کارجومعرفی کتاب

معرفی بهترین کتاب های حسابداری جهت ورود به بازار کار

زمان مطالعه: 6 دقیقه

لیست کتاب های حسابداری که هر حسابدار باید بخواند

حسابداری یکی از رشته‌های بسیار محبوب در جامعه‌ است که افراد زیادی در دانشگاه‌های مختلف مشغول به تحصیل در آن هستند و پس از فارغ‌التحصیلی بلافاصله با داشتن مهارت و تجربه کافی استخدام میشوند. برای به دست آوردن مهارت، دانش و تجربه‌، کتاب و کتاب‌خوانی ایده‌ای عالی در زمینه‌های مختلف از جمله‌ حسابداری می‌باشد. اگر شما هم میخواهید در زمینه حسابداری حرفه‌ای شوید، با ما در این مطلب همراه باشید تا با بهترین منابع وکتاب‌‌های این زمینه آشنا شوید.

جستجوی آگهی‌های استخدامی

اهمیت و ضرورت مطالعه کتاب های حسابداری

حسابداری (Accountant) یک حوزه‌‌ بسیار گسترده می‌باشد که تنوع فراوانی دارد و به شاخه‌های مختلفی تقسیم میشود. بنابراین یک حسابدار موفق باید دارای توانایی کافی برای کسب مهارت و دانش مورد نیاز هر شاخه‌ باشد. از طرفی به علت تعداد زیاد فارغ‌التحصیلان حسابداری و رقابت شدید، این افراد باید همواره‌ دانش خود را افزایش داده‌‌ و به روز کنند تا بتوانند در بازار کار نیز از رقبا پیشی گرفته‌ و استخدام شوند.
همانطور که اشاره‌‌ کردیم رقابت در این زمینه‌‌ بسیار زیاد است، بنابراین اگر شما هم فارغ‌التحصیل حسابداری هستید و میخواهید وارد بازارکار شده‌ و استخدام شوید؛ پیشنهاد ما به شما مطالعه‌ کتاب‌های ایران استخدام می‌باشد.
این سایت با استفاده از مهمترین و به‌روزترین نکات کلیدی و پرتکرار، کتاب‌های خود را به صورت جامع و کابردی گردآوری کرده است. از جمله کتاب‌ های مهم سایت ایران استخدام عبارتند از:

کتاب درسنامه دروس عمومی آزمون‌های استخدامی

این کتاب شامل نکات کلیدی و پرتکرار هفت درس عمومی است که در آزمون‌های 10 سال آخیر تکرار شده‌اند. برای پربارترکردن این مطالب در پایان هر مبحث چند تست همراه با پاسخ نامه تشریحی آورده‌ شده‌ است.
هفت درس عمومی شامل: زبان و ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، ریاضیات و آمار مقدماتی، هوش و استعداد تحصیلی، اطلاعات عمومی و دانش اجتماعی و سیاسی، معارف اسلامی، فناوری اطلاعات و مهارت‌های هفتگانه‌(ICDL).

کتاب درسنامه دروس عمومی

جهت خرید کتاب درسنامه دروس عمومی آزمون‌های استخدامی کلیک نمایید. 

کتاب اصل نمونه سوالات استخدامی

این کتاب شامل سوالات تستی میباشد و این سوالات اصل سوالاتی هستند که در آزمون‌های 10 سال اخیر تکرار شده‌اند. سوالات کتاب برای هفت درس عمومی مذکور به همراه پاسخنامه تستی و تشریحی می‌باشند.

کتاب نمونه سوالات استخدامی

جهت خرید کتاب اصل نمونه سوالات استخدامی 10 سال اخیر، کلیک نمایید. 

کتاب مصاحبه و گزینش ایران استخدام

این کتاب یکی از کاربردی‌ترین کتاب‌های ایران استخدام می‌باشد که برای مصاحبه عقیدتی و سیاسی یا همان گزینش کارایی دارد. کتاب مصاحبه شامل تشریح روند گزینش و توضیح مباحث مهم عقیدتی و احکام دین و مسائل سیاسی ایران و روز جهان به صورت جامع می‌باشد. مطالب این کتاب دربرگیرنده مباحثی می‌باشد که در آزمون‌های استخدامی بسیار پر تکرار بوده‌اند.

کتاب مصاحبه و گزینش ایران استخدام

جهت خرید کتاب مصاحبه و گزینش ایران استخدام کلیک نمایید. 

کتاب ریاضی و آمار مقدماتی ایران استخدام

این کتاب ویژه شامل درسنامه آموزشی و گام به گام مباحث پرتکرار و مهم ریاضیات و آمار مقدماتی، همراه با اصل نمونه سوالات استخدامی آزمون‌های استخدامی  و پاسخ نامه تشریحی می‌باشد.
در پایان هر فصل یک یا چند خودآزما شامل یک سری از نمونه سوالات گلچین شده‌ آزمون‌های استخدامی قرار گرفته‌‌ است.علاوه بر همه این موارد، 5 آزمون شبیه ساز آزمون‌های استخدامی به صورت تالیفی در پایان این کتاب، مرتبط با کل مباحث و سرفصل‌های آن همراه با پاسخنامه‌ تشریحی آنها قرار گرفته‌ است.

کتاب ریاضی و آمار مقدماتی

جهت خرید کتاب ریاضی و آمار مقدماتی ایران استخدام کلیک نمایید. 

پس برای استخدام به عنوان حسابدار، همانطور که گفته‌ شد شما باید میزان اطلاعات خود را افزایش دهید. بهترین روش افزایش دانش و اطلاعات مطالعه کتاب‌های حسابداری هستند. اما امروزه‌ کتاب‌های زیادی برای این زمینه چاپ شده‌است. بنابراین کارشناسان ایران استخدام با تحقیق در این زمینه‌ لیست کتاب های حسابداری که مهم هستند را گردآوری کرده و در اختیار شما قرار داده‌اند که در ادامه با این کتاب‌ها آشنا خواهیم شد.

معرفی کتاب های مهم حسابداری

در ادامه بهترین منابعی که برای موفقیت در حسابداری باید مطالعه شود را معرفی میکنیم تا شما با مطالعه این کتب بهترین حسابدار در میان رقبا باشید.

کتاب کاربردی‌ترین مطالب و نکات حسابداری و مالیاتی ویژه‌ بازار کار

از آنجایی که فارغ‌التحصیلان حسابداری برای ورود به بازارکار علاوه‌بر تخصص در زمینه‌ی تئوری‌های مختلف مالیاتی نظیر ارزش افزوده، گزارشات فصلی و… نیازمند به آموزش‌های عملی نیز هستند؛ این کتاب دربرگیرنده‌ 7 موضوع کاربردی در این حوزه‌ می‌باشد. این کتاب یک کتاب عملی و کارگاهی است که درباره حسابداری، خدمات مالی، مدیریت مالی و اداری، جهت شناخت هر چه بیشتر مطالب کاربردی حسابداری و قوانین مالیاتی، کار، ارزش افزوده و… بر اساس آخرین بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها، برای حسابداران و فعالان در بازار کار نوشته شده‌است.

کتاب حسابداری بورس به سبک وارن بافت

بدون شک به عنوان یک دانشجو یا فارغ‌التحصیل حسابداری با مباحثی همچون صورت سود و زیان، ترازنامه و صورت جریان نقدی آشنایی دارید. برای اینکه به‌صورت عملی به کاربرد صورت‌های مالی پی ببرید، این کتاب به شما کمک خواهدکرد. این کتاب بر تعیین ارزش ذاتی سهام تمرکز دارد و نگاهی عمیق به رویکرد وارن بافت بر ارزش سرمایه گذاری دارد و نحوه محاسبه ارزش ذاتی یک سهام را به شما یاد می‌دهد. همچنین به شما می‌آموزد که چطور همچون وارن بافت یک سهام را برای سرمایه‌گذاری انتخاب نمایید و به درک روشن‌تری در مورد سازوکار بازارهای مالی و چرخه اقتصاد برسید.
کتاب حسابداری بورس به سبک وارون بافت برای تمام کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در بازار سهام و اوراق بهادار را دارند بسیار مفید است.

کتاب کاربرد رایانه در مدیریت و حسابداری

این کتاب پس از سال‌ها تجربه در زمینه طراحی سیستم‌های مالی و حسابداری نوشته شده‌است. کتاب کاربرد رایانه در مدیریت و حسابداری در مورد پیاده‌سازی‌های سیستم‌های دستمزد، حقوق و حسابداری با نرم‌افزارهای Excel و Access می‌باشد. همچنین اطلاعات و آموزش‌هایی در مورد سیستم‌های رایانه‌ای و کاربردهای آنها، ارسال پست الکترونیکی و دریافت ایمیل، کاربرد اینترنت در مدیریت و حسابداری وجود دارد.

کتاب شاه کلید شخصی حسابداری

برای ورود به هر مسیر شغلی، شما باید تجربه‌های زیادی را کسب کنید تا بتوانید در بازار کار از رقبای خود پیشی گرفته‌ و مورد قبول کارفرمایان قرار گیرید. کتاب شاه‌کلید شخصی حسابداری، به شما ترفندهایی برای موفقیت در بازار کار حسابداری و انتقال حس خوب به کارفرمایان را می‌آموزد. به همین دلیل این کتاب یکی از بهترین کتاب های حسابداری است که هر دانشجوی حسابداری برای ورود به بازار کار، باید مطالعه کند. مخاطب این کتاب تمام کسانیست که می‌خواهند خود را برای ورود به بازار کار حسابداری آماده‌ کنند. دراین کتاب همچنین به صورت مختصر و مفید، تمامی نکات مهم توسعه کسب و کار حسابداری آموزش داده‌ شده‌است.

کتاب حسابداری ویژه بازار کار

متاسفانه حسابداری در دانشگا‌ه‌ها  فقط به صورت تئوری تدریس می‌شود که این به تنهایی برای یادگیری تمامی فنون حسابداری و کسب مهارت کافی نخواهد بود. در کتاب حسابداری ویژه بازار کار، به توضیح نکات اساسی و کلیدی موردنیاز برای موفقیت در بازار کار حسابداری پرداخته‌ شده، تا خواننده‌ بتواند مهارتی نسبی از کلیه‌ امور حسابداری را یاد بگیرد.

کتاب کلید حسابداری در Excel

Excel نرم‌افزاری است که میتوان با آن داده‌ها را منظم و سفارش‌سازی شده‌، دسته‌بندی کرد. کتاب کلید حسابداری در اکسل، کتابی عالی برای آموزش نرم افزار اکسل در کارهای حسابداری است. این کتاب به شما آنچه‌ را که برای انجام پروژه‌های حسابداری به این نرم‌افزار احتیاج دارید، را مفصلا توضیح می‌دهد.

کتاب حسابداری به زبان آدمیزاد

این کتاب مناسب حسابداران، صاحبان کسب و کار، مدیران مالی و حتی کسانی است که اطلاعی از اصول حسابداری ندارند. چراکه توضیحات این کتاب به‌گونه‌ای ساده، گیرا و قابل فهم است که خواننده نیازی به پیش زمینه‌ در مورد مباحث ندارد. کتاب حسابداری به زبان آدمیزاد کتابی عالی در زمینه‌ یادگیری اصول حسابداری جهت آشنایی و یادگیری مسائل مالی، سرمایه‌گذاری، تجاری و … می‌باشد.

کتاب حقوق و دستمزد طلایی

این کتاب، یک کتاب عالی جهت فراگرفتن تکنیک‌ها،نکات و مراحل اجرای حسابداری حقوق و دستمزد، حق بیمه،  قوانین کار و مالیات بر حقوق است. کتاب حقوق و دستمزد طلایی امکان دسترسی و یادگیری تمام فنون و تکنیک‌های حسابداری را به شما خواهد داد. مخاطب این کتاب تنها مدیران مالی یا حسابداران نیست و هر فردی که بخواهد درباره حق و حقوق خود اطلاعات کافی به دست آورد، این کتاب کمک زیادی به او خواهد کرد.

کتاب اصول حسابداری

کتاب اصول حسابداری یکی از بهترین و عالی‌ترین کتاب‌های حسابداری نوشته دکتر منصور بروجردیان است. این کتاب به لحاظ شیوه نگارش و توضیحات بسیار روان مطالب درسی و توجه بسیار دقیق و دیدی موشکافانه به مباحث حسابداری، در نوع خـود بـینظیـر می‌باشـد .
در این کتاب شما با تمامی سرفصل‌های درسی این رشته‌ از ابتدا و تعاریف اولیه‌ حسابداری، تا تهیه‌ صورت‌های مالی، بطور کامل آشنا می‌شوید .
همچنین در این کتاب تمامی مباحث و دروس اصـول حسابـداری با ارائه مثال‌های مختلف به شما آموزش داده‌ می‌شود؛ و در مدتی بسیار کم از شما یک حسابدار تمام عیار می‌سازد.

سخن پایانی

تنها تحصیل در دانشگاه و گرفتن مدرک، نمی‌تواند دانش، آگاهی و تجربه‌ شما را بالا ببرد.بنابراین همواره به دنبال کتاب‌هایی مفید برای کسب تجربه و مهارت بیشتر باشید.
در مطلب فوق سعی کردیم که بخشی از بهترین کتاب‌های حسابداری را معرفی کنیم، اما همانطور که گفته‌شد این علم همواره در حال به‌روز رسانی می‌باشد. بنابراین کتاب‌هایی جدیدی نیز برای این حوزه‌ چاپ می‌شود؛ پس پیشنهاد میکنیم همواره در مورد کتاب‌‎های حسابداری تحقیق کنید تا جدیدترین‌ و مفیدترین کتاب را برای خواندن انتخاب نمایید.

منبع: ایران استخدام 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا