آموزش ساخت و دانلود نمونه رزومه بازاریابی (با فرم خام)
امروزه شرکتها و مجموعههای تولیدی مختلف برای معرفی و فروش محصولات و خدمات خود، به استخدام بازاریاب و ویزیتور نیاز دارند. بازاریابی نقش اساسی در رشد و افزایش میزان درآمد یک کسب و کار دارد، در نتیجه بازارکار پررونقی در میان سایر مشاغل دارند. اگر شما نیز میخواهید به عنوان یک بازاریاب وارد بازار کار شوید، داشتن رزومهای کامل و حرفهای که در برگیرنده تواناییها و تجربه کاریتان باشد، برایتان بسیار حائز اهمیت است.
در این مطلب قصد داریم به بررسی یک نمونه رزومه بازاریابی و فروش که با رعایت اصول استاندارد توسط سایت ایران استخدام تنظیم شده است بپردازیم. سپس نکات مهم و کلیدی برای نوشتن رزومه کاری بازاریابی و تنظیم آن را توضیح می دهیم.
فهرست مطالب
نمونه رزومه بازاریاب تکمیل شده توسط ایران استخدام
سایت ایران استخدام برای آشنایی بیشتر شما با اصول صحیح ساخت رزومه بازاریابی، نمونه رزومه ای کامل از جهت درج اطلاعات، مهارتها و سابقه فعالیت را برای این شغل تهیه و تنظیم نموده است. شما میتوانید با بررسی آن، با اصول صحیح ساخت رزومه حرفه ای بیشتر آشنا شوید و از آن برای تنظیم رزومه بازاریاب و ویزیتور و یا رزومه کاری مدیر بازاریابی استفاده نمایید.
لطفا توجه داشته باشید این نمونه رزومهها حاوی تمامی اطلاعات است. لازم است شما با توجه به مهارتها و زمینه فعالیت خود رزومهتان را تکمیل نمایید.
چهار نکته کلیدی برای نوشتن رزومه بازاریاب
با توجه به اینکه بازاریابی یک شغل تخصصی و حرفهای بسیار گسترده است و در تمام صنعتها کاربرد دارد، متقاضیان زیادی دارد و در نتیجه از مشاغل پر تقاضا در بازار است. برای اینکه بتوانید وارد این شغل شوید و رزومهای برجسته در میان رزومههای ارسالی داشته باشید رعایت 4 نکته کلیدی را در اولویت کار خود قرار دهید.
1- ارائه توضیحات در رابطه با تجربه کاری بازاریاب
کارفرمایان شرکتها و کارخانجات تولیدی برای افزایش سهم شرکت خود از بازار و ارائه محصولات و خدماتشان به مشتریان به دنبال افراد با تجربه و دارای سابقه کار هستند. پس میتوان گفت ویزیتورها و بازاریابان در دو دسته زیر قرار میگیرند.
بازاریاب و ویزیتور سطح ورودی: اگر جز بازاریابان بدون سابقه کار هستید که در این زمینه تجربه کافی را ندارید بهتر است از قالب عملکردی برای تنظیم رزومه خود استفاده کنید به این صورت که اهداف، علایق و اشتیاق خود را بیان کنید. در رزومهتان بیشتر بر تحصیلات و دورههایی که در رابطه با این شغل گذراندهاید تمرکز کنید.
بازاریاب و ویزیتور حرفه ای و باتجربه: اگر یک بازاریاب حرفهای و دارای سابقه کار هستید، بهتر است به هنگام درج سوابق کاری از آخرین تجربه کاری خود شروع کنید. تمام جزئیات سوابق خود شامل محل کار و مدت زمانی که در آن مشغول به کار بوده اید را ذکر کنید. به تمام فعالیت ها و تجربههای حرفه ای و مهمی که در زمینه کارتان انجام داده اید، مانند پروژهها، موفقیتها، صلاحیتها، دستاوردها، تقدیر و ترفیع هایتان اشاره کنید.
یادتان باشد رزومه ارسالی شما زمانی ارزشمند است که اصل صداقت را در آن رعایت کرده باشید. این اصل زمانی اثبات می شود که شما بتوانید مدارک و مستنداتی را که از شما به هنگام مصاحبه حضوری برای سابقه کار و تجربه، مطالبه می کنند را ارائه دهید. در نتیجه قبل از شروع تکمیل رزومه و اشاره به تجربیات خود مدارک و گواهینامه های مورد نیازتان را جمع آوری کنید.
2- بیان تجربیات بازاریاب و ویزیتور به صورت کمی و عددی
همانطور که میدانید شغل بازاریابی با اعداد و ارقام سر و کار دارد. ارزش کاری و میزان تخصص شما با توجه به میزان تاثیرگذاریتان در افزایش فروش محاسبه خواهد شد. از این رو بیان کمی تجربیات و دستاوردهای شغلی در رزومه کاری باعث میشود، کارفرمایان درک بهتری از نحوه کارکرد شما به عنوان بازاریاب و ویزیتور داشته باشند. پیشنهاد میکنیم تجربیاتتان را در قالب اعداد و ارقام و به صورت درصدی بیان نمایید.
نمونههایی برای تجربیات کمی:
- افزایش نرخ باز برای کمپین های آنلاین مشتری تا 28٪
- شناسایی فروشندگان خارجی با عملکرد ضعیف و کاهش هزینه ها به میزان 110000 تومان در سال جاری
- بازاریابی حضوری در بیش از 60 فروشگاه متنوع
- جلب اعتماد مشتریان قدیمی و افزایش فروش تا 30% از طریق بازاریابی مجازی
- افزایش 50 درصدی تعداد فالوورها در شبکههای اجتماعی
3- اهمیت اشاره به مهارتها در رزومه کاری بازاریابی
استخدام کنندگان برای اینکه مطمئن شوند بازاریاب مورد نظرشان میتواند از عهده مسئولیتهای محوله بر میآید یا نه، معمولا به بخش مهارتهای رزومه توجه زیادی نشان میدهند. بهتر است مهارتهای نرم و سخت مرتبط خود را در رزومهتان لیست نمایید.
الف) مهارتهای نرم بازاریاب و ویزیتور
- ارتباط کتبی و کلامی
- خلاقیت
- جزئیات گرا
- استماع
- رهبری
- تأثیرگذاری بر دیگران
- مهارت های ارائه
- سخنرانی عمومی
- تاب آوری
- مدیریت استرس
الف) مهارتهای سخت بازاریاب و ویزیتور
- تبلیغات رسانه های اجتماعی
- تبلیغات گوگل
- بهینه سازی قیمت گذاری
- بازاریابی محتوا
- نوشتن بیانیه های مطبوعات
- شناخت مصرفکننده، رفتارها و علایق او
- توانایی جذب مشتری و ایجاد اطمینان
- توانایی حفظ بازار
- مهارت سخنوری
- توانایی کار با کامپیوتر و اینترنت
- زبانههای خارجی و گویشهای آن بر اساس بازار هدف
- تجزیه و تحلیل بازار به کمک ابزارهایی مثل گوگل آنالیز یا اکسل
- راهاندازی کمپینهای تبلیغاتی
- مهارت استفاده از روشهای نوین تبلیغات دیجیتال مثل بازاریابی مجدد (remarketibng) و گوگل ادوردز
4- نکات کلی در نوشتن رزومه بازاریابی و فروش
نوشتن خلاصه رزومه بازاریاب: متن خلاصه رزومه به کافرمایان امکان شناخت کارجو را از نظر حرفهای و شخصیتی میدهد. بهتر است این بخش که شامل اطلاعات کلی در مورد خودتان، موفقیتها و برجسته ترین دستاوردهایتان می باشد، به صورت جذاب در چند خط در ابتدای رزومه قرار گیرد تا کارفرما با مطالعه آن با کلیات رزومه شما آشنا شود.
تحصیلات بازاریاب: اگر جز فارغ التحصیلان مدیریت بازاریابی یاسایر رشتهها نظیر MBA، مدیریت مالی، صنعتی، دولتی، اجرایی، مهندسی کامپیوتر و آیتی هستید در رزومه خود به میزان تحصیلات، گرایش، معدل، نام دانشگاه محل تحصیل و مدت اخذ مدرکتان بپردازید، همچنین اگر دارای مدرک و گواهینامه دوره کارآموزی هستید آن را نیز ذکر کنید.
درج حقوق درخواستی بازاریاب: شما به عنوان یک بازاریاب بهتر میدانید که معمولاً حقوق بازاریاب بهصورت حقوق ثابت، پورسانت، یا ترکیبی از حقوق ثابت و پورسانت است و به محل کار، میزان سابقه کاری، میزان تحصیلات و…. بستگی دارد. پس بهترین راه، برای درج حقوق درخواستی انتخاب حقوق توافقی است که در این صورت با توجه به سوابق شغلی، شرایط کار و مهارتهایتان می توانید با توافق کارفرما حقوق و درآمدتان را مشخص کنید.
تکمیل و تنظیم رزومه کاری بازاریاب از دو طریق
اکنون با نکات مهم و کلیدی تنظیم رزومه بازاریابی و فروش آشنا شدید و یک نمونه رزومه کاری بازاریابی را در بالا بررسی نمودید. مطمئناٌ تمایل به تنظیم رزومه کاری خود به صورتی کاملا استاندارد و حرفه ای دارید. بر همین اساس مجموعه ایران استخدام از دو روش کاملا رایگان برای ساخت رزومه، شما را در این امر یاری می نماید:
دانلود فرم خام رزومه بازاریابی
ایران استخدام با توجه به درخواست بالای کارجویان، فرم خام رزومه کاری استانداردی را به دو زبان فارسی و انگلیسی (در قالب فایل Word) تنظیم نموده و در اختیار متقاضیان استخدام قرار داده است. این فایل شامل تمام فیلدهای مورد نیاز رزومه بازاریابی می شود و شما می توانید پس از دانلود رزومه، اطلاعات خود را به طور کامل وارد نموده و با خروجی PDF و Word ذخیره نمایید.
برای دانلود فرم خام رزومه کاری بازاریابی – فارسی و انگلیسی کلیک نمایید
ساخت آنلاین رزومه کاری بازاریابی
در صورتی که تمایل به تنظیم رزومه بازاریاب به صورت استاندارد و کارفرما پسند به صورت آنلاین دارید، ایران استخدام در پنل کارجویان خود رزومه ساز آنلاینی را طراحی نموده و با امکانات زیادی از جمله قالب های متنوع، دانلود فوری و رایگان رزومه، در اختیار کاربران خود قرار داده است.
برای ساخت رزومه از طریق سیستم رزومه ساز آنلاین ایران استخدام لازم است در پنل کارجو ثبت نام نمایید و پس از تکمیل اطلاعات خود، از بین قالب های موجود قالبی را انتخاب و گزینه ذخیره را برای دریافت رزومه در فرمت PDF بزنید.
برای ثبت نام در پنل کارجو ایران استخدام و ساخت رزومه آنلاین بازاریاب کلیک نمایید
راهنمای جستجوی آگهی و ارسال رزومه در سایت ایران استخدام (ویژه کارجویان)
کارفرمایان و مدیران استخدام شرکتها و سازمانهای معتبر، برای جذب و استخدام بازاریاب و ویزیتور آگهیهای استخدام خود را در مجموعه ایران استخدام اطلاع رسانی می کنند.
نحوه جستجوی آگهی های استخدام: کارجویان برای اطلاع از جدیدترین آگهیهای استخدام بازاریاب و ویزیتور منتشر شده در مجموعه ایران استخدام از چند طریق می توانند اقدام نمایند که مهمترین آنها استفاده از بخش جستجو مشاغل در سایت می باشد. پس از جستجو و بررسی آگهی های استخدام فعال، با ارسال رزومه کاری خود برای شغل مورد نظر اعلام آمادگی خواهند کرد.
نحوه ارسال رزومه برای آگهی های استخدام: برای هر آگهی جهت ارسال رزومه برای کارفرما از دو طریق می توان اقدام نمود:
- ارسال رزومه از طریق ایمیل، واتساپ: در این روش کارجویان می توانند رزومه آماده خود را از طریق ایمیل یا واتساپ برای کارفرما ارسال نمایند.
- ارسال رزومه از طریق کاریابی ایران استخدام: در این روش کارجویان پس از ثبت نام در کاریابی ایران استخدام و تکمیل فرم رزومه، قادر خواهند بود آن را مستقیما برای کارفرما ارسال کنند و یا با فعالسازی رزومه ساخته شده آن را در معرض دید کارفرمایان قرار دهند.
نکته: با ثبت نام در کاریابی ایران استخدام پس از تکمیل اطلاعات مورد نیاز، رزومه شما در معرض دید کارفرمایان قرار میگیرد و امکان جذب و استخدام شما بالاتر میرود.
راهنمای درج آگهی و جستجوی رزومه در سایت ایران استخدام (ویژه کارفرمایان)
کارفرمایان شرکتهای معتبر در سراسر کشور می توانند با ثبت نام در پنل کارفرما ایران استخدام، برای جذب نیروی انسانی مورد نیاز خود در مشاغل مختلف اقدام به درج آگهی استخدام نمایند.
نحوه درج آگهی استخدام: کارفرمایان پس از ورود به پنل خود، از بخش درج آگهی جدید می توانند عنوان و متن آگهی خود را وارد نمایند. سپس اطلاعات خود را تکمیل کرده و با انتخاب پلن مناسب از میان پلنهای مختلفی که در این بخش وجود دارد، آگهی خود را برای انتشار در مجموعه ایران استخدام ارسال نمایند. پس از تایید آگهی استخدام و ارسال آن دسترسی کارفرمایان به صورت خودکار به بانک رزومه های موجود در سایت ایران استخدام فعال می گردد.
نحوه جستجوی رزومه توسط کارفرما: کارفرمایان برای بررسی رزومه کارجویان از دو طریق می توان اقدام نمایند:
- بررسی رزومه های دریافتی در پنل کارفرما: در این روش اگر کارفرما هنگام درج آگهی استخدام خود در سایت ایران استخدام گزینه دریافت رزومه از طریق پنل ایران استخدام را فعال نموده باشد، کارجویانی که در ایران استخدام ثبت نام کردهاند می توانند رزومه خود را برایشان ارسال کنند. در این صورت کارفرمایان می توانند پس از بررسی رزومه ها و انتخاب رزومه مناسب با کارجوی مورد نظرشان تماس بگیرند.
- بررسی رزومه های موجود در بانک رزومه ایران استخدام: در این روش کارفرمایان میتواند رزومه های موجود در بانک رزومه ایران استخدام را با توجه به عنوان شغلی مورد نظر جستجو و بررسی نمایند.
نکته: با ثبت نام و درج آگهی استخدام به عنوان کارفرما در سایت ایران استخدام، می توانید به بانک رزومه دسترسی پیدا کنید.
منبع: ایران استخدام