کارجومعرفی رشته های تحصیلی

رشته کودکیاری چه شغل هایی دارد؟ (حقوق رشته تربیت کودک)

زمان مطالعه: 6 دقیقه

رشته کودکیاری چیست و چه شغل هایی دارد؟

کودکان امروز آینده سازان فردای کشورمان هستند و به همین دلیل تعلیم و تربیت درست آنان از اهمیت بالایی برخوردار است. برای این منظور رشته‌های زیادی هستند که افراد با تحصیل در آن می‌توانند آموخته‌های علمی خود را در تربیت کودکان دخیل کنند. رشته کودکیاری که یکی از زیر شاخه‌های فنی و حرفه‌ای محسوب می‌شود یکی از این رشته‌هاست. درصورتیکه شما نیز علاقه‌مند به این رشته هستید و از همراهی کودکان و کمک به تربیت آنان لذت می‌برید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با شغل‌های رشته کودکیاری، حقوق رشته تربیت کودک و اینکه منظور از رشته تربیت کودک چیست بیشتر آشنا شوید.

جستجوی آگهی‌های استخدامی

کودک یار کیست؟

سوالی که معمولا ذهن بسیاری از افراد را به خود درگیر می‌کند این است که کودک یار یعنی چه و منظور از کودک یار چیست؟ کودک یار کسی است که در رشته کودکیاری تحصیل کرده‌ و در این زمینه مشغول به کار است. او معمولا وظایفی چون مراقبت و نگهداری از کودک، بازی کردن با او و همچنین ارائه آموزش‌های لازم به کودک را برعهده دارد.

رشته کودکیاری

رشته کودکیاری چیست؟

اگر شما نیز این سوال را دارید که کودکیاری در کدام رشته است باید بدانید کودکیاری شاخه‌ای از رشته‌های فنی و حرفه‌ای است که فرد با دریافت مدرک آن می‌تواند در این زمینه مشغول به کار شود. البته توجه داشته باشید که مانند بسیاری از شغل‌ها این شغل نیز نیازمند علاقه بسیار است تا فرد از تعامل با کودک و آموزش به او خسته نشود. درواقع رشته کودکیاری به افراد توانایی‌های لازم برای نگهداری از کودک، تغذیه و تربیت آنان را آموزش می‌دهد.

مطلب مرتبط: بهترین و پردرآمدترین رشته فنی حرفه ای برای پسران و دختران

شرایط و نحوه ورود به رشته کودکیاری

همانطور که در بخش قبل نیز اشاره کردیم رشته کودکیاری شاخه‌ای از رشته‌ی فنی و حرفه‌ای است که دانش آموزان این رشته معمولا بعد از دو سال تحصیل در این رشته در هنرستان‌هایی مانند هنرستان کودکیاری در تهران می‌توانند مدرک دیپلم کودکیاری را دریافت کنند. بعد از این مدت با موفقیت در کنکور آموزشکده فنی و حرفه‌ای و یا براساس سوابق تحصیلی دانشجویان می‌توانند با دو سال تحصیل مدرک فوق دیپلم خود را از طریق تحصیل در رشته کودکیاری در دانشگاه پیام نور، رشته کودکیاری در دانشگاه آزاد رشته کودکیاری دانشگاه علمی کاربردی و یا هر دانشگاه دیگری دریافت کنند.

رشته تربیت کودک در هنرستان

رشته تربیت کودک که در گروه بهداشت و سلامت قرار دارد، زیر مجموعه شاخه خدمات در رشته‌های تحصیلی فنی و حرفه ای است. این رشته معمولا مورد استقبال بسیاری از دخترانی قرار می‌گیرد که در شاخه فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند.

رشته کودکیاری چه کتاب هایی دارد؟

کتاب های رشته کودک یاری باتوجه به پایه تحصیلی (دهم – یازدهم – دوازدهم) متفاوت است. به‌عنوان مثال کتاب‌های رشته کودکیاری پایه دهم عبارتند از ارتباط موثر، مراقبت از سلامت کودک و… . شما می‌توانید برای آموزش کودکیاری اقدام به دانلود کتاب های کودکیاری از سایت‌های معتبر بنمایید.

آیا رشته کودکیاری کنکور دارد؟

بله. شما برای اینکه بتوانید در دانشگاه‌های معتبر کشور مشغول به تحصیل در رشته کودکیاری شوید باید بعد از کسب رتبه لازم در کنکور اقدام به وارد کردن کد رشته کودکیاری در برگه انتخاب رشته خود نمایید تا درصورت قبولی شروع به تحصیل در این رشته کنید.

تحصیل در رشته کودکیاری بدون کنکور

شما می‌توانید با کسب معدل لازم برای رشته کودکیاری و معدل برای رشته تربیت کودک در دوران هنرستان، اقدام به ورود به دانشگاه‌هایی نمایید که رشته کودکیاری را بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی ارائه می‌دهند.

رشته کودکیاری در دانشگاه

دانشجویان می‌توانند با تحصیل به مدت دو سال در دانشگاه مدرک فوق دیپلم خود را دریافت کنند و سپس اقدام به شرکت در کنکور برای دریافت مدرک کارشناسی نمایند.

دروس رشته کودکیاری در دانشگاه

رشته کودکیاری در دوره کاردانی دارای حدود 90 واحد درسی است. از جمله این دروس می‌توان به اصول و فنون مشاوره راهنمایی، اصول و تئوری بازی‌ها در دوره پیش از دبستان، سنجش و اندازه گیری پیشرفت تحصیلی و… اشاره کرد.

زیر شاخه های رشته کودکیاری در دانشگاه

رشته تربیت کودک و رشته بهداشت مدارس از زیر شاخه‌های کودکیاری محسوب می‌شوند که فرد با تحصیل در رشته بهداشت مدارس می‌تواند به عنوان مربی بهداشت مشغول به کار شود.

بررسی بازار کار رشته کودک یاری

فرصت‌های شغلی موجود برای یک کودکیار درعین سادگی بسیار زیاد است. فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند باتوجه به علاقه و توانایی‌های خود در شغل‌هایی مانند مربی بهداشت مدارس، مربی ورزش در مهدکودک، مربی مهدکودک، مربی شیرخوارگاه، مربی مراکز آمادگی، مربی کودکان استثنایی و… مشغول بکار شوند. شایان ذکر است که این رشته در کشورهای رو به رشد فعلی بسیار پرطرفدار است. به‌عنوان مثال رشته کودکیاری در کانادا جز رشته‌های محبوب به حساب می‌آید چراکه اهمیت تربیت و آموزش کودکان دیگر بر کسی پوشیده نیست.

رشته کودکیاری

وضعیت ادامه تحصیل در رشته تربیت کودک

افراد می‌توانند پس از دریافت مدرک دیپلم خود، درصوت تمایل تا مقطع دکترا تحصیلات خود را در رشته تربیت کودک ادامه دهند. این افراد همچنین می‌توانند باتوجه به شرایط خود یکی از مقاطع کاردانی پیوسته، کارشناسی، کارشناسی با سوابق و… را برای ادامه تحصیل برگزینند.

استخدام رشته کودکیاری در مراکز دولتی

افراد فارغ‌التحصیل در این رشته می‌توانند در برخی از مراکز دولتی مانند آموزش و پروش، شیرخوارگاه‌های وابسته به دولیت و… استخدام شوند و در این صورت می‌توانند باتوجه به مدرک تحصیلی، تجربه و… براساس قانون کار حقوق دریافت کنند.

جهت مشاهده آگهی استخدام های جدید دولتی و مهم در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

استخدام رشته تربیت کودک در مراکز خصوصی

افرادی که فارغ‌التحصیل رشته تربیت کودک هستند می‌توانند در مراکز خصوصی مانند مهدکودک‌های خصوصی، مراکز آموزش خصوصی و… استخدام شوند. معمولا حقوق این افراد بصورت توافق بین کارفرما و کارمند تعیین می‌شود.

رشته کودکیاری چه شغل هایی دارد؟

مشاغل مرتبط با رشته تربیت کودک و کودکیاری بسیار گسترده هستند که فرد می‌تواند باتوجه به توانمندی‌ها و علایق خود فعالیت در یکی از مشاغل را انتخاب کند. برخی از این مشاغل عبارتند از:

  • مربی كودكان پيش از دبستان

او به کودکان خردسال از طریق سرگرمی، فعالیت‌های تعاملی و بازی‌های گروهی کمک می‌کند تا برای مهد کودک آماده شوند.

  • فعاليت در واحد فوريت‌های پزشكی

او در بخش اورژانس برای ارائه کمک‌های اولیه حضور دارد.

  • همكاري با تيم‌های پزشکی

معمولا همراه با تیم پزشکی در مناطق محروم حضور پیدا می‌کند و به پزشکان در کمک رسانی به مردم کمک می‌کند.

  • سرپرست خانه‌های بهداشت

مسئول مدیریت خانه‌های بهداشت جهت خدمات دهی بهتر در حیطه فعالیت خود.

  • مراقبت و پرستاری از كودکان

مراقبت از کودکانی را که والدین آن‌ها به دلایل مختلف مانند اشتغال نمی‌توانند از فرزندانشان مراقبت کنند را برعهده می‌گیرند.

  • برنامه‌ريزی برای رژيم غذايی مادر و كودک

ارائه برنامه‌ای اصولی برای رشد بهتر کودک و سالم‌تر بودن رژیم غذایی مادر در زمان حاملگی و شیردهی.

  • مسئول واکسیناسیون

انجام تمامی امور مرتبط با واکسیناسیون محل مربوطه اعم از تهیه گزارش، کنترل زنجیره سرد و…

  • مسئول آموزش تنظیم خانواده

ارائه آموزش‌های مورد نیاز برای خانواده‌ها جهت کنترل آگاهانه جمعیت.

رشته کودکیاری

حقوق رشته کودکیاری چقدر است؟

باتوجه به اینکه کودکیاری و تربیت کودک زمینه‌های شغلی بسیار گسترده‌ای دارد، می‌توان گفت حقوق رشته تربیت کودک و کودکیاری بسیار خوب است. مسلما حقوق رشته تربیت کودک و کودکیاری ارتباط مستقیمی با نوع شغل، محل کار، تجربه و حتی شهر محل اشتغال دارد. اما درحالت کلی این رشته جز رشته‌های پردرآمد در ایران محسوب می‌شود.

در برخی مراکز خصوصی حقوق کودکیار با توجه به عواملی چون نوزاد یا کودک بودن، چند قلو بودن نوزادان و … تعیین می‌شود. همچنین امکان دارد مشتری تقاضای خدمات مازاد از کودکیار را داشته باشد مانند انجام آشپزی و امور منزل، آموزش زبان های خارجی به کودک، رسیدگی به امور درسی و … . که این عوامل باعث افزایش درآمد کودکیار می‌شود.

در مراکز دولتی اما بسته به نوع سازمان، نوع قرارداد و … حقوق ثابتی همراه با برخی از مزایا (در صورت مشمولیت) طبق قانون کار برای افراد در نظر گرفته می‌شود.

نحوه جست و جوی آگهی های استخدام کودکیار و رشته کودکیاری

شما می‌توانید برای مشاهده آگهی‌های استخدام مرتبط با کودکیار به سایت کاریابی ایران استخدام مراجعه کرده‌ و به‌عنوان کارجو در این سایت ثبت نام نمایید. بعد از ثبت نام تنها با یک جست و جوی ساده آگهی‌های استخدامی مثل استخدام کودک یار، استخدام کودک یار حرفه ای، استخدام فوق دیپلم کودکیاری، استخدام مربیان مهد کودک در آموزش و پرورش و موارد اینچنینی به شما نمایش داده‌ خواهد شد. توجه داشته‌ باشید که با استفاده از فیلتر موجود در صفحه کاربری می‌توانید جزئیات بیشتر مانند شهر موردنظر خود را نیز وارد کنید تا آگهی‌های مرتبط مانند استخدام مربی مهد کودک در جنوب تهران، استخدام کمک مربی مهد کودک در تهران و… در ابتدای لیست به شما نمایش داده شود.

جهت عضویت به عنوان کارجو در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

راهنمای تنظیم رزومه کودکیار

یکی از موارد بسیار تاثیرگذار در تصمیم گیری کارفرما نحوه تنظیم رزومه است. رزومه کودکیار باید طوری طراحی شده‌ باشد که در وهله اول بتواند اعتماد کارفرما را جلب کند تا او بتواند به‌عنوان فردی برای آموزش و مراقبت از کودک به او اعتماد کند. برای راحتی در ساخت رزومه می‌توانید از رزومه ساز ایران استخدام که به‌صورت رایگان در اختیار کارجویان قرار می‌گیرد استفاده کنید. رزومه شما قابل دانلود خواهد بود و کارجویان می‌توانند فایل پرینت شده‌ آن را ضمیمه‌ی فرم‌های استخدامی مانند فرم استخدام مربی مهد کودک نیز بنمایند.

جهت ساخت رزومه رایگان با استفاده از سیستم رزومه ساز رایگان ایران استخدام کلیک نمایید.

راهنمای درج آگهی استخدام کودک یار

کارفرمایانی که مایل به درج آگهی استخدام کودکیار هستند با ثبت نام به‌عنوان کارفرما در سایت ایران استخدام می‌توانند نسبت به این کار اقدام کنند و آگهی‌هایی مانند استخدام مربی مهد در بیمارستان، استخدام مربی کودک با مدرک دیپلم و.. را درج کنند تا بتوانند فردموردنظر خود را بیابند. کارفرمایان سایت ایران استخدام همچنین قادر هستند به بانک رزومه موجود در این سایت دسترسی داشته باشند و بدین صورت می‌توانند با بررسی رزومه‌های موجود فرد مناسب را در کمترین زمان ممکن بیابند.

جهت عضویت به عنوان کارفرما و درج آگهی استخدام در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی رشته کودکیاری، شغل‌های این رشته‌ و درآمد و حقوق آن پرداختیم. شغل کودکیاری شاید به ظاهر ساده به‌نظر برسد اما در واقع یکی از شغل‌های بسیار تاثیرگذار در جامعه است. چراکه کودکان امروز آینده سازان فردای کشور هستند و درصورت برخورداری از تربیت نادرست و آموزش‌های غلط آینده خوبی در انتظار آنان نخواهد بود. به همین جهت استفاده از آگاهی، توانایی و کمک‌های کودکیاران می‌تواند تاثیر زیادی در رشد و پیشرفت جامعه داشته باشد.

جهت مشاهده آگهی های اسخدام رشته کودکیاری (کودک یار) در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

منبع: ایران استخدام

نوشته های مشابه

53 دیدگاه

  1. سلام عزیزم من شیرین اجورلوام
    خانم فدایی
    شما دوران هنرستان هنر ستان صدر دیپلم گرفتید؟؟

    1. سلام دوست گرامی خانم آجرلو عزیز،
      نه احتمالا تشابه اسمی هست. 😊🤗🙏

  2. سلام وقتتون بخیر
    برای ورورد به دانشگاه رشته ی کودکیاری /تربیت کودک
    باید معدل چند باشه؟
    درحال حاضر کلاس یازدهم هستم و معدم16 هس ایابا این معدل امکان ورود ب دانشگاه رو دارم؟

    1. درود دوست عزیز
      به علت متغیر بودن شرایط سالانه، بهتر هست در این مورد با مشاوره تحصیلی متخصص در این حوزه مشورت نمایید.
      با آرزوی موفقیت

    1. درود دوست عزیز
      جهت کسب اطلاعات دقیق و درست می‌توانید دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دبیری و هنرآموز 2 سال اخیر را بررسی و رشته‌های مورد نیاز برای هنرآموز تربیت کودک را مشاهده نمایید.
      جهت دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی دبیری و هنرآموز کلیک نمایید.
      موفق باشید

  3. سلام وقت بخیر ی سوال داشتم من رشته م تربیت کودکه بعد واسه دانشگاه میتونم روانشناسی بالینی بخونم البته با شرط معدل؟

    1. درود دوست عزیز
      به علت اینکه ظرفیت دانشگاه‌ها هر سال متغیر هست، در این رابطه بهتر هست با یک مشاوره تحصیلی مجرب مشورت بگیرید.

  4. سلام وقتتون بخیر
    اگه رشته تربیت کودک در دانشگاه تا کارشناسی ادامه بدیم میتونیم مقطع ابتدایی تدریس کنیم ؟

    1. درود دوست عزیز
      در لیست رشته‌های انتخابی دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش (آموزگار ابتدایی) به این رشته اشاره نشده. بازهم جهت اطمینان خاطر از رشته های استخدامی دفترچه رو مطالعه کنید.
      موفق باشید

  5. سلام وقت بخیر
    من رشتم علوم انسانیه آیا میتونم بعد کنکور برای ورود به دانشگا کودکیاریو انتخاب کنم این امکان وجود داره؟

    1. درود دوست عزیز
      رشته کودکیاری در مقطع کارشناسی دانشگاه‌ها تعریف نشده. رشته‌ مرتبطی که میتونید انتخاب کنید رشته آموزش ابتدایی میتونه باشه.
      موفق باشید

      1. سلام عزیزم
        دختر دایی من معلول جسمی حرکتی هست و با این شرایط تونسته بدون کنکور رشته مربی کودک رو بخونه و فوق دیپلم بگیره الان که فرمودید کارشناسی نداره
        بجز اموزش ابتدایی چی میتونه از کاردانی مربی کودک به کارشناسی بخونه که جذب کارم بتونه بشه؟ممنون

        1. سلام دوست عزیز
          با آرزوی سلامتی برای دختر دایی عزیز شما 🌷🤍
          در این مورد بهتر هست دفترچه کاردانی به کارشناسی رو بررسی کنید یا از مشاور تحصیلی سوال بپرسید.
          موفق باشید

  6. سلام من دیپلم کودکیاری دارم میتونم تو استخدام بهورزی ۱۴۰۲ شرکت کنم تو روستا زندگی میکنم و تمام شرایط دفترچه رو دارم؟ممنون میشم جواب بدین

    1. درود دوست عزیز
      بهتر هست شرایط دفترچه رو بررسی کنید. طبق بررسی ما، در آخرین دفترچه منتشر شده شرایط مدرک تحصیلی برای داوطلبان خانم داشتن مدرک تحصیلی کاردانی و یا کارشناسی در یکی از رشته‌های تحصیلی
      بهداشت عمومی، مامایی و پرستاری و برای آقایان داشتن مدرک تحصیلی کاردانی یا کارشناسی در یکی از رشته‌های تحصیلی
      بهداشت عمومی، بهداشت محیط و پرستاری اعلام شده.
      با آرزوی موفقیت

  7. بچه ها من رشته تربیت کودک هستم از نظر من رشته تربیت بهترین رشته برای یک دختره این رشته به روحیه دختر ها میخوره درسته با بچه ها سرکار داریم اما خیلی خوبه از نظر من وقتی با بچه ها سرکار داشته باشیم میتونیم کمی از زندگی های پردردسر دوری کنیم ،این رشته سال دهمش اصلا سخت نیست و فقط باید علاقه به کار های عملی داشته باشید چون خیلی کار عملی دارد اما در کل خیلی خوبه جو این کلاس ها اصلا سخت نیست چون باید همه با هم گروه باشیم و کار دستی درست کنیم سال یازدهمش هم خیلی سخت نیست و کتاب های همچون پرورش مهارت‌های کلامی و پرورش مهارت‌های ارتباطی و مشارکتی از درس ها تخصیصش هستش بعضی از درس‌های این رشته پودمانی هستش �نی شما آن را می‌خوانید و یک روز آن را امتحان می‌دهید و تمام یعنی دیگر خرداد ماه امتحان آن درس را ندارید و شما اگر نخواستید به سر کار بروید خوبی دیگری که دارد که همه ما دخترها به این رشته نیاز داریم این رشته به روحیه لطیفی نیاز داره

    1. سلام دوست عزیزم
      ممنونم که وقت گذاشتی و نظر خودتو اینجا برامون نوشتی.
      موفق باشی

  8. سلام وقتتون بخیر
    ی سوالی داشتم اگ میشه کامل راهنمایی کنید
    من تربیت کودک میخونم میخاستم بدونم از طریق این رشته بعد کنکور و دانشگاه میشه ب عنوان مراقب بخش کودک و نوزاد تو بیمارستان کار کرد؟
    پرستار رسمی منظورم نیس فقط مراقبت از کودکان

    1. درود دوست عزیز
      باتوجه به حساسیت موضوع و امکان متغیر بودن شرایط استخدام سازمان‌ها؛ بهتره سوالتونو از یک مشاور تحصیلی بپرسید.
      موفق باشید

  9. سلام عزیزم خسته نباشید من فوق دیپلم مربی کودک دارم‌ از دانشگاه فنی حرفه بخوام درسم و ادامه بدم چه رشته ای میتونم برم

  10. میخواستم بدونم اگه توی هنرستان حالا به اجبار تربیت کودک بخونم..بعدش میتونم توی دانشگاه رشته ی طراحی دوخت و انتخاب کنم؟
    یعنی کنکوری هستش؟

    1. درود دوست عزیز
      برخی رشته های فنی و حرفه ای در دفترچه کنکور بصورت کاردانی پیوسته تعریف شدن. توی این سری رشته ها شما مجاز به انتخاب رشته ای هستین که توی هنرستان انتخاب کردین. یعنی اگر توی دوران متوسطه تربیت کودک خونده باشین باید کاردانی پیوسته هم همین رشته رو برای ادامه انتخابکنید. بعد از 2 سال تحصیل توی دانشگاه مدرک دیپلم دریافت میکنید. برای انتخاب رشته دوران کارشناسیتون میتونید رشته دیگه‌ای رو ادامه بدین. البته با توجه به تغییر سلانه شرایط دفترچه انتخاب رشته کنکور باز بهتره در رابطه با این موضوع با مشاوران تحصیلی در ارتباط باشین.
      موفق باشید.

  11. سلام من امسال نهمم و میخواستم بدونم که میشه از رشته تربیت کودک آموزش ابتدایی خوند یا نه

    1. درود دوست عزیز
      رشته آموزش ابتدایی رو میتونید در صورت تحصیل در رشته‌های نظری (تجربی، ریاضی و انسانی) برای تحصیل در دانشگاه انتخاب کنید. رشته تربیت کودک در هنرستان‌ها تدریس میشه.
      موفق باشید

  12. سلام وقت بخیر
    من لیسانس آموزش ابتدایی دارم
    میخوام در ازمون دبیری شرکت کنم
    فقط مجاز به انتخاب (هنرآموز تربیت کودک)هستم.
    میخواستم بدونم شغل هنرآموز تربیت کودک چجور شغلی هست؟
    منظورم اینه که اگه استخدام بشم، باید کجا مشغول به کاربشم؟
    درمورد این شغل هیچ اطلاعاتی ندارم.

    1. درود دوست عزیز
      رشته‌ها و شغل‌های هنرآموزی آزمون استخدام آموزش و پرورش، با قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه و… در هنرستان‌ها و دبیرستان‌های فنی و حرفه‌ای مشغول تدریس می‌شوند. هنرآموز تربیت کودک هم در هنرستان‌های فنی حرفه‌ای یا کارودانش به تدریس درس تربیت کودک می‌پردازد. پیشنهاد میکنیم اخبار لحظه به لحظه آزمون استخدامی آموزش و پرورش را از این صفحه دنبال کنید.
      موفق باشید.

      1. سلام وقتتون بخیر میخواستم بگم آیا جز مهد کودک میشه داخل خانه بهداشت و مرکز بهداشت فعالیت داشت ب عنوان مسول سلامت و تغذیه کودک و مادر فعالیت کرد و. یا مراقبت کودک فعالیت داشت ؟

        1. درود دوست عزیز
          وزارت بهداشت معمولا از بین فارغ‌التحصیلان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی نیرو جذب میکنه. اخیرا رشته کودکیاری در بین رشته‌های مورد تقاضای وزارت آموزش و پرورش برای شغل آموزگاری مدارس ایتدایی بود. شما میتونید از طریق این لینک فرصت‌های شغلی مرتبط با این رده شغلی رو مشاهده کنید.
          موفق باشید.

  13. سلام من امسال فارغ التحصبل میشم تو رسته کودکیاری میخواستم ببینم میتونم بعد از فوق دبپلمم برم تو بیمارستا ب عنوان پرستار بخش کودکان یا پرستار بخش اورژانس؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      با مدرک کودکیاری شما نمیتونید به عنوان پرستار کودک توی بیمارستان استخدام بشید. برای این شغل حتما باید فارغ‌التحصیل رشته پرستاری کودکان باشید. اما شما با مدرک کودکیاری میتونید به عنوان پرستار کودک در خانه یا مهد کودک و… فعالیت کنید. شما میتونید فرصت‌های شغلی و آگهی‌های استخدام رشته کودکیاری رو از این قسمت مشاهده کنید.
      موفق باشید.

  14. سلام
    رشته تربیت کودک تا فوق دیپلم هس و کارشناسی نداره برای کسایی ک دوس ندارن تا فوق دیپلم بخونن و بعدش برن سرکار خوب نیست
    رشته مربی مهد هست و همه چیز راجب مربی بودن بهتون داخل دانشگا اموزش داده میشه ن چیز دیگه ای
    رشته اعصاب فوق قوی میخواد برای سر کله زدن با بچها
    رشته چهار ترم یعنی دوسال تموم میکنید مقطع کاردانی و میرید مربی میشید تمام

      1. سلام وقتتون بخیر.
        من رشته تربیت کودک توی دانشگاه میخوام بخونم و این رشته فقط فوق دیپلم داره.
        آیا وقتی مدرک فوق دیپلم گرفتم میتونم با همین مدرک مربی مهد کودک بشم یا نه؟!
        و برای گرفتن لیسانس با سوابق تحصیلی میخوام دوباره دانشگاهمو عوض کنم، اونوقت بعد فوق دیپلم کاردانی تا گرفتن لیسانس کارشناسی باید۲ سال دیگه بخونم یا دوباره از اول ۴ سال بخونم؟!

        1. درود دوست عزیز
          این مورد بستگی به شرایط استخدام مهدکودک و یا اداره آموزشی که میخواین استخدام بشید داره.
          در رابطه با شرایط ادامه تحصیل هم باید دفترچه انتخاب رشته کنکور رشته مورد نظرتونو بررسی کنید چون شرایط سالانه احتمال تغییر دارن و بهتره که از یک مشاوره تحصیلی این موارد رو اطلاع بدونید.
          موفق باشید.

    1. سلام.وقتتون بخیر.
      من بعد از اینکه کاردانی تربیت کودک را گرفتم بدون کنکور توی چه رشته ای میتونم کارشناسی بخونم و در آخر مدرک لیسانیم میشه تربیت کودک یا میشه لیسانس رشته ای که قراره کارشناسیشو بخونم؟
      اگر برای کارشناسی روانشناسی بخونم میتونم معلم دبستان بشم؟

      1. سلام دوست عزیزم
        چون شرایط دفترچه های کنکور هر سال تغییر پیدا میکنند بهتره که در این مورد با یک مشاوره تحصیلی در این مورد مشورت کنید. یا اینکه دفترچه های انتخاب رشته کنکور رو بررسی کنید.
        موفق باشید

  15. سلام خیلی ممنون
    منظورم پرستارخصوصی
    یعنی اینکه پرستارخصوصی کودک بشیم وداخل خونه کارکنیم

    1. خواهش میکنم. سپاس از نظر شما دوست عزیز. آرزوی موفقیت داریم برای شما

    2. سلام من میخام دانشگاه رشته تربیت کودک برم بعد برای کارشناسی رشته اموزش و پرورش ابتدایی میخام برم کنکور داره؟

      1. سلام دوست عزیز
        اگر منظورتون رشته آموزش ابتدایی باشه باید بگیم بله میتونید این رشته رو در کنکور سراسری کارشناسی انتخاب کنید.
        موفق باشید

  16. سلام وقت همه گی بخیرمن تازه دارم نهم تموم میکنم میخوام باهم کلاسیم بریم رشته کودک یاری.میخواستم ببینم چه کتابهایی مهم معدلشون بایدچندباشه ممنون میشم
    آیامیتونیم سال دیگه بریم کارودانش بعدبرای کودک یاری.پرستاری بخونیم

    1. سلام
      در مورد کتاب رشته کودکیاری توی مطلب توضیح دادیم . توضیحات لازم در رابطه با معدل و شرایط لازم برای انتخاب رشته کاردانش رو هم تو برگه هدایت تحصیلی موجوده که انتهای سال نهم از طرف مدرسه میدن بهتون. اینکه بعد از رشته کودکیاری پرستاری بخونین این امکان وجود نداره چون برای انتخاب رشته پرستاری تو دانشگاه باید رشته تجربی بخونین تو هنرستان.
      با آرزوی موفقیت برای شما دوست عزیز

      1. سلام من میتونم از طریق این رشته به بیمارستان وارد شم؟!
        مثلاً پرستاری بخش کودکان در بیمارستان؟

        1. سلام دوست دوست عزیز
          شما با داشتن مدرک کاردانی رشته کودکیاری میتونین تو هر کدوم از کنکور های گروه های آزمایشی شرکت کنید فقط در این صورت باید مدرک پیش‌دانشگاهی علوم تجربی رو اخذ کنید. مراتب رو باید از آموزش و پرورش منطقه‌تون جویا باشید.

          1. سلام دوست عزیز.
            معمولا بعضی مهدکودک‌ها با این رشته مربی مهدکودک و شاید پیش‌دبستانی استخدام می‌کنند.
            نمونه‌ای از عناوین شغلی و آگهی های استخدامی مربوط به این رشته را می‌توانید در این لینک مشاهده کنید.

      2. سلام من ترم ۴ کاردانیو تموم کردم میتونم رشته بهداشت سلامت واسه کنکور ثبت نام کنم برا کارشناسی

    2. سلام من ترم ۴ کاردانیو تموم کردم میتونم رشته بهداشت سلامت واسه کنکور ثبت نام کنم برا کارشناسی

      1. سلام دوست عزیز
        سوالتون مبهم بود. اما اگر منظور شما رشته بهداشت عمومی هست، باید بگیم کارشناسی این رشته در دفترچه انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی سال 1402، برای کاردانی کودکیاری ارائه نشده. بهتره که دفترچه انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته رو خودتون مطالعه کنید. چون هرساله احتمال تغییر اطلاعات دفترچه‌ها وجود داره.
        موفق باشید.

        1. سلام من دپلیم حسابداری دارم میخام دانشگاه برم کودک یاری بخونم ولی نمیدونم چ دانشگاهی بروم میتونید راهنمایی کنید ؟

          1. درود دوست عزیز
            در این رابطه بهتر هست با مشاوره تحصیلی مشورت کنید. اما احتمالا دانشگاه‌های علمی کاربردی بتونید تحصیل کنید.
            موفق باشید

    3. همه کتاب ها مهمه ، معدل هم میشه از ۱۷/۵به بالا بهتره همون اول برید هنرستان چون کاردانش خوب نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا