کارجومعرفی مشاغل

شرح وظایف کارشناس تبلیغات و برندینگ

زمان مطالعه: 4 دقیقه

شرح وظایف کارشناس تبلیغات

هر چقدر که برندهای جدیدتری وارد بازار کار می‌شوند، جدال جلب توجه مخاطب و کاربر هم بیشتر می‌شود. به این خاطر که در چنین شرایطی کاربران و مشتریان برای خرید گزینه‌های بیشتری نسبت به قبل دارند. به نظر شما وقتی چنین اتفاقی می‌افتد تبلیغات چه نقشی می‌تواند داشته باشد؟ ما در این مطلب قصد داریم علاوه بر اهمیت تبلیغات‌ به معرفی فردی که می‌تواند این نقش را در یک تجارت بر عهده داشته باشد هم صحبت کنیم، بله منظورمان کارشناس تبلیغات است. در ادامه بیشتر با وظایف و توانمندی‌های یک کارشناس تبلیغات آشنا می‌شوید.

جستجوی آگهی‌های استخدامی

کارشناس تبلیغات کیست؟

کارشناس تبلیغات (advertising expert/advertising specialist) فردی است که یا به صورت انفرادی و یا به عنوان بخشی از یک تیم تلاش می‌کند تا طراحی، پیاده سازی و نظارت بر روی تبلیغات‌ و استراتژی‌های بازاریابی یک شرکت را توسعه دهد. به عبارت ساده‌تر هر تبلیغی که می‌بینید به لطف و همت همین افراد تشکیل و مدیریت می‌شوند. از ایده و هدف پشت هر تبلیغ تا نحوه انتشار آن و حتی انتخاب پلتفرم و شیوه مناسب جهت نمایش یک تبلیغ همگی فکر یک کارشناس تبلیغات هستند. در ادامه بیشتر با وظایف این افراد آشنا می‌شوید.

شرح وظایف کارشناس تبلیغات

کارشناس یا مدیر تبلیغات تبلیغات طیف وسیعی از مسئولیت ها را بر عهده دارد که می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

بررسی بازار و نیازهای آن‌ها

تحقیقات بازار برای پاسخ دهی به نیازها، عادات و روندهای مصرف کننده، از وظایف و گام‌های اولیه در روند فعالیت کارشناس تبلیغات است. تا زمانی که مشاور تبلیغات از سلیقه، نیازهای روز مردم و بازار و نیز نیازهای آنها نداشته باشد، نمی‌تواند استراتژی تبلیغاتی‌ موثری تدوین و اجرا نماید.

ایجاد ایده‌

داشتن ایده و یا ایده‌پردازی در زمینه تبلیغات‌ نیز از دیگر وظایف کارشناس تبلیغات است که در جذب مشتریان بسیار موثر است. اگر قرار باشد روند تبلیغات کارشناس، به صورت تقلیدی و یا بدون داشتن ایده‌ای خاص باشد، مشتریان علاقه خود به آن پیام تبلیغاتی‌ را از دست می‌دهند. حتی ممکن است تبلیغات صورت گرفته‌، عاملی در جهت دور شدن‌ مردم از محصول یا خدمات معرفی شود.

ارتباط با مشتریان

کارشناس تبلیغات موظف است با مشتریان و یا فروشندگان داخلی و خارجی ارتباط برقرار نماید تا از نیازهای آنان آگاهی لازم را به دست آورد.

همکاری با سایر کارشناسان

همکاری با سایر کارشناسان معمولا با هدف افزایش آگاهی‌ها در مورد برند، محصول یا خدمات، آگاهی از نظرات و ایده‌ها و راه‌های افزایش خلاقیت جهت تاثیرگذاری بیشتر تبلیغات صورت می‌گیرد. یکی از گروه‌های اصلی که کارشناسان تبلیغات لازم است با آنها در ارتباط باشند، گروه بازاریابی است.

برنامه‌ریزی

برنامه‌ریزی و اجرای ابتکارات برای دستیابی به مخاطب موردنظر از طریق کانال‌های مناسب (رسانه های اجتماعی، ایمیل، تلویزیون و غیره) صورت می‌گیرد. گاهی برنامه‌ریزی می‌تواند شامل تعیین زمان اجرای تبلیغات و یا نحوه اجرای آن باشد.

تجزیه و تحلیل داده‌ها

تجزیه و تحلیل داده‌های بازاریابی، برای تعیین استراتژی‌های بازاریابی آینده از دیگر وظایف کارشناس تبلیغات است که کارشناس‌ باید در روند فعالیت خود به آن توجه داشته باشد.

علاوه بر وظایف فوق، کارشناس تبلیغات ممکن است با توجه به محل فعالیت خود، وظایف کارشناس تبلیغات محیطی را نیز بر عهده داشته باشد.

وظایف کارشناس تبلیغات محیطی (Outdoor Advertising)

کارشناس تبلیغات محیطی که کارشناس تبلیغات در فضای باز نامیده می‌شود، کارشناسی‌ است که تبلیغات‌ را در فضای باز انجام می‌دهد و محصولات و خدمات کسب و کار شما را عمومی می‌کند. انواع تبلیغات در فضای باز شامل تابلوهای تبلیغاتی، تبلیغات در اتوبوس اعم از فضای داخلی و خارجی اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و وسایل نقلیه تجاری، و تابلوهای علامت‌گذاری شده در محیط‌های مختلف از جمله وظایف کارشناس تبلیغات محیطی است.
فعالیت کارشناس تبلیغاتی محیطی گاهی مستلزم حضور او در محلی خاص و بازدید میدانی پروژه‌ها است. همچنین پیگیری و بازدید از مناطق مختلف و ارزیابی آن مناطق جهت چاپ و نصب تبلیغات‌ نیز از دیگر وظایف کارشناس تبلیغات محیطی است.

از سایر وظایفی که بر عهده این افراد هستند می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • همکاری با تیم بازاریابی و کمک به تسریع فرآیندهای مرتبط
  • توسعه، نظارت و همچنین بهبود پروژه‌های تبلیغاتی مشتری
  • تعامل و ارتباط با مشتری به منظور آنالیز اطلاعات، تاریخچه تبلیغات و همچنین شناخت نیازهای مخاطبین که به منظور فراهم کردن بهترین تبلیغات صورت می‌گیرد
  • همکاری و تعامل با کارشناسان یک کسب و کار به منظور توسعه استراتژی‌های متناسب با هر پروژه
  • تعیین یک رسانه تبلیغاتی مناسب از جمه تبلیغات آنلاین، ایمیل و حتی روزنامه‌ای
  • طراحی و ارائه یک پلن تبلیغاتی نمونه به منظور آشنایی مشتری و شرکت با جنبه‌های مختلف پروژه
  • همکاری با تیم فروش و کارشناسان محصول به منظور توسعه جنبه‌های مختلف تبلیغات
  • بررسی و همچنین تایید قراردادهای فروش و تبلیغات در صورت نیاز
  • توسعه برنامه‌های فروش، تکنیک‌های تبلیغات و همچنین فرآیندهای مرتبط با آن‌ها
  • همکاری با تیم بازاریابی به منظور توسعه و بهبود استراتژی‌های تبلیغاتی
  • همکاری با تیم طراحی و هنرمندان گرافیکی به منظور توسعه و ساخت بهترین نمونه تبلیغات
  • نظارت کامل بر روی یک پروژه تبلیغاتی از صفر تا صد ماجرا
  • توسعه و همچنین بهبود قوانین و فرآیندهای مرتبط با تبلیغات به منظور دستیابی به اهداف مشخص شده کسب و کار
  • مشخص کردن میزان بودجه و طراحی فرآیند زمانی مشخص به منظور پیاده سازی، مدیریت و نظارت بر روی یک پروژه
  • ارزیابی پروژه‌های تبلیغاتی برای اثربخشی بیشتر فروش و همچنین بازاریابی
  • دنبال کردن و جمع آوری داده‌های حاصل از تبلیغات به منظور تحلیل و آنالیز نتیجه و میزان موفقیت و شکست
  • افزایش میزان فروش یک کسب و کار به کمک ایده‌های خلاقانه تبلیغات و استراتژی‌های نوین
  • توسعه و بهبود سئو on-site و off-site و همچنین آنالیز و تحلیل نتیجه کار
  • آنالیز و تحلیل میزان ROI به منظور پیدا کردن فرصت‌های جدید در آینده

بررسی درآمد و حقوق مدیر تبلیغات

برعکس گذشته، امروزه تبلیغات به یک تخصص تبدیل شده است. در نتیجه افراد علاقه‌مند به این زمینه با توانمندی‌های کافی و تجربه کاری در حوزه‌های مرتبط می‌توانند به عنوان مدیر و کارشناس تبلیغات در تمامی مجموعه‌ها مشغول به کار شوند.

با توجه به اینکه بازاریابی بخشی ضروری برای تمامی مشاغل است و به تخصص و دانش بالایی نیاز دارند پیش بینی می‌شود که در سال‌های آتی تقاضا برای نیروی ماهر در این رشته بیشتر و بیشتر شود. همچنین میانگین حقوق ماهانه این افراد چیزی بین 8 تا 10 میلیون تومان است که البته باز هم این مبلغ به فاکتورهای بسیاری بستگی دارد. از جمله تجربه کاری، شرکتی که در آن کار می‌کنند، سختی کار و محل کار و…

با بررسی آگهی های استخدام کارشناس تبلیغات در تهران و سایراستانها می توانید از حقوق و درآمدی که کارفرما برای آن شغل درنظر گرفته مطلع شوید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم که نگاهی اجمالی به موقعیت شغلی مسئول تبلیغات داشته باشیم. همچنین در ابتدا اهمیت تبلیغات در کسب و کارها را بررسی کردیم. اگر شما هم از علاقه‌مندان و افراد توانمند در این حوزه هستید همین الان به کاریابی مجازی ایران استخدام بروید و موقعیت‌های شغلی کارشناس تبلیغات را بررسی کنید.

جهت مشاهده آگهی های استخدام کارشناس تبلیغات در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

منبع: ایران استخدام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا