کارجومعرفی مشاغل

منظور از تزریق کار پلاستیک چیست؟ بررسی درآمد و بازار کار

زمان مطالعه: 7 دقیقه

بررسی خدمات و اصول تزریق پلاستیک

پلاستیک، یکی از محصولات بسیار کاربردی در زندگی انسان‌ها است. استفاده از پلاستیک و ضرورت آن در بسیاری از بخش‌های زندگی روزمره، کاری و حتی تحصیلی نیز مشاهده می‌شود. اگر نگاهی به محیط اطراف داشته باشیم، به خوبی متوجه این موضوع می‌شویم. پلاستیک یا محصولات پلاستیکی برای تبدیل شدن به محصول نهایی فرآیندهای متفاوتی را طی می‌کنند. بخشی از این کار توسط تزریق کار پلاستیک و دستگاه مربوط به آن انجام می‌شود. اما احتمالا برای بسیاری از شما مفهوم تزریق کار پلاستیک و فعالیت‌های آن مشخص نباشد. ما در این مطلب به شرح فعالیت‌های تزریق کار پلاستیک و فعالیت‌های او پرداخته‌ایم.

جستجوی آگهی‌های استخدامی

تزریق پلاستیک چیست؟

تزریق پلاستیک، یک فرآیند تولیدی برای ایجاد محصولات پلاستیکی از طریق تزریق مواد به قالب است. قالب‌گیری تزریقی را می‌توان با مجموعه‌ای از مواد پلاستیکی انجام داد. تزریق پلاستیک به طور کلی فرآیندی متداول است که برای ساخت قطعات پلاستیکی مورد استفاده در صنایع مختلف استفاده می‌شود. این فرآیند یک فرآیند تولید سریع است که امکان تولید مقادیر بالایی از محصولات پلاستیکی را در یک بازه زمانی کوتاه فراهم می‌کند. برای درک بهتر این فرآیند می‌توانید فیلم تزریق پلاستیک را در سایت‌های مختلف مشاهده کنید.

منظور از تزریق کار پلاستیک چیست؟

با توجه به تعریفی که از فرآیند تزریق پلاستیک ارائه شد می‌توان گفت منظور از تزریق کار پلاستیک، فردی است که عملیات مربوط به تزریق پلاستیک را انجام می‌دهد. یعنی تزریق کار پلاستیک مواد پلاستیکی را وارد قالب دستگاه می‌کند و محصولات نهایی را از آن خارج می‌کند. البته تزریق پلاستیک فراتر از این تعریف ساده است و شامل اصول و مراحل خاصی است.

اصول تزریق پلاستیک

تزریق پلاستیک اصول مختلفی دارد. اما به طور کلی و فارغ از نوع دستگاه، اصول تزریق پلاستیک شامل آماده‌سازی دستگاه، تغذیه قالب، کاهش دما و مرحله نهایی است.

مرحله آماده‌سازی دستگاه

این مرحله شامل آماده کردن اجزای دستگاه و اصطلاحا چفت و بست کردن دستگاه است. دستگاه‌های تزریق پلاستیک دارای اجزای ثابت و متحرکی هستند که باید به درستی با یکدیگر هماهنگ شوند.

مرحله تغذیه قالب

تغذیه قالب شامل وارد کردن مواد لازم به دستگاه است. این مرحله جز مراحل اصلی تزریق پلاستیک است و مهارت بالایی را می‌طلبد. در این مرحله تزریق کار باید با تنظیم دما و فشار لازم، پلاستیک ذوب شده را وارد قالب‌ها کند.

کاهش دما

مرحله کاهش دما همان مرحله خنک‌سازی است. بنابراین تزریق کار باید با کاهش دما، شرایط لازم برای خنک شدن پلاستیک و شکل‌گیری نهایی محصول را فراهم کند

مرحله نهایی

در این مرحله محصولات و یا قطعات لازم به مرحله تولید می‌رسند و تزریق کار موظف است محصولات را از نظر کیفیت مورد بررسی قرار دهد.

تزریق کار پلاستیک

خدمات تزریق پلاستیک

خدمات تزریق پلاستیک به طور کلی کمک به تولید محصولات پلاستیکی متنوع است. البته این کار با توجه به دستگاه تزریق تا حدودی متفاوت است. در حال حاضر دستگاه‌های تزریق متنوعی در بازار موجود است که خدمات هر یک از آن‌ها تا حدودی متفاوت است. به عبارتی در فرآیند تزریق پلاستیک دستگاه ممکن است بسته به نوع نوع محصول، خدمات متفاوتی را ارائه دهد. از جمله این دستگاه‌ها می‌توان به دستگاه‌های تزریق کار سیلیکون، دستگاه تزریق پلاستیک بادی، دستگاه تزریق پلاستیک رومیزی، دستگاه تزریق پلاستیک دستی، دستگاه تزریق پلاستیک پولاد و دستگاه تزریق پلاستیک سبد میوه اشاره کرد. به عنوان نمونه دستگاه تزریق پلاستیک پولاد در تولید قالب‌های بسیار دقیق در زمینه تولید محصولات پزشکی، لوازم الکتریکی خانگی، درب‌ها بطری و… کاربرد دارد. یا دستگاه تولید سبد میوه تنها مختص سبدهای میوه است که در کشاورزی و برای باغبانان کاربرد دارد. یا دستگاه تزریق پلاستیک رومیزی که از آن برای ساخت قطعات بسیار کوچک پلاستیکی استفاده می‌شود.

محصولات تزریق پلاستیک

به طور کلی محصولات نهایی دستگاه‌های پلاستیک، انواع مختلفی از محصولات پلاستیکی را تولید می‌کنند. البته از آنجا که پلاستیک در صنایع مختلفی مورد استفاده است از این رو شامل طیف وسیعی از محصولات است. برخی از این محصولات شامل زیر است:

  • لوازم پلاستیکی آشپزخانه
  • انواع اسباب‌بازی‌ها
  • انواع لوله‌های پلاستیکی مورد استفاده در فاضلاب‌ها و یا کارخانجات مختلف
  • صنایع پتروشیمی
  • سرنگ‌ها در بخش پزشکی
  • بدنه‌های پلاستیکی لوازم الکتریکی مانند لوازم برقی، انواع کامپیوترها و…
  • قوطی‌های رنگ
  • سبدهای میوه

بررسی بازار کار تزریق پلاستیک 

تزریق پلاستیک جز شغل‌های پولساز است. به دلیل متنوع بودن خدمات تزریق پلاستیک و نقش پلاستیک در بسیاری از صنایع، بازار کار این شغل بسیار مناسب است. حتی بسیاری از افراد شاغل در این بخش، خود اشتغال هستند. یعنی با کسب مهارت‌های مربوط به تزریق پلاستیک و تهیه سرمایه آن اقدام به فعالیت در این زمینه کرده‌اند. این بدان معناست که شما با داشتن سرمایه لازم در این زمینه می‌توانید به فعالیت در این بخش بپردازید. استخدام تزریق کار پلاستیک در شهرک صنعتی چهاردانگه و استخدام تزریق کار پلاستیک در اشتهارد را می‌توان نمونه‌های از فرصت‌های شغلی برای تزریق کار پلاستیک دانست.

سختی کار تزریق پلاستیک

کار تزریق پلاستیک در کنار مزایای فراوان مشکلاتی نیز دارد. یکی از مشکلات این حرفه، سختي كار آن است. یعنی شما باید مهارت بالایی در کار کردن با دستگاه‌ها داشته باشید. بسیاری معتقدند تزریق پلاستیک، تلفیقی از هنر و علم است. از این رو اگر شما دانش یا تخصص لازم را نداشته باشید با خطای انسانی زیادی در تولید محصولات نهایی مواجه خواهید شد. موضوع کار با انواع پلاستیک‌ها و مواد شیمیایی نیز از دیگر سختی‌های این کار است که به اعتقاد بسیاری ممکن است سلامت انسان‌ها را به خطر اندازد.

کسب درآمد از تزریق پلاستیک

برای کسب درآمد از طریق تزریق پلاستیک می‌توانید به روش‌های مختلفی اقدام کنید. یک روش، راه‌اندازی کسب و کار خانگی با استفاده از دستگاه‌های خانگی است. این دستگاه‌ها دارای قیمت‌های مختلف و کاربری‌های متفاوت هستند. البته منظور از دستگاه خانگی استفاده از این دستگاه‌ها در خانه نیست، بلکه این دستگاه‌ها به دلیل کوچک و غیرصنعتی بودن به دستگاه خانگی معروف هستند. راه‌اندازی این دستگاه‌ها نیز نیازمند احداث کارگاه است. اما در مجموع ئدستگاه‌های خانگی می‌توانند سود خوبی داشته باشند. روش دیگر برای کسب درآمد از تزریق پلاستیک، استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و صنعتی است. معمولا محصولات این نوع شرکت‌ها در صنایع بزرگ استفاده می‌شود و حتی قابلیت صادرات را نیز دارند. البته در کسب درآمد از طریق تزریق پلاستیک توجه به مسائلی مانند برآوردهای هزینه راه‌اندازی کارگاه نیز مهم است:

هزینه راه اندازی کارگاه تزریق پلاستیک

اگر تمایل دارید خود به صورت مستقل در این شغل فعالیت داشته باشید و بتوانید کارگاه تزریق پلاستیک را راه‌اندازی کنید، سود خوبی کسب خواهید کرد. البته در این مورد باید توجه داشته باشید قیمت دستگاه تزریق پلاستیک کمی بالا است و شما باید سرمایه لازم را داشته باشید. هر چند این موضوع در مورد همه دستگاه‌ها یکسان نیست. به عنوان نمونه قیمت تزریق پلاستیک در مورد دستگاه تزریق پلاستیک خانگی متفاوت از دستگاه‌های پیشرفته و یا دستگاه‌هایی است که در شرکت تزریق پلاستیک استفاده می‌شود. موضوع کارگاه، (خرید کارگاه به صورت آماده و یا ساختن یک کارگاه جدید) نیز می‌تواند هزینه‌های متفاوت و بالایی داشته باشد. این هزینه امکان دارد بنا بر محل احداث شهر یا مکان متفاوت باشد. به عنوان نمونه هزینه احداث کارگاه تزریق پلاستیک مشهد یا کارگاه تزریق کار پلاستیک در اصفهان متفاوت از احداث کارگاه تزریق کار پلاستیک در تهران است.

بررسی درآمد تزریق پلاستیک

درآمد تزریق پلاستیک تقریبا بالا است. اما باز هم تاکید داریم به شرط داشتن مهارت. مهارت، تاثیر زیادی بر کیفیت محصولات نهایی دارد. این موضوع هم به نفع کارفرما است، هم کارگر و هم آنکه بازدهی کار را بالا می‌برد. به همین دلیل است که استخدام تزریق کار پلاستیک ماهر جز اولیت‌های اساسی بسیاری از کارفرمایان در استخدام کارگر تزریق پلاستیک است. گذشته از موضوع مهارت، نحوه فعالیت شما در این حرفه نیز مهم است. اما این موضوع برای فردی که به عنوان کارگر تزریق پلاستیک کار می‌کند متفاوت است. تزریق پلاستیک اجرتی نیز از دیگر روش‌های درآمدی فعالان این حرفه است که در آن دستمزد افراد بر اساس وزن محصولات تولید شده تعیین می‌شود.

در برخی از موارد ممکن است محل فعالیت افراد نیز به مانند هزینه راه‌اندازی تزریق پلاستیک، بر درآمد تزریق‌کاران تاثیرگذار باشد. مثلا درآمد تزریق کار پلاستیک در کرج با درآمد تزریق کار پلاستیک در تبریز به دلیل بازار کار یا حتی راه‌های صادرات محصولات (دوری یا نزدیکی به بازارهای خارجی) متفاوت باشد.

راهنمای مشاهده آگهی‌های استخدام تزریق کار پلاستیک

سایت کاریابی ایران استخدام روش‌ها و سرویس‌های مختلفی را برای جستجوی آگهی‌های استخدامی پیش روی شما کارجویان قرار داده است. ثبت نام در سرویس دریافت روزانه آگهی‌های استخدامی از طریق پیامک و یا ایمیل از جمله این سرویس‌ها است. استفاده از این سرویس نیازمند ثبت‌نام در سایت است. اگر به شبکه‌های اجتماعی علاقه‌مند هستید می‌توانید با عضویت در صفحات ایران استخدام نیز، اخبار استخدام را مشاهده کنید. لیست شبکه‌های اجتماعی مربوط به ایران استخدام، در داخل سایت موجود است.

جهت عضویت به عنوان کارجو در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

علاوه بر این سرویس‌ها، شما می‌توانید با مراجعه به صفحه نخست سایت و جستجو در باکس رشته و باکس مشاغل، اخبار مورد نظر خود را جستجو کنید. این دو باکس به صورت جداگانه در سایت قرار گرفته است و هر کدام خدمات متفاوتی را ارائه می‌دهند. با این حال شما با توجه به این سرویس‌ها می‌‌توانید بر اساس جنسیت، رشته تحصیلی، شهر و یا استان مورد نظر، نوع قرارداد و شغل مورد نظر خود به جستجوی آگهی‌های استخدامی بپردازید. برای اطلاع از آگهی‌های استخدامی تزریق کار پلاستیک نیز می‌توانید از این دو باکس کمک بگیرید. استخدام تزریق کار پلاستیک در تهران، استخدام تزریق کار پلاستیک در مشهد و استخدام تزریق کار پلاستیک در قم، از جمله آگهی‌های استخدام در سایت ایران استخدام است.

راهنمای درج آگهی استخدام تزریق کار پلاستیک

کارفرمایان نیز می‌توانند برای انتخاب نیروهای موردنظر خود از سرویس‌های ایران استخدام استفاده کنند. این سرویس‌ها نیز متعدد است و شامل انتشار آگهی استخدام در شبکه‌های اجتماعی ایران استخدام، ارسال آگهی به کارجویان مرتبط از طریق پیامک و یا ایمیل و نیز انتشار از طریق اپلیکیشن ایران استخدام است. اپلیکیشن ایران استخدام قابل استفاده برای کارجویان نیز است. این اپلیکیشن علاوه بر فراهم کردن امکان دریافت آگهی‌های استخدام دولتی و خصوصی برای کارجویان، شرایطی را فراهم می‌کند که کارفرمایان هم بتوانند به صورت رایگان آگهی‌های مربوط به استخدام را در این اپلیکیشن درج کنند.

البته کارفرمایان نیز جهت استفاده از این سرویس باید ابتدا به عضویت سایت درآیند. بعد از آن با توجه به سرویس یا پلن انتخابی، آگهی استخدامی منتشر می‌شود. منظور از پلن‌ها 4 پلن vip، پلن طلایی، پلن نقره‌ای و پلن برنزی است. نحوه انتشار آگهی‌ها در هر یک از این پلن‌ها متفاوت است. برای آگاهی از جزئیات این پلن‌ها می‌توانید به سایت ایران استخدام مراجعه کنید.

جهت عضویت به عنوان کارفرما و درج آگهی استخدام در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

سخن نهایی

از آنجا که محصولات پلاستیکی در بسیاری از صنایع کاربرد دارد، می‌توان تزریق پلاستیک را جز شغل‌های پردرآمد با بازار کار خوب دانست. اگر به دنبال کارآفرینی هستند و تمایل دارید در حرفه خود به صورت مستقل فعالیت کنید، تزریق پلاستیک می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. البته در این مورد باید سنجش درست و لازم از تخصص، دانش، مهارت و سرمایه خود را داشته باشید تا در صورت ورود به آن موفقیت لازم را به دست آورید.

جهت مشاهده آگهی های استخدام تزریق کار پلاستیک در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

منبع: ایران استخدام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا