۶ سال پیش

بدهی ۴ هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش به معلمان
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

4 هزار میلیارد تومان به معلمان بدهکار هستیم

جهت ورود به صفحه اخبار حقوق و دستمزد فرهنگیان اینجا کلیک کنید


خبر 15 فروردین 96: بدهی 4 هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش به معلمان (منبع: خبرگزاری صدا و سیما)

وزیر آموزش و پرورش گفت: 4 هزار میلیارد تومان به معلمان بدهکار هستیم که این مطالبات شامل پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته، حق‌التدریس معلمان رسمی، حق‌الزحمه تصحیح اوراق امتحانی و چندین مورد دیگر است.
فخر الدین دانش آشتیانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: از 11 هزار و 500 میلیارد تومان از مطالبات فرهنگیان 7 هزار و 500 میلیارد تومان آن پرداخت شده است و 4 هزار میلیارد تومان آن همچنان باقی است.

وی گفت: از شروع سال جدید با رئیس سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت مطالبات فرهنگیان صحبت کردیم و پیگیر مطالبات فرهنگیان هستیم.

وی از اختصاص 250 میلیارد تومان سرانه برای مدارس در سال 96 خبر داد و افزود: البته این سرانه جواب هزینه های مدارس را نمی دهد و با صرفه جویی از طریق ساماندهی نیروی انسانی و واگذاری اختیارات بیشتر به ادارات آموزش و پرورش استان ها باید این کسری را جبران کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه امسال نیز با برگزاری آزمون استخدامی معلم جدید جذب خواهد کرد و با سازمان امور اداری و استخدامی مشغول مذاکره هستیم تا تعداد معلمان جذب شده از طریق آزمون استخدامی را مشخص کنیم.

دانش آشتیانی افزود: پارسال قرار بود 10 هزار معلم از طریق آزمون استخدامی جذب آموزش و پرورش شوند که به دلیل داشتن حدنصاب در برخی رشته ها و استان ها نتوانستیم همه این افراد را جذب کنیم و امیدواریم امسال بتوانیم این تعداد را جبران کنیم.

وی با اشاره به کمبود معلم در آموزش و پرورش گفت: هر سال تعداد قابل توجهی از معلمان بازنشسته می شوند و ما با برگزاری آزمون استخدامی، جذب دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان و خرید خدمات آموزشی (به کارگیری نیروهای آزاد و حق التدریس) این کمبود را جبران خواهیم کرد.

وی افزود: در بحث اجرای شعار اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال در آموزش و پرورش موضوع نیروی انسانی بسیار مهم است و ما باید نیرویی را تربیت کنیم که شایستگی های لازم را برای بازار کار داشته باشد.

دانش آشتیانی گفت: شایستگی‌های هر فرد برای ورود به اجتماع و بازار کار در دوران کودکی و آموزش و پرورش عمومی شکل می گیرد و هر تولید کننده باید مهارت های لازم را برای تولید داشته باشد و این مهارت ها در دوران دبستان و مدرسه شکل می گیرد.

وی افزود: سیاست آموزش و پرورش توجه به شایستگی ها و خلاقیت های دانش آموزان در 9 سال اول تحصیل است و در 3 سال آخر آموزش های تخصصی را پیش خواهیم گرفت تا دانش آموزان فارغ التحصیل بتوانند کارآفرین و دارای مهارت های لازم باشند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=754654
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
× iranestekhdam logo

دریافت آگهی در اپلیکیشن

دانلود برنامه