معرفی مشاغل

آشنایی با پر درآمدترین شغل های پاره وقت

زمان مطالعه: 8 دقیقه

پردرآمد ترین مشاغل نیمه وقت را بیشتر بشناسیم!

در جامعه و شرایط امروزی گاهاً داشتن تنها یک موقعیت شغلی و حقوق آن برای افراد کافی نبوده و برای بهبود شرایط خود به دنبال شغل پاره وقت با درآمد بالا هستند. البته گاهاً نیز پیش می‌آید که افراد به دلیل اینکه به یک حرفه دیگری نیز علاقمند می‌باشند، برای رفتن به دنبال علاقه خود یک شغل پاره وقت انتخاب می‌کنند. توجه کنید که شرایط کاری شغل‌های پاره وقت با شغل تمام وقت تفاوت‌های بسیاری داشته و در مواردی همچون قرار داد کار پاره وقت، ساعات کاری، میزان حقوق شغل پاره وقت و … متفاوت هستند.
پیدا کردن شغل پاره وقت نیز همانند تمام وقت بوده و شما می‌توانید از طریق سایت‌کاریابی ایران استخدام، شغل پاره وقت مناسب خود را پیدا کنید. در ادامه به بررسی تمامی جنبه‌های شغل‌های پاره وقت میپردازیم و با پردرآمدترین شغل های پاره وقت آشنا خواهیم شد.

جستجوی آگهی‌های استخدامی

منظور از کار پاره وقت چیست؟

شغل پاره وقت چیست؟ این سوالی است که امروزه ذهن بسیاری از افراد را مختل کرده‌است. کار نیمه وقت در جوامع مختلف، تعارف متفاوتی دارد اما در تعبیر کلی شغل نیمه وقت به شرایطی گفته می‌شود که در آن فرد نسبت به شغل‌های تمام وقت ساعات کاری کمتری را اختصاص میدهد و حق و حقوق آن نیز متفاوت است. به همین دلیل نیز افراد باید قبل از اینکه قراردادهای نامعقول را امضا کنند، بهتر است اطلاعات جامعی درباره این نوع شغل بدست بیاورند.
توجه کنید که قانون کار پاره وقت بانوان و آقایان یکسان بوده و هر دو شرایط یکسانی دارند البته امروزه بسیاری از کارفرماها اقدام به وضع قرارداد شغل پاره وقت بدون بیمه کرده و معتقدند که بیمه برای کار پاره وقت تعلق نمی‌گیرد ولی این اقدام کاملاً بیجا بوده و قانونی نمی‌باشد. چرا که بر اساس قانون، 23 درصد از حق بیمه فرد بر عهده کارفرما بوده و 7 درصد آن نیز از حقوق فرد کسر می‌شود.

کار نیمه وقت مناسب چه کسانی است؟

با اینکه شغل نیمه وقت اغلب در بین خانم‌ها و جوانان رایج است؛ اما به مرور زمان نه تنها آقایان بلکه افراد بزرگسال نیز اقدام به انجام کار پاره وقت می‌کنند. به عنوان مثال فرد بازنشسته‌ای که با نشستن در خانه حوصله‌اش سر می‌رود، بهترین کار برای وی کار نیمه وقت می‌باشد. البته توجه کنید که تمامی شغل‌ها برای همه افراد مناسب نبوده و هر فرد باید کار پاره وقت حضوری و یا دورکاری پاره وقت مناسبی برای خود انتخاب کند.

شغل پاره وقت

بهترین کار پاره وقت مناسب دانشجویان

دانشجویان و دانش آموزان جز آن دسته از افرادی هستند که به دلیل داشتن روحیه مستقل شدن و یا عدم تامین مالی از سمت خانواده‌شان به کار پاره وقت روی می‌آورند. بهترین شغل های پاره وقت برای دانشجویان و دانش آموزانی که بیشتر تایم خود را در دانشگاه و مدرسه میگذرانند، دورکاری پاره وقت و کار پاره وقت آخر هفته می‌باشد. البته پیدا کردن کار پاره وقت دانشجویی در تهران، تبریز، اصفهان، مشهد و سایر کلانشهرها نسبت به سایر شهرستان‌ها بسیار راحت می‌باشد.

بهترین کار پاره وقت مناسب بازنشسته ها

کار نیمه وقت دولتی از جمله موارد مناسب برای بازنشسته‌ها می‌باشد چرا که این کارها دردسر کمتری داشته و برای بازنشسته‌ها بهتر هستند. برخی از مشاغل پاره وقت مناسب برای بازنشسته‌ها عبارتند از:

  • استخدام در کتابفروشی پاره وقت
  • پیدا کردن شغل دوم در منزل برای آقایان و خانم‌های بازنشسته
  • کار در مغازه به صورت پاره وقت

بهترین کار پاره وقت مناسب خانم ها

خانم‌های خانه‌داری که بیشتر وقت خود را صرف خانه‌داری و تربیت فرزندان خود می‌کنند، بیشتر از هر کس دیگری به یک کار پاره وقت برای افزایش درآمد نیاز دارند. همانطور که گفتیم، پیدا کردن کار نیمه وقت در تهران برای خانم ها به راحتی قابل دسترس بوده و در سایر شهرها نیز نیاز به تلاش بیشتری برای پیدا کردن کار دارد. البته کار نیمه وقت صبح ها برای خانم‌ها نیز برای مواقعی که فرزندانشان در مدرسه هستند، مناسب می‌باشد. شغل های پاره وقت اینترنتی، کار پاره وقت در منزل، کسب و کارهای خانگی، آموزش آنلاین و … نیز از جمله کارهای پاره وقت مناسب برای خانم‌های خانه دار و یا شاغل به شمار می‌آیند.

بهترین کار پاره وقت مناسب آقایان

در ایران اغلب آقایان به کارهای تمام وقت مشغول بوده و در برخی شرایط به سمت شغل پاره وقت روی می‌آورند. شغل‌هایی همانند مشاغل زیر برای آقایان مناسب هستند:

  • کار در اسنپ
  • خرید و فروش
  • کار در مغازه
  • شغل پاره وقت اینترنتی و …

شغل پاره وقت

مزایا و معایب کار پاره وقت چیست؟

تمامی مشاغل چه پاره وقت و چه تمام وقت مزایا و معایبی مخصوص به خود را داشته و برای استخدام در شغل پاره وقت باید با تمامی آن‌ها آشنا شوید که در ادامه به بررسی مزایا و معایب آن می‌پردازیم.

  • مزایای کار پاره وقت

یکی از جنبه‌های مثبت و مهم شغل پاره وقت، شناور بودن ساعات کاری می‌باشد. در برخی از کارهای پاره وقت و به خصوص دورکاری، شما می‌توانید در هر ساعت که بخواهید کار خود را انجام دهید. البته در شغل‌های پاره وقتی که حضوری هستند، ساعات کاری شناور نبوده اما در مقابل کمتر از شغل تمام وقت می‌باشد. شغل پاره وقت برای تمامی کسانی که دارای رزومه قوی نیستند مناسب بوده و افراد می‌توانند در کنار سابقه کاری، مهارت‌های جدیدی نیز یاد بگیرند.

  • معایب شغل پاره وقت

یکی از معایب شغل پاره وقت این است که برخی از کارفرماها در ایران، حق و حقوق شغل های پاره وقت را پایمال کرده و اهمیت کمتری به این نیروها می‌دهند. در این مشاغل امنیت شغلی نسبت به مشاغل تمام وقت کمتر بوده و افراد باید همواره جایگزینی برای این شغل پاره وقت خود داشته باشند.
یکی دیگر از معایب کار پاره وقت در این است که استخدام در شهرهای کوچک نسبت به استخدام پاره وقت اصفهان، استخدام پاره وقت کرج، استخدام پاره وقت تهران و سایر شهرهای بزرگ کمتر بوده و افراد در یافتن شغل مورد نظر در شهرستان‌ها دچار مشکل می‌شوند. البته این افراد می‌توانند با سرچ ایران استخدام نیمه وقت در گوگل، مشاغل پاره وقت و دورکاری متناسب با شرایط خود را پیدا کنند.

معرفی پر درآمدترین شغل های پاره وقت در ایران

در چند سال اخیر شغل های پردرآمد پاره وقت بسیاری در ایران رواج پیدا کردند بطوریکه افراد توانستند تنها با یک کار پاره وقت به درآمدهای بالایی برسند. در ادامه به بررسی چند مورد از پردرآمدترین شغل‌های پاره وقت در ایران می‌پردازیم که شما نیز می‌توانید برای کسب درآمد بالا به سراغ آن‌ها بروید.

تدریس آنلاین

امروزه تدریس آنلاین یکی از مشاغل پردرآمد می‌باشد که افراد می‌توانند تنها قسمتی از تایم کل روز خود را به آن اختصاص دهند. این نوع شغل موجب شده است تا افراد بدون توجه به موقعیت جغرافیایی خود از آموزش مدرسان حرفه‌ای استفاده کنند. تدریس آنلاین به عنوان یک شغل پاره وقت می‌تواند برای آقایان و خانم‌ها مناسب بوده و افراد در هرحرفه‌ای که هستند، می‌توانند به تدریس حرفه و اطلاعات خود بپردازند.

دیجیتال مارکتینگ

امروزه دیجیتال مارکتینگ جایگزین بازاریابی قدیمی است و افراد می‌توانند بصورت پاره وقت و حتی دورکاری نسبت به انجام آن بپردازند. البته این شغل نیازمند آموز‌ش‌های اولیه بوده و اگر فرد به دنبال کسب درآمد بالا از این شغل پاره وقت می‌باشد، باید آموزش‌های لازم را دیده و تجربه کافی کسب نماید. انجام این شغل پاره وقت هیچ‌گونه محدودیتی نداشته و تمامی خانم‌ها و آقایان می‌توانند در این حرفه مشغول شوند.

خرید و فروش ارزهای دیجیتال و بورس ایران

بازار خرید و فروش ارزهای دیجیتال همانند بیت کوین و سرمایه گذاری در بورس رواج بسیاری دارد و اغلب افراد به خصوص آقایان با سرمایه گذاری در این حوزه درآمد بسیار بالایی کسب کرده‌اند. البته این بازارها به شدت خطرناک بوده و اگر فردی بدون داشتن آگاهی اقدام به سرمایه گذاری کند، به احتمال زیاد تمامی سرمایه‌اش را از دست خواهد داد. با اینکه هم خانم‌ها و هم آقایان می‌توانند در این حوزه فعالیت کنند اما در ایران اغلب آقایان این شغل را به عنوان شغل دوم و کار پاره وقت انتخاب می‌کنند.

ادمینی و مدیریت شبکه های اجتماعی

با رونق گرفتن کسب و کار در فضای مجازی و به ویژه اینستاگرام، تقاضای کار نیمه وقت در این حوزه به شدت افزایش یافته و به جرات می‌توان گفت استخدام و کاریابی در حوزه ادمین شبکه‌های مجازی بسیار راحت می‌باشد. ادمین اینستاگرام از جمله شغل های پاره وقت برای دانش آموزان و دانشجویان نیز به شمار می‌رود چرا که آن‌ها می‌توانند به راحتی در کنار درس‌شان این حرفه را نیز انجام دهند. ادمینی و مدیریت شبکه‌های اجتماعی نیز مختص خانم‌ها و یا آقایان نبوده و تمامی افراد با توجه به دانش و اطلاعاتی که دارند، می‌توانند آن را انجام دهند.

تولید محتوا

تولید محتوا از جمله شغل‌های پاره وقت و پردرآمد می‌باشد که در چند سال اخیر رشد بسیاری کرده است. این شغل پاره وقت ساعات کاری شناوری داشته و افراد می‌توانند پس از گرفتن پروژه، در هر ساعت از شبانه روز که بخواهند کار خود را انجام دهند. تولید محتوا نیز از جمله مشاغلی است که محدودیت نداشته و برای تمامی افراد در هر سنی مناسب می‌باشد.

مشاغل خانگی و فروش آنلاین

کسب و کارهای خانگی نیز از جمله مشاغلی هستند که در چند سال اخیر رشد بسیاری یافته و درآمد بالایی نیز دارند. در ایران نیز اغلب خانم‌های خانه دار به عنوان شغل پاره وقت اقدام به ساخت دستسازه، تهیه غذای خانگی و … کرده و کمتر دیده شده است تا آقایان نیز این کارها را انجام دهند.

مترجمی

افرادی که به یک یا چند زبان خارجی مسلط هستند، می‌توانند با گرفتن پروژه‌های مختلف و مراجعه به آگهی های استخدام مترجم، کار پاره وقت انجام دهند. بازار کار و حقوق شغل مترجمی بستگی به تعداد پروژه داشته و آقایان و خانم‌ها همگی می‌توانند این کار را انجام دهند.

کار پاره وقت در منزل (اینترنتی)

از بین مشاغلی که به عنوان شغل پاره وقت نام بردیم، بسیاری از آن‌ها را می‌توان به عنوان کار پاره وقت در منزل در نظر گرفت. این مشاغل اغلب برای دانشجویان، دانش آموزان و خانم‌ها مناسب بوده و درآمد بالایی نیز دارند. برخی از مشاغل پار وقت اینترنتی عبارتند از:

  • تولید محتوا
  • دیجیتال مارکتینگ
  • فروش آنلاین
  • کارهای گرافیکی
  • ادمین و مدیریت شبکه های اجتماعی
  • کار پاره وقت در خارج از منزل

برای آقایان ماندن طولانی مدت در منزل خسته کننده بوده و ترجیح می‌دهند تا شغل پاره وقت خارج از منزل پیدا کنند. مشاغلی همانند کار کردن در اسنپ و تپسی، کار در آژانس، فروشندگی و … جز کارهای پاره وقت خارج از منزل می‌باشند.

شغل پاره وقت

درآمد و حقوق کار پاره وقت

کارهای پاره وقت که حقوق آن‌ها ساعتی می‌باشد، طبیعتاً حقوق کمتری نسبت به کارهای تمام وقت خواهند داشت اما در مقابل برخی از مشاغل پاره وقت همانند خرید و فروش ارزهای دیجیتال، مشاغل خانگی و … اگر به درستی و با اصول حرفه‌ای انجام شوند، حقوق‌های بسیار بالایی نیز خواهند داشت. در حالت کلی اگر با یک مجموعه قرارداد کار پاره وقت دارید، حقوق آن بنابر ساعات کاری و تعداد پروژه متغیر خواهد بود.

نحوه محاسبه حقوق کار پاره وقت

همانطور که گفتیم در مشاغل نیمه وقت که شما با یک شرکت و مجموعه همکاری می‌کنید، باید حداقل حقوق کار پاره وقت برای خود در نظر گرفته و با توجه به آن مصاحبه انجام دهید. محاسبه حقوق کار پاره وقت نیز بر اساس عوامل مختلفی از قبیل ساعات کاری، نوع پروژه، تعداد پروژه، نحوه انجام کار و … متغییر است.

قرار داد پاره وقت چیست؟

قراردادی که برای مشاغل پاره وقت نوشته می‌شود متفاوت از سایر مشاغل می‌باشد. معمولاً این نوع قرارداد بر اساس توافق دوطرفه نوشته شده و موضوعاتی همانند بیمه، ساعات کاری، مقدار حقوق، مرخصی و … با توافق طرفین درج خواهند شد. امروزه در بین کارفرماها قرارداد پاره وقت بدون بیمه رایج بوده و سعی دارند در مشاغل نیمه وقت افراد را بیمه نکنند.

چگونه کار پاره وقت پیدا کنیم؟

پیدا کردن کار پاره وقت نیز مشکلات مخصوص به خود را دارد اما سریع‌ترین راه ممکن، مراجعه به سایت کاریابی ایران استخدام می‌باشد. در این سایت همه روزه کارفرماهای بسیاری برای کار پاره وقت آگهی درج کرده و به دنبال افراد حرفه‌ای هستند.

نحوه جستجو کار پاره وقت در ایران استخدام

برای پیدا کردن شغل پاره وقت در ایران استخدام کافی است شغل مورد نظر خود را سرچ کرده و سپس با استفاده از فعال کردن فیلتر نیمه وقت و دورکاری می‌توانید به راحتی به مشاغل پاره وقت دسترسی داشته باشید. همه روزه در سایت ایران استخدام کارفرماهای بسیاری برای جذب نیروی حرفه‌ای، نسبت به درج آگهی استخدام اقدام می‌کنند که شما می‌توانید از بین آن‌ها کار پاره وقت مناسبی پیدا کنید.

نحوه تنظیم رزومه برای مشاغل پاره وقت

برای تنظیم رزومه برای کار پاره وقت نیازی به انجام کار خاصی نبوده و کافی است تا کارجو به قسمت رزومه ساز سایت ایران استخدام مراجعه کرده و رزومه مورد نظر خود را تنظیم و به کارفرما ارسال کند.

سخن پایانی

در این مطلب از ایران استخدام به معرفی برخی از پردرآمد ترین و بروز ترین مشاغل نیمه وقت پرداختیم. افراد با توجه به علایق و سوابق کاری خود و با در نظر داشتن مناسب بودن شرایط هر یک از مشاغل نام برده شده میتوانند اقدام به انتخاب شغل دوم یا شغل پاره وقت خود نمایند.

جهت مشاهده آگهی های استخدام نیمه وقت در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

منبع: ایران استخدام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا