قانون کارکارجوکارفرما

راهنمای نوشتن متن گواهی اشتغال به کار + نمونه فرم خام

زمان مطالعه: 5 دقیقه

نمونه فرم خام گواهی اشتغال به کار PDF و Word

گواهی اشتغال به کار‌ (به انگلیسی Proof of Employment) یک معرفی‌نامه رسمی است که توسط شرکت یا سازمانی که در آن مشغول به کار‌ هستید، به درخواست شما برای ارائه به موسسات مالی، شرکت‌ها، دانشگاه‌ها یا سفارت‌خانه‌ها صادر می‌شود. در نوشتن متن درخواست گواهی‌ اشتغال‌ به کار پرداختن‌ به مواردی الزامی است. برای اینکه از محل کار‌ خود گواهی‌ اشتغال‌ به کار‌ دریافت نمایید، نیاز است “متن درخواست گواهی اشتغال به کار” را تنظیم نموده و برای مسئول مربوطه ارسال نمایید. در ادامه این مطلب یک نمونه متن درخواست گواهی‌ اشتغال‌ به کار‌ و چند نمونه فرم خام گواهی‌ اشتغال‌ به کار در قالب pdf و word را برای استفاده کارفرمایان قرار داده‌ایم.

جستجوی آگهی‌های استخدامی

گواهی اشتغال به کار چیست؟

گواهی اشتغال‌ به کار‌، یک سند رسمی است که نشان می‌دهد فرد در یک سازمان یا شرکت مشغول به کار‌ است. این گواهی می‌تواند شامل اطلاعات مختلفی از جمله نام و نام خانوادگی کارمند، شماره ملی، سمت شغلی، مدت زمان اشتغال، حقوق و مزایا و امضای مدیر یا کارفرما باشد. این سند به عنوان مدرک معتبر برای اثبات اشتغال فرد در سازمان‌های مختلف به کار می‌رود.

جهت اطلاع از آخرین اخبار کارگران در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

انواع گواهی اشتغال به کار

با توجه به اینکه گواهی‌ اشتغال‌ به کار برای چه سازمانی و با چه هدفی درخواست می‌شود، می‌تواند انواع متفاوتی داشته باشد:

  • گواهی‌ اشتغال به کار برای بانک: نامه اشتغال‌ به کار‌ برای دسته چک و وام یکی از مدارکی که برای درخواست تسهیلاتی مانند دسته چک و وام از بانک‌ها نیاز است. در متن گواهی اشتغال به کار برای بانک باید اطلاعات دقیقی درباره سمت شغلی و میزان درآمد ذکر شده‌ باشد.
  • نامه اشتغال به کار برای سفارت: این نامه به منظور ارائه به سفارتخانه‌ها جهت درخواست ویزا، از جمله ویزاهای تحصیلی، کاری، توریستی یا مهاجرتی استفاده می‌شود.
  • تأیید تجربه کاری‌: در فرآیند استخدام، برخی کارفرمایان برای تأیید تجربه کاری‌ متقاضیان از آنها درخواست گواهی‌ اشتغال‌ به کار می‌کنند.
  • گواهی اشتغال به کار برای دانشگاه: این گواهی‌ توسط کارفرما برای تأیید وضعیت اشتغال‌ فرد و تعهدات کاری‌ او برای نوشته می‌شود. این گواهی معمولاً برای درخواست مرخصی تحصیلی استفاده می‌شود.

جهت اطلاع از آخرین اخبار کارمندان در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

گواهی اشتغال به کار

راهنمای نوشتن متن درخواست گواهی اشتغال به کار

برای اینکه از محل کار‌ خود درخواست گواهی‌ اشتغال به کار کنید باید متنی برای درخواست تنظیم کنید. در این بخش چند نمونه متن درخواست گواهی اشتغال به کار‌ از کارفرما (بخش خصوصی) و از سازمان دولتی قرار داده‌ایم:

به نام خدا

تاریخ: …………….

مدیریت محترم شرکت …………….

با سلام و احترام،

اینجانب …………….، کارمند بخش ……………. با شماره ملی …………….، از تاریخ ……………. در سمت ……………. در شرکت شما مشغول به کار می‌باشم. با توجه به نیاز به گواهی اشتغال به کار جهت [ذکر دلیل، مانند درخواست وام بانکی، ارائه به سفارت برای درخواست ویزا، و غیره]، خواهشمند است دستور فرمایید گواهی مورد نظر صادر گردد.

پیشاپیش از همکاری و مساعدت جنابعالی کمال تشکر را دارم.

با احترام،
[نام و نام خانوادگی]
[شماره تماس]

دانلود متن درخواست گواهی‌ اشتغال به کار‌ pdfدانلود متن درخواست گواهی‌ اشتغال به کار‌ word

نمونه نامه فرم خام گواهی اشتغال به کار

پس از دریافت درخواست گواهی‌ اشتغال به کار از سمت کارکنان واحد مربوطه یا کارفرما باید نامه‌ای تحت عنوان “نامه اشتغال به کار” را جهت استفاده فرد درخواست کننده تنظیم نماید. در ادامه چند نمونه نامه اشتغال به کار را درخواست وام، درخواست دسته چک، برای سفارت و… قرارداده ایم. کارفرمایان می‌توانند با توجه به علت درخواست این گواهی از انواع آن‌ها که در ادامه قرار داده‌ایم استفاده نمایند.

گواهی اشتغال به کار

نمونه نامه اشتغال به کار برای وام

در این بخش یک نمونه گواهی‌ اشتغال به کار برای بانک ملت تنظیم شده‌‍ را مشاهده می‌نمایید. تاریخ، نام بانک و سایر موارد را می‌توانید با توجه به درخواست خود ویرایش نمایید.

به نام خدا

تاریخ: 1403/12/24

به: ریاست محترم بانک ملت

موضوع: گواهی اشتغال به کار

با سلام،

بدین وسیله تأیید می‌گردد که آقای/خانم ……………. فرزند ……………. با شماره ملی ……………. از تاریخ ……………. تا کنون به عنوان ……………. در شرکت/سازمان ……………. مشغول به کار می‌باشد. حقوق دریافتی ماهیانه ایشان مبلغ ……………. ریال است.

این گواهی جهت ارائه به بانک ملت برای درخواست وام صادر شده‌ و فاقد هرگونه تعهد مالی برای شرکت/سازمان می‌باشد.

با احترام،

[نام مدیر یا کارفرما]
[سمت]
[امضاء و مهر شرکت/سازمان]

دانلود فرم خام گواهی اشتغال به کار pdfدانلود فرم خام گواهی اشتغال به کار word

نمونه نامه اشتغال به کار برای صدور دسته چک

برخی بانک‌ها در کنار مدارکی که برای صدور دسته چک نیاز است، از متقاضیان دریافت دسته چک، گواهی‌ اشتغال به کار نیز درخواست می‌کنند. کارفرمایان می‌توانند از نمونه نامه زیر برای نوشتن نامه اشتغال به کار استفاده نمایند.

به نام خدا

تاریخ: …………….

به: [نام بانک یا مؤسسه مالی]

موضوع: گواهی اشتغال به کار

با سلام،

به استحضار می‌رساند که آقای/خانم ……………. فرزند ……………. با شماره ملی …………….، از تاریخ ……………. به عنوان ……………. در شرکت/سازمان ……………. مشغول به کار می‌باشد. حقوق ماهیانه ایشان مبلغ ……………. ریال است.

این گواهی جهت ارائه به [نام بانک یا مؤسسه مالی] برای امور مربوط به صدور چک صادر شده است.

با احترام،
[نام مدیر یا کارفرما]
[سمت]
[امضاء و مهر شرکت/سازمان]

دانلود فرم خام گواهی‌‌ اشتغال‌ به کار pdfدانلود فرم خام گواهی‌ اشتغال‌ به کار‌ word

نمونه نامه اشتغال به کار برای سفارت

این گواهی یکی از مدارکی است که متقاضیان مهاجرت و اخذ ویزا باید آماده نمایند و نشان می‌دهد که فرد شاغل بوده و توانایی پرداخت هزینه‌های سفر را دارد. همچنین این گواهی به سفارت اطمینان می‌دهد که فرد پس از اتمام ویزا به کشور خود بازخواهد گشت.

بسمه تعالی

تاریخ: …………….

به: سفارت [نام کشور]

موضوع: گواهی اشتغال به کار

با سلام،

بدین وسیله گواهی می‌شود که آقای/خانم ……………. فرزند ……………. با شماره پاسپورت ……………. و شماره ملی …………….، از تاریخ ……………. به عنوان ……………. در شرکت/سازمان ……………. مشغول به کار بوده و در حال حاضر نیز به کار خود ادامه می‌دهند. حقوق ماهیانه ایشان مبلغ ……………. ریال می‌باشد.

این گواهی جهت ارائه به سفارت ……………. برای درخواست ویزا صادر شده است.

با احترام،
[نام مدیر یا کارفرما]
[سمت]
[امضاء و مهر شرکت/سازمان]

دانلود فرم خام گواهی‌ اشتغال‌ به کار‌ pdfدانلود فرم خام گواهی‌ اشتغال‌ به کار‌ word

نمونه نامه اشتغال به کار برای دانشگاه

به نام خدا

تاریخ: …………….

به: دانشگاه …………….

موضوع: گواهی اشتغال به کار

با سلام،

احتراما به استحضار می‌رساند که آقای/خانم ……………. فرزند ……………. با شماره ملی …………….، از تاریخ ……………. به عنوان ……………. در شرکت/سازمان ……………. مشغول به کار می‌باشد. حقوق ماهیانه ایشان مبلغ ……………. ریال است.

این گواهی بنا به درخواست ایشان جهت ارائه به دانشگاه ……………. صادر شده است.

با احترام،
[نام مدیر یا کارفرما]
[سمت]
[امضاء و مهر شرکت/سازمان]

دانلود فرم خام گواهی اشتغال به کار pdfدانلود فرم خام گواهی اشتغال به کار word

نمونه گواهی اشتغال به کار به انگلیسی

در برخی مواقع برای درخواست ویزا، درخواست پذیرش تحصیلی، درخواست وام یا تسهیلات مالی از بانک‌ها یا موسسات مالی بین المللی و یا مهاجرت‌های کاری و… نیاز به ارائه گواهی اشتغال به کار به زبان انگلیسی می‌باشد. در بهترین حالت ممکن شما باید برای انجام این امور از دارالترجمه‌های رسمی کمک بگیرید. اما در حالت کلی در ادامه یک نمونه گواهی‌ اشتغال‌ به کار به انگلیسی را برای استفاده عموم قرار داده‌ایم:

دانلود گواهی‌ اشتغال‌ به کار‌ انگلیسی pdfدانلود گواهی‌ اشتغال‌ به کار‌ انگلیسی word
سخن پایانی

در نهایت، گواهی‌ اشتغال به کار به عنوان یک مدرک رسمی، نقشی کلیدی در بسیاری از فرآیندهای اداری و مالی دارد. از درخواست وام و صدور دسته چک گرفته‌ تا اخذ ویزا و پذیرش تحصیلی، این گواهی می‌تواند اثباتی معتبر از وضعیت شغلی و مالی فرد باشد. با استفاده از نمونه‌های استاندارد و رعایت نکات کلیدی در تنظیم این گواهی، می‌توانید به سادگی فرآیند دریافت آن را انجام داده‌ و از کامل بودن مدارک خود در ارتباط با سازمان‌های مختلف اطمینان حاصل کنید.

جهت مشاهده اخبار و آگهی‌های استخدامی سراسر کشور در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

منبع: ایران استخدام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا