رزومه نویسیکارجو

آموزش نوشتن رزومه منشی و مسئول دفتر + دانلود نمونه رزومه

زمان مطالعه: 7 دقیقه

آموزش ساخت و دانلود نمونه رزومه منشی و مسئول دفتر (با فرم خام)

اولین گام‌ مهم برای کسب موقعیت های شغلی منشی در مطب‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌ها، تنظیم یک رزومه هدفمند و کامل در زمینه منشی‌گری می‌باشد.
در این مطلب قصد داریم به بررسی نمونه رزومه هایی که به طورکلی و عمومی برای منشی، با رعایت اصول استاندارد در سایت ایران استخدام تنظیم شده اند بپردازیم. سپس نکات کلیدی برای نوشتن رزومه کاری منشی و ساخت آن را بیان می کنیم.

جستجوی آگهی‌های استخدامی
  • در مطالب بعدی به شرح نحوه تنظیم رزومه منشی مدیرعامل، رزومه منشی مطب و… به طور اختصاصی خواهیم پرداخت.

نمونه رزومه منشی تکمیل شده توسط سایت ایران استخدام

برای آشنایی شما با اصول صحیح ساخت رزومه حرفه ای منشی، نمونه رزومه ای کامل از جهت درج اطلاعات، مهارت ها و سابقه فعالیت برای این شغل، توسط سایت ایران استخدام تهیه و تنظیم شده است.
لطفا توجه داشته باشید این نمونه رزومه حاوی تمام اطلاعات بوده و لازم است شما با توجه به مهارت های خود رزومه‌تان را تکمیل نمایید.

چهار نکته کلیدی برای نوشتن رزومه منشی و مسئول دفتر

بسیاری از کارفرمایان، مدیران شرکت‌ها و پزشکان برای ایجاد سهولت در انجام کارهایشان نیاز به منشی دارند. از این رو منشی با توجه به محلی که در آن مشغول به کار می شود عناوین مختلفی مانند مسئول دفتر، منشی مدیرعامل، منشی مطب، منشی شرکت و … به خود می گیرد. اگر قصد دارید به عنوان منشی در موقعیت های شغلی متنوع در مطب ها و بهترین و معتبرترین شرکت های ایران مشغول به کار شوید و رزومه‌تان در میان هزاران رزومه ارسالی این رده شغلی برجسته تر باشد رعایت نکات کلیدی زیر حائز اهمیت است:

1- ارائه توضیحات در رابطه با تجربه کاری منشی

امروزه مدیران، کارفرمایان و پزشکان و صاحبان مشاغل مختلف برای انجام برخی از کارهای دفتری خود به دنبال جذب فردی با تجربه در زمینه منشی‌گری هستند. با توجه به این موضوع می توان رزومه منشی را به دو دسته طبقه بندی کرد:

منشی سطح ورودی: اگر در دسته منشی بدون تجربه هستید، نگران نباشید. کافیست در تکمیل بخش تجربه کمی خلاق باشید. شما می توانید به تمام تجربیات مرتبط خود با منشی گری بپردازید و دوره های کارآموزی و مشاغل پاره وقت خود در این زمینه را درج کنید. به طور خلاصه آنچه را که می توانید ارائه دهید، به عنوان یک هدف مطرح کنید.

منشی با سابقه کار: اگر در دسته منشی حرفه ای و با تجربه هستید، بهتر است در رزومه‌تان تجربیات مهم، وظایف و دست‌آوردهای منشی‌گری خود در مشاغل مختلف را به‌وضوح بیان کنید. با انجام این کار کارفرمایانی که می خواهند منشی استخدام کنند، مطمئن می شوند شما توانایی‌های لازم در این زمینه را دارا هستید و رزومه تان در میان صدها رزومه برجسته‌تر می شود.

یادتان باشد رزومه ارسالی شما زمانی ارزشمند است که اصل صداقت را در آن رعایت کرده باشید و این اصل زمانی اثبات می شود که شما بتوانید مدارک و مستنداتی را که از شما به هنگام مصاحبه حضوری برای سابقه کار و تجربه در زمینه فروش، مطالبه می کنند را ارائه دهید. در نتیجه قبل از شروع تکمیل رزومه و اشاره به تجربیات خود مدارک و گواهینامه های مورد نیازتان را جمع آوری کنید.

2- بیان تجربیات منشی به صورت کمی و عددی

همیشه بیان تجربیات به عدد در رزومه حرف اول را میزند، بنابراین به عنوان یک منشی سعی کنید تا جایی که می توانید تجربه کاری گذشته خود را کمی بیان نمایید. این امر سبب می‌شود رزومه شما برای کارفرما جذابیت بیشتری داشته و رزومه‌تان در صف بررسی قرار گیرد.

نمونه هایی برای تجربیات کمی:

  • پاسخگویی به تمامی تلفن ها، ایمیل ها و ارباب رجوع
  • برنامه ریزی و مدیریت 3 جلسه در روز
  • یک بار برنده جایزه کارمند نمونه ماه به خاطر انجام کارهای عالی
  • تنظیم گزارش پیشرفت ماهانه و ارائه یافته‌ها به هیئت مدیره
  • دو بار برنده جایزه بهترین همکار در شرکت

3- اهمیت اشاره به مهارت ها در رزومه منشی

اکثر کارفرماها برای استخدام منشی به دنبال افرادی هستند که مهارت‌های لازم را در این زمینه دارا باشند. در نتیجه بهتر است مهارت های نرم افزاری، مهارت های سخت و نرم خود را لیست کنید.

الف) مهارت های نرم افزاری منشی

مهم‌ترین نرم‌افزارها و مهارت‌های کامپیوتری در کسب‌وکارهای مختلف شغل منشی‌گری:

  • نرم‌افزار تایپ در کامپیوتر- ورد Word
  • نرم‌افزار جدول‌بندی و نمودار در کامپیوتر- اکسل Excel
  • نرم‌افزارهای ویرایش عکس مانند فتوشاپ Photoshop
  • تسلط بر گوگل و سرچ در اینترنت
  • نرم‌افزارهای شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و واتساپ

ب) مهارت های سخت و نرم منشی

مهارت‌های سخت و نرمی که به عنوان منشی، می توانید در رزومه‌تان به آنها اشاره کنید عبارتند از:

  • کار کردن با دستگاه کپی
  • ارسال و دریافت فکس
  • تسلط بر نامه‌نگاری
  • امکان برقراری ارتباط جمعی بالا
  • مدیر بودن
  • پشتکار بالا
  • صبر و تحمل قابل قبول
  • ابتکار و ایده پردازی
  • رعایت آداب در گفتار و رفتار
  • پیگیر بودن

4- نکات کلی در نوشتن رزومه منشی

نوشتن خلاصه رزومه منشی: بهتر است متن خلاصه رزومه در ابتدای فرم رزومه قرار گیرد. در چند جمله کوتاه اطلاعات کلی در مورد خودتان، دستاوردها و سابقه کاری‌تان را در این بخش بیان کنید و مهارت های فنی و دوره‌های معتبری که تا کنون گذرانده‌اید را درج کنید. به عنوان منشی در تدوین رزومه تان دقت و تمرکز بالایی به خرج دهید و از هرگونه غلط املایی بپرهیزید، زیرا رزومه‌تان باید دقت بالای شما را در کار به کارفرما انتقال دهد.

تحصیلات منشی: در رزومه منشی تجربه و مهارت بر تحصیلات اولویت دارد. معمولا در مواردی که قرار است به عنوان مسئول دفتر، منشی مدیر عامل یا منشی حقوقی استخدام شوید ذکر تحصیلات دانشگاهی‌تان بیشتر ضرورت پیدا می کند. اگر فارغ التحصیل هستید سوابق تحصیلی‌، معدل‌، نام دانشگاه محل تحصیل و مدت اخذ مدرکتان را بیان کنید، همچنین مدرک و گواهینامه دوره کارآموزی خود را نیز ذکر کنید.

درج حقوق درخواستی منشی: همانطور که می دانید حقوق درخواستی منشی با توجه به محل کار، سمتی که خواهد داشت، تمام وقت یا نیمه وقت بودن آن و همچنین وظایفی که برعهده خواهد گرفت مشخص می شود. پس بهترین راه، برای درج حقوق درخواستی انتخاب حقوق توافقی است که با توافق کارفرما حقوق، درآمدتان را مشخص کنید.

نکته: شما با هر رشته تحصیلی می توانید برای شغل منشی رزومه ارسال نمایید.

تکمیل و تنظیم رزومه کاری منشی از دو طریق

اکنون که با نکات مهم و کلیدی تنظیم رزومه منشی آشنا شدید و یک نمونه رزومه منشی را در بالا بررسی کردید، مطمئناٌ تمایل دارید رزومه کاری خود  را به صورتی کاملا استاندارد و حرفه ای تنظیم نمایید. بر همین اساس مجموعه ایران استخدام از دو روش کاملا رایگان برای ساخت رزومه، شما را در این امر یاری می نماید:

دانلود فرم خام رزومه منشی

با توجه به این که فرصت های شغلی و تعداد کارجویان شغل منشی بالاست، ایران استخدام فرم خام رزومه کاری استانداردی را به دو زبان فارسی و انگلیسی (در قالب فایل Word) تنظیم نموده و در اختیار متقاضیان استخدام منشی قرار داده است، این فایل شامل تمام فیلدهای مورد نیاز رزومه شغل منشی می شود و شما می توانید پس از دانلود، اطلاعات خود را به طور کامل وارد نموده و با خروجی PDF و Word ذخیره نمایید.

برای دانلود فرم خام رزومه کاری منشی – فارسی و انگلیسی کلیک نمایید

ساخت آنلاین رزومه منشی

کارفرمایان زمان بسیار کمی را برای مطالعه رزومه اختصاص می دهند. در صورتی که تمایل دارید رزومه‌ آنلاین و استانداردی بسازید که در همان نگاه اول نظر کارفرما را جلب کند، ایران استخدام در پنل کارجویان خود رزومه ساز آنلاینی را طراحی نموده و با امکانات زیادی از جمله قالب های متنوع، دانلود فوری و رایگان رزومه، در اختیار کاربران خود قرار داده است.
برای ساخت رزومه از طریق سیستم رزومه ساز آنلاین ایران استخدام لازم است در پنل کارجو ثبت نام نمایید و پس از تکمیل اطلاعات خود، از بین قالب های موجود قالبی را انتخاب و گزینه ذخیره را برای دریافت رزومه در فرمت PDF بزنید.

برای ثبت نام در پنل کارجو ایران استخدام و ساخت رزومه آنلاین منشی کلیک نمایید

راهنمای جستجوی آگهی و ارسال رزومه در سایت ایران استخدام (ویژه کارجویان)

کارفرمایان شرکت ها و سازمان های معتبر آگهی های جذب و استخدام منشی خود را در مجموعه ایران استخدام اطلاع رسانی می کنند.

نحوه جستجوی آگهی های استخدام: کارجویان برای اطلاع از جدیدترین آگهی های استخدام منشی منتشر شده در مجموعه ایران استخدام از چند طریق می توانند اقدام نمایند که مهمترین آنها استفاده از بخش جستجو مشاغل در سایت می باشد. پس از جستجو و بررسی آگهی های استخدام فعال، با ارسال رزومه کاری خود برای شغل مورد نظر اعلام آمادگی خواهند کرد.

نحوه ارسال رزومه برای آگهی های استخدام: برای هر آگهی جهت ارسال رزومه برای کارفرما از دو طریق می توان اقدام نمود:

  • ارسال رزومه از طریق ایمیل، واتساپ: در این روش کارجویان می توانند رزومه آماده خود را از طریق ایمیل یا واتساپ برای کارفرما ارسال نمایند.
  • ارسال رزومه از طریق کاریابی ایران استخدام: در این روش کارجویان پس از ثبت نام در کاریابی ایران استخدام و تکمیل فرم رزومه، قادر خواهند بود آن را مستقیما برای کارفرما ارسال کنند و یا با فعالسازی رزومه ساخته شده آن را در معرض دید کارفرمایان قرار دهند.

نکته: با ثبت نام در کاریابی ایران استخدام پس از تکمیل اطلاعات مورد نیاز، رزومه شما در معرض دید کارفرمایان قرار می‌گیرد و امکان جذب و استخدام شما بالاتر می‌رود.

راهنمای درج آگهی و جستجوی رزومه در سایت ایران استخدام (ویژه کارفرمایان)

مدیران شرکت ها و سازمان های معتبر در سراسر کشور می توانند با ثبت نام در پنل کارفرما ایران استخدام، برای جذب نیروی انسانی مورد نیاز خود در مشاغل مختلف اقدام به درج آگهی استخدام نمایند.

نحوه درج آگهی استخدام: کارفرمایان پس از ورود به پنل خود، از بخش درج آگهی جدید می توانند عنوان و متن آگهی خود را وارد نمایند. سپس اطلاعات خود را تکمیل و با انتخاب پلن مناسب از میان پلن های مختلفی که در این بخش وجود دارد، آگهی خود را برای انتشار در مجموعه ایران استخدام ارسال نمایند. پس از تایید آگهی استخدام و ارسال آن دسترسی کارفرمایان به صورت خودکار به بانک رزومه های موجود در سایت ایران استخدام فعال می گردد.

نحوه جستجوی رزومه توسط کارفرما: کارفرمایان برای بررسی رزومه کارجویان از دو طریق می توان اقدام نمایند:

  • بررسی رزومه های دریافتی در پنل کارفرما: در این روش اگر کارفرما هنگام درج آگهی استخدام خود در سایت ایران استخدام گزینه دریافت رزومه از طریق پنل ایران استخدام را فعال نموده باشد، کارجویانی که در ایران استخدام ثبت نام کرده‌اند می توانند رزومه خود را برایشان ارسال کنند. در این صورت کارفرمایان می توانند پس از دریافت رزومه منشی، بررسی رزومه ها و انتخاب رزومه مناسب با کارجوی مورد نظرشان تماس بگیرند.
  • بررسی رزومه های موجود در بانک رزومه ایران استخدام: در این روش کارفرمایان میتواند رزومه های موجود در بانک رزومه ایران استخدام را با توجه به عنوان شغلی مورد نظر جستجو و بررسی نمایند.

نکته: با ثبت نام و درج آگهی استخدام به عنوان کارفرما در سایت ایران استخدام، می توانید به بانک رزومه دسترسی پیدا کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا