کارجومعرفی رشته های تحصیلی

معرفی پردرآمدترین و بهترین رشته تحصیلی برای پسران

زمان مطالعه: 8 دقیقه

پردرآمد ترین رشته تحصیلی برای پسران کدام اند؟

درآمد هر شغلی به عوامل متعددی مانند محل کار، آزاد یا دولتی بودن شغل، میزان مهارت و تجربه افراد، رشته تحصیلی، میزان تحصیلات و… بستگی دارد. بنابراین نمی‌توان با قاطعیت از بهترین رشته برای پولدار شدن یا بهترین رشته پولساز در ایران سخن گفت. بااین‌حال برخی از رشته‌های تحصیلی ازنظر درآمدی وضعیت بهتری نسبت به سایر رشته‌ها به‌خصوص برای آقایان دارند و حتی جز بهترین رشته برای پسران محسوب می‌شوند.

جستجوی آگهی‌های استخدامی

بهترین رشته تحصیلی دبیرستان برای پسران از نظر آینده شغلی

در دوره دبیرستان برای انتخاب رشته چند گزینه علوم تجربی، علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و هنرستان وجود دارد. گرچه هرکدام از این رشته‌ها، دارای رشته‌های عالی برای پسران هستند، اما موقعیت‌های شغلی رشته‌های ریاضی فیزیک، هنرستان و علوم تجربی نسبت به دو رشته دیگر مناسب‌تر است. در میان رشته‌های ریاضی و فیزیک، رشته‌های مهندسی، در علوم تجربی، رشته‌های پزشکی و در رشته‌های هنرستان، رشته‌های مربوط به صنعت و مدیریت و خدمات جز بهترین رشته‌ها هستند.

معرفی بهترین رشته نظری در مقطع دبیرستان برای پسران

در شاخه نظری، برخی از رشته‌ها از آینده شغلی بهتری برخوردار هستند که به تفکیک به هر یک از آن‌ها پرداخته می‌شود:

  • بهترین رشته‌های تحصیلی تجربی برای پسران

در رشته تجربی، رشته‌های پزشکی، پیراپزشکی و علوم پایه جز رشته‌های خوب برای پسران و آقایان هستند. در میان رشته‌های پزشکی، رشته‌های دندانپزشکی، چشم‌پزشکی، متخصص قلب و عروق، داروسازی، متخصص پوست، مو و زیبایی، متخصص مغز و اعصاب و به‌طورکلی رشته‌های پزشکی، جز رشته‌هایی هستند که آینده شغلی خوبی دارند. رشته‌های پیراپزشکی، پرستاری و در علوم پایه، دبیری جز بهترین رشته‌های تحصیلی تجربی برای پسران هستند.

رشته برای پسران

  • بهترین رشته‌های تحصیلی ریاضی برای پسران

رشته‌های مهندسی، جز رشته‌های پرطرفدار هستند که در شاخه ریاضی و فیزیک قرار دارند. رشته‌های مهندسی آینده شغلی خوبی دارند و از طرفی برای مهاجرت نیز مناسب هستند. ازجمله این رشته‌ها می‌توان به مهندسی کامپیوتر، مهندسی هوا و فضا، مهندسی مکانیک، مهندسی متالورژی، مهندسی نفت، مهندسی عمران و مهندسی هسته‌ای اشاره کرد. برخی از این رشته‌ها جز بهترین رشته‌های دنیا نیز هستند.

مطلب مرتبط: پردرآمدترین مشاغل رشته ریاضی برای خانم ها و آقایان

  • بهترین رشته‌های تحصیلی انسانی برای پسران

رشته انسانی نیز با توجه به تنوع زیادی که در رشته‌های خود دارد از جمله رشته های مناسب برای آقایان می‌باشد. بااین‌حال از میان رشته‌های متعدد شاخه انسانی، رشته‌های حقوق، روانشناسی، مدیریت و حسابداری جز بهترین رشته‌های علوم انسانی برای پسران هستند. علاقه‌مندان با ادامه تحصیل در رشته حقوق و شرکت در آزمون قضاوت (تصدی امر قضا) در صورت قبولی می‌توانند به عنوان قاضی در قوه قضایبه ایران استخدام شوند. در غیر این صورت با شرکت در آزمون وکالت میتوانند پروانه وکالت کسب نمایند و به عوان وکیل مشغول فعالیت شوند. لازم به ذکر است یکی دیگر از رشته های تحصیلی مناسب برای آقایان مددکاری اجتماعی می‌باشد.

مطلب مرتبط: پردرآمد ترین مشاغل رشته علوم انسانی در ایران و جهان

معرفی بهترین رشته هنرستان برای پسران

در هنرستان، رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش جز بهترین رشته برای پسران هستند. رشته‌های فنی و حرفه‌ای در چند گروه صنعت، کشاورزی، خدمات و هنر قرار دارند. رشته کامپیوتر، گرافیک، حسابداری، مکانیک‌خودرو، معماری و الکترونیک جز بهترین رشته‌های فنی و حرفه‌ای برای پسران هستند.

  • رشته گرافیک

گرافیک، رشته تبدیل پیام‌های متنی به تصویر است. گرافیست با تصویرسازی و ارتباط بصری، پیام‌ها را منتقل می‌کند. رشته گرافیک، بازار شغلی خوبی دارد و تقاضا برای آن درزمینه تبلیغات، تصویرسازی و طراحی جلد کتاب، روزنامه‌ها، مجلات و حتی رسانه‌هایی مانند تلویزیون زیاد است.

جهت مشاهده آگهی های استخدام رشته گرافیک در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

  • رشته شبکه و نرم‌افزار رایانه

این رشته به امور نرم‌افزاری کامپیوتر می‌پردازد. حیطه نرم‌افزار خود شامل زمینه‌های گسترده‌ای است که باعث ایجاد موقعیت‌های شغلی زیادی می‌شود. برخی از این زمینه‌ها، شامل طراحی نرم‌افزار، تحلیل اطلاعات نرم‌افزاری، اصلاح نرم‌افزارها و… است.

  • حسابداری

حسابداری نیز مانند رشته کامپیوتر، شامل فعالیت در حوزه‌های مختلف مانند حسابداری مالی، صنعتی، بیمه، دولتی، بانک‌ها … است. ازاین‌رو حسابداران می‌توانند در بسیاری از مؤسسات و شرکت‌های دولتی و خصوصی مشغول به کار شوند.

جهت مشاهده آگهی های استخدام رشته حسابداری در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

  • مکانیک خودرو

مکانیک خودرو ازجمله مشاغل پرطرفدار پسران است که با امور فنی خودرو سروکار دارد. با توجه به نقش و اهمیت خودرو در هر کشوری، می‌توان این شغل را جز شغل‌های خوب با بازار مناسب دانست. پیشنهاد میکنیم جهت مشاهده آگهی های استخدام رشته مکانیک خودرو در سایت ایران استخدام اینجا کلیک نمایید.

  • معماری

معماری شغل مربوط به ایجاد نقشه برای سازه‌های ساختمانی است و با طراحی پارک‌ها، میادین، بناها و… در ارتباط است. ازاین‌رو موقعیت شغلی آن مناسب است و جز بهترین شغل‌های فنی و حرفه‌ای برای پسران است.

جهت مشاهده آگهی های استخدام رشته معماری در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

  • الکترونیک

الکترونیک به عنوانی رشته‌ای مرتبط با امور برقی، زمینه‌های شغلی بسیاری خوبی دارد. ازجمله این شغل‌ها می‌توان به برق‌کاری ساختمان‌ها، تابلوسازی، برق‌کاری وسایل حمل‌ونقل و.. اشاره کرد.

رشته برای پسران

پردرآمدترین رشته کار و دانش برای پسران

رشته کاردانش دارای 3 شاخه صنعت، کشاورزی و خدمات و هنر است. در میان این شاخه‌ها، شاخه صنعتی آن موقعیت خوبی ازنظر شغلی و درآمدی دارد. ازجمله این رشته‌ها می‌توان به نصب و سرویس آسانسور، تعمیر لوازم‌خانگی برقی، تعمیر تلفن‌های رومیزی و همراه و کابینت‌سازی چوبی اشاره کرد. از میان رشته خدمات نیز هتلداری جز شغل‌های خوب این رشته است.

  • نصب و سرویس آسانسور

با توجه به گسترش زندگی آپارتمانی، نیاز به نصب آسانسور و تعمیرات آن روزبه‌روز در حال گسترش است. ازاین‌رو طبیعیست که بازار شغلی و درآمد افرادفعال در این شغل، مناسب باشد.

  • تعمیر لوازم‌خانگی برقی

لوازم‌خانگی برقی، جز لوازم ضروری زندگی است. بسیاری از افراد بعد از خرابی لوازم برقی خود، ترجیح می‌دهند به‌جای عوض کردن، آن‌ها را تعمیر کنند. ازاین‌رو تقاضا برای این شغل همیشه بالاست و درآمد آن نیز نسبت به سایر رشته‌ها مناسب است.

  • تعمیر تلفن‌های رومیزی و همراه

احتمالاً بسیاری از ما تلفن خود را برای تعمیرات جزئی یا بزرگ، به تعمیرکار موبایل سپرده‌ایم. با توجه به نقش تلفن‌های همراه و قیمت بالای آن‌ها که امکان تعویض موبایل راکمی سخت می‌کند، می‌توان چشم‌انداز شغلی و مالی این شغل را به‌خوبی متوجه شد.

  • کابینت‌سازی چوبی

کابینت سازی، با موضوع مسکن در ارتباط است. ازآنجاکه مسکن در ایران سودسازی بالایی دارد، ازاین‌رو تقاضا برای آن همیشه بالاست. با توجه به گسترش مسکن در ایران، شغل کابینت‌سازی نیز شرایط درآمدی خوبی دارد.

  • هتلداری

هتلداری یا مدیریت هتل و گردشگری در ارتباط است. در حال حاضر نیز صنعت هتلداری موردتوجه زیادی قرار گرفته است و از این‌رو رشد خوبی داشته است.

جهت مشاهده آگهی های استخدام رشته هتلداری در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

رشته برای پسران

پردرآمد ترین رشته‌های دانشگاهی برای آقایان ازنظر بازار کار

تفکیک رشته‌ها بر اساس درآمد کار آسانی نیست، چون همان‌طور که در ابتدا نیز گفتیم، درآمد مشاغل به عوامل زیادی وابسته است. اما فارغ از محل فعالیت و سایر عوامل، رشته‌های دندان‌پزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی، علوم آزمایشگاهی، پرستاری، بینایی‌سنجی و علوم تغذیه در رشته تجربی، برق، مکانیک، عمران، کامپیوتر و رشته‌های مهندسی در رشته ریاضی و فیزیک و رشته‌های حقوق و مدیریت بازرگانی و مالی در رشته انسانی جز پردرآمدترین رشته‌های برای آقایان هستند.

پردرآمد ترین رشته های پزشکی و پیراپزشکی برای پسران

  • دندانپزشکی

دندانپزشکی با سلامت دهان و دندان در ارتباط است و به دلیل تقاضا برای سلامت دهان و دندان، درآمد بالایی دارد.

  • داروسازی

داروسازی با ساخت انواع دارو و آزمایش آن‌ها سروکار دارد. به‌طورکلی رشته‌ها و مشاغل مرتبط با امور پزشکی، به دلیل آنکه با سلامت انسان‌ها سروکار دارند، همیشه پرتقاضا هستند و درآمد بالایی نیز دارند.

جهت مشاهده آگهی های استخدام رشته داروسازی در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

  • فیزیوتراپی

فیزیوتراپی، علم مربوط به توان‌بخشی عضلانی- حرکتی بیماران با اقدامات فیزیکی، بدون تجویز دارو است. سالمندان یکی از گروه‌های هدف فیزیوتراپان هستند. ازاین‌رو با توجه به افزایش تعداد سالمندان، می‌توان آینده فیزیوتراپان را روشن و خوب دانست.

  • علوم آزمایشگاهی

فارغ‌التحصیلان علوم آزمایشگاهی، اغلب در آزمایشگاه‌ها مشغول به کار می‌شوند و شغل آن‌ها آنالیز خون و بدن انسان‌ها برای تشخیص بیماری‌هاست. این شغل نیز به دلیل گسترش انواع بیماری‌ها و لزوم انجام آزمایش‌های منظم توسط افراد در تمام سنین، بازار شغلی و درآمد خوبی دارد.

  • بینایی‌سنجی

بینایی‌سنجی نیز به‌مانند سایر رشته‌های مرتبط با سلامتی، با سلامت چشم‌ها و تشخیص بیماری‌های چشمی سروکار دارد و بازار شغلی آن بسیار مناسب است.

داشتن حقوق قانون کار در دوره کارآموزی، اخذ آسان ویزا و حقوق خوب، ازجمله دلایلی است که پرستاری را جز رشته‌های خوب پردرآمد قرار داده است.

  • علوم تغذیه

رشته علم تغذیه به گروه‌های سنی مختلف که در تغذیه خود دچار مشکل هستند کمک می‌کند تا تغذیه درستی داشته باشند. به دلیل اهمیت انسان‌ها به‌تناسب اندام و سلامتی خود، این رشته نیز بازار کار و درآمد خوبی دارد.

پردرآمد ترین رشته های فنی و مهندسی برای پسران

رشته‌های مهندسی که پیش‌ از این نیز در مطلب “بهترین و پردرآمد ترین رشته های مهندسی” به آن‌ها اشاره کردیم، به دلیل شرایط خوب جهت مهاجرت و نیز بازار کار خوب، تقاضای بالایی دارند. از طرفی درآمد این رشته‌ها نیز بالاست.

  • برق

رشته برق، با امور برقی مرتبط است. بازار خوب و درآمد بالای این شغل نیز به دلیل آن است که بسیاری از صنایع برقی همواره به تکنسین‌های برق نیاز دارند.

  • عمران

عمران با برنامه‌ریزی، طراحی و مدیریت پروژه‌های بزرگ در ارتباط است. مهندسان عمران می‌توانند در شرکت‌ها و مؤسسات مختلفی مانند، محیط‌زیست، دریانوردی، راه و ترابری، راه‌آهن و… فعالیت کنند.

جهت مشاهده آگهی های استخدام رشته عمران در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

  • رشته کامپیوتر

رشته کامپیوتر نیز به دلیل گسترش اینترنت و نیاز روزافزون به کامپیوتر در عرصه‌های مختلف، جز رشته‌های پرطرفدار با بازار شغلی و درآمد مناسب محسوب می‌شود.

پردرآمد ترین رشته های مدیریتی برای پسران

مدیریت بازرگانی و مالی به دلیل رونق کسب‌وکارها، همیشه پر تقاضا هستند و با توجه به وسعت کسب‌وکارها، می‌توانند درآمد بالایی داشته باشند.

پردرآمد رشته های حقوقی برای پسران

رشته حقوق گرایش‌های زیادی دارد و اکثر گرایشات آن بازار کاری خوب با درآمد عالی دارند.از جمله این مشاغل میتوان به مشاور حقوقی اشاره کرد. از طرفی افراد از طریق رشته حقوق وارد شغل پردرآمد وکالت یا قضاوت نیز می‌شوند.

بهترین رشته برای مردان جهت استخدام در سازمان‌های دولتی کدام‌اند؟

استخدام در سازمان‌های دولتی در گذشته طرفداران زیادی داشت. گرچه در حال حاضر تقاضا برای مشاغل آزاد بیشتر از مشاغل دولتی است، اما بسیاری از مردان و حتی زنان به دلیل موقعیت و شرایط خاص این نوع مشاغل، همچنان ترجیح می‌دهند در مشاغل دولتی استخدام شوند. برخی از بهترین و پرتقاضاترین رشته‌های دولتی برای مردان عبارت است از: حسابداری، حقوق، پرستاری، تدریس و استخدام در بانک‌ها.
به رشته‌های حسابداری، حقوق و پرستاری پیش از این اشاره کردیم. این رشته‌ها علاوه بر آنکه پردرآمد هستند، به دلیل مزایای خاص خود در سازمان‌های دولتی نیز طرفداران زیادی دارند.

  • تدریس

آموزش به دلیل امنیت بالای شغلی و مزایای دولتی، جز بهترین رشته‌ها جهت استخدام است. استخدام مدرس در مقاطع مختلف وجود دارد. اما استخدام در دانشگاه و به‌عنوان هیات علمی، از طرفداران بیشتری برخوردار است و موقعیت آن بسیار عالیست.

  • استخدام در بانک‌ها

بانک‌ها همیشه به دلیل پرداخت حقوق بالا و مزایای مختلف دولتی، جز بهترین شغل‌های دولتی مختلف بوده‌اند.

جهت مشاهده آخرین اخبار مربوط به استخدام بانک ها در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

بهترین رشته تحصیلی برای مهاجرت پسران در چند سال اخیر

یکی از معیارهای افراد برای انتخاب رشته تحصیلی، موقعیت آن رشته برای مهاجرت است. اما موقعیت همه رشته‌ها نسبت به هم یکسان نیست، بلکه برخی از رشته‌ها در برخی از کشورها، شرایط بهتری برای مهاجرت دارند. ازاین‌رو نمی‌توان تنها از یک‌رشته خاص به‌عنوان بهترین رشته برای اپلای نام برد.

  • پردرآمد ترین رشته های دانشگاهی در کانادا

بااین‌حال رشته‌های مهندسی مانند مهندسی نفت مهندسی معدن مهندسی سیستم‌های کامپیوتری، پزشکی شامل بیوتکنولوژی، دندانپزشکی، داروسازی، علم بیولوژیکی و بیوانفورماتیک، فناوری اطلاعات و علوم کامپیوتر، مدیریت بازرگانی، اقتصاد، پرستاری، روزنامه‌نگاری و کشاورزی و جنگلداری جز بهترین رشته‌ها برای مهاجرت به کانادا در چند سال اخیر بوده‌اند.

  • بهترین رشته های برای مهاجرت به انگلیس

مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی طراحی و توسعه، مهندسی تولید و فرآیند، مهندسی برنامه و نرم‌افزار و مهندسی شیمی جز بهترین رشته‌ها برای مهاجرت به انگلیس است.

  • بهترین رشته ها برای مهاجرت به آلمان

اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید، رشته‌های پرستاری، پزشکی و برنامه‌نویسی کامپیوتر موقعیت خوبی را ازنظر بازار شغلی و شرایط مهاجرت برای شما ایجاد خواهد کرد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید رشته‌های پزشکی، مهندسی و پرستاری جز رشته‌های مشترک جهت مهاجرت آسان به کشورهای خارجی است.

جست‌وجوی آگهی‌های استخدام در سایت ایران استخدام بر اساس رشته تحصیلی

جست و جوی آگهی‌های استخدام در سایت ایران استخدام، از طریق مراجعه به این سایت و جستجوی رشته موردنظر در باکس جست‌وجوی رشته امکان‌پذیر است. در سایت ایران استخدام دو باکس جست‌وجو وجود دارد. یکی از باکس‌ها مربوط به جست‌وجوی رشته و دیگری مربوط به جست‌وجوی شغل است. بنابراین اگر کارجو به دنبال استخدام در رشته‌ای خاص است، باید در باکس جست‌وجو، عنوان رشته خود را جست‌وجو کند. مانند استخدام رشته حقوق، استخدام رشته ریاضی و فیزیک.  در سایت علاوه بر کارجویان، کارفرمایان نیز می‌توانند با درج آگهی استخدام، نیروهای موردنظر خود را استخدام کنند.

جهت عضویت به عنوان کارجو در سایت ایران استخدام و مشاهده آگهی های استخدام کلیک نمایید.

تنظیم رزومه رایگان به‌صورت آنلاین و حضور در مصاحبه شغلی

برای ساخت رزومه علاوه بر استفاده از فرمت‌های آماده (دانلود فرم خام رزومه) و تنظیم رزومه به‌صورت دستی، می‌توانید از سیستم رزومه ساز رایگان ایران استخدام که به‌صورت آنلاین میباشد، استفاده کنید.

جهت ساخت رزومه رایگان با استفاده از سیستم رزومه ساز آنلاین ایران استخدام کلیک نمایید.

در کنار رزومه، آمادگی برای حضور در مصاحبه شغلی نیز مهم است. برای آمادگی در مصاحبه، علاوه بر مطالعه کتاب ویژه مصاحبه ایران استخدام، می‌توانید با رعایت بایدها و نبایدهای مصاحبه شغلی، برای مصاحبه آماده شوید.

سخن نهایی

اگر به دنبال رشته‌های پولساز در ایران هستید، باید تمام جوانب مربوط به آن رشته از جمله بازار کار، اهداف، میزان علاقه، مهارت‌های خود و… را نیز بسنجید و با کسب اطلاعات کامل، دست به یک انتخاب صحیح بزنید. بنابراین صحبت کردن از یک رشته به عنوان پردرآمدترین رشته همانقدر اشتباه است که بخواهیم بدون توجه به جزئیات، به معرفی بهترین رشته ورزشی برای پسران بپردازیم.

منبع: ایران استخدام

نوشته های مشابه

3 دیدگاه

    1. سلام دوست عزیز
      با تشکر از حسن توجه شما
      نظر شما در جهت بهبود متن به بخش مربوطه ارجاع داده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا