راهنمایی شغلی

مسئول دفتر حرفه‌ای کیست؟ (بررسی تفاوت منشی و مسئول دفتر)

زمان مطالعه: 4 دقیقه

بررسی تفاوت مسئول دفتر با رئیس دفتر و منشی

مدیر روسای شرکت‌ها، از جمله افرادی هستند که در راس شرکت‌ها یا سازمان‌ها قرار دارند. مسئولیت‌های مدیران، بسیار متعدد و پیچیده است. ازاین‌رو هر فردی به‌تنهایی از پس تمام امور مربوط به آن برنمی‌آید. با توجه به این موضوع، مدیر مجبور است افرادی را تحت عناوین مختلف به کار بگیرد تا علاوه بر نظم دادن به امور خود، بخشی از وظایف را نیز به آن‌ها محول نماید. مسئول دفتر ازجمله این افراد است که در ارتباط با مدیر یا روسای شرکت‌ها و سازمان‌ها، وظایفی را بر عهده دارد.

جستجوی آگهی‌های استخدامی

آشنایی با شغل مسئول دفتر

مسئول دفتر، فردی است که مستقیماً زیر نظر مدیر یا رئیس کار می‌کند و همان‌طور که از نام آن نیز تا حدودی مشخص است، مسئولیت اداره یک دفتر را بر عهده دارد.

مسئول دفتر حرفه‌ای کیست؟

یک سرپرست دفتر ممکن است برحسب وظایف خود به‌صورت مبتدی و یا حرفه‌ای عمل کند. مسئول دفتر حرفه‌ای کسی است که علاوه بر آنکه از عهده تمام امور و وظایف مربوط به خود برمی‌آید، توانایی تنظیم امور خارج از برنامه را نیز دارد، به قوانین، دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های سازمان آگاه است و از مهارت‌های کامپیوتری نیز برخوردار است.

مسئول دفتر

تفاوت مسئول دفتر، منشی و کارمند اداری چیست؟

مهم‌ترین تفاوت میان مسئول دفتر و منشی، مربوط به حیطه کاری این دو فرد است. منشی هماهنگی امور مربوط به‌کل شرکت را بر عهده دارد. اما مسئولین دفتر گذشته از آنکه بسیاری از وظایف منشی را در محیط کار خود بر عهده دارند، به وظایف منحصری مانند حضور در گردهمایی‌ها و یا پیگیری دستورات مدیر یا مدیران نیز می‌پردازند. علاوه بر منشی، وظایف کارمند اداری نیز تا حدودی شبیه به این شغل است؛ اما کارمند اداری نیز موظف است در چهارچوب دفتر، وظایفی را که مدیر به او واگذار کرده است، انجام دهد. ممکن است این مسئولیت، شامل تنها یک کار یا وظیفه خاص باشد.

مهارت‌های مسئول دفتر چیست؟

این افراد به دلیل ماهیت وظایف خود باید از مهارت‌های نوشتاری، تحلیلی، حل مسئله، مدیریتی، مهارت ارتباط کلامی، مهارت‌های زبانی و کامپیوتری و مهارت‌های چندوظیفه‌ای برخوردار باشند.

چگونه مسئول دفتر شویم؟

برای این شغل رشته دانشگاهی خاصی تعریف‌نشده است. با این حال اکثر کارفرمایان ترجیح می‌دهند افرادی را که دارای تحصیلات مرتبط و یا تجارب کاری در این زمینه هستند استخدام نمایند. بااین‌حال برای آنکه بتوانید در ابن رده شغلی استخدام شوید می‌توانید با کسب تجربه، گذراندن دوره کارآموزی، کسب سابقه کار، ارتقای مهارت‌ها و پیگیری اخبار استخدام مسئول دفتر‌، در این شغل فعالیت نمایید. بسیاری از موسسات و شرکت‌ها، نسبت به استخدام مسئول دفتر به صورت کارآموزی اقدام می‌کنند.

آموزش مسئول دفتر

در کنار برخی از رشته‌های تحصیلی که می‌تواند به آموزش افراد در این زمینه کمک نماید، بهترین راه آموزش، کار در این زمینه به صورت کارآموزی است. بخش مهی از آموزش مسئول دفتر‌ از طریق تجربه کاری و آشنایی با محیط‌های مختلف به دست می‌آید.

مزایا و مشکلات مسئول دفتر چیست؟

از معایب شغل مسئول دفتر می‌تان به مواردی چون پیچیده و حساس بودن برخی از وظایف اشاره کرد. همانطور که مشاهده کردید، این فرد دارای وظایف زیادی است که ممکن است برخی از آن‌ها در تداخل با وظایف سایر کارکنان باشد. از طرفی به دلیل ارتباط مستقیم وظایف این فرد با مدیر یا مدیران، هر گونه اشتباه در حیطه وظایف، می‌‌تواند نتایج جبران‌ناپذیری داشته باشد. در مقابل معایب، این شغل از مزایایی چون پرستیژ و جایگاه خوب و نیز حقوق مناسب برخوردار است. از طرفی بسیاری از شرکت‌ها در شهرها و استان‌های مختلف به این رده شغلی نیاز دارند و اقدام به استخدام می‌کنند. مانند استخدام مسئول دفتر در تهران، البرز (کرج)، کرمانشاه و مشهد.

مسئول دفتر

راهنمای تنظیم رزومه مسئول دفتر (منشی) و نحوه حضور در جلسه مصاحبه شغلی

برای تنظیم رزومه این رده شغلی می‌توان از رزومه ساز رایگان یا فرمت‌های آماده رزومه ایران استخدام استفاده کرد. اگر بعد از ارسال رزومه برای مصاحبه دعوت شدید، حتما موارد مربوط به مصاحبه را با خود مرر کنید. این موارد شامل شناخت نقاط ضعف قوت خود، کسب اطلاعات لازم در مورد شرکت یا سازمان مربوطه، نحوه آشنایی با آگهی استخدام شرکت، میزان آشنایی شما از امور مربوط به شرکت و.. باشد.

جهت ساخت رزومه رایگان با استفاده از سیستم رزومه ساز ایران استخدام کلیک نمایید.

نحوه جست و جوی آگهی‌های استخدام مسئول دفتر در سایت ایران استخدام

روش آسان و متداول برای جست و جوی آگهی‌های استخدام این موقعیت شغلی در سایت ایران استخدام، مراجعه کارجو به این سایت و جست و جو از طریق باکس جست و جو است. شما می‌توانید در باکس جست و جوی ایران استخدام عنوان شغل مورد نظر خود را تایپ کنید و بعدازآن لیستی از آگهی‌ها را مشاهده کنید. قسمت جست وجوی ایران استخدام شامل دو باکس است که یک باکس مربوط به رشته‌ها و باکس دیگر مربوط به شغل‌ها است. در قسمت موقعیت شغلی می‌توانید استخدام مسئول دفتر‌ را جست و جو نمایید. علاه بر این می‌توانید شغل مورد نظر خود را در گوگل نیز با عباراتی چون استخدام مسئول دفتر به صورت دورکاری در ایران استخدام نیز انجام دهید.

جهت عضویت به عنوان کارجو در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

راهنمای درج آگهی استخدام مسئول دفتر (منشی، کارمند اداری) و جذب نیرو

برای درج آگهی استخدام، و جذب نیروهای مورد نظر خود، می‌توانید با ارسال اطلاعات لازم در مورد ویژگی‌ها و شرایط استخدام به سایت ایران استخدام، نسبت به این کار اقدام کنید. این اطلاعات می‌تواند شامل مواردی مانند سن، جنسیت، تحصیلات، نام شرکت، شرح وظایف، مهارت‌ها و.. باشد. به عنوان نمونه می‌توانید درخواست نیروی کار خود برای آقایان را به شکل استخدام مسئول دفتر آقا در تهران و با جزئیاتی مانند شرح وظایف ارائه دهید.

جهت ثبت نام و درج آگهی استخدام به عنوان کارفرما در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

سخن پایانی

مسولیت دفتر، شغلی است که بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها به آن نیاز دارند بنابراین چشم‌انداز شغلی آن بسیار روشن است. بااین‌حال اگر به این شغل علاقه دارید، باید بتوانید مهارت‌ها و شرایط موردنیاز جهت استخدام در این شغل را ارتقا دهید تا شانس استخدام خود را بالا ببرید.

جهت مشاهده آگهی های استخدام مسئول دفتر در یاست ایران استخدام کلیک نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا