 1400 (منبع: سایت کارشناسان رسمی دادگستری)

ضمن آرزوی موفقیت سایت ایران استخدام برای یکایک شما کارجویان گرامی به اطلاع میرسانیم؛ دفترچه و لینک ثبت نام آزمون کارشناسی رسمی دادگستری سال 1400 از ساعت 14 روز سه شنبه 1400/08/18 تا 1400/08/25 در سایت سازمان سنجش در دسترس قرار می گیرد.

جهت مشاهده متن کامل اطلاعیه اینجا کلیک نمایید

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2461158
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k