رزومه نویسیکارجو

آموزش نوشتن رزومه گوینده + دانلود نمونه رزومه

زمان مطالعه: 7 دقیقه

آموزش ساخت و دانلود نمونه رزومه گوینده (با فرم خام)

امروزه بسیاری از افراد به دنبال مشاغلی هستند که با ورود به آن‌ها مشهور شوند و محبوبیت کسب کنند. گویندگی یکی از مشاغلی است که شما میتوانید با ورود به آن شناخته شوید. اگر جز افرادی هستید که اطرافیانتان همیشه به شما می‌گویند “صدایی دل‌نشینی داری!” و دوست وارد بازار کار گویندگی شوید، به یک رزومه کاری حرفه‌ای و کامل که در برگیرنده توانایی‎ها و تجربه کاریتان باشد نیاز دارید.
در این مطلب قصد داریم به بررسی نمونه رزومه‌ گویندگی که با رعایت اصول استاندارد توسط سایت ایران استخدام تنظیم شده است بپردازیم. سپس نکات مهم و کلیدی برای نوشتن رزومه گوینده و تنظیم آن را توضیح می دهیم.

جستجوی آگهی‌های استخدامی

نمونه رزومه گوینده تکمیل شده توسط ایران استخدام

ایران استخدام نمونه رزومه‌ای کامل از جهت درج اطلاعات، مهارت‌ها و سابقه فعالیت برای شغل گویندگی را تهیه و تنظیم نموده است که شما می‌تواند با بررسی آن، با اصول صحیح ساخت رزومه حرفه ای بیشتر آشنا شوید.
لطفا توجه داشته باشید این نمونه رزومه حاوی تمامی اطلاعات است و لازم است شما با توجه به مهارت‌های خود رزومه‌تان را تکمیل نمایید.

 

چهار نکته کلیدی برای نوشتن رزومه کاری گوینده

شاید با شنیدن کلمه گویندگی به یاد گویندگان رادیو و تلویزیون می‌افتید. اما باید گفت شخصی که مطلبی را بیان می‌کند، گوینده محسوب می‌شود، حتی اگر راوی یک داستان، کتاب صوتی و یا گوینده دوبلاژ فیلم باشد. امروزه با افزایش شبکه‌های اجتماعی و نیاز شرکت‌ها به تبلیغات تقاضا برای گویندگی افزایش یافته است. اگر شما نیز متقاضی استخدام در این شغل هستید و می‌خواهید رزومه کاری برجسته ای در میان هزاران رزومه ارسالی داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم رعایت نکات زیر را در الویت قرار دهید:

1- ارائه توضیحات در رابطه با تجربه کاری گوینده

شغل گویندگی جز مشاغل بسیار حساسی است که باید امکان خطا در آن حداقل باشد. برای همین کارفرمایان در استخدام گوینده توجه ویژه‌ای به مسئله تجربه و مهارت در رزومه گوینده در بین صدها درخواست ارسالی دارند. بر این اساس می‌توان گوینده‌ها را در دو دسته زیر قرار داد:

گوینده سطح ورودی: اگر تجربه و سابقه کار کافی در زمینه گویندگی ندارید،می‌توانید به فعالیت‌ها و تجربیاتتان که با گویندگی ارتباط داشته‌اند در رزومه‌ اشاره کنید. کوچترین و جذابترین فعالیتتان را که می‌تواند با گویندگی مرتبط باشد، درج نمایید. همچنین می توانید در رزومه‌تان، اهداف شغلی و اشتیاق خود را در دو یا سه جمله بیان کنید.

گوینده حرفه ای و باتجربه: اگر در زمینه گویندگی تجربه و سابقه کار لازم را دارید، تجربیات مرتبط خود را شامل محل کار، مدت زمان اشتغال، تمام فعالیت‌های حرفه ای و مهم خود، موفقیت‌ها، تقدیر و ترفیع ها را شرح دهید. برای مثال اگر به صورت فریلنسر (مستقل و آزاد) کار کرده‌اید یا گوینده کتاب صوتی و گوینده نریشن بوده‌اید، پروژه‌های حرفه‌ای خود را لیست کنید.

یادتان باشد رزومه ارسالی شما زمانی ارزشمند است که اصل صداقت را در آن رعایت کرده باشید. این اصل زمانی اثبات می شود که شما بتوانید مدارک و مستنداتی را که از شما به هنگام مصاحبه حضوری برای سابقه کار و تجربه مطالبه می کنند را ارائه دهید. در نتیجه قبل از شروع تکمیل رزومه و اشاره به تجربیات خود، مدارک و گواهینامه های مورد نیاز و نمونه‌هایی از گویندگی خود را بصورت یک فایل جمع بندی کنید.

2- بیان تجربیات گوینده به صورت کمی و عددی

تجربیات در دو دسته کمی و کیفی قرار می‌گیرند. بیان تجربیات در معیارهای کمی در تکمیل رزومه گوینده سبب می‌شود کارفرما بتوانند توانایی‌ها و دستاوردهای شما را به راحتی دسته بندی نمایند. برای جلب نظر کارفرما پیشنهاد می‌کنیم سوابق کاری خود را با اعداد و واقعیت‌ها، کمی و برجسته کنید.

نمونه هایی برای تجربیات کمی:

  • مدیریت 4 کلاس آزاد در موسسه هنر و رسانه
  • اجرای صحنه در 5 جشن و جنگ شادی به عنوان مجری در فروردین ماه
  • تدریس بازیگری و مجری گری در کانون ۱۵ خرداد به مدت 8 ماه زیر نظر آموزش و پرورش
  • ارائه 6 فیلم تبلیغاتی در 1 ماه برای شرکت‌های معتبر

3- اهمیت اشاره به مهارت ها در رزومه گوینده

گویندگی یک شغل هنری است که ورود به آن نیازمند داشتن خلاقیت و مهارت است. برای همین کارفرمایان و استخدام کنندگان در بررسی رزومه گوینده به مهارت‌های درج شده در رزومه‌های دریافتی توجه ویژه‌ای دارند. بهتر است قبل از تکمیل رزومه مهارت های مرتبط خود را لیست کنید. برخی از مهارت‌های یک گوینده شامل موارد زیر است.

الف) مهارت های سخت گوینده

  • دانستن زمان استفاده از لهجه
  • قدم زدن بصری
  • صدای داستانی سازگار با متن
  • توانایی تشخیص صداها، لهجه ها و گویش ها
  • مهارت های کلامی بالا و خاص و جذاب

ب) نرم افزارهای مورد نیاز گوینده:

  • Voice PRO – HQ Audio Editor (اندروید)
  • Audio Evolution Mobile DAW (اندروید)
  • Adobe Audition CC (ویندوز)
  • اپلیکیشن VoiceOver
  • اپلیکیشن Add Music to Voice
  • Free Audio Recorder
  • Streaming Audio Recorder
  • Mixcraft 9

ج) مهارت های نرم گوینده

  • توانایی مهارت ارتباطی بالا
  • انعطاف پذیری
  • توانایی فکر کردن و تصمیم گیری لحظه ای
  • حفظ آرامش در شرایط و ساعات کاری پرفشار
  • توانایی انجام کارهای تیمی
  • داشتن حافظه خوب برای ارائه متنها
  • توانایی در جذب مخاطبان
  • فن بیان عالی

4- نکات کلی در نوشتن رزومه گوینده

نوشتن خلاصه رزومه گوینده: مدیران استخدام در طول روز، صدها رزومه برای استخدام گوینده دریافت می‌کنند و زمان زیادی را برای خواندن یک رزومه طولانی اختصاص نمی‌دهند. برای همین پیشنهاد می‌کنیم خلاصه رزومه‌ای را در چند جمله کوتاه که در برگیرنده تمام اطلاعات کلی در مورد خودتان، موفقیت‌ها و برجسته ترین دستاوردهایتان باشد تنظیم کنید و در ابتدای رزومه‌تان قرار دهید.

تحصیلات گوینده: برای ورود به شغل گویندگی نیاز چندانی به تحصیلات دانشگاهی ندارید، بلکه تجربه کاری و مهارت اهمیت بیشتری دارد. اگر فارغ‌التحصیل رشته‌های مرتبطی مانند تهیه‌کنندگی رادیو، نویسندگی رادیو و… هستید و یا در رشته دیگری تحصیل کرده‌اید، در بخش تحصیلات رزومه خود به میزان تحصیلات با ذکر معدل، نام دانشگاه محل تحصیل و زمان اخذ مدرکتان بپردازید. همچنین می‌توانید گواهینامه دوره‌هایی را که در آموزشگاه‌های آزاد گذرانده‌اید را لیست کنید.

درج حقوق درخواستی گوینده: همانطور که می‌دانید حقوق و درآمد گویندگی با توجه به نوع فعالیت، ساعات کاری و تعداد شیفت‌ها، نوع کار (فریلنسری یا استخدامی)، میزان شهرت و سابقه حرفه‌ای، شاخه‌ای که گوینده در آن فعالیت می‌کند و هم‌چنین پروژه‌هایی که در ماه‌های مختلف می‌گیرد متفاوت است. پس بهتر است در بخش حقوق درخواستی، حقوق توافقی را انتخاب کنید تا با توجه به سوابق‌ شغلی، شرایط کار و مهارت‌هایتان و با توافق کارفرما حقوق و درآمدتان را مشخص شود.

نکته: گویندگی در رادیو درآمد زیادی ندارد و به همین دلیل، معمولا رقابتی نیست.

تکمیل و تنظیم رزومه کاری گوینده از دو طریق

اکنون که با نکات مهم و کلیدی تنظیم رزومه برای گوینده آشنا شدید و نمونه رزومه یک گوینده را در بالا بررسی نمودید، مطمئناٌ تمایل به تنظیم رزومه کاری خود به صورتی کاملا استاندارد و حرفه ای دارید. بر همین اساس مجموعه ایران استخدام از دو روش کاملا رایگان برای ساخت رزومه، شما را در این امر یاری می نماید:

دانلود فرم خام رزومه گوینده

ایران استخدام با توجه به درخواست بالای کارجویان، فرم خام رزومه کاری استانداردی را به دو زبان فارسی و انگلیسی (در قالب فایل Word) تنظیم نموده و در اختیار متقاضیان استخدام گوینده قرار داده است، این فایل شامل تمام فیلدهای مورد نیاز رزومه گویندگی می شود و شما می توانید پس از دانلود رزومه گوینده، اطلاعات خود را به طور کامل وارد نموده و با خروجی PDF و Word ذخیره نمایید.

برای دانلود فرم خام رزومه کاری گوینده– فارسی و انگلیسی کلیک نمایید

ساخت آنلاین رزومه گوینده

در صورتی که تمایل به تنظیم رزومه‌ای استاندارد و کارفرما پسند برای شغل گوینده به صورت آنلاین دارید، ایران استخدام در پنل کارجویان خود رزومه ساز آنلاینی را طراحی نموده و با امکانات زیادی از جمله قالب های متنوع، دانلود فوری و رایگان رزومه، در اختیار کاربران خود قرار داده است.
برای ساخت رزومه از طریق سیستم رزومه ساز آنلاین ایران استخدام لازم است در پنل کارجو ثبت نام نمایید و پس از تکمیل اطلاعات خود، از بین قالب های موجود قالبی را انتخاب و گزینه ذخیره را برای دریافت رزومه در فرمت PDF بزنید.

برای ثبت نام در پنل کارجو ایران استخدام و ساخت رزومه آنلاین گوینده کلیک نمایید

راهنمای جستجوی آگهی و ارسال رزومه در سایت ایران استخدام (ویژه کارجویان)

کارفرمایان شرکت‌های تبلیغاتی و سازمان‌های معتبر آگهی های جذب و استخدام گوینده خود را در مجموعه ایران استخدام اطلاع رسانی می کنند.

نحوه جستجوی آگهی های استخدام: کارجویان برای اطلاع از جدیدترین آگهی های استخدام گوینده منتشر شده در مجموعه ایران استخدام از چند طریق می توانند اقدام نمایند که مهمترین آنها استفاده از بخش جستجو مشاغل در سایت می باشد. پس از جستجو و بررسی آگهی های استخدام فعال، با ارسال رزومه کاری خود برای شغل مورد نظر اعلام آمادگی خواهند کرد.

نحوه ارسال رزومه برای آگهی های استخدام: برای هر آگهی جهت ارسال رزومه برای کارفرما از دو طریق می توان اقدام نمود:

  • ارسال رزومه از طریق ایمیل، واتساپ: در این روش کارجویان می توانند رزومه آماده خود را از طریق ایمیل یا واتساپ برای کارفرما ارسال نمایند.
  • ارسال رزومه از طریق کاریابی ایران استخدام: در این روش کارجویان پس از ثبت نام در کاریابی ایران استخدام و تکمیل فرم رزومه، قادر خواهند بود آن را مستقیما برای کارفرما ارسال کنند و یا با فعالسازی رزومه ساخته شده آن را در معرض دید کارفرمایان قرار دهند.

نکته: با ثبت نام در کاریابی ایران استخدام پس از تکمیل اطلاعات مورد نیاز، رزومه شما در معرض دید کارفرمایان قرار می‌گیرد و امکان جذب و استخدام شما بالاتر می‌رود.

راهنمای درج آگهی و جستجوی رزومه در سایت ایران استخدام (ویژه کارفرمایان)

مدیران شرکت ها و سازمان‌های معتبر در سراسر کشور می توانند با ثبت نام در پنل کارفرما ایران استخدام، برای جذب نیروی انسانی مورد نیاز خود در مشاغل مختلف اقدام به درج آگهی استخدام نمایند.

نحوه درج آگهی استخدام: کارفرمایان پس از ورود به پنل خود، از بخش درج آگهی جدید می توانند عنوان و متن آگهی خود را وارد نمایند. سپس اطلاعات خود را تکمیل کرده و با انتخاب پلن مناسب از میان پلن های مختلفی که در این بخش وجود دارد، آگهی خود را برای انتشار در مجموعه ایران استخدام ارسال نمایند. پس از تایید آگهی استخدام و ارسال آن دسترسی کارفرمایان به صورت خودکار به بانک رزومه های موجود در سایت ایران استخدام فعال می گردد.

نحوه جستجوی رزومه توسط کارفرما: کارفرمایان برای بررسی رزومه کارجویان از دو طریق می توان اقدام نمایند:

  • بررسی رزومه های دریافتی در پنل کارفرما: در این روش اگر کارفرما هنگام درج آگهی استخدام خود در سایت ایران استخدام گزینه دریافت رزومه از طریق پنل ایران استخدام را فعال نموده باشد، کارجویانی که در ایران استخدام ثبت نام کرده‌اند می توانند رزومه خود را برایشان ارسال کنند. در این صورت کارفرمایان می توانند پس از بررسی رزومه ها و انتخاب رزومه مناسب با کارجوی مورد نظرشان تماس بگیرند.
  • بررسی رزومه های موجود در بانک رزومه ایران استخدام: در این روش کارفرمایان میتواند رزومه های موجود در بانک رزومه ایران استخدام را با توجه به عنوان شغلی مورد نظر جستجو و بررسی نمایند.

نکته: با ثبت نام و درج آگهی استخدام به عنوان کارفرما در سایت ایران استخدام، می توانید به بانک رزومه دسترسی پیدا کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا