آموزش ساخت و دانلود نمونه رزومه کارشناس خرید و تدارکات (با فرم خام)
هر سازمانی برای رسیدگی به نیازهای خرید خود و تهیه لوازم مورد نیاز با بهترین قیمت، بالاترین کیفیت و مناسبترین خدمات پس از فروش، یک متخصص و مسئول خرید استخدام می کند. اهمیت جایگاه مسئول و کارشناس خرید و تدارکات در کاهش هزینهها و افزایش سود شرکت موجب شده تقاضا برای این شغل از طرف شرکتها و سازمانها افزایش یابد. اگر شما نیز قصد دارید به عنوان یک مسئول خرید در شرکتها و سازمانهای معتبر استخدام شوید، داشتن رزومهای حرفه ای و کامل که در برگیرنده تواناییها و تجربه کاری شما در این زمینه باشد، برایتان حائز اهمیت است.
در این مطلب قصد داریم به بررسی نمونه رزومه مسئول خرید که با رعایت اصول استاندارد توسط سایت ایران استخدام تنظیم شده است بپردازیم. سپس نکات مهم و کلیدی را برای نوشتن رزومه کارشناس خرید و تنظیم آن توضیح می دهیم.
فهرست مطالب
نمونه رزومه مسئول خرید تکمیل شده توسط ایران استخدام
ایران استخدام یک نمونه رزومه کاری کامل از جهت درج اطلاعات، مهارت ها و سابقه فعالیت تهیه و تنظیم نموده است. شما میتواند با بررسی آن، با اصول صحیح ساخت رزومه حرفه ای بیشتر آشنا شوید و از آن به عنوان نمونه رزومه کارشناس خرید و تدارکات استفاده نمایید.
لطفا توجه داشته باشید این نمونه رزومه حاوی تمامی اطلاعات است. لازم است شما با توجه به مهارت های خود و موقعیت شغلی مدنظرتان رزومهتان را تکمیل نمایید.
چهار نکته کلیدی برای نوشتن رزومه مسئول خرید
امروزه اکثر شرکتها برای تهیه بهترین و ارزشمندترین تجهیزات، کالا و خدمات و کنترل هزینهها و منابع سازمان به یک کارشناس خرید نیاز دارند. اهمیت و تنوع بالای این شغل سبب شده علاقهمندان برای ورود بازار کار آن نیز افزایش یابد. اگر قصد دارید در بهترین و معتبرترین شرکتهای کشور به عنوان کارشناس خرید و تدارکات مشغول به کار شوید و رزومه تان در میان هزاران رزومه ارسالی این رده شغلی برجستهتر باشد، رعایت این 4 نکته کلیدی زیر حائز اهمیت است:
1- ارائه توضیحات در رابطه با تجربه کاری مسئول خرید
مسئولیت و کارشناسی خرید از مشاغل مدیریتی محسوب میشود و از حساسیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل کارفرمایان شرکتها و سازمانها معمولا به دنبال افرادی هستند که در این زمینه تجربه کافی داشته و برای سازمان سودآور باشند. از این رو کارشناسان خرید و تدارکات به دو دسته تقسیم میشوند.
مسئول خرید سطح ورودی: اگر جز کارشناسان خرید بدون سابقه و کم تجربه هستید، میتوانید به فعالیتها و تجربیاتتان که با خرید و تدارکات ارتباط داشتهاند در رزومه اشاره کنید. دورههای کارآموزی و مشاغل پاره وقتی که در این زمینه انجام دادهاید را نیز درج نمایید. همچنین می توانید در رزومهتان، اهداف شغلی و اشتیاق خود را در دو یا سه جمله بیان کنید.
مسئول خرید باتجربه و دارای سابقه کار: اگر یک کارشناس خرید باسابقه کار هستید، بهتر است به هنگام درج سوابق کاریتان از آخرین سابقه کاری خود شروع کنید. تمام جزئیات سوابق خود شامل محل کار و مدت زمانی که در آن مشغول به کار بودهاید را ذکر کنید. به تمام فعالیتها و تجربههای حرفهای و مهمی که در زمینه کارتان انجام دادهاید، مانند پروژهها، موفقیتها، راهحلهای ارائه شده برای داشتن خریدی موفق، دستاوردها، تقدیر و ترفیع هایتان اشاره کنید.
یادتان باشد رزومه ارسالی شما زمانی ارزشمند است که اصل صداقت را در آن رعایت کرده باشید. این اصل زمانی اثبات می شود که شما بتوانید مدارک و مستنداتی را که از شما به هنگام مصاحبه حضوری برای سابقه کار و تجربه در زمینه خرید و تدارکات، مطالبه می کنند را ارائه دهید. در نتیجه قبل از شروع تکمیل رزومه و اشاره به تجربیات خود مدارک و گواهینامههای مورد نیازتان را جمع آوری کنید.
2- بیان تجربیات مسئول خرید به صورت کمی و عددی
کارشناس خرید و تدارکات جز مشاغلی است که بر پایه اعداد و ارقام و محاسبات قرار دارد و میزان خرید موفق با هزینه کمتر و سود بیشتر در آن اهمیت زیادی دارد. برای همین پیشنهاد میکنیم موفقیتها و دستاوردهایتان را به صورت کمی بیان کنید. این استراتژی سبب میشود کارفرما بیشتر تحت تاثیر رزومه شما قرار گیرد.
نمونه هایی برای تجربیات کمی:
- کاهش 3 درصدی هزینه مواد خریداری شده در سال
- مذاکره با چندین فروشنده بزرگ، برای خرید با شرایط پرداخت 10 روزه
- مدیریت تیم خرید 8 نفره برای مذاکره جهت خرید و کاهش هزینههای شرکت
3- اهمیت اشاره به مهارتها در رزومه مسئول خرید
کارفرمایان شرکتها و مدیران استخدام معمولا برای استخدام مامور خرید شرکت به دنبال افرادی هستند که مهارت کافی را در زمینه خرید با کیفیت و کاهش هزینههای شرکت داشته باشند. ذکر مهارتهای مرتبط در رزومه سبب می شود کارفرما با شخصیت شما آشنا شود و از اینکه برای ورود به این شغل مناسب هستید یا نه مطمئن گردد. به همین دلیل بهتر است قبل از تکمیل رزومه مهارتهای مرتبط خود را لیست کنید. مهارتهای کارشناس خرید و تدارکات به دستههای زیر تقسیم میشود.
الف) مهارت های سخت مسئول خرید:
- تسلط بر امور مالی و حسابداری
- مهارت ریاضیاتی بالا
- تجربه مدیریت منابع مالی
- تجربه کار با ابزارها و نرمافزارهای مختص واحد خرید و تدارکات
- دانش تحلیل سیستم و تغییرات جریان کار
- توانایی کار با ورد، اکسل
- دانش کار با نرمافزارهای خرید
- تسلط بر نرمافزارهای مدیریت سوابق فروش
ب) مهارتهای نرم مسئول خرید
- قدرت مذاکره
- توانایی تحلیل قوی
- ارتباط با تامینکننده
- برقراری ارتباط مناسب با سایر افراد
- استفاده از منطق برای شناسایی مشکل و راهحل آن
- مهارت بالا در مدیریت زمان
- قدرت بالا در متقاعدسازی و مذاکره
4- نکات کلی در نوشتن رزومه کارشناس و مسئول خرید
نوشتن خلاصه رزومه مسئول خرید: مدیران استخدام و کارفرمایان مدت زمان کمی را برای بررسی اولیه رزومهها اختصاص می دهند. برای اینکه رزومه شما در همان نگاه اول نظر کارفرما را جلب کند، پیشنهاد میکنیم در بخش خلاصه رزومه، اطلاعات کلی در مورد خودتان، موفقیتها و برجسته ترین دستاوردهایتان را در چند جمله کوتاه و به صورت جذاب بیان کنید.
تحصیلات مسئول خرید: معمولا مدیران استخدام برای جذب کارشناس خرید و تدارکات خود، با توجه به حوزه کار و صنعت خود عمل میکنند و به دنبال فارغالتحصیلانی با مدرک تحصیلی مرتبط هستند. برای مثال شرکتی که در حوزه برق و الکترونیک فعالیت می کند، برای استخدام مدیر خرید و تدارکات از فارغ التحصیلان برق و الکترونیک استفاده می کند. اما گاهی در برخی از مشاغل، داشتن تجربه کاری مرتبط از عوامل اصلی در استخدام و موفقیت این شغل محسوب میشود.
اگر دارای مدارک تحصیلی مرتبط هستید نوع مدرک، نام دانشگاه، سال پایان تحصیل، معدل و افتخاراتتان را بیان کنید. همچنین اگر دارای مدرک و گواهینامه دوره کارآموزی هستید آن را نیز ذکر کنید.
درج حقوق مسئول خرید در رزومه: همانطور که میدانید میزان حقوق و مزایای مسئول خرید و تدارکات بسیار متفاوت است. هر شرکتی با توجه به توان مالی، شرایط کار، میزان تسلط، سابقه، مهارت و تجربه میزان حقوق و مزایای مامور خرید خود را تعیین می کند. در نتیجه بهترین راه، برای درج حقوق درخواستی انتخاب حقوق توافقی است که در این صورت با توجه به سوابق شغلی، شرایط کار و مهارتهایتان می توانید با توافق کارفرما حقوق و درآمدتان را مشخص کنید.
تکمیل و تنظیم رزومه کاری مسئول خرید از دو طریق
اکنون که با نکات مهم و کلیدی تنظیم رزومه مسئول خرید آشنا شدید و یک نمونه رزومه مسئول خرید را در بالا بررسی داشتید، مطمئناٌ تمایل به تنظیم رزومه کاری خود به صورتی کاملا استاندارد و حرفه ای دارید. بر همین اساس مجموعه ایران استخدام از دو روش کاملا رایگان برای ساخت رزومه، شما را در این امر یاری می نماید:
دانلود فرم خام رزومه مسئول خرید
ایران استخدام با توجه به درخواست بالای کارجویان، فرم خام رزومه کاری استانداردی را به دو زبان فارسی و انگلیسی (در قالب فایل Word) تنظیم نموده و در اختیار متقاضیان استخدام مسئول خرید قرار داده است، این فایل شامل تمام فیلدهای مورد نیاز رزومه مسئول خرید می شود و شما می توانید پس از دانلود، اطلاعات خود را به طور کامل وارد نموده و با خروجی PDF و Word ذخیره نمایید.
برای دانلود فرم خام رزومه کاری مسئول خرید – فارسی و انگلیسی کلیک نمایید
ساخت آنلاین رزومه مسئول خرید
در صورتی که تمایل به تنظیم رزومهای استاندارد و کارفرما پسند برای شغل مسئول خرید به صورت آنلاین دارید، ایران استخدام در پنل کارجویان خود رزومه ساز آنلاینی را طراحی نموده است. این بخش با امکانات زیادی از جمله قالبهای متنوع، دانلود فوری و رایگان رزومه، در اختیار کاربران ایران استخدام قرار دارد.
برای ساخت رزومه از طریق سیستم رزومه ساز آنلاین ایران استخدام لازم است در پنل کارجو ثبت نام نمایید و پس از تکمیل اطلاعات خود، از بین قالب های موجود قالبی را انتخاب و گزینه ذخیره را برای دریافت رزومه در فرمت PDF بزنید.
برای ثبت نام در پنل کارجو ایران استخدام و ساخت رزومه آنلاین مسئول خرید کلیک نمایید
راهنمای جستجوی آگهی و ارسال رزومه در سایت ایران استخدام (ویژه کارجویان)
کارفرمایات شرکتها و سازمان آگهی های جذب و استخدام مسئول خرید خود را در مجموعه ایران استخدام اطلاع رسانی می کنند.
نحوه جستجوی آگهی های استخدام: کارجویان برای اطلاع از جدیدترین آگهی های استخدام کارشناس خرید و تدارکات منتشر شده در مجموعه ایران استخدام از چند طریق می توانند اقدام نمایند که مهمترین آنها استفاده از بخش جستجو مشاغل در سایت می باشد. پس از جستجو و بررسی آگهی های استخدام فعال، با ارسال رزومه کاری خود برای شغل مورد نظر اعلام آمادگی خواهند کرد.
نحوه ارسال رزومه برای آگهی های استخدام: برای هر آگهی جهت ارسال رزومه برای کارفرما از دو طریق می توان اقدام نمود:
- ارسال رزومه از طریق ایمیل، واتساپ: در این روش کارجویان می توانند رزومه آماده خود را از طریق ایمیل یا واتساپ برای کارفرما ارسال نمایند.
- ارسال رزومه از طریق کاریابی ایران استخدام: در این روش کارجویان پس از ثبت نام در کاریابی ایران استخدام و تکمیل فرم رزومه، قادر خواهند بود آن را مستقیما برای کارفرما ارسال کنند و یا با فعالسازی رزومه ساخته شده آن را در معرض دید کارفرمایان قرار دهند.
نکته: با ثبت نام در کاریابی ایران استخدام پس از تکمیل اطلاعات مورد نیاز، رزومه شما در معرض دید کارفرمایان قرار میگیرد و امکان جذب و استخدام شما بالاتر میرود.
راهنمای درج آگهی و جستجوی رزومه در سایت ایران استخدام (ویژه کارفرمایان)
مدیران استخدام شرکتها و کارخانجات معتبر در سراسر کشور می توانند با ثبت نام در پنل کارفرما ایران استخدام، برای جذب نیروی انسانی مورد نیاز خود در مشاغل مختلف اقدام به درج آگهی استخدام نمایند.
نحوه درج آگهی استخدام: کارفرمایان پس از ورود به پنل خود، از بخش درج آگهی جدید می توانند عنوان و متن آگهی خود را وارد نمایند. سپس اطلاعات خود را تکمیل کرده و با انتخاب پلن مناسب از میان پلن های مختلفی که در این بخش وجود دارد، آگهی خود را برای انتشار در مجموعه ایران استخدام ارسال نمایند. پس از تایید آگهی استخدام و ارسال آن دسترسی کارفرمایان به صورت خودکار به بانک رزومه های موجود در سایت ایران استخدام فعال می گردد.
نحوه جستجوی رزومه توسط کارفرما: کارفرمایان برای بررسی رزومه کارجویان از دو طریق می توان اقدام نمایند:
- بررسی رزومه های دریافتی در پنل کارفرما: در این روش اگر کارفرما هنگام درج آگهی استخدام خود در سایت ایران استخدام گزینه دریافت رزومه از طریق پنل ایران استخدام را فعال نموده باشد، کارجویانی که در ایران استخدام ثبت نام کردهاند می توانند رزومه خود را برایشان ارسال کنند. در این صورت کارفرمایان می توانند پس از بررسی رزومه ها و انتخاب رزومه مناسب با کارجوی مورد نظرشان تماس بگیرند.
- بررسی رزومه های موجود در بانک رزومه ایران استخدام: در این روش کارفرمایان میتواند رزومه های موجود در بانک رزومه ایران استخدام را با توجه به عنوان شغلی مورد نظر جستجو و بررسی نمایند.
نکته: با ثبت نام و درج آگهی استخدام به عنوان کارفرما در سایت ایران استخدام، می توانید به بانک رزومه دسترسی پیدا کنید.