۷ سال پیش

جزئیات تصويب قانون تعيين تكليف آموزشياران نهضت سوادآموزی
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

جزئیات تصويب قانون تعيين تكليف آموزشياران نهضت سوادآموزی

جهت ورود به صفحه اصلی استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی اینجا کلیک کنید


به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش وپرورش، علي باقرزاده در نشست خبري كه با حضور اصحاب رسانه در سالن سازمان نهضت سوادآموزي و به مناسبت سالروز تأسيس سازمان نهضت سوادآموزي برگزار شد؛ گفت: براساس گزارش توسعه انساني سال ۲۰۱۴، افرادي كه تحصيلات متوسطه به بالا را دارند ۱/۶۵ درصد در كشور هستند كه رتبه خوبي در بين كشورهاست.
وي رشد نرخ سواد را در جمعيت بين ۲۵ تا ۶۴ سال ، ۶۵/۲ درصد و ۱۵ تا۲۴ سال را نيم درصد اعلام كرد وافزود: جمعيت بين ۱۰ تا۴۹ سال كشور تا قبل از آغاز سال تحصيلي جاري بيش از ۵۳ ميليون و ۷۰۰ هزار نفر بود كه ۴۰ ميليون و ۷۰۸ نفر از آنان داراي مدرك تحصيلي پنجم و ششم ابتدايي هستند و از نظر ما باسواد محسوب مي شوند.
باقرزاده خاطرنشان كرد: از ابتداي سال ۹۵ حدود ۷۱ هزار نفر از اولياي بيسواد دانش آموزان را تحت آموزش قرار داديم كه ۳۰ درصد فعاليت هاي سواد به اين گروه از بيسوادان اختصاص يافته است.
رئيس سازمان نهضت سوادآموزي با اشاره به افزايش درصد باسوادي اتباع خارجي از ۶ درصد در ابتداي انقلاب به ۶۰ درصد در سال ۹۵، افزود: در سال جاري ۱۸ هزار و ۶۰۰ نفر از اتباع خارجي در طرح آموزش سوادآموزي ثبت نام شده اند كه ۸۰ درصد هزينه آن را دولت ايران، ۱۸ درصد كميسارياي عالي پناهندگان و ۲ درصد را نيز كشور نروژ، پرداخت كرده است .
وي عملكرد استانهاي كرمانشاه، فارس، چهارمحال وبختياري ، آذربايجان غربي، اردبيل وكردستان را در حوزه سوادآموزي بالاي صددرصد دانست و افزود: در دولت تدبير وا ميد جلسات شوراي عالي پشتيباني سوادآموزي كه در دولت هاي نهم و دهم تعطيل شده بود با حضور معاون اول رئيس جمهور و معاونين وي تشكيل شد كه در مصوبات آن توجه ويژه اي به مناطق محروم شده است .
رئيس سازمان نهضت سوادآموزي از تصويب قانون تعيين تكليف آموزشياران نهضت سوادآموزي خبردادوگفت: اكنون آموزشيار بلاتكليف نداريم و افرادي كه از بخش خصوصي با اين سازمان همكاري مي كنند مشمول قانون مذكور مي شوند.
وي افزود: آموزش دهنده هاي تجميعي يعني كساني كه بيشتر از ۲ نفر در هر دوره تحت پوشش داشتند طبق قانون مساوي هستند و تنها سنوات خدمت آنها متفاوت است وما پيگير تدوين دستورالعملي براي رفع مشكل آنان هستيم.
باقرزاده عملكرد نهضت سوادآموزي در سال هاي اخير را بيش از حدانتظار دانست و افزود: طي ۵ سال اخير، ۲ ميليون و ۹۱۷ هزار نفر در موافقت نامه هاي دولت تعيين عملكرد شدند اما سازمان نهضت سوادآموزي ۳ ميليون و ۵۱ هزار نفر عملكرد داشته است.
وي نرخ جذب خالص كودكان را ۹۸ درصد اعلام كرد و افزود: ۲ درصد بچه هاي ۶ ساله وارد مدرسه نمي شوند ،‌البته افرادي كه چهارم ابتدايي را به پايان نرسانند و مدرسه را ترك كنند احتمال بيسوادي آن ها بسيار زياد است.
رئيس سازمان نهضت سواد آموزي با تشريح برنامه هاي هفته سوادآموزي تصريح كرد: شنبه ۴ دي ماه روز" سوادآموزي و رسانه"، يكشنبه ۵ دي ماه روز "سوادآموزي و اقتصاد مقاومتي"، دوشنبه ۶ دي ماه روز "سوادآموزي و مسئولان"، سه‌شنبه ۷ دي ماه روز "سوادآموزي و ديدار مراجع تقليد و علما و نمايندگان ولي‌فقيه و حضور در مرقد مطهر امام راحل"، چهارشنبه ۸ دي ماه روز "سوادآموزي و مشاركت بين‌بخشي"، پنج‌شنبه ۹ دي ماه روز سوادآموزي و نكوداشت ياد شهدا" و جمعه ۱۰ دي ماه روز "سوادآموزي و ترويج فرهنگ نماز"نامگذاري شده است.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=710667
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد