رزومه نویسیکارجو

آموزش نوشتن رزومه وکیل + دانلود نمونه رزومه

زمان مطالعه: 6 دقیقه

آموزش ساخت و دانلود نمونه رزومه وکیل دادگستری (با فرم خام)

حقوق یکی از رشته‌های پرطرفدار علوم انسانی محسوب می‌شود که بیشتر افراد برای ورود به شغل‌های وکالت، قضاوت، سردفتری، مشاوره‌ی حقوقی و… آن را انتخاب می‌کنند. شما نیز اگر از فارغ‌التحصیلان این رشته هستید و قصد دارید در شرکت‌ها و دفاتر حقوقی معتبر استخدام شوید، داشتن رزومه‌ای کامل و حرفه ای که شامل توانایی‌ها و تجربه کاری شما در این زمینه باشد، اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت.
در این مطلب قصد داریم پس از بررسی نمونه رزومه وکیل، که با رعایت اصول استاندارد در سایت ایران استخدام تنظیم شده، نکات کلیدی و مهمی را که برای نوشتن رزومه کاری وکیل و ساخت آن نیاز دارید را شرح دهیم.

جستجوی آگهی‌های استخدامی

نمونه رزومه کاری وکیل تکمیل شده توسط سایت ایران استخدام

برای آشنایی بیشتر شما با اصول صحیح ساخت رزومه وکیل، نمونه رزومه ای کامل از جهت درج اطلاعات، مهارت ها و سابقه فعالیت برای شغل وکالت توسط سایت ایران استخدام تهیه و تنظیم شده است. لطفا توجه داشته باشید این نمونه رزومه حاوی تمامی اطلاعات است و لازم است شما با توجه به مهارت های خود رزومه‌تان را تکمیل نمایید.

 

چهار نکته کلیدی برای نوشتن رزومه وکیل

با توجه به این که بسیاری از شرکت‌ها، نهادها و سازمان‌ها برای حل مسائل حقوقی خود به یک وکیل نیاز دارند، رقابت برای دستیابی فرصت‌های شغلی در این زمینه نسبت به مشاغل دیگر بیشتر است. اگر می خواهید در شرکت‌ها و سازمان‌های معتبر به عنوان وکیل مشغول به کار شوید و رزومه تان در میان چندین رزومه ارسالی این رده شغلی برجسته‌تر باشد رعایت این 4 نکته کلیدی زیر حائز اهمیت است:

1- ارائه توضیحات در رابطه با تجربه کاری وکیل

با توجه به اهمیت و حساسیت کارهای حقوقی، کارفرمایان شرکت‌ها و موسسات توجه ویژه ای به مسئله تجربه و مهارت در رزومه وکیل در بین صدها درخواست ارسالی دارند. به‌طوری که می‌توان گفت سابقه و تجربه کاری مهمترین اصل در رزومه کاری وکیل بشمار می رود. با توجه به این موضوع میتوان وکلا را در دو دسته زیر دسته بندی کرد:

وکیل سطح ورودی: اگر در زمینه وکالت سابقه ای ندارید و تازه فارغ‌التحصیل شده‌اید، می‌توانید به پرونده‌ها و پروژه‌های دوران تحصیلی خود اشاره کنید و بیشتر بر مهارت‌ها، سوابق تحصیلی و اهداف شغلی خود تمرکز کنید. شما همچنین میتوانید به تنظیم رزومه کارآموز وکالت و ارسال آن برای موسسات حقوقی اقدام نمایید و با گذراندن دوره کارآموزی وکالت بر سابقه کار و تجربیات خود بیافزایید.

نماینده علمی با سابقه کار: اگر وکیل حرفه ای و دارای سابقه کار هستید، در بخش سوابق شغلی بهتر است موفقیت‌ها، دستاوردها و روش‌های خاص خود برای نتیجه گیری و حل پرونده را بیان کنید. از آخرین سوابق شغلی خود شروع کنید و تجربیات و دستاودهای مرتبط خود را با جزئیاتی مانند محل کار، مدت زمان اشتغال، علت ترک کار و… ذکر کنید.

به خاطر داشته باشید رزومه ارسالی شما زمانی ارزشمند است که اصل صداقت را در آن رعایت کرده باشید و بتوانید مدارک و مستنداتی را که از شما به هنگام مصاحبه حضوری مطالبه خواهند کرد ارائه دهید. پس قبل از تکمیل رزومه تمام مدارک و گواهینامه‌های مورد نیازتان را جمع آوری کنید.

2- بیان تجربیات وکیل به صورت کمی و عددی

یکی از بهترین را‌ه‌ها برای اینکه تجربه کاری شما برای مدیر استخدام و کارفرما چشمگیرتر باشد، استفاده از اعداد و ارقام و بیان کمی تجربیات و سوابق کاریتان است.

نمونه هایی برای تجربیات کمی:

  • ارائه خدمات به 4 مشتری در یک هفته
  • ارائه استراتزی های قوی برای حل دعوی 5 پرونده در یک ماه اخیر
  • سرپرستی تیمی متشکل از 10 کارآموز دستیار حقوقی
  • کاهش 40 درصدی هزینه های حقوقی شرکت در سال

3- اهمیت اشاره به مهارت ها در رزومه وکیل

شغل وکالت از جمله مشاغل تخصصی است. از این رو داشتن مهارت و توانایی برای کارفرمایان اهمیت زیادی دارد. برای همین پیشنهاد می کنیم در رزومه کاری‌تان مهارت‌های فنی و سخت و مهارت‌های نرم و بین فردی خود را لیست کنید.

الف) مهارت های سخت و فنی وکیل

برخی از مهارت‌های سخت که وکلا می توانند در رزومه خود به آن‌ها اشاره کنند عبارتند از:

  • آگاهی از قوانین و رویه های قانونی
  • استراتژی و مدیریت دعوی قضایی
  • حقوق شرکت ها
  • قانون کیفری
  • مستندات
  • تحلیل و تحقیق موردی
  • بررسی قانونی
  • تهیه اسناد حقوقی
  • تفسیر قانون
  • مراحل دادگاه و محاکمه
  • تخصص های صنعتی (حقوق محیط زیست، قانون مالیات و …)

ب) مهارت های نرم و بین فردی وکیل

مهارت‌های نرمی که وکلا می‌توانند در رزومه خود به آنها اشاره کنند شامل موارد زیر است:

  • ارتباط شفاهی و کتبی
  • مدیریت زمان
  • مهارت های سازمانی
  • مهارت های تحلیلی
  • تطبیق پذیری
  • گفتار و نوشتار متقاعد کننده
  • گوش دادن فعال
  • اعتماد به نفس
  • انضباط
  • قابل اعتماد بودن

4- نکات کلی در نوشتن رزومه وکیل

نوشتن خلاصه رزومه وکیل: با توجه به این که کارفرمایان و مدیران استخدام وقت محدودی را به مطالعه رزومه شما احتصاص می‌دهند، بهتر است خلاصه رزومه شما در ابتدای رزومه قرار گیرد و در چند جمله، معرفی کوتاه و بسیار گیرا از شما به کارفرما بدهد. این کار باعث می‌شود کارفرما اطلاعات کلی از رومه شما کسب کند و برای مطالعه کامل رزومه شما وقت بیشتری اختصاص دهد.

تحصیلات در رزومه وکیل: برای کار کردن به صورت قانونی در شغل وکالت، نیاز به تحصیلات دانشگاهی و پروانه وکالت دارید. بهتر است در بخش تحصیلات رزومه‌تان، از آخرین مدرک تحصیلی خود شروع کنید و محل تحصیل و معدل خود را درج نمایید. همه دستاوردها و افتخارات تحصیلی را بیان کنید.

درج حقوق درخواستی وکیل : همانطور که می‌دانید حقوق و درآمد وکیل بستگی به محل کار، سابقه و شهرت وکیل، حجم کارها، مهارت وکیل، نوع شرکت و سایر مولفه‌های تاثیرگذار دارد. پس بهترین کار برای انتخاب حقوق درخواستی، حقوق توافقی می‌باشد. با این کار حقوق و درآمدتان با توجه به سوابق‌ شغلی، شرایط کار و مهارت‌هایتان و با توافق کارفرما و موکلتان تعیین می‌شود.

تکمیل و تنظیم رزومه کاری وکیل از دو طریق

اکنون که با نکات مهم و کلیدی تنظیم رزومه وکیل آشنا شدید و یک نمونه رزومه کاری وکیل دادگستری را در بالا بررسی کردید، مطمئناٌ تمایل به تنظیم رزومه کاری خود به عنوان وکیل به صورتی کاملا استاندارد و حرفه ای دارید. بر همین اساس مجموعه ایران استخدام از دو روش کاملا رایگان برای ساخت رزومه، شما را در این امر یاری می نماید:

دانلود فرم خام رزومه وکیل

ایران استخدام با توجه به درخواست بالای کارجویان، فرم خام رزومه کاری استانداردی را به دو زبان فارسی و انگلیسی (در قالب فایل Word) تنظیم نموده و در اختیار متقاضیان استخدام وکیل قرار داده است، این فایل شامل تمام فیلدهای مورد نیاز رزومه وکیل می شود و شما می توانید پس از دانلود، اطلاعات خود را به طور کامل وارد نموده و با خروجی PDF و Word ذخیره نمایید.

برای دانلود فرم خام رزومه کاری وکیل – فارسی و انگلیسی کلیک نمایید

ساخت آنلاین رزومه وکیل

در صورتی که تمایل به تنظیم رزومه‌ای استاندارد و کارفرما پسند برای شغل وکالت به صورت آنلاین دارید، ایران استخدام در پنل کارجویان خود رزومه ساز آنلاینی را طراحی نموده و با امکانات زیادی از جمله قالب های متنوع، دانلود فوری و رایگان رزومه، در اختیار کاربران خود قرار داده است.
برای ساخت رزومه از طریق سیستم رزومه ساز آنلاین ایران استخدام لازم است در پنل کارجو ثبت نام نمایید و پس از تکمیل اطلاعات خود، از بین قالب های موجود قالبی را انتخاب و گزینه ذخیره را برای دریافت رزومه در فرمت PDF بزنید.

برای ثبت نام در پنل کارجو ایران استخدام و ساخت رزومه آنلاین وکیل کلیک نمایید

راهنمای جستجوی آگهی و ارسال رزومه در سایت ایران استخدام (ویژه کارجویان)

دفاتر و موسسات حقوقی آگهی های جذب و استخدام وکیل خود را در مجموعه ایران استخدام اطلاع رسانی می کنند.

نحوه جستجوی آگهی های استخدام: کارجویان برای اطلاع از جدیدترین آگهی های استخدام وکیل منتشر شده در مجموعه ایران استخدام از چند طریق می‌توانند اقدام نمایند که مهمترین آنها استفاده از بخش جستجو مشاغل در سایت می باشد. پس از جستجو و بررسی آگهی های استخدام فعال، با ارسال رزومه کاری خود برای شغل مورد نظر اعلام آمادگی خواهند کرد.

نحوه ارسال رزومه برای آگهی های استخدام: برای هر آگهی جهت ارسال رزومه برای کارفرما از دو طریق می توان اقدام نمود:

  • ارسال رزومه از طریق ایمیل، واتساپ: در این روش کارجویان می توانند رزومه آماده خود را از طریق ایمیل یا واتساپ برای کارفرما ارسال نمایند.
  • ارسال رزومه از طریق کاریابی ایران استخدام: در این روش کارجویان پس از ثبت نام در کاریابی ایران استخدام و تکمیل فرم رزومه، قادر خواهند بود آن را مستقیما برای کارفرما ارسال کنند و یا با فعالسازی رزومه ساخته شده آن را در معرض دید کارفرمایان قرار دهند.

نکته: با ثبت نام در کاریابی ایران استخدام پس از تکمیل اطلاعات مورد نیاز، رزومه شما در معرض دید کارفرمایان قرار می‌گیرد و امکان جذب و استخدام شما بالاتر می‌رود.

راهنمای درج آگهی و جستجوی رزومه در سایت ایران استخدام (ویژه کارفرمایان)

مدیران شرکت ها و سازمان های معتبر در سراسر کشور می توانند با ثبت نام در پنل کارفرما ایران استخدام، برای جذب نیروی انسانی مورد نیاز خود در مشاغل مختلف اقدام به درج آگهی استخدام نمایند.

نحوه درج آگهی استخدام: کارفرمایان پس از ورود به پنل خود، از بخش درج آگهی جدید می توانند عنوان و متن آگهی خود را وارد نمایند. سپس اطلاعات خود را تکمیل کرده و با انتخاب پلن مناسب از میان پلن های مختلفی که در این بخش وجود دارد، آگهی خود را برای انتشار در مجموعه ایران استخدام ارسال نمایند. پس از تایید آگهی استخدام و ارسال آن دسترسی کارفرمایان به صورت خودکار به بانک رزومه های موجود در سایت ایران استخدام فعال می گردد.

نحوه جستجوی رزومه توسط کارفرما: کارفرمایان برای بررسی رزومه کارجویان از دو طریق می توان اقدام نمایند:

  • بررسی رزومه های دریافتی در پنل کارفرما: در این روش اگر کارفرما هنگام درج آگهی استخدام خود در سایت ایران استخدام گزینه دریافت رزومه از طریق پنل ایران استخدام را فعال نموده باشد، کارجویانی که در ایران استخدام ثبت نام کرده‌اند می توانند رزومه خود را برایشان ارسال کنند. در این صورت کارفرمایان می توانند پس از بررسی رزومه ها و انتخاب رزومه مناسب با کارجوی مورد نظرشان تماس بگیرند.
  • بررسی رزومه های موجود در بانک رزومه ایران استخدام: در این روش کارفرمایان میتواند رزومه های موجود در بانک رزومه ایران استخدام را با توجه به عنوان شغلی مورد نظر جستجو و بررسی نمایند.

نکته: با ثبت نام و درج آگهی استخدام به عنوان کارفرما در سایت ایران استخدام، می توانید به بانک رزومه دسترسی پیدا کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا