نحوه درج آگهی استخدام کارشناس بیمه
شرکتها یا نمایندگیهای بیمه به یک رابط بین خود و کارگزاران بیمه، نیاز دارند تا درخواستهای بیمه و مقدار حق بیمه و میزان پوشش بیمه را بررسی نمایند. برای همین کارفرمایان این شرکتها به استخدام کارشناس بیمه میپردازند و در این زمینه آگهی استخدام درج مینمایند. اما مسلما کارفرمایانی نتایج مطلوب کسب میکنند و رزومههای مرتبط دریافت مینمایند که متن آگهی استخدام اصولی و جذابی را درج نموده اند.
در این مطلب قصد داریم نکات مهم و کلیدی که در متن آگهی استخدام کارشناس بیمه باید به آنها توجه داشته باشید را بیان کنیم و چند نمونه متن آگهی استخدام کارشناس بیمه را ارائه نماییم.
فهرست مطالب
نکات مهم برای درج آگهی استخدام کارشناس بیمه
شغل کارشناس بیمه مستلزم ارتباط با افراد و نهادهای مختلف است، برای همین او باید از تواناییها و مهارتهای خاصی برخوردار باشند. برای اینکه بتوانید نیروی مناسب و کارآمدی را جذب نمایید، پیشنهاد میکنیم هنگام درج آگهی استخدام ابتدا شرح شغل مختصری را ارائه دهید و تمام الزامات، وظایف و مسئولیتهای این شغل را در متن آگهی خود بگنجانید.
عنوان شغلی | برای اینکه بتوانید رزومههای مرتبطی دریافت کنید و نتیجه خوبی بگیرید، عنوان مناسبی برای آگهیتان انتخاب نمایید. کارشناس بیمه و یا کارشناس رسمی بیمه عناوینی هستند که با توجه به نیازتان میتوانید در متن آگهی استخدام خود انتخاب نمایید. |
وظایف و مسئولیتها | میتوان گفت وظایف همه کارشناسان بیمه در شرکتهای بیمه یکسان است اما بهتر است شما در متن آگهی استخدام خود وظایف و مسئولیتهایی را برای کارشناس بیمه در نظر بگیرید. برخی از آنها عبارتند از: – ارتباط با رابطین بیمه ای واحدها و پیگیری امور بيمه – انجام امور اجرایی و اداری خدمات بیمه تکمیلی کارکنان – پیگیری و انجام امور مربوط به بیمه تأمین اجتماعی کارکنان – انجام سایر امور محوله در حوزه وظایف سازمانی از سوی مقام مافوق – پیگیری و رسیدگی به درخواست های صدور، تمديد و تعويض دفترچه هاي بيمه کارکنان – مراجعه و هماهنگی با واحدها، سازمانها و نهادهای ذیربط جهت انجام امور بیمه ای کارکنان – نظارت بر عملکرد شرکت های بیمه ای و نظارت بر نحوه ارائه خدمات مربوطه به تفکیک هر بیمه نامه – راهنمایی بیمه گذار و تصمیم در مور بیمه – تصمیم در مورد نوع بیمه، تعیین مقدار پوشش و حق بیمه – استفاده از نرم افزارهای بیمه برای انجام ارزیابی – تحلیل اطلاعات متقاضیان بیمه – کمک به فرد برای انتخاب بهترین بیمهنامه – آشنایی کامل با تمامی طرحها و بیمهها و توضیح شفاف به فرد متقاضی – ایجاد حس اعتماد به فرد، برای خرید بیمه – تبلیغ شرکت طرف قرارداد و جذب حداکثری مشتری – کمک به فرد متقاضی در پر کردن اطلاعات و تصحیح اشتباهات – پاسخگویی به تمامی سؤالات مراجعین |
الزامات و مهارتها | مدرک تحصیلی: شما میتوانید برای استخدام کارشناس بیمه خود، مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد در یکی از رشتههای بیمه، مدیریت بازرگانی و صنعتی، حسابداری، اقتصاد و … را در نظر بگیرید. البته در این شغل نیز مانند سایر مشاغل مهارت حرف اول را میزند. مهارتها و تواناییهایی که یک کارشناس و مشاور بیمه در زمینههای مختلف باید داشته باشد، با توجه به حوزه کاری و مسئولیتی که قرار است برعهده بگیرد متفاوت است. در حالت کلی برخی از آنها عبارتند از: – قدرت تحلیل بالا – مهارت های تصمیم گیری – توجه به جزئیات – مهارت های بین فردی – توانایی کار با کامپیوتر و نرم افزارهای بیمه – دقت و ریزبینی در جزئیات – مهارتهای بین فردی – مهارتهای فنی – توانایی حل مسئله – مهارتهای ارتباطی – مهارتهای سازمانی |
نوع همکاری و ساعت کار | نوع همکاری اعم از تمام وقت یا نیمه وقت را در متن آگهی استخدام کارشناس بیمه درج نمایید. ساعت کاری و روزهای کاری را به طور دقیق مشخص نمایید. |
حقوق و درآمد | درآمد کارشناسان بیمه با توجه به سمت شغلی آنها متفاوت میباشد. همچنین داشتن مهارت و تجربه از فاکتورهای مهم به حساب میآید. با این حال شما میتوانید بر اساس سیاستها و رویههای خود در مورد میزان حقوق تصمیم بگیرد. بیان حقوق به صورت توافقی یا ثابت، پورسانت، بیمه تامین اجتماعی، بیمه تکمیلی، پاداش، هزینه ایاب و ذهاب، ناهار و … در متن آگهی استخدام میتواند به کسب نتیجه بهتر کمک کند. |
اطلاعات تماس | تلفن تماس، ارسال رزومه از طریق واتساپ و تلگرام، تکمیل فرم استخدام، ارسال رزومه از طریق ایمیل و مراجعه حضوری را میتوانید به عنوان راه ارتباطی با کارجو، در آگهی استخدام خود قرار دهید. |
1- نمونه متن آگهی استخدام کارشناس بیمه
عنوان آگهی: دعوت به همکاری کارشناس بیمه برای بیمه ….. در استان تهران
متن آگهی:
شرکت بیمه ….. برای تکمیل کادر خود در تهران (از همه شهرها) به افراد با شرایط زیر نیاز دارد:
1- شرایط احراز: داشتن فن بیان و آموزش پذیر بودن – داشتن انگیزه و اراده در داشتن درآمدهای بالا (که براحتی با کار در کنار هم به درامد های خوب خواهید رسید) – داشتن روابط عمومی بالا
2- جنسیت: آقا یا خانم
3- تحصیلات: کارشناسی در رشته های HSE، بهداشت حرفه ای، کارشناس ایمنی
4- سن: بین … تا …
5- سابقه کار: … سال سابقه کار مرتبط
6- نوع قرارداد: تمام وقت، حضوری یا دورکاری
7- ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه … تا …
8- حقوق و مزایا: امکان دورکاری – بیمه تکمیلی – پورسانت – ساعات کاری منعطفاطلاعات تماس:
متقاضیان واجد شرایط علاوه بر ارسال رزومه به ایمیل ……. ، میتوانند با شماره تلفن ……. تماس حاصل نموده و یا به آدرس زیر به صورت حضوری مراجعه کنند.
2- نمونه متن آگهی استخدام کارشناس بیمه
عنوان آگهی: دعوت به همکاری مشاور و کارشناس رسمی بیمه در شرکت خدمات بیمهای …..
متن آگهی:
شرکت خدمات بیمهای ….. جهت تکمیل کادر خود در استان تهران از افراد واجد شرایط و علاقمند به فعالیت در صنعت بیمه دعوت به همکاری می نماید:
1- شرایط احراز: دارای روابط عمومی بالا – برخورداری از روحیه تیمی – توانایی کار با رایانه و استفاده از نرم افزار های مرتبط با شغل و آشنایی به امور بیمه ای و مباحث مرتبط با آن – توانایی مذاکره و متقاعد سازی – مهارت ارتباطات و فروش
2- جنسیت: آقا یا خانم
3- تحصیلات: حداقل فوق دیپلم
4- سن: بالای … سال
5- سابقه کار: … سال سابقه کار مرتبط
6- نوع قرارداد: تمام وقت، حضوری
7- ساعت کاری: شنبه تا پنجشنبه … تا …
8- حقوق و مزایا: بیمه تکمیلی، پورسانت، ساعات کاری منعطف، هدایای مناسبتی، وام، بدون نیاز به سرمایه، سابقه و دفتر کار شخصی، درآمد بلند مدت و رسوبی، امکان دریافت تسهیلات ویژه، امکان ارتقاء سریع جایگاه شغلی در سطوح سازمانی، آموزش و پشتیبانی مستمراطلاعات تماس:
متقاضیان واجد شرایط میتوانند رزومه خود را از طریق واتساپ یا تلگرام به شماره ……. ارسال نمایند.
راهنمای درج آگهی استخدام کارشناس بیمه
اکنون که چندین نمونه آگهی استخدام کارشناس بیمه را در بالا بررسی نمودید و با نحوه تنظیم آگهی استخدام آشنا شده اید، برای درج آگهی استخدام میتوانید به عنوان کارفرما در سایت کاریابی ایران استخدام ثبت نام کرده و اقدام به درج آگهی استخدام موردنظرتان نمایند.
منبع: ایران استخدام