رزومه نویسیکارجو

آموزش نوشتن رزومه تکنسین + دانلود نمونه رزومه

زمان مطالعه: 7 دقیقه

آموزش ساخت و دانلود نمونه رزومه تکنسین (با فرم خام)

تکنسین یا کاردان فنی به کسی گفته می‌شود که در رشته کاری خود دارای مهارت‌های لازم و کافی باشد. از آنجایی که تکنسین‌ها در زمینه‌های مختلفی کار می‌کنند و مشکلات مختلفی را حل می‌کنند، نیاز به استخدام آنها در شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف بیشتر از هر شغلی احساس می‌شود. اگر قصد دارید به عنوان یک تکنسین در یکی از زمینه‌های مختلف آن وارد بازار کار شوید، داشتن رزومه‌ای حرفه ای و کامل که به وضوح توانایی ها و تجربه کاری شما در این زمینه را بیان کند، اهمیت زیادی دارد.
در این مطلب قصد داریم به بررسی چند نمونه رزومه‌‌ تکنسین که در زمینه‌های متفاوت با رعایت اصول استاندارد توسط سایت ایران استخدام تنظیم شده‌اند بپردازیم. سپس نکات مهم و کلیدی برای نوشتن رزومه تکنسین و تنظیم آن را توضیح می دهیم.

جستجوی آگهی‌های استخدامی

نمونه رزومه‌های تکنسین تکمیل شده توسط ایران استخدام

سایت ایران استخدام برای آشنایی بیشتر شما با اصول صحیح ساخت رزومه حرفه ای برای تکنسین در زمینه‌های مختلف، نمونه رزومه‌هایی کامل از جهت درج اطلاعات، مهارت‌ها و سابقه فعالیت را برای این شغل تهیه و تنظیم نموده است. شما می‌توانید با بررسی آن، با اصول صحیح ساخت رزومه حرفه ای بیشتر آشنا شوید و از آن به عنوان رزومه تکنسین برق، رزومه تکنسین داروخانه، رزومه تکنسین آزمایشگاه، رزومه تکنسین بیهوشی و … استفاده نمایید.
لطفا توجه داشته باشید این نمونه رزومه‌ها حاوی تمامی اطلاعات است و لازم است شما با توجه به مهارت‌ها و زمینه فعالیت خود رزومه‌تان را تکمیل نمایید.

الف- نمونه رزومه تکنسین اتاق عمل

ب- نمونه رزومه تکنسین کامپیوتر

ج- نمونه رزومه تکنسین داروخانه

 

چهار نکته کلیدی برای نوشتن رزومه کاری تکنسین

تکنسین‌ها متخصصانی هستند که تقریباً در هر صنعتی می‌توانند مشغول به کار شوند. از آنجایی که این شغل دارای شاخه‌های مختلفی است، تنوع فرصت‌های کاری آن زیاد است و بازارکار خوبی دارد. اگر قصد دارید در بهترین و معتبرترین کارخانه‌ها و شرکت‌های کشور به عنوان یک تکنسین استخدام شوید و رزومه‌ای که ارسال می‌کنید در میان رزومه ارسالی برجسته تر باشد پیشنهاد می کنیم به نکات کلیدی زیر توجه ویژه ای داشته باشد:

1- ارائه توضیحات در رابطه با تجربه کاری تکنسین

تکنسین‌ها معمولاً در کنار سایر عوامل اجرایی کار می‌کند، برای همین باید قادر باشند دستورالعمل‌ها را به‌درستی اجرا کنند. این امر مستلزم داشتن سابقه و تجربه کاری است. بر این اساس تکنسین‌ها در دو گروه قرار می‌گیرند:

تکنسین سطح ورودی: اگر به عنوان تکنسین سابقه کار و تجربه کافی ندارید، بهتر است ابتدا به کارآموزی در سطوح اجرایی پایین‌تر و در کنار افراد باتجربه و باسابقه در این شغل بپردازید. در این صورت تجربه و توانایی کافی را در زمینه مورد نظر خود کسب می کنید. همچنین می توانید در رزومه‌تان، اهداف شغلی خود را در دو یا سه جمله بیان کنید. بیان تجربیات داوطلبانه، تجربیات آموزشی فوق برنامه، یا تجربیات کاری غیرحرفه ای می تواند رزومه تکنسین در سطح ورودی را بسیار جذاب کند.

تکنسین حرفه ای و باتجربه: اگر یک تکنسین باسابقه کار هستید، توصیه می‌کنیم هنگام درج سوابق کاری‌تان از آخرین سابقه کاری خود شروع کنید. تمام جزئیات سوابق خود شامل محل کار و مدت زمانی که در آن مشغول به کار بوده اید را ذکر نمایید. به اقداماتی که در گذشته انجام داده اید، مانند پروژه‌ها، موفقیت‌ها، راه‌حل های ارائه شده به هنگام رویارویی با چالش ها، تقدیر و ترفیع هایتان اشاره کنید. حتما دستاوردهای خود را در بخش تجربه خود بگنجانید.

یادتان باشد رزومه ارسالی شما زمانی ارزشمند است که اصل صداقت را در آن رعایت کرده باشید. این اصل زمانی اثبات می شود که شما بتوانید مدارک و مستنداتی را که از شما به هنگام مصاحبه حضوری برای سابقه کار و تجربه در زمینه کاری‌تان، مطالبه می کنند را ارائه دهید. در نتیجه قبل از شروع تکمیل رزومه و اشاره به تجربیات خود مدارک و گواهینامه های مورد نیازتان را جمع آوری کنید.

2- بیان تجربیات تکنسین به صورت کمی و عددی

در تکمیل رزومه تکنسین برای بیان تجربیات خود از معیارهای کمی استفاده کنید. این تکنیک به نوشته شما اعتبار می بخشد و به خوانندگان رزومه‌تان دید بهتری از توانایی شما می دهد.

نمونه هایی برای تجربیات کمی تکنسین در زمینه های مختلف:

  • بسته بندی و برچسب 50 نسخه در یک ساعت (تکنسین داروخانه)
  • نصب 40 سیستم اعلام حرق در یک مجتمع مسکونی (تکنسین برق)
  • انجام نمونه گیری از 30 مراجعه کننده در روز (تکنسین آزمایشگاه)
  • افزایش عملکرد جمع آوری ضرب در الگوریتم‌های اختصاصی به میزان 5% از طریق تجزیه و تحلیلی سیستم و تراشه (تکنسین کامپیوتر)
  • موفقیت در بیش از 3 پروژه دولتی و خصوصی (تکنسین شبکه)
  • نظارت بر فرآیند بهداشتی اتاق عمل 5 بار در روز (تکنسین اتاق عمل)
  • ارائه دستگاه‌های مکانیکی و حرارتی برای کاهش مشکلات موجود در 3 پروژه کاری متفاوت (تکنسین مکانیک)

3- اهمیت اشاره به مهارت‌ها در رزومه تکنسین

یک تکنسین برای اینکه بتواند از پس وظایف مختلفی که کارفرما برعهده او می گذارد برآید، باید با توجه به حیطه شغلی خود بر ابزار و نرم‌افزارهای مختلف تسلط کامل داشته باشد. برای اینکه به کارفرما این اطمینان را بدهید بهتر است تمام مهارت‌های مرتبط خود را لیست کنید.
توجه داشته باشید که شغل تکنسین دارای شاخه‌های متعددی است، پس طبیعتا مهارت هایی که در رزومه تکنسین اتاق عمل ذکر می شود با مهارت های ذکر شده در رزومه تکنسین کامپیوتر و رزومه تکنسین مکانیک متفاوت خواهد بود.

مهارت‌های یک تکنسین در حالت کلی به دسته های زیر تقسیم می‌شود:

الف) مهارت‌های نرم تکنسین

  • انطباق پذیری
  • توجه به جزئیات
  • همکاری
  • ارتباطات
  • صبر
  • خلاقیت
  • رهبری

ب) مهارت‌های سخت تکنسین

  • مهارت‌های فنی
  • تسلط به مایکروسافت آفیس
  • مهارت‌های تحلیلی
  • توانایی مدیریت پروژه
  • مهارت‌ در نوشتن
  • توانایی‌های زبانی
  • مهارت‌های طراحی
  • آشنایی با نرم افزارهای مرتبط با شغل

4- نکات کلی در نوشتن رزومه تکنسین

نوشتن خلاصه رزومه تکنسین: مدیران استخدام برای جذب و استخدام تکنسین تعداد زیادی رزومه دریافت می‌کنند به همین دلیل زمان زیادی برای بررسی یک رزومه طولانی ندارند. برای همین پیشنهاد می‌کنیم خلاصه رزومه‌ای را در چند جمله کوتاه که در برگیرنده تمام اطلاعات کلی در مورد خودتان، موفقیت‌ها و برجسته ترین دستاوردهایتان باشد تنظیم کنید و در ابتدای رزومه‌تان قرار دهید.

تحصیلات تکنسین : تکنسین ها برای استخدام نیاز به داشتن مدارک تحصیلی کاردانی یا لیسانس دارند. در بخش تحصیلات رزومه خود نام مدرک، محل تحصیل، مکان و تاریخ فراغت از تحصیل و معدل‌تان را لیست کنید.

درج حقوق درخواستی تکنسین: همانطور که قبلا اشاره شد تکنسین‌ها در حوزه‌های کاری متفاوتی مشغول به کار می‌شوند. برای همین نمی‌توان درآمد و حقوق معینی را برایشان تعیین کرد. تعیین حقوق و دستمزد تکنسین‌ها به عواملی چون میزان سابقه و مهارت، محل کار، نوع کار و… بستگی دارد. پس بهتر است در بخش حقوق درخواستی، حقوق توافقی را انتخاب کنید تا با توجه به سوابق‌ شغلی، شرایط کار و مهارت‌هایتان و با توافق کارفرما حقوق و درآمدتان را مشخص شود.

تکمیل و تنظیم رزومه کاری تکنسین از دو طریق

اکنون که با نکات مهم و کلیدی تنظیم رزومه برای تکنسین آشنا شدید و نمونه رزومه‌های تکنسین‌ها را در بالا بررسی نمودید، مطمئناٌ تمایل به تنظیم رزومه کاری خود به صورتی کاملا استاندارد و حرفه ای دارید. بر همین اساس مجموعه ایران استخدام از دو روش کاملا رایگان برای ساخت رزومه، شما را در این امر یاری می نماید:

دانلود فرم خام رزومه تکنسین

ایران استخدام با توجه به درخواست بالای کارجویان، فرم خام رزومه کاری استانداردی را به دو زبان فارسی و انگلیسی (در قالب فایل Word) تنظیم نموده و در اختیار متقاضیان استخدام تکنسین قرار داده است، این فایل شامل تمام فیلدهای مورد نیاز رزومه تکنسین می شود و شما می توانید پس از دانلود رزومه تکنسین ، اطلاعات خود را به طور کامل وارد نموده و با خروجی PDF و Word ذخیره نمایید.

برای دانلود فرم خام رزومه کاری تکنسین – فارسی و انگلیسی کلیک نمایید

ساخت آنلاین رزومه تکنسین

در صورتی که تمایل به تنظیم رزومه‌ای استاندارد و کارفرما پسند برای شغل تکنسین به صورت آنلاین دارید، ایران استخدام در پنل کارجویان خود رزومه ساز آنلاینی را طراحی نموده و با امکانات زیادی از جمله قالب های متنوع، دانلود فوری و رایگان رزومه، در اختیار کاربران خود قرار داده است.
برای ساخت رزومه از طریق سیستم رزومه ساز آنلاین ایران استخدام لازم است در پنل کارجو ثبت نام نمایید و پس از تکمیل اطلاعات خود، از بین قالب های موجود قالبی را انتخاب و گزینه ذخیره را برای دریافت رزومه در فرمت PDF بزنید.

برای ثبت نام در پنل کارجو ایران استخدام و ساخت رزومه آنلاین تکنسین کلیک نمایید

راهنمای جستجوی آگهی و ارسال رزومه در سایت ایران استخدام (ویژه کارجویان)

کارفرمایان و مدیران استخدام در شرکت‌های معتبر برای جذب استخدام تکنسین آگهی های استخدام خود را در مجموعه ایران استخدام اطلاع رسانی می کنند.

نحوه جستجوی آگهی های استخدام: کارجویان برای اطلاع از جدیدترین آگهی های استخدام تکنسین منتشر شده در مجموعه ایران استخدام از چند طریق می توانند اقدام نمایند که مهمترین آنها استفاده از بخش جستجو مشاغل در سایت می باشد. پس از جستجو و بررسی آگهی های استخدام فعال، با ارسال رزومه کاری خود برای شغل مورد نظر اعلام آمادگی خواهند کرد.

نحوه ارسال رزومه برای آگهی های استخدام: برای هر آگهی جهت ارسال رزومه برای کارفرما از دو طریق می توان اقدام نمود:

  • ارسال رزومه از طریق ایمیل، واتساپ: در این روش کارجویان می توانند رزومه آماده خود را از طریق ایمیل یا واتساپ برای کارفرما ارسال نمایند.
  • ارسال رزومه از طریق کاریابی ایران استخدام: در این روش کارجویان پس از ثبت نام در کاریابی ایران استخدام و تکمیل فرم رزومه، قادر خواهند بود آن را مستقیما برای کارفرما ارسال کنند و یا با فعالسازی رزومه ساخته شده آن را در معرض دید کارفرمایان قرار دهند.

نکته: با ثبت نام در کاریابی ایران استخدام پس از تکمیل اطلاعات مورد نیاز، رزومه شما در معرض دید کارفرمایان قرار می‌گیرد و امکان جذب و استخدام شما بالاتر می‌رود.

راهنمای درج آگهی و جستجوی رزومه در سایت ایران استخدام (ویژه کارفرمایان)

مدیران شرکت‌ها و سازمان‌های معتبر در سراسر کشور می توانند با ثبت نام در پنل کارفرما ایران استخدام، برای جذب نیروی انسانی مورد نیاز خود در مشاغل مختلف اقدام به درج آگهی استخدام نمایند.

نحوه درج آگهی استخدام: کارفرمایان پس از ورود به پنل خود، از بخش درج آگهی جدید می توانند عنوان و متن آگهی خود را وارد نمایند. سپس اطلاعات خود را تکمیل کرده و با انتخاب پلن مناسب از میان پلن های مختلفی که در این بخش وجود دارد، آگهی خود را برای انتشار در مجموعه ایران استخدام ارسال نمایند. پس از تایید آگهی استخدام و ارسال آن دسترسی کارفرمایان به صورت خودکار به بانک رزومه های موجود در سایت ایران استخدام فعال می گردد.

نحوه جستجوی رزومه توسط کارفرما: کارفرمایان برای بررسی رزومه کارجویان از دو طریق می توان اقدام نمایند:

  • بررسی رزومه های دریافتی در پنل کارفرما: در این روش اگر کارفرما هنگام درج آگهی استخدام خود در سایت ایران استخدام گزینه دریافت رزومه از طریق پنل ایران استخدام را فعال نموده باشد، کارجویانی که در ایران استخدام ثبت نام کرده‌اند می توانند رزومه خود را برایشان ارسال کنند. در این صورت کارفرمایان می توانند پس از بررسی رزومه ها و انتخاب رزومه مناسب با کارجوی مورد نظرشان تماس بگیرند.
  • بررسی رزومه های موجود در بانک رزومه ایران استخدام: در این روش کارفرمایان میتواند رزومه های موجود در بانک رزومه ایران استخدام را با توجه به عنوان شغلی مورد نظر جستجو و بررسی نمایند.

نکته: با ثبت نام و درج آگهی استخدام به عنوان کارفرما در سایت ایران استخدام، می توانید به بانک رزومه دسترسی پیدا کنید.

منبع: ایران استخدام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا