آموزش ساخت و دانلود نمونه رزومه کارمند اداری (با فرم خام)
شرکتها و به ویژه سازمانهای بزرگ، برای پیشبرد کارهای اداری و انجام امور دفتریشان به صورت منظم، نیاز به استخدام کارمند اداری دارند. اگر شما نیز در انجام امور اداری و دفتری تبحر لازم را دارید و میخواهید به عنوان کارمند اداری در سازمانها و شرکت های معتبر استخدام شوید، داشتن رزومهای حرفه ای و کامل که در برگیرنده تواناییها و تجربه کاریتان باشد اهمیت زیادی دارد.
در این مطلب قصد داریم به بررسی نمونه رزومه کارمند اداری که با رعایت اصول استاندارد رزومه نویسی توسط سایت ایران استخدام تنظیم شده است بپردازیم. سپس نکات مهم و کلیدی را برای ساخت رزومه کاری کارمند اداری و تنظیم آن توضیح میدهیم.
فهرست مطالب
نمونه رزومه کارمند اداری تکمیل شده توسط ایران استخدام
سایت ایران استخدام جهت آشنایی بیشتر شما با اصول صحیح ساخت رزومه حرفهای، نمونه رزومه ای کامل از جهت درج اطلاعات، مهارت ها و سابقه فعالیت برای شغل کارمند اداری تهیه و تنظیم نموده است. لطفا توجه داشته باشید این نمونه رزومه حاوی تمامی اطلاعات است و لازم است شما با توجه به مهارت های خود رزومهتان را تکمیل نمایید.
چهار نکته کلیدی برای نوشتن رزومه کاری کارمند اداری
امروزه تقریبا تمام سازمانها، ادارات دولتی، شرکتهای خصوصی و حتی مدارس برای انجام کارهای دفتری و امور بازرگانی خود نیازمند استخدام کارمند اداری هستند و همین امر موجب میشود این شغل یکی از مشاغل پرمتقاضی قلمداد گردد و تعداد افراد جویای این کار نسبت به مشاغل دیگر بیشتر باشد. اگر قصد دارید در موقعیتهای شغلی متنوع کارمند اداری استخدام شوید و رزومه ارسالیتان در میان صدها رزومه ارسالی برجسته باشد، رعایت نکات کلیدی زیر میتواند برایتان حائز اهمیت باشد.
1- ارائه توضیحات در رابطه با تجربه کاری کارمند اداری
معمولا کارفرمایان سازمانها و شرکتها برای انجام امور دفتری و اداری خود به فردی حرفهای نیاز دارند که تجربه و سابقه کافی در زمینه انجام امور اداری را داشته باشند. بر این اساس رزومههای ارسالی برای کارمند اداری در دوسته قرار می گیرند:
کارمند اداری سطح ورودی: اگر تجربه و سابقه کاری در این زمینه ندارید، می توانید در رزومهتان دورههای کارآموزی و تجربه کارهای داوطلبانه خود را بنویسید. شما می توانید در این بخش به تمام تجربیات مرتبط خود بپردازید و مشاغل پاره وقت خود در این زمینه را درج کنید. همچنین می توانید با توجه به متن آگهی، اهدافتان را بیان کنید.
کارمند اداری حرفه ای و باتجربه: اگر کارمند اداری دارای سابقه و با تجربه هستید، بهتر است در رزومهتان تجربیات مهم، وظایف و دستآوردهایتان در این زمینه را بهوضوح بیان کنید. شما می توانید با بیان مسئولیتهایتان در کارهای گذشته خود، ارزشهایتان را برای کارفرما ثابت کنید. با این کار رزومه شما در میان صدها رزومه ارسالی برجستهتر می شود.
یادتان باشد رزومه ارسالی شما زمانی با ارزش تلقی میشود که اصل صداقت در آن رعایت شود. این اصل زمانی اثبات میگردد که شما بتوانید مدارک و مستنداتی را که از شما به هنگام مصاحبه حضوری برای سابقه کار و تجربه، مطالبه می کنند را ارائه دهید. در نتیجه قبل از شروع تکمیل رزومه و اشاره به تجربیات خود، مدارک و گواهینامه های مورد نیازتان را جمع آوری کنید.
2- بیان تجربیات کارمند اداری به صورت کمی و عددی
بیان تجربیات به صورت عددی در رزومه برای کارفرما جذابیت بیشتری دارد، بنابراین به عنوان یک کارمند اداری سعی کنید تا جایی که می توانید تجربه کاری گذشته خود را کمی بیان نمایید. این امر سبب میشود رزومهتان در صف بررسی قرار گیرد.
نمونه هایی برای تجربیات کمی:
- دریافت و ارسال بیش از 10 نامه از سیستم اتوماسیون
- برنامه ریزی و مدیریت 3 جلسه در روز
- برقراری ارتباط درست و منطقی با کارمندان دیگر واحدهای مختلف شرکت
- ارزیابی مدارک 7 نیروی جدید جهت استخدام و تشکیل پرونده موقت برای متقاضی کار
- پاسخگویی به تمامی تلفن ها، ایمیلها و ارباب رجوع
- یک بار برنده جایزه کارمند نمونه ماه به خاطر انجام کارهای عالی
- دو بار برنده جایزه بهترین همکار در شرکت
3- اهمیت اشاره به مهارتهای کارمند اداری در رزومه کاری
مدیران استخدام و کارفرمایان به هنگام استخدام کارمند اداری معمولا به دنبال افرادی هستند که مهارتهای ویژهای در زمینه کارهای اداری و دفتری دارند. بهتر است ابتدا شرایط آگهی مورد نظر خود را بطور کامل بررسی نمایید و مهارت و توانمندیهای مرتبط خود را لیست نمایید.
الف) مهارتهای نرم و سخت کارمند اداری
مهمترین مهارتهایی که یک کارمند اداری باید داشته باشد عبارتند از:
- گوش دادن فعال
- تفکر و درک مطلب
- مهارت نوشتاری
- تفکر انتقادی
- نظارت
- مدیریت زمان
- یادگیری فعال
- اصول و قوانین اداری
- اصول گزارش نویسی
- آشنایی با اینترنت
- اصول نامه نگاری اداری
- بایگانی
- برقراری ارتباط موثر با دیگران
ب) مهارت های نرم افزاری کارمند اداری
مهمترین نرمافزارها و مهارتهای کامپیوتری مورد نیاز کارمند اداری:
- نرمافزار تایپ در کامپیوتر- ورد Word
- تسلط بر گوگل و سرچ در اینترنت
- نرمافزار جدولبندی و نمودار در کامپیوتر- اکسل Excel
- نرمافزارهای ویرایش عکس مانند فتوشاپ Photoshop
- نرمافزارهای شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و واتساپ
4- نکات کلی در نوشتن رزومه کارمند اداری
نوشتن خلاصه رزومه کارمند اداری: بخش خلاصه رزومه اولین قسمتی است که میتواند نظر کارفرما را به خود جلب کند. میتوانید در این بخش اطلاعات کلی در مورد خودتان، دستاوردها و سابقه کاریتان را در چند جمله بیان کنید و مهارت های فنی و دورههای معتبری که تا کنون گذراندهاید را درج کنید.
تحصیلات کارمند اداری: معمولا تحصیلات مورد نیاز یک کارمند اداری و مقطع آن بستگی به سمت و وظایفی که بر عهده خواهد گرفت دارد. به عنوان مثال یک حسابدار، مسئول منابع انسانی یا توسعه دهنده نرمافزار برای انتخاب شغل موردنظر خود نیاز است حداقل مدرک کارشناسی مرتبط با کار خود داشته باشد.
در حالت کلی برای انتخاب این شغل نیاز به مدرک خاصی نیست و بیشتر بر میزان مهارت فرد توجه میشود.
درج حقوق درخواستی کارمند اداری: در بسیاری از مؤسسات و سازمانهای دولتی، میزان دستمزد و درآمد کارمند اداری، بر اساس حقوق و مزایای قانون وزارت کار محاسبه میشود. اما در سازمانهای خصوصی، میزان حقوق با توجه به محل کار، سمتی که خواهد داشت، تمام وقت یا نیمه وقت بودن آن و همچنین وظایفی که برعهده خواهد گرفت مشخص می شود و در صورت پرداخت پاداش و اضافه کار نیز افزایش پیدا خواهد کرد. پس بهترین راه، برای درج حقوق درخواستی انتخاب حقوق توافقی است که با توافق کارفرما حقوق، درآمدتان را مشخص کنید.
نکته: شما با هر رشته تحصیلی و حتی مقطع دیپلم نیز می توانید برای شغل کارمند اداری رزومه ارسال نمایید.
تکمیل و تنظیم رزومه کاری کارمند اداری از دو طریق
اکنون که با نکات مهم و کلیدی تنظیم رزومه کارمند اداری آشنا شدید و یک نمونه رزومه کارمند اداری را در بالا بررسی کردید، مطمئناٌ تمایل دارید رزومه کاری خود را به صورتی کاملا استاندارد و حرفه ای تنظیم نمایید. بر همین اساس مجموعه ایران استخدام از دو روش کاملا رایگان برای ساخت رزومه، شما را در این امر یاری می نماید:
دانلود فرم خام رزومه کارمند اداری
با توجه به این که فرصت های شغلی و تعداد کارجویان شغل کارمند اداری بالاست، ایران استخدام فرم خام رزومه کاری استانداردی را به دو زبان فارسی و انگلیسی (در قالب فایل Word) تنظیم نموده و در اختیار متقاضیان استخدام کارمند اداری قرار داده است، این فایل شامل تمام فیلدهای مورد نیاز رزومه شغل کارمند اداری می شود و شما می توانید پس از دانلود رزومه کارمند اداری، اطلاعات خود را به طور کامل وارد نموده و با خروجی PDF و Word ذخیره نمایید.
برای دانلود فرم خام رزومه کاری کارمند اداری – فارسی و انگلیسی کلیک نمایید
ساخت آنلاین رزومه کارمند اداری
کارفرمایان زمان بسیار کمی را برای مطالعه رزومه اختصاص می دهند. در صورتی که تمایل دارید رزومه آنلاین و استانداردی بسازید که در همان نگاه اول نظر کارفرما را جلب کند، ایران استخدام در پنل کارجویان خود رزومه ساز آنلاینی را طراحی نموده و با امکانات زیادی از جمله قالب های متنوع، دانلود فوری و رایگان رزومه، در اختیار کاربران خود قرار داده است.
برای ساخت رزومه از طریق سیستم رزومه ساز آنلاین ایران استخدام لازم است در پنل کارجو ثبت نام نمایید و پس از تکمیل اطلاعات خود، از بین قالب های موجود قالبی را انتخاب و گزینه ذخیره را برای دریافت رزومه در فرمت PDF بزنید.
برای ثبت نام در پنل کارجو ایران استخدام و ساخت رزومه آنلاین کارمند اداری کلیک نمایید
راهنمای جستجوی آگهی و ارسال رزومه در سایت ایران استخدام (ویژه کارجویان)
کارفرمایان شرکت ها و سازمان های معتبر آگهی های جذب و استخدام کارمند اداری خود را در مجموعه ایران استخدام اطلاع رسانی می کنند.
نحوه جستجوی آگهی های استخدام: کارجویان برای اطلاع از جدیدترین آگهی های استخدام کارمند اداری منتشر شده در مجموعه ایران استخدام از چند طریق می توانند اقدام نمایند که مهمترین آنها استفاده از بخش جستجو مشاغل در سایت می باشد. پس از جستجو و بررسی آگهی های استخدام فعال، با ارسال رزومه کاری خود برای شغل مورد نظر اعلام آمادگی خواهند کرد.
نحوه ارسال رزومه برای آگهی های استخدام: برای هر آگهی جهت ارسال رزومه برای کارفرما از دو طریق می توان اقدام نمود:
- ارسال رزومه از طریق ایمیل، واتساپ: در این روش کارجویان می توانند رزومه آماده خود را از طریق ایمیل یا واتساپ برای کارفرما ارسال نمایند.
- ارسال رزومه از طریق کاریابی ایران استخدام: در این روش کارجویان پس از ثبت نام در کاریابی ایران استخدام و تکمیل فرم رزومه، قادر خواهند بود آن را مستقیما برای کارفرما ارسال کنند و یا با فعالسازی رزومه ساخته شده آن را در معرض دید کارفرمایان قرار دهند.
نکته: با ثبت نام در کاریابی ایران استخدام پس از تکمیل اطلاعات مورد نیاز، رزومه شما در معرض دید کارفرمایان قرار میگیرد و امکان جذب و استخدام شما بالاتر میرود.
راهنمای درج آگهی و جستجوی رزومه در سایت ایران استخدام (ویژه کارفرمایان)
مدیران شرکت ها و سازمان های معتبر در سراسر کشور می توانند با ثبت نام در پنل کارفرما ایران استخدام، برای جذب نیروی انسانی مورد نیاز خود در مشاغل مختلف اقدام به درج آگهی استخدام نمایند.
نحوه درج آگهی استخدام: کارفرمایان پس از ورود به پنل خود، از بخش درج آگهی جدید می توانند عنوان و متن آگهی خود را وارد نمایند. سپس اطلاعات خود را تکمیل و با انتخاب پلن مناسب از میان پلن های مختلفی که در این بخش وجود دارد، آگهی خود را برای انتشار در مجموعه ایران استخدام ارسال نمایند. پس از تایید آگهی استخدام و ارسال آن دسترسی کارفرمایان به صورت خودکار به بانک رزومه های موجود در سایت ایران استخدام فعال می گردد.
نحوه جستجوی رزومه توسط کارفرما: کارفرمایان برای بررسی رزومه کارجویان از دو طریق می توان اقدام نمایند:
- بررسی رزومه های دریافتی در پنل کارفرما: در این روش اگر کارفرما هنگام درج آگهی استخدام خود در سایت ایران استخدام گزینه دریافت رزومه از طریق پنل ایران استخدام را فعال نموده باشد، کارجویانی که در ایران استخدام ثبت نام کردهاند می توانند رزومه خود را برایشان ارسال کنند. در این صورت کارفرمایان می توانند پس از دریافت رزومه کارمند اداری، بررسی رزومه ها و انتخاب رزومه مناسب با کارجوی مورد نظرشان تماس بگیرند.
- بررسی رزومه های موجود در بانک رزومه ایران استخدام: در این روش کارفرمایان میتواند رزومه های موجود در بانک رزومه ایران استخدام را با توجه به عنوان شغلی مورد نظر جستجو و بررسی نمایند.
نکته: با ثبت نام و درج آگهی استخدام به عنوان کارفرما در سایت ایران استخدام، می توانید به بانک رزومه دسترسی پیدا کنید.