رزومه نویسیکارجو

آموزش نوشتن رزومه کارشناس فروش + دانلود نمونه رزومه

زمان مطالعه: 7 دقیقه

آموزش ساخت و دانلود نمونه رزومه کارشناس فروش (با فرم خام)

امروزه تقریبا تمام شرکت ها و سازمان های تولیدی، بازرگانی و خدماتی برای فروش محصولات و خدماتشان در بازار و کسب سود، به دنبال جذب کارشناس فروش هستند. کارشناسان فروش معمولا از طریق فروش حضوری و تلفنی به معرفی محصول به مشتریان بالقوه می پردازند. اگر فکر می کنید توانایی لازم برای ورود به این موقعیت های شغلی را دارید، داشتن رزومه ای کامل و حرفه ای که در برگیرنده توانایی ها و تجربه کاری شما در این زمینه باشد، برایتان اهمیت ویژه ای خواهد داشت.
در این مطلب قصد داریم ابتدا نمونه رزومه کارشناس فروش را که با رعایت اصول استاندارد در سایت ایران استخدام تنظیم شده بررسی کنیم. سپس نکات کلیدی و مهمی را که برای نوشتن رزومه کاری کارشناس فروش و ساخت آن نیاز دارید را شرح دهیم.

جستجوی آگهی‌های استخدامی

نمونه رزومه کارشناس فروش تکمیل شده توسط سایت ایران استخدام

سایت ایران استخدام برای اینکه شما را با اصول صحیح ساخت رزومه حرفه ای برای کارشناس فروش آشنا بسازد، نمونه رزومه ای کامل از جهت درج اطلاعات، مهارت ها و سابقه فعالیت برای این شغل، تهیه و تنظیم نموده است.
لطفا توجه داشته باشید این نمونه رزومه حاوی تمام اطلاعات است و لازم است شما با توجه به مهارت های خود رزومه‌تان را تکمیل نمایید.

چهار نکته کلیدی برای نوشتن رزومه کارشناس فروش

در چند سال اخیر فروش برای سازمان‌ها و شرکت‌ها اهمیت ویژه ای پیدا کرده و تقاضای استخدام و جذب نیروی فروش از سوی کارفرمایان افزایش یافته است. این امر سبب شده افراد جویای کار در این زمینه بیشتر گردد. اگر قصد دارید در بهترین و معتبرترین شرکت های کشور به عنوان کارشناس فروش مشغول به کار شوید و رزومه‌تان در میان هزاران رزومه ارسالی این رده شغلی برجسته باشد، رعایت نکات کلیدی زیر حائز اهمیت است:

1- ارائه توضیحات در رابطه با تجربه کاری کارشناس فروش

فروش یکی از تخصص‌های است که تقریبا در تمام زمینه‌ها کاربرد دارد. انواع سازمان‌های بیمه، کارخانه‌های بیوشیمیایی و همه‌ی صنایع، به‌دنبال استخدام فردی حرفه ای هستند که در این زمینه تجربه کافی داشته و برای آنها سود آور باشد. با توجه به این موضوع می‌توان رزومه کارشناس فروش را به دو دسته طبقه بندی کرد:

کارشناس فروش سطح ورودی: اگر جز کارشناسان فروش بدون سابقه و کم تجربه هستید یا مشاغل قبلی‌تان مرتبط با فروش بوده‌ اما به‌عنوان کارشناس فروش کار نکرده‌اید، می‌توانید به فعالیت‌ها و تجربیاتتان که با فروش و فروشندگی ارتباط داشته‌اند در رزومه‌ اشاره کنید. دوره‌های کارآموزی و مشاغل پاره وقتی که در زمینه فروش انجام داده اید را نیز درج کنید.

نکته: کارآموزی در شرکت‌ها و آژانس‌های تبلیغاتی معتبر، برای پیدا کردن شغل مناسب دارای اهمیت است.

کارشناسان فروش با سابقه کار: اگر جز کارشناسان فروش حرفه ای و با تجربه هستید، بهتر است در رزومه‌تان تجربیات خود را با جزئیات ذکر کنید. زیرا شرکت‌ها و بخصوص آژانس‌های تبلیغاتی بیشتر به دنبال جذب افراد با تجربه در صنایع مختلف هستند. انتخاب به‌عنوان فروشنده نمونه، کارمند برتر، درصد موفقیت در نهایی کردن قرارداد و … ازجمله مواردی هستند که سبب می شوند رزومه شما در میان صدها رزومه برجسته‌تر شود و توجه کارفرما را جلب کند. ناگفته نماند تجربه و فعالیت فردی که به عنوان کارشناس فروش در حوزه بیمه شاغل بوده با فعالیت های کارشناس فروش شاغل در حوزه پوشاک یا دارو کاملا متفاوت است.

قبل از شروع تکمیل رزومه و اشاره به تجربیاتتان، مدارک و گواهینامه های مورد نیازتان را جمع آوری کنید. زیرا رزومه ارسالی شما زمانی ارزشمند است که اصل صداقت را در آن رعایت کرده و بتوانید مدارک و مستنداتی را که از شما به هنگام مصاحبه حضوری برای سابقه کار و تجربه در زمینه فروش، مطالبه می کنند را ارائه دهید.

2- بیان تجربیات کارشناس فروش و بازاریابی به صورت کمی و عددی

کارشناسی فروش، شغلی است که بر محور دست‌آورد قرار دارد و میزان فروش بالا در آن اهمیت زیادی دارد. بهتر است رزومه‎‌تان منعکس کننده موفقیت‌ها و دستاوردهایتان به صورت کمی باشد. کارهایی که در این زمینه در گذشته انجام داده اید را با اعداد و ارقام دقیق بیان کنید.

نمونه هایی برای تجربیات کمی:

  • افزایش 10 درصد فروش در 6 ماه اول فعالیت به عنوان کارشناس فروش در شرکت
  • آموزش 5 کارشناس فروش در یک سال به طور تخصصی در شرکت
  • شکستن رکوردهای فروش شرکت طی یک سال با استفاده از کار تیمی و گروهی
  • افزایش و استقرار میزان فروش ماهانه به مبلغ 13 میلیون تومان

3- اهمیت اشاره به مهارت ها در رزومه کارشناس فروش

کارفرماها معمولا مسئولیت فروش را در اختیار کسانی می‌گذارند که از مهارت‌های ویژه‌ای در این زمینه برخوردار باشند. ذکر مهارت های مرتبط در رزومه سبب می شود کارفرما با شخصیت شما آشنا شود و از اینکه برای ورود به این شغل مناسب هستید یا نه مطمئن گردد. به همین دلیل بهتر است قبل از تکمیل رزومه مهارت های مرتبط خود را لیست کنید. مهارت‌های کارشناس فروش به دسته های زیر تقسیم می‌شود.

الف) مهارت های سخت کارشناس فروش

  • دانش محصول
  • اطلاعات قوی در مورد نرم افزارهای تجاری رایج مانند CRM، نرم‌افزار مدیریت و سیستم مدیریت اسناد و….
  • ارتباطات تجاری
  • تعامل با مشتری
  • تمرکز بالا
  • مدیریت و حل تعارض
  • رسانه های اجتماعی و فروش اجتماعی

ب) مهارت های نرم کارشناس فروش

  • برقراری ارتباط
  • دانستن زمان سکوت
  • مدیریت زمان
  • تفکر انتقادی
  • وابستگی به تکنولوژی
  • علاقه به کار گروهی
  • سازگاری
  • حل تعارض
  • قدرت حل مسئله

نکته: یکی از مهم ترین مهارت های کارشناس فروش و بازاریابی، مهارت ارتباطی است. حتماً مهارت های زبان خارجی‌تان را در رزومه خود بیاورید.

4- نکات کلی در نوشتن رزومه کارشناس فروش:

نوشتن خلاصه رزومه کارشناس فروش: مدیران استخدام و کارفرمایان مدت زمان کمی را برای بررسی اولیه رزومه‌ها اختصاص می دهند. شما باید خلاصه رزومه خود را به قدری جذاب و کامل تدوین نمایید که در همان ابتدا کارفرما را برای مطالعه ادامه آن دعوت کنید. متن خلاصه رزومه به کافرمایان این امکان را می دهد که کارجو را از نظر حرفه‌ای و شخصیتی بشناسند. بهتر است در این بخش اطلاعات کلی در مورد خودتان، موفقیت‌ها و برجسته ترین دستاوردهایتان را در چند جمله کوتاه و تاثیرگذار بیان کنید. به گونه ای که اهداف و شرایط شما را به وضوح بیان کند.

تحصیلات کارشناس فروش: در رزومه کارشناس فروش تجربه بر تحصیلات اولویت دارد. اگر دستاوردهای فروش چشمگیری دارید نیازی به ذکر تحصیلاتتان به صورت جزئی نیست. اما اگر جز فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با کارشناس فروش هستید و تجربه کاری چندانی در این زمینه ندارید، نوع مدرک، نام دانشگاه، سال پایان تحصیل، معدل و افتخاراتتان را بیان کنید. همچنین اگر دارای مدرک و گواهینامه دوره کارآموزی هستید آن‌ را نیز ذکر کنید.

درج حقوق درخواستی کارشناس فروش: شما به عنوان یک کارشناس فروش بهتر می دانید که حقوق این رده شغلی با توجه به موقعیت جغرافیایی، مهارت و سابقه کار می‌تواند بیشتر و کمتر شود. پس بهترین راه، برای درج حقوق درخواستی انتخاب حقوق توافقی است. زیرا معمولا مبلغ نهایی حقوق، مزایا و پورسانتی که برای‌تان اختصاص می یابد به میزان توافق کارفرما با شما بستگی دارد.

تکمیل و تنظیم رزومه کاری کارشناس فروش از دو طریق

اکنون که یک نمونه رزومه کارشناس فروش را به همراه نکات کلیدی تنظیم رزومه در بالا مورد بررسی قرار دادید، مطمئناٌ تمایل دارید رزومه کاری خود به عنوان کارشناس فروش را به صورتی کاملا استاندارد و حرفه ای تنظیم کنید. مجموعه ایران استخدام دو روش کاملا رایگان برای ساخت رزومه را برایتان معرفی می نماید:

دانلود فرم خام رزومه کارشناس فروش

ایران استخدام با توجه به درخواست بالای کارجویان، فرم خام رزومه کاری استانداردی را به دو زبان فارسی و انگلیسی (در قالب فایل Word) تنظیم نموده و در اختیار متقاضیان استخدام کارشناس فروش قرار داده است، این فایل شامل تمام فیلدهای مورد نیاز رزومه کارشناس فروش می شود و شما می توانید پس از دانلود، اطلاعات خود را به طور کامل وارد نموده و با خروجی PDF و Word ذخیره نمایید.

برای دانلود فرم خام رزومه کاری کارشناس فروش – فارسی و انگلیسی کلیک نمایید

ساخت آنلاین رزومه کارشناس فروش

در صورتی که تمایل دارید رزومه‌ای استاندارد و حرفه ای برای شغل کارشناس فروش به صورت آنلاین بسازید تا در نگاه اول توجه کارفرما را به خود جلب کند، ایران استخدام در پنل کارجویان خود رزومه ساز آنلاینی را طراحی نموده و با امکاناتی از جمله قالب های متنوع، دانلود فوری و رایگان رزومه، در اختیار کاربران خود قرار داده است.
برای ساخت رزومه از طریق سیستم رزومه ساز آنلاین ایران استخدام لازم است در پنل کارجو ثبت نام نمایید و پس از تکمیل اطلاعات خود، از بین قالب های موجود قالبی را انتخاب و گزینه ذخیره را برای دریافت رزومه در فرمت PDF بزنید.

برای ثبت نام در پنل کارجو ایران استخدام و ساخت رزومه آنلاین کارشناس فروش کلیک نمایید

راهنمای جستجوی آگهی و ارسال رزومه در سایت ایران استخدام (ویژه کارجویان)

کارفرمایان شرکت ها و مجموعه های معتبر آگهی های جذب و استخدام کارشناس فروش خود را در مجموعه ایران استخدام اطلاع رسانی می کنند.

نحوه جستجوی آگهی های استخدام: کارجویان برای اطلاع از جدیدترین آگهی های استخدام  کارشناس فروش منتشر شده در مجموعه ایران استخدام از چند طریق می توانند اقدام نمایند که مهمترین آنها استفاده از بخش جستجو مشاغل در سایت می باشد. پس از جستجو و بررسی آگهی های استخدام فعال، با ارسال رزومه کاری خود برای شغل مورد نظر اعلام آمادگی خواهند کرد.

نحوه ارسال رزومه برای آگهی های استخدام: برای هر آگهی جهت ارسال رزومه برای کارفرما از دو طریق می توان اقدام نمود:

  • ارسال رزومه از طریق ایمیل، واتساپ: در این روش کارجویان می توانند رزومه آماده خود را از طریق ایمیل یا واتساپ برای کارفرما ارسال نمایند.
  • ارسال رزومه از طریق کاریابی ایران استخدام: در این روش کارجویان پس از ثبت نام در کاریابی ایران استخدام و تکمیل فرم رزومه، قادر خواهند بود آن را مستقیما برای کارفرما ارسال کنند و یا با فعالسازی رزومه ساخته شده آن را در معرض دید کارفرمایان قرار دهند.

نکته: با ثبت نام در کاریابی ایران استخدام پس از تکمیل اطلاعات مورد نیاز، رزومه شما در معرض دید کارفرمایان قرار می‌گیرد و امکان جذب و استخدام شما بالاتر می‌رود.

راهنمای درج آگهی و جستجوی رزومه در سایت ایران استخدام (ویژه کارفرمایان)

مدیران شرکت ها و سازمان های معتبر در سراسر کشور می توانند با ثبت نام در پنل کارفرما ایران استخدام، برای جذب نیروی انسانی مورد نیاز خود در مشاغل مختلف اقدام به درج آگهی استخدام نمایند.

نحوه درج آگهی استخدام: کارفرمایان پس از ورود به پنل خود، از بخش درج آگهی جدید می توانند عنوان و متن آگهی را وارد نمایند. سپس اطلاعات خود را تکمیل کنید و با انتخاب پلن مناسب از میان پلن های مختلفی که در این بخش وجود دارد، آگهی خود را برای انتشار در مجموعه ایران استخدام ارسال نمایند. پس از تایید آگهی استخدام و ارسال آن دسترسی کارفرمایان به صورت خودکار به بانک رزومه های موجود در سایت ایران استخدام فعال می گردد.

نحوه جستجوی رزومه توسط کارفرما: کارفرمایان برای بررسی رزومه کارجویان از دو طریق می توان اقدام نمایند:

  • بررسی رزومه های دریافتی در پنل کارفرما: در این روش اگر کارفرما هنگام درج آگهی استخدام خود در سایت ایران استخدام گزینه دریافت رزومه از طریق پنل ایران استخدام را فعال نموده باشد، کارجویانی که در ایران استخدام ثبت نام کرده‌اند می توانند رزومه خود را برایشان ارسال کنند. در این صورت کارفرمایان می توانند پس از بررسی رزومه ها و انتخاب رزومه مناسب با کارجوی مورد نظرشان تماس بگیرند.
  • بررسی رزومه های موجود در بانک رزومه ایران استخدام: در این روش کارفرمایان میتواند رزومه های موجود در بانک رزومه ایران استخدام را با توجه به عنوان شغلی مورد نظر جستجو و بررسی نمایند.

نکته: با ثبت نام و درج آگهی استخدام به عنوان کارفرما در سایت ایران استخدام، می توانید به بانک رزومه دسترسی پیدا کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا