کارجومعرفی مشاغل

معرفی بهترین شغل ها برای مهاجرت کاری به کشور های جهان

زمان مطالعه: 8 دقیقه

بهترین شغل ها برای مهاجرت کدام اند؟

مهاجرت، پدیده‌ای است که از قدیم‌الایام وجود داشته است. در قدیم، مردم با اهداف مختلفی مانند پیدا کردن شغل و یا زندگی بهتر مهاجرت می‌کردند. مهاجرت برای زندگی بهتر و به خصوص پیدا کردن شغل مناسب، هنوز هم وجود دارد و حتی نسبت به گذشته از رواج بیشتری برخوردار است. مهاجرت شغلی، انواع مختلفی دارد و ممکن است نیازمند شرایط خاصی باشد. برای آنکه با انواع مهاجرت شغلی آشنا شویم، بهتر است ابتدا بدانیم که مهاجرت شغلی یا کاری چیست و مناسب‌ترین و بهترین شغل برای مهاجرت، چه شغل‌هایی هستند.

جستجوی آگهی‌های استخدامی

مهاجرت کاری چیست؟

مهاجرت شغلی یا کاری مهاجرتی است که با هدف پیدا کردن شغل صورت می‌گیرد. این نوع مهاجرت می‌تواند به صورت داخلی یا خارجی باشد. منظور از مهاجرت داخلی، مهاجرت از یک شهر به شهر دیگر است. یعنی افراد در کشور خود اقدام به مهاجرت از یک منطقه به منطقه دیگر می‌کنند؛ اما مهاجرت خارجی از کشوری به کشور دیگر صورت می‌گیرد. مهاجرت شغلی لزوما به این معنا نیست که فرد بیکار است. بسیاری از افراد شاغل نیز ممکن است برای پیدا‌کردن شغل بهتر دست به مهاجرت بزنند. در مواردی نیز افراد به دلیل ماموریت‌های کاری مجبور به مهاجرت می‌شوند. برای مهاجرت کاری، حتما باید ویزای کاری دریافت کنید.

ویزای کاری چیست؟

احتمالا سوال کنید که ویزای کاری چیست؟ ویزای کاری مجوز قانونی است که از کشور کنسولگری یا سفارت کشور مقصد صادر می‌شود و در آن به فرد درخواست کننده ویزا حق برخورداری از برخی از مزایا همچون کار و اقامت را می‌دهد. اما پیش از دریافت ویزای کاری، توجه به برخی از مسائل نیز مهم است.

صفر تا صد مهاجرت کاری

مهاجرت کاری، برخلاف سایر مهاجرت‌ها، چندان آسان نیست. جدا از هزینه مهاجرت کاری، شما ممکن است فقط برای کشورهای محدودی بتوانید اپلای دهید؛ زیرا شاید بسیاری از کشورها در زمینه رشته تحصیلی یا مهارت‌های فنی شما نیاز به نیروی کار نداشته باشند. معمولا کشورهای محدودی برای جبران نیروی کار خود از مهاجران خارجی استفاده می‌کنند. علاوه بر این کشورهایی که از نیروهای خارجی در بخش اشتغال استفاده می‌کنند شرایط و قوانین مختلفی را جهت پذیرش افراد اعمال می‌کنند.

مهاجرت کاری با توجه به رشته تحصیلی و یا مهارت‌های فنی افراد صورت می‌گیرد. تقریبا تفاوت خاصی میان رشته‌های تحصیلی جهت اپلای وجود ندارد. اما در مورد مدرک فنی، نحوه اپلای تا حدودی متفاوت است. مهاجرت کاری با مدرک فنی از سه طریق اسکیل ورکر، جاب آفر (یا پیشنهاد کاری از طرف کارفرما) و ویزای جستجوی کار در خارج امکان‌پذیر است.

  • اسکیل ورکر

یک برنامه مهاجرتی است که بسیاری از کشورها مانند استرالیا و کانادا جهت مهاجرت کاری وضع کرده‌اند. در این برنامه‌ها شرایط مهاجرت کاری به کسب برخی از امتیازات محدود می‌شود.

  • جاب آفر

جاب آفر دعوتنامه‌ای است که از سوی کارفرمایان خارجی یا موسسات کاری برای افراد جویای کار ارسال می‌شود و زمینه مهاجرت آن‌ها را فراهم می‌کند.

  • ویزای جستجوی کار

ویزای اقامت کوتاه مدت است که به افراد جویای کار تعلق می‌گیرد تا در مدت اقامت خود که معمولا شش ماه است به جستجوی شغل بپردازند. تعمیرات لوازم خانگی، تعمیرات موبایل، جوشکاری، مکانیک و… برخی از بهترین شغل‌های فنی برای مهاجرت هستند.

بهترین شغل برای مهاجرت به آلمان

آلمان یکی از بزرگ‌ترین کشورهای جهان از نظر پذیرش مهاجران کاری است. آلمان مقصد بسیاری از مهاجران است و شرایط خوبی را نیز برای مهاجران فراهم کرده است. از این رو بسیاری آلمان را بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت می‌دانند. این کشور که به دلیل رشد پایین جمعیت و اقتصاد متحول خود با کمبود نیروی کار مواجه بود، اقدام به پذیرش مهاجران زیادی در زمینه کاری کرد. از این رو مهاجرت کاری به آلمان با محدودیت‌های کمتری از لحاظ هزینه و قوانین نسبت به سایر کشورها مواجه است. تا جایی که به اعتقاد بسیاری از مهاجران، آلمان کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت است.

گرچه این کشور، نیروی زیادی را در بخش‌های مختلف به کار گرفته است و همچنان نیز به نیروهای زیادی احتیاج دارد؛ اما برخی از شغل‌ها شرایط بهتری برای مهاجرت دارند. طبق آمارها در حال حاضر بسیاری از مشاغل خرده فروشی، شرکت‌های ساختمانی و عمده فروشان کمبود نیروی کار را گزارش داده‌اند. بر اساس یک نظرسنجی، کارگران ماهر در ساخت و ساز و مشاغل ماهر با مجموع 349275 شغل و متخصصان فنی با 282941 شغل، بیشترین نیاز به نیروی کار را گزارش داده‌اند. با توجه به این گزارش می‌توان گفت شغل‌های مرتبط با امور ساختمان مانند معماری، گچ‌کاری، مابینت‌سازی و… جز بهترین‌ شغل‌ها برای مهاجرت کاری به آلمان محسوب می‌شوند. طبق گزارش‌ها صنایع دارویی و شیمیایی با کمبود نیروی کار مواجه نیستند.

بهترین شغل برای مهاجرت به کانادا

به اعتقاد بسیاری، کانادا بهترین کشور برای مهاجرت خانوادگی و بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان است. این کشور از نظر تحصیلی، شرایط کاری و زندگی، بسیاری از استانداردهای لازم را دارد. طبق آمارها، کانادا راحت ترین کشور برای مهاجرت کاری نیز است. استرالیا و آمریکا در رتبه‌های بعدی قرار دارند. این کشور علیرغم آنکه برای پذیرش نیروی کار خارجی از سیستم امتیازبندی استفاده می‌کند؛ اما شرایط خوبی را برای متقاضیان خارجی در زمینه شغلی فراهم آورده است. در کانادا نیز برخی از مشاغل وضعیت مناسب‌تری برای نیروهای خارجی دارند. این مشاغل عبارتند از: آشپز و آشپزی؛ مدیران خرده‌فروشی و عمده‌فروشی؛ معلمان و مربیان پیش دبستانی؛ پرستاران؛ مکانیک و تکنسین خودرو، نجاران، جوشکارها.

بهترین شغل برای مهاجرت به امارات

کشور امارات چندسالیست که برنامه‌ها و چشم‌اندازهای بلندپروازانه‌ای برای توسعه اقتصادی و سیاسی خود اتخاذ کرده است. در بخشی از چشم انداز اقتصادی این کشور، توجه خاصی به نیروهای خارجی در بخش‌های مختلف شده است. طبق نظرسنجی صورت گرفته تحلیلگران داده، مدیران عملیات کسب‌وکار، مهندسان نرم افزار و پزشکان جز پرتقاضاترین مشاغل کانادا در حال حاضر و در 10 سال آینده هستند. با توجه به این نظرسنجی، می‌توان امارات را بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان دانست. این کشور همچنین بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان نیز است.

بهترین شغل برای مهاجرت به سوئد

سوئد در سال‌های اخیر، رشد اقتصادی بالایی را تجربه کرده است و احتمالاً این روند در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت. این کشور بازار کار سالم، استانداردهای زندگی بالا و حقوق عادلانه کارگران را برای افراد بومی و مهاجران به طور یکسان فراهم کرده است. ازاین‌رو نیروهای خارجی زیادی در بخش‌های مختلف این کشور مشغول به کار هستند و تقاضا برای نیروی کار در برخی از مشاغل همچنان وجود دارد. این مشاغل عبارتند از: مراقبت‌های بهداشتی – پزشکی، پرستاری، مامایی، دندانپزشکی، نجاری – نجاری، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، معلمی، مربی پیش‌دبستانی و دبستان، مهندسان خرید و فروش، بازاریابی مالی و اداری، صنعت هتل و رستوران،آشپزی، معماری، فناوری اطلاعات، رانندگی، سنگ‌تراشی، کارگران ساختمان، متخصص برق، جوشکاری و… مهاجرت کاری به سوئد از طریق درخواست مجوز کار به شکل آنلاین نیز امکان‌پذیر است.

بهترین شغل برای مهاجرت به ترکیه

ترکیه نیز یکی از کشورهای خوب و مقصد برای بسیاری از خارجی‌ها از جمله مسلمانان است. ترکیه را بهترین کشور برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری می‌دانند. این کشور در چند سال اخیر تلاش‌های زیادی برای جذب سرمایه گذاران خارجی انجام داده است و تسهیلات فراوانی را برای سرمایه گذاران خارجی در نظر گرفته است. مهاجرت کاری به ترکیه با اهداف مختلفی مانند اخذ اقامت صورت می‌گیرد. البته ترکیه علیرغم تمام تلاش‌ها جهت جذب سرمایه گذاران خارجی، خود با مشکل بیکاری نیروهای بومی، بالا بودن هزینه زندگی و دستمزد کم مواجه است. بااین‌حال برخی از مشاغل برای نیروهای خارجی مناسب است. از جمله این مشاغل می‌توان به آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم، مشاغل Au Pair (او پر) یا خدمتکار تهاتری، کار آزاد اینترنتی و هتلداری اشاره کرد.

بهترین شغل برای مهاجرت

بهترین شغل برای مهاجرت به آمریکا

آمریکا یکی از بزرگ‌ترین کشورهای مهاجرپذیر دنیا است. آمریکا از نظر بسیاری از مهاجران، بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی و نیز مهاجرت کاری نیز است. به همین دلیل بخش مهمی از نیروی کار این کشور را مهاجران تشکیل می‌دهند. مهاجران در بخش‌های مختلف این کشور مشغول به کار هستند. مهاجرت کاری به آمریکا از طریق H1B Work Visa، H-2A، H-3، H-2B و چندین نوع ویزای دیگر امکان‌پذیر است.

بااین‌حال با توجه وضعیت کار در این کشور و نیز میزان تقاضا در بخش‌های مختلف، می‌توان گفت برخی از مشاغل از وضعیت بهتری برای پذیرش نیروی کار خارجی مواجه هستند. این مشاغل عبارتند از: ساخت و ساز ومشاغل مربوط به آن، کشاورزی. طبق آمارها کشاورزان مهاجر 73 درصد مشاغل کشاورزی در ایالات متحده امروز را تشکیل می‌دهند. معماری و مهندسی، مشاغل مربوط به هتلداری و مراقبت‌های بهداشتی از دیگر مشاغل مناسب برای مهاجران هستند.

بهترین شغل برای مهاجرت به فرانسه

فرانسه بدون شک یکی از زیباترین کشورهای جهان است. مهاجرت به فرانسه به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است که مهاجرت از طریق ویزای بازنشستگی از جمله این روش‌هاست. فرانسه شرایط خوبی را برای مهاجرت بازنشستگان فراهم کرده است. همین موضوع باعث شده است تا بسیاری فرانسه را بهترین کشور برای مهاجرت در سن بالا بدانند. علاوه بر این برای مهاجرانی که می‌خواهند در این کشور اشتغال داشته باشند، نیز شرایط بسیار ایدئال است. تعداد فرصت‌های شغلی در فرانسه در وضعیت خوبی قرار دارد و همین موضوع فرصت فوق‌العاده‌ای را برای مهاجران فراهم کرده است. در حالی که بیشتر مشاغل به دانش اولیه زبان فرانسه نیاز دارند، یافتن شغل در برخی از صنایع خاصی نسبتاً آسان است.

در لیستی که به فهرست‌بندی مشاغل خوب برای مهاجران می‌پردازد، چندین شغل در رتبه‌های اول قرار دارند. این مشاغل عبارتند از: منشی فروشگاه، مراقبت‌های بهداشتی، مشاغل مربوط به مشاور املاک، پرستار، نیروهای مرتبط با کار در مهدکودک، مدیر تجاری، معلم مدرسه، مدیرعامل بیمه، معلم یوگا، مدیر رسانه‌های اجتماعی، کارشناس علوم داده، معاون اداری و فروشنده. فرانسه می‌توان بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران نیز دانست. این کشور تسهیلات خوبی را در زمینه جذب پرستاران ایجاد کرده است. فرانسه همچنین بهترین کشور برای مهاجرت هنرمنداننیز است.

بهترین شغل برای مهاجرت به انگلیس

انگلیس بعد از خروج از اتحادیه اروپا، شرایط سختی را برای پذیرش نیروهای خارجی اعمال کرد. بااین‌حال این موضوع به معنای توقف مهاجرپذیری نیست و می‌توان این کشور راهمچنان بهترین کشور برای مهاجرت کاری دانست. انگلیس مهاجران زیادی را در بخش‌های مختلف پذیرش می‌کند که مهاجران کاری درصد مهمی از آن‌ها را تشکیل می‌دهند.

مهاجرت کاری به انگلیس مطابق با قوانین این کشور صورت می‌گیرد و تفاوت چندانی با سایر کشورهای اروپایی ندارد. این کشور در حال حاضر از نظر اقتصادی در وضعیت مناسبی قرار دارد و علیرغم آنکه با مشکلاتی نظیر بیکاری مواجه است؛ اما در برخی از زمینه‌ها به نیروی کار به خصوص مهاجران احتیاج دارد. اگر به فکر مهاجرت کاری به انگلستان هستید بد نیست بدانید که این مشاغل جز بهترین مشاغل برای شما مهاجران است: کنترل کننده‌های هواپیما، بازاریابی، امور مربوط به پزشکی و مشاغل مرتبط با آن، متخصصان حقوقی، دنداپزشکی، مدریت (امور مالی و بازرگانی)، پرستاری و آرایشگری.

بهترین شغل برای مهاجرت به کره جنوبی

کره جنوبی از محدود کشورهای آسیایی است که در راستای سیاست‌های خود اقدام به پذیرش مهاجران در زمینه‌های مخالف از جمله کاری کرده است. اشتغال برای خارجیان در بسیاری از مشاغل وجود دارد؛ اما شغل معلمی عالی‌ترین شغل برای یک خارجی در کره جنوبی است. به خصوص معلمی در آموزش زبان انگلیسی. تدریس در زبان انگلیسی، رایج‌ترین راه برای شروع شغل در کره جنوبی است. کره جنوبی تقاضای زیادی برای انگلیسی زبانان دارد. یکی از دلایل این موضوع سیاست‌های اقتصادی این کشور برای گسترش ارتباطات با کشورهای اروپایی و عدم آشنایی مردم کره‌جنوبی با زبان انگلیسی است.

بهترین شغل برای مهاجرت

سخن پایانی

مهاجرت کاری، پروسه آسانی نیست و با توجه به کشورهای مختلف، متفاوت است. چنانچه مهاجرت کاری به استرالیا با مهاجرت کاری به هلند یا مهاجرت کاری به عمان با مهاجرت کاری به سوئیس، تفاوت‌های مهمی دارد. هر چند برخی از شرایط مشترک نیز وجود دارد. بنابراین برای اینکه به عنوان یک کارجو بتوانید در این زمینه موفق باشید، ابتدا باید شرایط خود و کشور مقصد را از لحاظ شرایط و قوانین مهاجرت بسنجید و با محدودیت‌های آن آشنا شوید. ممکن است برخی از کشورها از نظر پذیرش نیروی کار از لحاظ سن، رشته تحصیلی، تابعیت، جنسیت و سایر مسائل محدودیت‌های خاصی داشته باشند و یا آنکه هزینه زندگی در آن کشور بالا باشد. این اطلاعات را می‌توانید با مراجعه به سایت‌های مرتبط با کشورهای مقصد به دست آورید.

خدمات سایت ایران استخدام برای کارجویان

همچنین اگر به دنبال آگهی‌های استخدامی در کشورهای خارجی هستید، می‌توانید در سایت کاریابی ایران استخدام لیستی از آگهی های استخدام مشاغل را مشاهده کنید. با عضویت در پنل کارجویی ایران استخدام، میتوانید آگهی های استخدام مرتبط با شغل مورد نظر خود را در پنل خود مشاهده نمایید. علاوه بر این می‌توانید آگهی های استخدام مرتبط را از طریق پیامک و ایمیل بصورت روزانه دریافت نمایید.

جهت عضویت به عنوان کارجو در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

عضویت در سایت ایران استخدام به عنوان کارجو به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید رزومه 2 زبانه (فارسی – انگلیسی) خود را با استفاده از سیستم رزومه ساز رایگان ایران استخدام تهیه و آن را در قالب PDF دانلود نمایید.

جهت ساخت رزومه رایگان با استفاده از سیستم رزومه ساز آنلاین ایران استخدام کلیک نمایید.

خدمات سایت ایران استخدام برای کارفرمایان

خدمات سایت ایران استخدام تنها شامل کارجویان نمی‌باشد. کارفرمایان و صاحبان کسب و کار در سرتاسر کشور میتوانند با عضویت در پنل کارفرمایی و درج آگهی استخدام نیروی مورد نیاز خود را استخدام نمایند. علاوه بر آن کارفرما میتواند با درج آگهی استخدام در این سایت به بانک رزومه ایران استخدام دسترسی پیدا کند. از طریق جست‌و‌جوی رزومه ها میتوانید فیلتر هایی را بر روی رزومه ها اعمال نمایید. فیلتر هایی از جمله: جنسیت، شهر، مدرک تحصیلی و … . (جهت درج آگهی استخدام کلیک نمایید.)

جهت مشاهده آگهی استخدام به تفکیک مشاغل در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

منبع: ایران استخدام

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

    1. سلام دوست عزیز
      لطفا سوالتونو واضح تر مطرح کنید. باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا