راهنمایی شغلیکارجو

9 مهارت کلیدی بازاریابی و فروش برای درج در رزومه

زمان مطالعه: 8 دقیقه

مهارت های مهم فروش و بازاریابی

انتخاب مهارت های مناسبی که باید در رزومه بازاریابی نشان داده شوند، بخش مهمی از فرایند تهیه یک رزومه خوب و موثر است. لازم است در سراسر رزومه خود به مهارت های مربوطه اشاره کنید، نه فقط در بخش مهارت ها. بنابراین مهم است که بدانید این مهارت ها را در کجای رزومه قرار دهید.
در این مطلب از ایران استخدام، در مورد مهارت های مهم بازاریابی که می توانند شایستگی های شما را به تصویر بکشند و در ایجاد یک ذهنیت عالی نزد کارفرما به شما کمک کنند، به بحث می پردازیم.

جستجوی آگهی‌های استخدامی

مهارت های بازاریابی چیست؟

مهارت های بازاریابی، به ویژگی ها و توانمندی هایی اطلاق می شود که کاربرد مستقیمی در حوزه بازاریابی دارند. این مهارت ها ابزارهایی هستند که در برتری یافتن در این زمینه به متخصصان بازاریابی کمک می کنند. یک شرکت هنگام استخدام نیرو برای یک شغل ، به دنبال یافتن کسی است که قادر به انجام مسئولیت های شغلی مورد نظر باشد و بتواند انتظارات شرکت را برآورده کند و یا از آن هم بهتر باشد. با مشخص کردن مهارت های مناسب در رزومه می توانید به بهترین شکل خود را به عنوان یک کاندیدای مناسب برای برآوردن اهداف شرکت به کارفرمای احتمالی نشان دهید.

یک متخصص بازاریابی برای موفقیت و پیشرفت در این زمینه، به ترکیبی از مهارت های سخت و نرم نیاز دارد. در زیر به برخی از مهمترین مهارت های بازاریابی اشاره شده است که باید در حد امکان در رزومه خود نشان دهید.

  1. تفکر خلاق
  2. برقراری ارتباط
  3. رسانه های اجتماعی
  4. تبلیغات موبایلی
  5. تجزیه و تحلیل
  6. سیستم های مدیریت محتوا
  7. محتوای ویدئویی
  8. صفحه آرایی و طراحی
  9. مهارت های بین فردی

تفکر خلاق

یکی از مهم ترین مهارت هایی که یک متخصص بازاریابی باید داشته باشد، توانایی تفکر خلاق است. تفکر خلاق به شما این امکان را می دهد تا با مطرح کردن ایده های بازاریابی منحصر به فرد، نتایج مطلوبی را برای مشتریان ارائه دهید.

مثال:

  • راه اندازی یک کمپین اینترنتی که افزایش 127 درصدی تعامل در پروفایل مشتری را نسبت به پست های ماه قبل در پی داشت.
  • تغییر در طراحی نماد شرکت برای نمایش یک تغییر مدرن در طراحی و در عین حال حفظ رضایتمندی های کوچک نسبت به طرح قبلی
  • ارائه یک طراحی قوی برای برند یک شرکت نوپا که زیبایی محیط را در سراسر پلتفرم ها حفظ می کند

برقراری ارتباط

شما به عنوان یک متخصص بازاریابی، بطور معمول وظیفه دارید دیدگاه خود در مورد یک محصول را برای افراد دیگر گروه یا مشتریان توضیح دهید. هنگام اجرای یک طرح، لازم است بازخوردها و دستورات را به طور شفافی به کل اعضای گروه ارائه دهید تا آنها از یک روند پیروی کرده و طبق آنچه پیش بینی شده به سمت محصول نهایی پیش بروند.

مثال:

  • هماهنگ کردن گروهی متشکل از 9 متخصص بازاریابی، و حصول اطمینان از درک چشم انداز وسیع پروژه توسط اعضا در حین اجرای وظایف خود.
  • محول کردن وظایف به اعضای گروه، و در عین حال بیان واضح آنچه که از آنها برای حفظ روحیه همکاری در طی انجام پروژه انتظار می رود.

رسانه های اجتماعی

مدیریت برند و حضور در فضای دیجیتال، تقریبا در هر تجارت مدرنی به عنوان یک بخش ضروری تلقی می شود. پلتفرم های رسانه ‌های اجتماعی برای شرکت ها این فرصت را فراهم می‌کنند تا بتوانند توجه مشتریان را جلب کرده و وفاداری به برند را بدون نیاز به هزینه‌ های اضافی ایجاد کنند. در بخش بازاریابی، برخورداری از مهارت های لازم در رسانه ‌های اجتماعی بسیار ارزشمند است، زیرا به برند این امکان را می دهد تا حضور خود در رسانه ‌های اجتماعی را بهبود بخشد.

مثال:

  • مدیریت حساب های رسانه های اجتماعی شرکت با متوسط رشد 43 درصدی دنبال کنندگان در همه پلتفرم ها
  • راه اندازی یک کمپین اینستاگرامی به مدت شش ماه، با شرکت طرفداران آن در یک بازی رسانه ای اجتماعی که تصاویر کمپین را برای افزایش شانس برنده شدن خود بازارسال می کنند.
  • ایجاد یک هویت قوی برای برند از طریق حساب های اینترنتی شرکت برای تعامل با طرفداران و پاسخ به استوری های جذاب و در عین حال حفظ یک نظر منسجم.

سیستم های مدیریت محتوا (CMS)

اکثر سایت های شرکتی با پشتیبانی یک سیستم مدیریت محتوا ایجاد می شوند تا بتوانند بروزرسانی محتوای سایت را به راحتی انجام دهند. هر چند که همه شرکتها از CMS مشابهی استفاده نمی‌کنند، و در عوض ممکن است از یک CMS داخلی توسعه یافته استفاده کنند. با نشان دادن دانش و آگاهی خود با استفاده از سیگنال های CMS به یک کارفرمای احتمالی می توانید خود را برای کار با CMS سازگار کنید، بدون اینکه صرف زمان زیاد برای معارفه و برنامه آموزشی تخصصی به کارایی شما لطمه بزند.

مثال:

  • طراحی و نگهداری یک وب سایت برای یک کسب و کار کوچک در قالب وردپرس سفارشی، و به روز رسانی منظم وبلاگ با محتوای بازاریابی خلاق.
  • ارسال مارکتینگ کپی به سایت شرکت با استفاده از CMS سفارشی برای قالب بندی هر مقاله
  • استخدام نیرو برای به روز رسانی و مدرن کردن سایت شرکت که بر روی پلتفرم Wix ساخته شده، بهبود جریان و خوانایی وب سایت و افزایش 17 درصدی در میزان فروش آنلاین پس از گذشت سه ماه

تجزیه و تحلیل

خواندن گزارشات تحلیلی، یکی از مهارت های مهم برای یافتن یک جهت درست در کمپین های بازاریابی محسوب می شود. این مهارتی بسیار مفید در دنیای بازاریابی مدرن است. (پاسخ به سوالاتی اعم از مشتریان عادی شما چه افرادی هستند؟ پست ها یا ویدیوهای شما چه بازخوردی دارند؟) ابزارهایی مانند Facebook Pixel امکان دستیابی به شناخت بسیار دقیق از مشتریان بالقوه را در تعداد تقریبا نامحدودی از طبقه ‌بندی ها فراهم کرده و یافتن اطلاعات مرتبط در آن داده‌ ها را میسر می سازد.

مثال:

  • تعیین میزان بازدیدها از سایت شرکت، و کمپین های بازاریابی مناسب برای تمرکز بر آن دسته از افرادی که علاقه زیادی به این محتوا نشان می دهند.
  • تهیه گزارشات تحلیلی و تاکید بر مهمترین اطلاعات بدست آمده از تحقیقات بازاریابی برای ارائه به مشتریان.
  • بهینه سازی سایت شرکت برای افزایش زمان ماندن کاربر در یک صفحه، از طریق تحلیل گزارش داده ها در مورد عملکرد صفحه

تبلیغات موبابلی

درصد فعالیت های آنلاین از طریق گوشی های موبایل هر ساله در حال افزایش است و هیچ نشانه ای مبنی بر کاهش این روند در سال های آینده وجود ندارد. بازاریابی موبایلی در حال حاضر یکی از مهم ترین اشکال تبلیغاتی است چه بسا که می تواند امکان یافتن مشتریان بیشتری را در آنجا برای شما فراهم کند. کمپین های تبلیغاتی رسانه های اجتماعی از رایج ترین کمپین های تبلیغاتی هستند.

  • استفاده از تبلیغات ویدیویی جذاب در فیس بوک برای جذب کاربران و تشویق آنها به ماندن در صفحه. لینک کردن کلیپ های ویدئویی به صفحات هدف برای نمایش الگوهای زنده
  • ایجاد یک کمپین تبلیغاتی برای پست ها جهت جلب توجه کاربران به محصولات جدید قبل از عرضه آنها
  • استفاده از اسکریپت ها و فیلم های نظارت شده برای تهیه ویدئو های دیجیتالی کوتاه تبلیغاتی در YouTube و سایر پلتفرم های ویدئویی دیگر

محتوای ویدئویی

بازاریابی ویدئویی (ویدئو مارکتینگ) به عنوان بخش مهمی از هر کمپین تبلیغاتی آنلاین در نظر گرفته می شود. علاوه بر پلتفرمهای ویدئویی مانند YouTube ، بسیاری از فرصت های موثر بازاریابی در رسانه های اجتماعی از طریق استفاده هوشمندانه از پست های ویدئویی ایجاد می شوند. طیف وسیعی از مهارت های ویدیویی توسط بخش های بازاریابی مورد ارزیابی قرار می گیرند و شما را برای دستیابی به یک موقعیت شغلی از دیگر رقبا متمایز می سازند.

مثال:

  • فیلم های هفتگی با کارشناس برجسته که در آن به سوالات مشترکین کانال پاسخ داده و نقص های فنی را نشان دهد.
  • استفاده از تبلیغات همسان یا نیتو با هم صنفان و هم گروهان، با نشان دادن نحوه استفاده از محصولات در پست های ویدیویی به اشتراک گذاشته شده در پلتفرم های رسانه های اجتماعی
  • ارائه اسکریپت تبلیغات ویدئویی و نشان دادن لوکیشن در طی فیلمبرداری برای حصول اطمینان از اینکه پروژه چشم انداز اصلی را دنبال می کند و ضمن حفظ اهداف برندسازی در صورت لزوم تغییراتی را نیز انجام می دهد.

صفحه آرایی و طراحی

در کمپین های تبلیغات تصویری ثابت، ایجاد یک صفحه آرایی عملکردی که بتواند محصول را بدون تاثیرگذاری زیاد بر بینندگان به نمایش بگذارد، یک مهارت ضروری است. ارائه زمینه ها یا طرح های اولیه خلاق ممکن است برای برخی از شرکت ها کفایت کند، در حالیکه برخی دیگر از شرکت ها، متخصصان بازاریابی را ترجیح می دهند که با برنامه های صفحه آرایی و طراحی هنری نیز آشنا باشند و بتوانند پیشنهادات بازاریابی خود را اجرا کنند.

مثال:

  • کار با گروهی از متخصصان بازاریابی برای ایجاد کمپین های تبلیغات چاپی، که محصولات را در محیط های پویا به نمایش بگذارد.
  • ارائه طرح های گرافیک بالا برای مشتریان، استفاده از Adobe Suite برای سازماندهی عوامل به نحوی مرتب و زیبا که توجه مشتریان را به مهمترین تصاویر یا کپی آنها جلب کند.
  • طراحی مجدد صفحه آرایی وب سایت شرکت برای پیروی از یک برندسازی یکپارچه در سراسر همه پلتفرم ها.

مهارت های بین فردی

یک بازاریاب برای تعامل با مشتریان، باید از مهارت های بین فردی بالایی برخوردار باشد. برای مثال، هنگامی که بین جهت خلاق و اولویت های مشتری مغایرت وجود داشته باشد، می توان از مهارت های بین فردی استفاده کرد تا مشخص شود آیا نظر مشتری در مورد اولویت خود قطعی است و یا آیا می توان روش مورد ترجیح کارکنان بازاریابی را توجیح کرد یا خیر.

بهبود مهارت های بین فردی، توانمندی متخصصان بازاریابی را برای مجاب کردن دیگران در دنبال کردن مسیر مورد نظر خود در طی مرحله برنامه ریزی یک کمپین یا پروژه افزایش می دهد. این مهارت ها همچنین می ‌توانند موجب احساس صمیمیت بیشتر مشتری با شما شوند و احتمال تغییر شرکت های بازاریابی را کاهش دهند.
مثال:

  • ارائه طرح های بازاریابی به مشتریان و دریافت بازخورد از آن‌ها. ارائه توضیح در مورد تصمیمات در مواقع لزوم و ثبت تغییرات درخواستی مشتریان.
  • حفظ روحیه مثبت در بین اعضای تیم بازاریابی از طریق برقراری روابط شخصی با کارکنان، و تشخیص علائم فرسودگی شغلی زودهنگام یا ناامیدی مداوم برای اجتناب از اشتباهات قبل از وقوع آن‌ها.
  • تقویت روابط کاری با مشتریان از طریق برگزاری جلسات تجاری تفریحی به منظور حفظ روابط شغلی و افزایش وفاداری.

مهارت های بازاریابی در بخش مهارت های رزومه

در زیر چند نمونه از مهارت های برتر که باید در بخش مهارتهای رزومه گنجانده شوند را ارائه می دهیم:

مهارت های فنی

  • فیس بوک
  • توییتر
  • اینستاگرام
  • وردپرس
  • تولید کلیپ های ویدئویی
  • Adobe Creative Suite

مهارت های دیگر

  • برقراری ارتباط
  • خلاقیت
  • رهبری
  • واگذاری مسئولیت
  • وفق پذیری
  • حل مسئله

نحوه جست و جوی آگهی های استخدام بازاریاب

چنانچه به عنوان بازاریاب یا کارشناس به دنبال فرصت های شغلی و استخدامی می‌باشید، میتوانید با عضویت به عنوان کارجو و فعالسازی سیستم پیامک و ایمیل، آگهی های استخدام متناسب با شغل و رشته‌تحصیلی مورد نظر را بصورت روزانه دریافت نمایید. عضویت در سایت ایران استخدام کاملا رایگان می‌باشد.

همچنین شما می‌توانید با ورود به صفحه اصلی کاریابی مجازی ایران استخدام و واردکردن عبارت “استخدام بازاریاب” و کلیک بر روی دکمه جست و جو، آگهی های استخدام بازاریاب در سراسر کشور مانند استخدام بازاریاب تهران و سایر استان های کشور را مشاهده نمایید. آگهی هایی مانند: استخدام بازاریاب پورسانتی، استخدام بازاریاب درصدی و استخدام بازاریاب اینترنتی.

جهت عضویت به عنوان کارجو در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

راهنمای ساخت رزومه بازاریاب

رزومه یکی از مهمترین اصول در استخدام بازاریاب می‌باشد. با مطالعه نکات مهم جهت درج در رزومه بازاریاب که در مطلب آموزش نوشتن رزومه کارشناس فروش به  پرداختیم و استفاده از سیستم رزومه ساز ایران استخدام می‌توانید رزومه خود را به بهترین نحو ممکن بصورت کاملا رایگان ایجاد نمایید. با داشتن رزومه آماده می‌توانید در صورت مشاهده آگهی استخدام مورد نظر خود تنها با یک کلیک رزومه خود را برای کارفرمایانی که به دنبال جذب نیروی متخصص در زمینه بازاریابی و فروش می‌باشند ارسال نمایید.

جهت ساخت رزومه رایگان با استفاده از سیستم رزومه ساز ایران استخدام کلیک نمایید.

علاوه بر سیستم رزومه ساز رایگان، ایران استخدام برای کارفرمایان رزومه های خام با فرمت Word و PowerPoint را تهیه نموده‌است. استفاده از فرم های خام رزومه در سایت ایران استخدام بصورت کاملا رایگان می‌باشد. شما پس از انتخاب قالب مورد نظر و دانلود آن می‌توانید رزومه خود را بصورت آفلاین تهیه و ذخیره نمایید.

جهت دانلود رایگان فرم خام رزومه در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

راهنمای درج آگهی استخدام بازاریاب برای کارفرمایان

خدمات سایت ایران استخدام تنها شامل کارجویان نمی‌باشد. کارفرمیان با عضویت به عنوان کارفرما در داخل سایت ایران استخدام و ایجاد پنل کارفرمایی می‌توانند با درج متن آگهی استخدام بازاریاب، مانند استخدام بازاریاب مواد غذایی و … نیروی مورد نظر خود را استخدام نمایند. پس از درج آگهی استخدام آگهی شما علاوه بر این که در سایت ایران استخدام منتشر می‌شود، داخل اپلیکیشن ایران استخدام نیز منتشر می‌شود. همچنین آگهی برای کاربران هدف (افراد جویای کار مرتبط با عنوان شغلی شما) بصورت پیامک و ایمیل نیز ارسال می‌شود. با درج آگهی استخدام، استفاده از بانک رزومه ایران استخدام برای شما فعال می‌شود. شما میتوانید با اعمال فیلتر هایی مانند جنسیت، مدرک تحصیلی، استان و عنوان شغلی، رزومه های مورد نظر خود را مشاهده و انتخاب نمایید.

جهت عضویت به عنوان کارفرما و درج آگهی استخدام در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

سخن پایانی

در این مطلب از ایران استخدام به بررسی مهارت فروش و بازاریابی جهت درج کردن در رزومه پرداختیم. چنانچه به عنوان بازاریاب و نیروی فروش به دنبال فرصت های شغلی با درآمد بالا می‌باشیدف می‌توانید آگهی های استخدام مرتبط را در سایت ایران استخدام مشاهده نمایید و برای ارسال درخواست کار اقدام نمایید.

جهت مشاهده آگهی های استخدام بازاریاب و ویزیتور در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

منبع: ایران استخدام

برگرفته از: indeed.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا