کارجومعرفی مشاغل

مدیر تبلیغات کیست؟ (شرح وظایف، مهارت‌ها و درآمد)

زمان مطالعه: 4 دقیقه

آشنایی با شغل مدیر تبلیغات و برندینگ

مدیر تبلیغات (به انگلیسی Advertising Manager)، در یک مجموعه با ترکیب مهارت‌های استراتژی، برنامه‌ریزی اصولی، ارائه ایده‌های خلاقانه و داده محور، فرایند جذب مشتری را به‌صورت هدفمند پیش می‌برد. هدف از این جایگاه تقویت برند سازمانی، بهبود نتایج تجاری و… می‌باشد. در ادامه به بررسی نحوه ورود به این شغل، درآمد آن، فرصت‌های شغلی موجود و… می پردازیم.

جستجوی آگهی‌های استخدامی

مدیر تبلیغات کیست؟

مدیر تبلیغات فردی است که در حوزه طراحی، اجرای هدفمند و ارزیابی کمپین‌های تبلیغاتی تخصص دارد و تمامی مسیرهای راهبردی تبلیغاتی را از مرحله‌ی ایده‌پردازی تا اجرا هدایت و کنترل می‌کند.

اهمیت وجود مدیر تبلیغات چیست؟

حضور کارشناس تبلیغات در یک سازمان، تضمین کننده انسجام برند، مدیریت هزینه‌ها و تحقق اهداف ارتباطی سازمان است. امروزه نبود یک متخصص در این حوزه باعث اتلاف بودجه و عدم بازدهی فعالیت‌های بازاریابی می‌شود.

شرح وظایف مدیر تبلیغات و برندینگ

شرح وظایف مدیر تبلیغات و برندینگ

برخی از وظایف کارشناس تبلیغات به شرح زیر است:

  • مدیریت واحد تبلیغات
  • خلق ایده‌های تبلیغاتی جدید
  • بررسی ترندهای تبلیغاتی و بازاریابی
  • برنامه‌ریزی‌های مالی برای تبلیغات محصول
  • نظارت بر اجرای صحیح کمپین‌های تبلیغاتی
  • نظارت بر عملکرد رقبا و تحلیل کمپین‌های رقابتی
  • بررسی نتایج پس از تبلیغات جهت میزان اثربخشی
  • همکاری تیمی بین بخش‌های مختلف سازمان اعم از واحد فروش، بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ
  • تحقیق درباره‌ی محبوبیت و بازخورد تبلیغات در رسانه‌های مختلف مانند فضا‌های مجازی، تلویزیون، تبلیغات محیطی و..

مهارت های مورد نیاز مدیر تبلیغات

یک مدیر موفق در زمینه تبلیغات دارای مهارت‌های استراتژیک، تحلیلی، خلاقانه و مدیریتی می‌باشد. به دلیل افزایش تنوع رسانه‌های دیجیتال و تغییر و تحول مداوم آن‌ها مدیران بایستی با فضاهای تبلیغاتی آشنا بوده و قادر به تجزیه و تحلیل آن‌ها باشند.
برخی از مهارت‌های‌ اصلی این شغل عبارت است از:

  • مهارت‌های تحلیلی: توانایی تحلیل رفتار مشتری و تحلیل روندهای تبلیغاتی یکی از مهم‌ترین مهارت‌های این شغل است.
  • داشتن مهارت‌های ارتباطی قوی: به‌عنوان رهبر تیم تبلیغاتی یک مدیر بایستی از مهارت ارتباطی قوی برخوردار باشد تا بتواند ایده و نظر خود را به خوبی به اعضای تیم ارجاع دهد.
  • داشتن ذهنیت خلاق: ذهن خلاق باعث خلق برند می‌‌شود و داشتن برند باعث افزایش اعتماد، تمایز و ارزش‌آفرینی برای کسب‌وکار می‌شود. در نتیجه ذهن خلاق برگ برنده‌ی یک کسب و کار است.

مزایا و معایب شغل مدیر تبلیغات

تمامی شغل‌ها از مزایا و چالش‌های مشخصی برخوردار هستند و کارشناس تبلیغات نیز از این موضوع مستثنی نیست.
برخی از مزایا و چالش‌های این شغل عبارتند از:

مزایا

  • تقاضای بسیار زیاد سازمان‌ها و آژانس‌ها
  • درآمد بالا و امکان دریافت پاداش به دلیل عملکرد

معایب

  • رقابت بالا
  • فشارکاری و مسئولیت زیاد
  • نیاز به هماهنگی با چند واحد سازمانی
  • حساسیت شدید به بودجه و کنترل هزینه‌ها

رشته مدیر تبلیغات در دانشگاه

داشتن تحصیلات مرتبط برای علاقه‌مندان این شغل الزامی نیست اما برخی از رشته‌های مرتبط اعم از مدیریت بازرگانی، مدیریت مالی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت دولتی، بازاریابی، ارتباطات و مدیریت اجرایی، مدیریت کسب و کار می‌توانند در موفقیت افراد کمک کننده باشند.
البته می‌توانید با شرکت در دوره‌های آموزش تبلیغات و بازاریابی به صورت حضوری یا مجازی و یا با طی کردن دوره‌های کارآموزی در واحد تبلیغاتی برخی شرکت‌ها و آژانس‌های تبلیغاتی، مهارت‌های لازم را فرا گیرید.

تفاوت شغل مدیر تبلیغات با مدیر مارکتینگ چیست؟

مدیر تبلیغات مسئولیت تعیین و مدیریت مسیر تبلیغاتی‌ را برعهده دارد و هدف آن جذب مشتریان از طریق تبلیغ و معرفی برند می‌باشد و جایگاه او در چارت سازمانی، زیر مجموعه واحد مارکتینگ است.
اما مدیر مارکتینگ مسئولیت وسیع‌تری اعم از طراحی محصول، قیمت گذاری، توسعه بازار و هدایت کل واحد بازاریابی و تصمیم‌های کلان سازمان دارد. هدف آن مدیریت چرخه محصول و هدایت کل استراتژی بازاریابی سازمان است.

بررسی حقوق و درآمد مدیر تبلیغات

این شغل از جمله مشاغلی است که درآمد آن به تخصص فرد، سابقه‌کاری، موقعیت جغرافیایی، نوع سازمان و.. بستگی دارد. البته مدیر تبلیغات‌‌ به دلیل ارشدیت و رهبری تیم حقوق بالایی را دریافت می‌کند و گاه به‌دلیل موفقیت در پروژه‌های تبلیغاتی‌ و افزایش فروش پاداش‌هایی نیز دریافت می‌کند.

بررسی فرصت‌های شغلی و بازار کار

بررسی فرصت‌های شغلی و بازار کار

امروزه با رشد سریع تبلیغات دیجیتال و افزایش رقابت برندها اکثر سازمان‌ها خواستار افرادی هستند که در حرفه تبلیغات و برندسازی تخصص داشته باشند و بتواند بودجه‌های تبلیغاتی را به‌طور صحیح مدیریت کنند و در عین حال بهترین نتیجه را دریافت نمایند.
براساس بررسی کارشناسان سایت‌ ایران استخدام از فرصت‌های شغلی درج شده در این کاریابی مجازی، شرکت‌ها و مجموعه‌های زیر به دنبال جذب نیروی متخصص در این حرفه هستند:

  • مجموعه‌های تولیدی و صنعتی
  • آژانس‌های تبلیغاتی و شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ
  • صنایع FMCG (محصولات تند مصرف: مواد غذایی، نوشیدنی، شوینده‌ها و لوازم آرایشی – بهداشتی)
  • شرکت‌های تجارت الکترونیک و فروشگاه‌های اینترنتی و..

🎯 مشاهده فرصت‌های شغلی شرکت‌های معتبر

جدیدترین فرصت‌های شغلی مدیر تبلیغات

سایت ایران استخدام با پوشش آگهی‌های استخدامی شرکت‌ها و مجموعه‌های مختلف از سراسر کشور میتواند بهترین گزینه برای بررسی فرصت‌های شغلی باشد. اگر به‌عنوان مدیر تبلیغات‌ تمایل به همکاری با مجموعه‌های معتبر دارید میتوانید به‌عنوان کارجو در سایت ایران استخدام ثبت‌نام نمایید.
با استفاده از سیستم رزومه‌ساز رایگان ایران استخدام می‌توانید رزومه خود را ایجاد نموده و برای استخدام در موقعیت‌های شغلی درج شده ارسال نمایید.

🎯 ثبت‌نام به‌عنوان کارجو
🎯 ساخت رزومه رایگان با سیستم رزومه‌ساز آنلاین ایران استخدام

برخی از آگهی‌های استخدام مدیر‌ و کارشناس تبلیغات‌ در سایت ایران استخدام عبارت است از:

  • استخدام مدیر تبلیغات و برندینگ
  • استخدام مدیر تبلیغات و بازاریابی
  • استخدام مدیر پروژه تبلیغات

🔎 مشاهده همه فرصت‌های شغلی مدیر و کارشناس تبلیغات

راهنمای جذب و استخدام مدیر تبلیغات

اگر کارفرما هستید و برای مجموعه خود به دنبال جذب مدیر تبلغیات می‌باشید، می‌توانید با ثبت‌نام در سایت ایران استخدام به‌عنوان کارفرما آگهی استخدامی خود را منتشر نمایید.

مطلب مرتبط: بهترین نحوه درج آگهی استخدام برای کارفرمایان

سخن پایانی

مدیر تبلیغات نقش محوری در هدایت پیام برند سازمان ایفا می‌کند. ترکیب مهارت‌های تحلیلی، خلاقانه و مدیریتی در این شغل، نقش او را به یکی از جایگاه‌های کلیدی تیم بازاریابی تبدیل کرده است. افرادی که توانایی تصمیم‌گیری مبتنی بر داده و هدایت پروژه‌های چندرسانه‌ای را دارند، می‌توانند در این مسیر شغلی به موفقیت قابل‌ توجهی دست پیدا کنند.

🎯 مشاهده جدیدترین فرصت‌های شغلی مدیر تبلیغات در سایت ایران استخدام

منبع: ایران استخدام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا