۸ سال پیش

۷۰ درصد نیروهای فنی و حرفه ای جذب بازار کار می شوند

نامشخص
سابقه نامشخص
نامشخص

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

مدرک گرایی معضل بزرگی برای کشور است

جهت ورود به صفحه اصلی استخدام دانشگاه فنی و حرفه ای اینجا کلیک نمایید


خبر 28 دی 94 : 70 درصد نیروهای فنی و حرفه ای جذب بازار کار می شوند (منبع : باشگاه خبرنگاران جوان)

تحقق 28 درصد از سهم 40 درصدی تربیت نیروی تکنسین دانشجویان کشور در برنامه پنجم توسعه 70درصد نیروهای فنی و حرفه ای جذب بازار کار می شوند.
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از مرکز اصفهان، مسعود شفیعی عصر امروز 27 دیماه قبل از آغاز آیین افتتاحیه هشتمین المپیاد ورزشی کارکنان واساتید دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در آموزشکده شهید رجایی کاشان در نشست خبری با خبرنگاران در این آموزشکده گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان دانشگاه کارآفرین جایگاه بالایی در ارتقای علم آموزی ومهارت افزایی دارد.
70 درصد نیروهای فنی و حرفه ای جذب بازار کار می شوند
وی با تاکید بر اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای کشور به معنای واقعی کلمه ارتباط صنعت و دانشگاه را شکل می دهد گفت:این دانشگاه با تربیت نیروهای مهارت محور دارای پنجه های کارآمد توانسته است حدود 70 درصد از این نیروها را جذب بازار کارکند.
شفیعی با اشاره به تحصیل 180 دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت:طی بازدید از 9 استان کشوراستانداران این استان های کارکرد این دانشگاه وخروجی آن اعلام رضایت کردند وگفتند مراجعان کاریابی به آنها از دانشگاه فنی و حرفه ای نیستند.
به گفته وی،مدرک گرایی معضل بزرگی برای کشوراست به طوریکه هرم نیروی انسانی تبدیل به استوانه نیروی انسانی شده است.
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اینکه صنعت ما مرده است وفناوری ندارد وصنعت را می خردگفت: ما فقط بهره بردار واپراتور داریم.
شفیعی اظهارداشت: دانشگاهی که بدون آزمون دانشجو می گیرد ودانشگاه هایی که از چهار سال گذشته تا کنون به صورت غیر قانونی دانش آموزان هنرستانی را جذب می کند این نیروها در آینده با کدام دانش وتوانمندی مهارتی می توانند وارد بازار کار شوند.
تحقق 28 درصد از سهم 40 درصدی تربیت تکنسین در برنامه پنجم توسعه
وی تصریح کرد: بر اساس برنامه پنجم باید 40 درصد دانشجویان نیروی تکنسین شوند اما تاکنون حدود 28 درصد از این سهم محقق شده است.
به گفته وی، بودجه اندک وزیر سرانه ای، تجهیزات وامکانات قدیمی وبه روز نشده که از سال 44 تا کنون از آموزشکده ها موجود است از جمله مشکلات ومعضلات دانشگاه فنی و حرفه ای است.
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور بودجه 352 میلیارد تومانی این دانشگاه را یادآورشد و افزود: چشم انداز دانشگاه ماموریت مهارتی وتکنسینی است.
شفیعی در پایان گفت: اکنون که تحریم ها برداشته شد و برجام به فرجام رسید بایدآمادگی جذب تکنولوژی را نداشته باشیم وآمادگی اجرای قرارداد باکشورهای خارجی را داشته باشیم تا دانش فنی و امکان در اختیار گرفتن بخشی از بازار فروش را در کشورهایشان از تولیدات داشته باشیم.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=517861
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
× iranestekhdam logo

دریافت آگهی در اپلیکیشن

دانلود برنامه