ایران استخدامکارفرما

بهترین نحوه درج آگهی استخدام برای کارفرمایان

زمان مطالعه: 7 دقیقه

راهنمای درج آگهی استخدام برای کارفرمایان

کارفرمایان شرکت ها و مراکز مختلف برای جذب نیروی انسانی مورد نیاز خود از چند طریق می توانند اقدام کنند، یکی از جدیدترین این روش ها، درج آگهی استخدام در کاریابی های مجازی می باشد. اولویت اکثر کارفرمایان برای درج آگهی های استخدام به صورت مجازی، کاریابی های معتبر و ثبت شده است.

جهت درج آگهی استخدام در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

یکی از معروف ترین کاریابی های مجازی، سایت و کاریابی ایران استخدام می باشد که میزان رضایت کارفرمایان در چند سال اخیر از این کاریابی بسیار خوب قلمداد شده است.
قابل ذکر است برای جذب نیروی کارآمد در کوتاه ترین زمان از طریق درج آگهی استخدام به صورت اینترنتی، مرحله اول انتخاب سایت و کاریابی معتبر است و مرحله دوم رعایت نکات کلیدی هنگام درج آگهی می باشد، در صورتی که کارفرما هنگام درج آگهی به یکسری از نکات مهم توجه نکند ممکن است به نتیجه مطلوب نرسد.

ایران استخدام قصد دارد در این مقاله شما را در رسیدن به پاسخ این سوال: چرا برخی از کارفرمایان نمی توانند نیروی مورد نیاز خود را در کوتاه ترین زمان از آگهی منتشر شده خود جذب نمایند؟ راهنمایی کرده و در ادامه مطلب به بررسی نکات کلیدی برای درج بهتر آگهی استخدام بپردازد.

بهترین روش درج آگهی استخدام چیست؟

زمانی که به بررسی آگهی های استخدام می پردازیم متوجه این مسئله می شویم، کارفرمایانی که در کاریابی های مجازی به درج آگهی می پردازند 3 دسته هستند:

  1. کارفرمای راضی که رزومه مناسبی دریافت نموده و توانسته نیروی خود را جذب کند.
  2. مدیران و کارفرمای نسبتا راضی که گاها رزومه نامرتبط نیز دریافت نموده است.
  3. کارفرمای ناراضی که رزومه دریافت نکرده و نتوانسته نیرو جذب کند.

بر اساس تجربه و بررسی آگهی استخدامی مندرج در سایت ایران استخدام، به این نتیجه رسیدیم که کارفرمایان با رعایت نکاتی مهم در نوشتن آگهی استخدام می توانند در کوتاه مدت به نتایج خوبی برسند. برخی از این نکات عبارتند از:

انتخاب عنوان شغلی مشخص:

عنوان شغلی انتخابی از طرف کارفرما هر اندازه که اختصاصی تر و جزئی تر باشد، باعث می شود رزومه ای که دریافت می کند مناسب تر باشد. زمان انتخاب عنوان شغلی باید به این نکته مهم توجه کنید که عنوان شغلی را دقیق و مشخص بیان نمایید و از به کار بردن عنوان کلی (مانند مهندس) بپرهیزید.

کامل بودن متن آگهی:

با توجه به اینکه امروزه بیشتر کارجویان آگهی های استخدام را از طریق گوشی هوشمند دنبال می کنند بهتر است متن شما مفید و مختصر باشد، اما در عین حال باید مخاطب هدف خود را مشخص نمایید و شرایط جذب نیرو که شامل سن، جنسیت، سابقه کاری مرتبط، تحصیلات دانشگاهی، مدرک تحصیلی، و … را به صورت کامل شرح دهید، تا رزومه های سازگارتری را دریافت نمایید. در این صورت نیازی به صرف وقت و توضیح شرایط برای کارجویان نخواهد بود. همچنین وظایفی که برای هر عنوان شغلی در نظر می گیرید باید مرتبط با آن شغل و روشن باشد، زیرا فردی که قرار است استخدام شود باید وظایف خود را به طور کامل بداند.

ارائه اطلاعات کامل درباره شرکت و درج نام شرکت:

اکثر کارفرماها به خاطر مسائل رقابتی و سیاست های کاری خود تمایلی به درج نام شرکت خود در آگهی های استخدامی ندارند. از طرفی افراد جویای کار و متقاضیان تمایل دارند در مورد شرکتی که قرار است در آن مشغول به کار شوند بیشتر بدانند، برای همین پیشنهاد می کنیم هنگام درج آگهی استخدام ماهیت مجموعه خود را بیان کنید.

مشخص کردن نوع همکاری:

مشخص کردن نوع همکاری (حضوری یا غیر حضوری بودن) به جهت برآورد بازه زمانی و هزینه ایاب و ذهاب برای کارجو اهمیت ویژه ای دارد. مثلا برای مشاغلی همچون برنامه نویس یا گرافیست و…. انجام دورکاری و کار در منزل مناسب تر بوده و تمایل بیشتری به این گونه آگهی ها دارند.

مشخص کردن ساعت کاری:

معین بودن ساعت کاری برای کارجویان بسیار مهم است زیرا وقتی از تایم کاریشان مطلع باشند می توانند برنامه روزانه شان به درستی تنظیم نمایند. ساعت کاری را می توان با توجه به نیاز و حجم کاری تعیین کرد.
علاوه بر اینکه ساعت شروع و پایان کار باید در شرایط احراز آگهی درج شود، به تمام وقت یا نیمه وقت بودن آن نیز باید اشاره گردد.

تعیین میزان حقوق و دستمزد در آگهی استخدام:

مشخص کردن میزان حقوق از دیگر فاکتورهای مهم برای جذب نیرو می باشد.
زمان درج آگهی استخدام در مورد مزایا و منافعی که مجموعه شما برای کارجویان در نظر گرفته است صحبت کنید. اینکه شرایط کاری شما از چه نظر بر سازمان‌های رقیب برتری دارد و چه مزایا و امکاناتی را در اختیار کارمندان خود قرار می‌دهید برای متقاضیان کار اهمیت دارد. طبق تحقیقات انجام گرفته از سوی ایران استخدام در بخش کارجویان به این نتیجه رسیدیم که امکاناتی مثل وام، سرویس رفت و برگشت، بیمه درمان تکمیلی، ساعات کاری انعطاف پذیر، ناهار و … برای بسیاری از کارجویان جذابیت بالایی دارد. تجربه نشان می دهد این مزایا تاثیر بسیار زیادی در رغبت و تمایل کارجویان برای ارسال رزومه داشته است.

داشتن برنامه آموزش رایگان و جذب کارآموز:

استخدام افراد با سابقه کار برای مشاغلی چون برنامه نویسی، حسابداری یا مدیریت مالی که رویه کاری ثابتی دارند امکان پذیر است. اما در مورد مشاغلی که رویه کاری شان ثابت نیست سابقه کار معنایی نخواهد داشت. نداشتن اطلاعات کافی و نیاز به گذراندن دوره آموزش و کارآموزی در زمان ورود به شغل، امری طبیعی است. فرد بهتر است ابتدا به عنوان کارآموز استخدام گردیده و مهارت های اولیه را آموزش ببیند. رایگان بودن دوره های آموزشی برای کارجویان ارزشمند بوده و موجب ایجاد انگیزه می شود.

درج اطلاعات تماس مناسب در آگهی:

بهتر است کارفرمایان هنگام درج اطلاعات تماس به ردیف شغلی مورد نظرشان توجه کنند. زیرا هنگام بررسی آگهی های ایران استخدام به این مهم دست یافتیم که معمولا افرادی که جویای کار در مشاغلی مانند آشپزی، نیروی خدماتی و راننده هستند، رغبت زیادی به ارسال رزومه از طریق ایمیل و پنل کاربری نشان نمی دهند و بیشتر ترجیح می دهند با کارفرما تماس گرفته یا حضوری مراجعه نمایند. در این گونه آگهی ها بهتر است در قسمت اطلاعات تماس، شماره تماس یا ارسال پیام از طریق واتساپ یا پیامک را قرار دهید.
اما کارجویان مشاغلی مانند مدیر مالی و حسابدار یا برنامه نویس برای ارسال رزومه از طریق پست الکترونیکی (ایمیل) و یا پنل ارسال رزومه سایت ایران استخدام (پنل کاربری) رغبت بیشتری دارند و علاقه زیادی به تماس تلفنی نشان نمی دهند. پس درج ایمیل و ارسال رزومه الکترونیکی در بخش اطلاعات تماس برای این مشاغل توصیه می شود.

زمان مناسب برای انتشار آگهی:

حالا که کم و بیش با رویه درج آگهی استخدام آشنا شده اید، باید در انتخاب زمان انتشار آگهی دقت لازم را داشته باشید. با توجه به تجربه ای که در ایران استخدام داشته ایم و آماری که در این زمینه از طریق بررسی آگهی های استخدامی به دست آورده ایم می توان گفت، معمولا در سه ماهه اول سال، شهریور ماه، ماههای آبان و آذر آگهی های استخدامی از رونق بالایی برخوردار بوده و احتمالا درج آگهی در این ماهها منجر به جذب بیشتر نیرو خواهد شد. اما در ماه های مهر، نیمه دوم بهمن ماه و کل اسفند ماه آگهی ها رونق کمتری دارند و احتمال گرفتن نتیجه در کوتاه مدت پایین تر است.

چرا ایران استخدام سایت منتخب از سوی کارفرمایان به شمار می رود؟

امروزه کارفرمایان برای جذب نیروی مورد نیاز خود به کاریابی های مجازی مراجعه می کنند. سایت ایران استخدام یکی از معتبر ترین سایت ها برای درج و انتشار آگهی استخدام و کمک به متقاضیان مشاغل می باشد. این سایت دارای خدمات و امکاناتی برای کارفرمایان است و به آنها در درج  آگهی استخدام و جذب نیرو کمک شایانی می کند. در ادامه برخی از این خدمات را برایتان معرفی میکنیم:

بانک رزومه:

یکی از خدمات رایگان سایت می باشد که کارفرما می‌تواند از طریق این بخش، رزومه کارجویان را مطابق عنوان شغلی، سابقه، مهارت، رشته تحصیلی و استان مورد نظر جستجو و مطالعه کند و از میان آنها نیروی خود را جذب نماید.

* کارجویان در پنل کارجویی خود رزومه می سازند و در حالت فعال قرار می دهند.

برای استفاده از بانک رزومه دو شرط وجود دارد: 1- کارفرما آگهی فعال در سایت داشته باشد 2- مدرک معتبری را که مربوط به کسب و کارشان است، از طریق پنل کارفرمایی ارسال نمایند. (روزنامه رسمی یا مجوز کسب و کار)

طبقه بندی آگهی ها در پلن های مختلف:

طبقه بندی آگهی ها در پلن های مختلف از دیگر خدمات این سایت به شمار می رود. کارفرما می تواند با توجه به اطلاعاتی که در اختیارش قرار می گیرد پلنی را برای آگهی خود انتخاب نموده و درخواست انتشار آگهی نماید.

اطلاعات و ویژگی پلن های درج آگهی:

ردیف نوع پلن امکانات
1 برنزی نمایش آگهی به مدت 15 روز در سایت که هر ۴ روز یکبار به روز رسانی می گردد. فقط می توانید یک ردیف شغلی درج و یک استان انتخاب کنید.
2 نقره ای نمایش آگهی به مدت 20 روز در سایت که هر 2 روز یکبار به روز رسانی می گردد. نمایش آگهی شما در بخش آگهی های ویژه که به صورت پست اختصاصی در کانال استانی تلگرام (استانهای انتخابی) نیز ارسال خواهد شد. می توانید ۱ الی ۴ ردیف شغلی درج و تا 3 استان را انتخاب کنید.
3 طلایی نمایش آگهی به مدت 20 روز در سایت که بصورت روزانه به روز رسانی می گردد. نمایش در بخش آگهی های ویژه که به صورت پست اختصاصی در کانال اصلی تلگرام و کانال های استانی ارسال می شود، همچنین آگهی شما بصورت گروهی در کانال اصلی تلگرام نیز ارسال می گردد. می توانید چند ردیف شغلی را درج کنید، تعداد استان های انتخابی در این پلن نامحدود است.
4 VIP نمایش آگهی به مدت 15 روز در سایت که هر ۶ ساعت یکبار به روز رسانی می گردد. نمایش در بخش آگهی های ویژه، به صورت پست اختصاصی در کانال اصلی و استانی ارسال می گردد و به صورت پست گروهی در کانال اصلی تلگرام ارسال می شود. در بخش آگهی های مهم سایت نمایش داده شده و به صفحه اول سایت سنجاق می گردد. تعداد ردیف شغلی و استان های انتخابی نامحدود است.


توجه:
آگهی استخدام در هر پلنی که باشد در اپلیکیشن ایران استخدام نمایش داده می شود، به صورت پست گروهی در کانالهای استانی تلگرام منتشر و به کاربران هدف ایمیل و پیامک ارسال می گردد. با این کار کارجویان میتوانند آگهی های استخدام سراسر کشور مثلا استخدام تهران را با انتخاب عنوان شغلی مورد نظر خود مشاهده نمایند.

سخن پایانی

ایران استخدام یکی از معتبرترین سایت‌ های کاریابی آنلاین در ایران است که بیشتر سازمان‌ها و شرکت‌های معتبر برای جذب و استخدام نیروی انسانی مورد نظر خود در این سایت به درج آگهی استخدام می پردازند. فرآیند ثبت آگهی در این سایت کار چندان پیچیده ای نیست. کارفرمایان می‌توانند با درج اطلاعات خود در مورد شرکتشان و شرایط شغلی موردنظر به راحتی اولین آگهی خود را منتشر نمایند.
در این مقاله سعی کردیم با بررسی آگهی های استخدام، تمامی مراحلی را که به شما در درج آگهی استخدام به صورت اصولی و درست کمک می کند آموزش دهیم و شما را در رسیدن به هدفتان یاری کنیم.
فراموش نکنید، کارشناسان پشتیبانی نیز همه روزه و در ساعات اداری آماده راهنمایی کارفرمایان محترم هستند.
امید است سایت ایران استخدام بتوانید شما را در جذب هرچه سریع‌تر نیروی متخصص و حرفه‌ای مدنظرتان یاری کند تا در کسب و کار خود موفق تر باشید.

جهت درج آگهی استخدام در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

منبع: ایران استخدام

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

    1. درود دوست عزیز
      سپاس از همراهی و حسن نظرتون که قوت قلب ماست. خوشحالیم مفید واقع شده.
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا