• ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
  • 0k نظر «نمایش»

دستمزد کارگران مشاغل منتخب کشاورزی چقدر است؟

دستمزد کارگران مشاغل منتخب کشاورزی چقدر است؟

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

میزان دستمزدکارگران مشاغل منتخب کشاورزی

جهت ورود  به صفحه اصلی اخبار استخدام کارگران و کارفرمایان اینجا کلیک نمایید


خبر 3 مهر 96: دستمزد کارگران مشاغل منتخب کشاورزی چقدر است؟ (منبع: خبرگزاری مهر)
مهر از نتایج یک مطالعه رسمی گزارش می‌دهد؛ میزان دستمزدکارگران مشاغل منتخب کشاورزی/بالاترین و کمترین دستمزد
متوسط دستمزد روزانه کارگران هفت شغل بخش کشاورزی نشان می‌دهد، بیشترین دستمزد برای کارگران مرد، حدود ۹۰ هزار و ۸۰۰ تومان و کمترین دستمزد نیز حدود ۲۷ هزار تومان است.
به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس تعاریف رسمی آماری، دستمزد کارگران کشاورزی شامل وجه نقد است؛ اما در مواردی که به جای تمام یا قسمتی از این وجه نقد، غذا یا سهمی از محصول داده شده باشد، ارزش ریالی آن به قیمت روز پرداخت، برآورد و به وجه نقد اضافه می‌شود.
بر اساس مطالعات کارشناسان مرکز آمار و اطلاعات راهبری وزارت کار، هفت شغل در بخش کشاورزی به عنوان مشاغل منتخب در این حوزه شناخته می‌شوند که شامل کارگر میوه چین، وجین کار و تنک کار، دروگر غلات، نشاکار، نهرکش و مرزبند، بیل زن زمین زراعی و بیل زن باغی هستند.
بررسی نتایج این طرح در خصوص دستمزد کارگران مشاغل منتخب کشاورزی برای سال ۹۵ نشان می‌دهد، بیشترین متوسط دستمزد روزانه در میان مردان با رقم حدود ۶۵ هزار و ۱۰۲ تومان به کارگر نشاکار و کمترین متوسط روزانه به کارگر بیل زن زمین زراعی با رقم حدود ۴۵ هزار و ۵۹۸ تومان پرداخت شده است.
همچنین در بین زنان نیز همچون مردان، کارگران نشاکار بیشترین دستمزد روزانه را دریافت می‌کنند که این میزان، برابر با حدود ۶۸ هزار و ۲۰۷ تومان در روز است؛ همچنین کمترین دستمزد روزانه به کارگر میوه چین با رقم حدود ۳۴ هزار و ۱۱۱ تومان اختصاص دارد.
با توجه به متوسط دستمزد در استان‌های کشور، بالاترین و پایین ترین دستمزد برای مردان مربوط به کارگر دروگر غلات است که در این میان، استان گیلان با دستمزد حدود ۹۰ هزار و ۸۶۳ تومان، بالاترین مقدار و استان سیستان و بلوچستان با دستمزد حدود ۲۷ هزار و ۲۲۲ تومان، پایین ترین مقدار دستمزد را داشته است.
از سوی دیگر، بالاترین دستمزد برای زنان در بین استان‌های کشور، مربوط به کارگر میوه چین در استان اردبیل با ۷۷ هزار و ۷۷۷ تومان و پایین ترین دستمزد نیز، مربوط به کارگر وجین‌کار و تنک‌کار در استان خراسان جنوبی با ۲۰ هزار تومان بوده است. نتایج موجود نشان می‌دهد که بیشترین شکاف جنسیتی دستمزد در سال ۱۳۹۵ به کارگر میوه چین و کمترین شکاف جنسیتی دستمزد نیز در مشاغل منتخب بخش کشاورزی به کارگر نشاکار اختصاص داشته است.
همچنین شکاف قابل توجهی که در بین متوسط دستمزد روزانه مردان و زنان کارگر دروگر غلات در سال ۱۳۹۴ وجود داشت، در سال ۱۳۹۵ بیش از ۱۶ درصد تقلیل پیدا کرده است؛ در عین حال شکاف جنسیتی در کارگران وجین‌کار و تنک‌کار و کارگر نشاکار در سال ۱۳۹۵، رفتاری متفاوت نسبت به سال ۱۳۹۴ داشته است، به طوریکه متوسط دستمزد روزانه زنان در این دو شغل در سال مذکور بیش از متوسط دستمزد روزانه مردان بوده است.
با توجه به درصد تغییرات متوسط دستمزد روزانه مردان کارگر در سال ۱۳۹۵ نسبت به سال ۱۳۹۴ مشاهده می‌شود که متوسط دستمزد روزانه کارگر نهرکش و مرزبند، بیشترین و متوسط دستمزد روزانه کارگر وجین‌کار و تنک‌کار کمترین تغییر را داشته‌اند، این در حالی است که بیشترین تغییر در متوسط دستمزد روزانه کارگران زن مربوط به متوسط دستمزد روزانه کارگر وجین‌کار و تنک‌کار بوده است.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=853131
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد