۸ سال پیش

جذب ۲۶۱ نخبه در سازمان بازرسی
No Image

جذب ۲۶۱ نخبه در سازمان بازرسی

تهران
منقضی شده


منقضی شده
اطلاعات بیشتر

جذب ۲۶۱ نخبه دانشگاه‌ها با حداقل معدل‌ 17

جهت رود به صفحه اصلی اخبار اشتغال نخبگان و استعداد های برتر کشور اینجا کلیک نمایید


خبر 8 مرداد 94: جذب ۲۶۱ نخبه در سازمان بازرسی (منبع: خبرگزاری مهر) 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: از سال گذشته تا امروز ۲۶۱ نخبه دانشگاه‌های معتبر کشور جذب سازمان شده که حداقل معدل‌ آنها ۱۷ بوده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر سراج با بیان اینکه رویکرد سازمان بازرسی اولویت نظارت بر بازرسی است، گفت: ما در سازمان بازرسی کل کشور معتقدیم مدیران سرمایه های کشور هستند و باید آنان را هدایت کرد؛ مدیری که سال ها در جایگاه‌ها و پست‌های مختلف خدمت کرده با مدیر و کارمندی که سابقه کمی دارد، متفاوت است. نظام هزینه‌های بسیاری را برای تربیت این مدیران متقبل شده و نباید اجازه داد دچار انحراف شوند. از این بابت ما در سازمان بازرسی نظارت را بر بازرسی و تشکیل پرونده قضایی اولویت قرار داده‌ایم.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به حدود اختیارات و وظایف سازمان بازرسی گفت: طبق اصل ۱۷۴ قانون اساسی، وظیفه سازمان بازرسی نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در کلیه دستگاه‌های اداری، شهرداری، دستگاه‌های عام المنفعه و... است. هر کجا که از بودجه دولتی ارتزاق شود و یا دولت نظارت داشته باشد، سازمان بازرسی کل کشور باید حضور داشته و در رابطه با اصلاح سوء جریان‌های احتمالی، اقدام مقتضی را انجام دهد.
وی هدف عمده سازمان بازرسی کل کشور را بر اساس قوانین عادی و قانون اساسی در وهله نخست «ارتقاء کارآمدی نظام اداری کشور» و در وهله دوم «ایفای نقش محوری در خصوص مبارزه با فساد، خصوصا در شرایط فعلی» برشمرد.
سراج با اشاره به گذشت ۱۴ سال از صدور فرمان ۱۰ ماده‌ای مبارزه با فساد از سوی مقام معظم رهبری گفت: متاسفانه امروز دستگاه‌ها کارنامه مناسبی در اجرایی کردن فرمان مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با فساد ندارند. مرجع دیگر مبارزه با فساد، قانون ارتقای سلامت نظام اداری است که در آن وظایفی برای سازمان‌ها از جمله سازمان بازرسی دیده شده که البته مدت اجرای آزمایشی سه ساله آن به پایان رسید و برای تمدید آن مشکلاتی ایجاد شد که دولت و مجلس تلاش دارند با همکاری یکدیگر آن را به تصویب مراجع قانونی برسانند.
وی با بیان اینکه هدف دیگر سازمان بازرسی کل کشور «تقویت قانونمداری و دفاع از حقوق شهروندی» است، گفت: متاسفانه طی چند سال گذشته قانونمداری به قانون گریزی تبدیل شده بود که نتیجه آن شرایط فعلی فساد است. با این همه خوشبختانه دولت یازدهم در رابطه با قانونمداری عزم جدی دارد. رئیس‌جمهور حقوقدان است و تاکید بر مبارزه با فساد دارد. معاون اول رئیس‌جمهور نیز که مسئولیت ریاست ستاد هماهنگی مبارزه با فساد را دارد، بر این موضع تاکید می‌کند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه «مبارزه همه جانبه با فساد سرلوحه کار روسای سه قوه است» افزود: اخیرا برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح تشکیل سازمان مبارزه با فساد را مطرح کردند که به نظر می‌رسد در آینده نزدیک در دستور کار مجلس قرار بگیرد، البته بنده مخالفت خود را با این طرح اعلام کردم و معتقدم در خصوص مبارزه با فساد تشکیل سازمان‌های موازی نمی‌تواند موفق باشد، مگر آنکه خلاء قانونی سازمان‌های موجود از سوی قانونگذار رفع و سازمان‌های موجود از این طریق تقویت و کلیه سازمان‌های مبارزه با فساد در یک سازمان ادغام شوند.
وی با اشاره به ابزار سازمان بازرسی کل کشور برای مقابله با فساد گفت: در سازمان بازرسی کل کشور دو دانش داریم؛ دانش‌های گزاره‌ای و غیرگزاره‌ای. در خصوص دانش‌های گزاره‌ای به روسای دانشگاه‌های معتبر کشور نامه نوشته و از آن‌ها خواستیم نخبگان خود را به سازمان بازرسی کل کشور معرفی کنند. از سال گذشته تا امروز ۲۶۱ نخبه دانشگاه‌های معتبر کشور جذب سازمان شده که حداقل معدل‌شان ۱۷ است. از این بابت سعی شده در سازمان بازرسی کل کشور جوان گرایی و نخبه گزینی سرلوحه کار قرار گیرد و از این بابت با همکاری دانشگاه‌های معتبر تا حدودی موفق عمل کردیم.
سراج ادامه داد: استحضار دارید دانشجویان نخبه، تجربه و مهارت کافی ندارند که باید در کنار آنان از افراد با تجربه و کسانی که مهارت کافی دارند استفاده شود. از این بابت تلفیقی از گزاره دانشی و گزاره مهارتی داریم تا بتوانیم جوابگوی انتظارات باشیم.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=517923
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
× iranestekhdam logo

دریافت آگهی در اپلیکیشن

دانلود برنامه