۷ سال پیش

ساعت کار بانوان باید بدون کسر حقوق و مزایا کم شود‌
اطلاعات بیشتر

باید ساعت کار بانوان بدون کسر حقوق و مزایا کم شود‌

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار اشتغال بانوان اینجا کلیک کنید


معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: بنده نه تنها با اشتغال بانوان مخالف نیستم بلکه معتقدم که باید ساعت کار بانوان بدون کسر حقوق و مزایا کمتر شود.

به گزارش خبرگزای تسنیم از اهواز، فرشته روح‌افزا در سلسله نشست‌های دانشجویی با موضوع بررسی حقوق زنان از دیدگاه اسلام اظهار داشت: سخنرانی خود را با دو سوال شروع می‌کنم آیا اسلام برای زنان حقوقی قائل شده و یا زنانی که در جوامع غربی در حال زندگی هستند وضعیت بهتری دارند.

وی افزود: در زمان تحصیلاتم در دانشگاه منچستر انگلستان به علت پوششی که داشتم همیشه زیر سئوال بودم و برخی از مردم به من می‌گفتند دچار دگرگونی نشده‌ای که با این پوشش مدرن‌ترین علوم دنیا را مطالعه می‌کنید.

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور ادامه داد: 13 سال به طور دائم در دانشگاه منچستر انگلستان درس خواندم، عضو هیئت علمی این دانشگاه شدم و 18 سال با زن غربی و دانشگاه غربی آشنا هستم و زن غربی را هم خوب می‌شناسم. بنده در یکی از شبکه‌های خارجی 16 برنامه زنده تلویزیونی در زمینه حقوق زن داشته‌ام.

وی با اشاره به این موضوع که حقیقت زندگی انسان چیست و آیا فقط به این دنیا آمده که درس بخواند، مدرک بگیرد و بعد از دنیا برود، گفت: متاسفانه زن جایگاه خود را در جهان از دست داده و دیگر جایگاه اصلی خود را ندارد. برخی هویت و مطرح شدن زن را در نمایان ساختن ظاهرش می‌دانند درصورتی که این فکر در واقع بی هویتی است تا داشتن یک هویت.

روح‌افزا گفت: دختران ما در بهترین رشته‌های تحصیلی با عالی‌ترین نمرات در حال تحصیل هستند اما فکر می‌کنند که اگر پوشش موی خود را رعایت نکنند کسی آن‌ها را نمی‌پذیرد و دچار بی‌هویتی می‌شوند.چرا در معرفی هویت زن فقط بعد جنسیتی وی مطرح می‌شود. در غرب برای تبلیغ غذای حیوانات از عکس‌های مستهجن زنان استفاده می‌شود و این عملکرد غرب بدین معناست که زن در دنیای خود چیزی جز عرضه اندام ندارد.

وی با بیان اینکه زن باید حقوق خود را به دست بگیرد و آن‌ها را بشناسد، افزود: معاون زنان رئیس جمهور می‌گوید باید سالانه 10 درصد از پست‌های دولتی به زنان داده شود و با این اقدام تا 13 سال آینده تمام زنان پست‌های دولتی را در دست می‌گیرند در صورتی که بنده با اشتغال بانوان مخالف نیستم اما این حرکت باعث می‌شود اشتغال در جامعه برای آقایان با مشکل مواجه شود و این نیز به معنای ارزش دادن به زن نیست.

باید ساعت کار بانوان بدون کسر حقوق و مزایا کمتر شود

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تصریح کرد: بنده نه تنها با اشتغال بانوان مخالف نیستم بلکه معتقدم که باید ساعت کار بانوان بدون کسر حقوق و مزایا کمتر شود چراکه او یک مادر است و باید بعد از اتمام کار در خانه به کار و نگهداری از فرزندان مشغول شود.

وی با بیان اینکه ارزش زن در جهان کم شده است، عنوان کرد: آیا تغییر لباس از یک پوشش اسلامی به یک پوشش غیر متعارف به زنان هویت می‌بخشد یا اینکه وزارت بهداشت طرح حمایت از زنان تن‌فروش را می‌گذارد و می‌گوید این افراد را تن‌فروش خطاب نکنیم بلکه این‌ افراد را بردگان جنسی ارزشمند تلقی کنیم. آیا این ارزش زن است و زنان دیگر هیچ ‌ارزشی ندارند که در این چنین مسائل ارزش‌گذاری می‌شوند؟

روح افزا گفت: در هر سه ثانیه زنان در آمریکا از همسران خود کتک می‌خورند و بیشتر موضوع دعوایی که بین زوجین غربی وجود دارد موضوع خیانت است. ارزش زن اینقدر پایین آمده که سمینار حمایت از زنان تن‌فروش را در برخی از مکان‌ها برگزار می‌کنند.

وی با بیان اینکه زنان باید مطالبه‌گری صحیحی داشته باشند، گفت: برخی می‌گویند که چرا دیه یک مرد 2 برابر دیه یک زن است و این قانون برای زنان ارزشی قائل نیست در صورتی که مرد نان‌آور خانواده است و اگر دچار مشکلی شود خانواده دچار یک بحران جدی می‌شود و این به معنی نادیده گرفتن حقوق زن نیست.

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور ادامه داد: به شبهات وارد شده به زندگی فکر نمی‌کنیم در صورتی که زن خمس ندارد اما مردان علاوه بر تامین مخارج خانه، حق جهاد، حق شیر فرزند، حق همسر را باید پرداخت کنند. برخی که می‌گویند دین زن را بی هویت کرده است اشتباه می‌کنند.

زنان باید سبک زندگی فاطمی را در زندگی خود پیاده کنند

وی گفت: ریشه‌ بیشترین مسائل اجتماعی جامعه به زن و حجاب وی برمی‌گردد و زنان باید سبک زندگی فاطمی را در زندگی خود پیاده کنند تا جامعه‌ای سالم داشته باشند.

روح افزا عنوان کرد: برخی می‌پرسند آیا مردان خائن نیستند و خیانت نمی‌کنند اما باید بدانید همیشه در خیانت مردان پای یک زن در میان است و اینجا باید گفت از ماست که برماست. وقتی ما عفت خود را حفظ کنیم بدون شک مردان نمی‌توانند بی عفتی کنند.

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: در آمریکا 20 میلیون فرزند پدران خود را نمی‌شناسند و از طریق بانک DNA والدین خود را پیدا می‌کنند در صورتی که زن پتانسیل تربیت همسر خود که یک فرد بالغ و کامل است را هم دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فرشته روح‌افزا معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در پایان سخنرانی خود نسبت به پرسش‌های دانشجویان حاضر در همایش پاسخ داد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=702237
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد