معرفی مشاغل

چطور ناخن کار حرفه ای با درآمد بالا شویم؟

زمان مطالعه: 7 دقیقه

بررسی شغل ناخن کاری، آموزش تا استخدام

ناخن کاری چیست؟ و ناخن کار کیست؟

زیبایی ناخن‌ها در کنار اهمیت دادن به بهداشت آن، امروزه به یکی از ملزومات آرایشی و بهداشتی بسیاری از خانم‌ها تبدیل شده است. حتی در برخی از کشورها آقایان نیز به این موضوع اهمیت می‌دهند. جالب است بدانید اهمیت زیبایی و بهداشت ناخن‌ها، تنها مسئله‌ای شخصی نیست، بلکه این موضوع به یک شغل و صنعت تبدیل شده است و حتی چندین شغل مرتبط و غیرمستقیم با آن نیز به وجود آمد است. ناخن‌کاری از جمله این مشاغل است که طی آن ناخن‌های دست و پا تمیز می‌شود، سوهان کشیده می‌شود، مرتب می‌شود، لاک زده می‌شود و به شکل‌های مختلف طراحی می‌شود. به شخصی که همه این کارها یا بخشی از آنها را انجام می‌دهد ناخن کار می گویند.

جستجوی آگهی‌های استخدامی

شغل کاشت و طراحی ناخن مناسب چه کسانیست؟

شغل ناخن‌کاری از ظرافت‌ها و حساسیت‌های خاص خود برخوردار است. یعنی مستلزم به کارگیری خلاقیت و ذوق هنری است. از طرفی این شغل به صبوری و حوصله زیاد احتیاج دارد. از این رو می‌توان آن‌ها را افرادی مبتکر و واقع بین دانست که ذوق هنری خود را استفاده می کنند و در قالب اشکال هنری بر روی ناخن‌ها پیاده می‌کنند. ناخن‌کارها همچنین رهبرانی کاملاً طبیعی هستند که در تأثیرگذاری و متقاعد کردن دیگران پیشرفت می‌کنند. آنها همچنین تمایل دارند واقع بین باشند، به این معنی که اغلب از کار در فضای باز و یا در پروژه عملی لذت می‌برند.

مراحل لازم برای ناخن کار شدن از مبتدی تا حرفه ای

 چگونه ناخن کار شویم؟

اگر به شغل ناخن‌کاری علاقه دارید و دوست دارید مهارت لازم در این زمینه را به دست آورید می‌توانید به روش‌های مختلفی به این هدف دست یابید. اولین روش که روش مطمئنی نیز است، طی کردن مراحل آموزشی از طریق آموزشگاه‌های معتبر است. منظور از آموزشگاه‌های معتبر آموزشگاه‌هایی است که مربیان آن حرفه‌ای هستند و آموزشگاه نیز از مجوزهای قانونی برخوردار است. در این آموزشگاه‌ها افراد معمولا با پرداخت هزینه آموزش، مدرک ناخن کاری نیز کسب می‌کنند. این مدرک می‌تواند نشان دهنده اعتبار کار شما باشد.

دوره کارآموزی ناخن کاری

بعد از دریافت آموزش‌های لازم، گذراندن دوره کارآموزی در کنار ناخن‌کارهای حرفه‌ای نیز می‌تواند به روند حرفه‌ای شدن شما کمک کند. در این مرحله افراد چند ماهی را به صورت ثابت در کنار افراد حرفه‌ای کار می‌کند تا از تمام جزئیات کار آگاه شود و هر آنچه را که لازم است کاملا به صورت عملی یاد بگیرد. در این دوره کارآموزان معمولا حقوق ثابت یا درصدی نیز دریافت می‌کند. علاوه بر گذراندن دوره‌های کارآموزی، برخی از افراد با تماشای فیلم‌های آموزشی رایگان، اقدام به یادگیری این حرفه می‌کنند. این روش گرچه می‌تواند در بعضی از موارد باعث یادگیری این حرفه شود، اما روش مطمئنی نیست. از طرفی افراد با این روش نمی‌توانند مدرک مربوط به کارآموزی را دریافت کنند و این موضوع می‌تواند از بسیاری جهات برای آنها دردسرساز شود.

چگونه ناخن کار حرفه ای شویم؟

برای آنکه بتوانید به یک ناخن کار حرفه‌ای تبدیل شوید، در کنار کسب آموزش‌های لازم، توجه به این موارد نیز می‌تواند کمک کننده باشد:

  1. آگاهی از آخرین متدهای روز و یادگیری آنها
  2. ارتباط با همکارهای حرفه‌ای جهت آگاهی از دانش آنها
  3. استفاده از روش‌های موثر جهت برقراری ارتباط با مشتریان و جذب آنها (مانند شبکه‌های اججتماعی، ساخت فیلم یا عکس‌های جذاب از طراحی‌های ناخن و…)
  4. برخورداری از مهارت‌های ارتباطی جهت ارتباط تاثیرگذار با مشتریان در حین کار

ویژگی‌های ناخن کار حرفه‌ای

ناخن کار حرفه‌ای دارای ویژگی‌های متعددی است که برخورداری از این ویژگی‌های می‌تواند نشان دهنده میزان حرفه‌ای بودن او باشد. این ویژگی‌ها عبارت است از:

  1. استفاده از مواد با کیفیت: او رضایت و کیفیت کار خود را فدای پول و درآمد نمی‌کند. برخی از آن‌ها برای کسب درآمد بیشتر از موارد ارزان و بی‌کیفیت استفاده می‌کنند که این کار در نهایت به حرفه و جایگاه آنها لطمه می‌زند.
  2. دقت و حوصله بالایی دارد: اگر ناخن کار حوصله و دقت لازم را نداشته باشد، نه تنها بر کیفیت کار تاثیر می‌گذارد بلکه ممکن است به ناخن‌های مشتری نیز آسیب بزند.
  3. او در عین آنکه دقت بالایی دارد، از سرعت بالا نیز برخوردار است و کار خود را در زمان تعیین شده انجام می‌دهد.
  4. یک ناخن کار حرفه‌ای از بهداشت مربوط به ناخن‌ها آگاه است و آنها را به کار می‌گیرد.
  5. تمیز و منظم است و به بهداشت محیط، محصولات و ناخن‌ها اهمیت می‌دهد.

ناخن کار

الزامات شغل طراحی ناخن

ناخن کاری مستلزم داشتن مهارت‌ها و وظایف خاصی است. از جمله:

مهارت مربوط به خدمات مشتری

هر ناخن‌کاری می‌داند که چگونه با مشتریان خود گفتگو کند و نتایج با کیفیت بالا را برای آنها ارائه دهد. او طوری به مشتریان خود خدمات می‌دهد که مشتریان با افتخار از آنها به دوستان و خانواده‌شان تعریف می‌کنند.

خلاقیت در مدل‌ها و طراحی ناخن

مانند هر شغل دیگری در صنعت زیبایی، نگاه هنری در این شغل نیز ضروری است. اگر می ‌واهید خلاقیت خود را به جریان بیندازید، حتما مهارت خود در این زمینه را تقویت کنید.

ناخن کارها معمولا در شغل خود وظایف متعددی دارند از جمله:

  • صحبت در مورد درمان ناخن و خدمات آن با مشتریان
  • پاک کردن لاک ناخن‌ها
  • تمیز کردن ناخن‌ها و سوهان کشیدن آنها
  • کاهش پینه و زبری پوست از طریق ماساژ دادن و مرطوب کردن دست‌ و پاها
  • جلا دادن به ناخن‌ها
  • ارتباط با مشتریان، معرفی محصولات و تبلیغ کارها

ابزارها و لوازم ناخن کاری

این شغل ابزارها و لوازم خاصی دارد. برخی از این لوازم عبارت است از:

دستگاه UV و دستگاه LED، نیپر، سوهان برقی، قیچی مانیکور، انواع لاک‌ها، تیپ، فرمر، عقب زن و…. البته به این لیست می‌توان موارد بیشتری همچون سالن ناخن کاری را نیز اضافه کرد، اما سالن ناخن کاری جز الزامات این شغل نیست، یعنی ناخن کار بدون داشتن سالن نیز می‌تواند خدمات خود را ارائه دهد. هر چند داشتن این موارد کیفیت و اعتبار کار او را افزایش می‌دهد.

معایب و عوارض شغل ناخن کاری چیست؟

ناخن کاری شغلی است با مزایا و معایب خاص خود. از جمله مزایای این شغل عبارت است از اینکه یادگیری آن نیز به تحصیلات و سواد خاص ندارد، بیشتر افراد در صورت داشتن علاقه و حوصله بالا می‌توانند آن را یاد بگیرند، افراد می‌توانند خود به طور مستقل، سالن ناخن کاری راه بیندازند، حتی در صورت نداشتن امکانات لازم می‌توانند در سالن‌های دیگر استخدام شوند. همیشه تقاضا برای آن بالا است و روند استخدام آن چندان پیچیده نیست. چنانچه در سایت کاریابی ایران استخدام می‌توانید آگهی‌های زیادی در این زمینه مشاهده کنید. همچنین تقاضا برای این شغل همیشه بالا است.
در کنار این مزایا، ناخن کاری معایبی نیز دارد. از جمله آنکه حتی در صورت رعایت تمام موارد بهداشتی، امکان آسیب رسیدن به ناخن‌ها و عفونت آنها وجود دارد. یکنواختی کار ممکن است کسل کننده باشد. کار مداوم با موارد آرایشی، ممکن است به سلامت آن‌ها آسیب برساند. در شهرهای کوچک ممکن است تقاضای زیادی برای ناخن کارها وجود نداشته باشد.

شرایط اشتغال و استخدام ناخن کار

ناخن‌کار به شکل‌های مختلفی می‌تواند فعالیت کند. او می‌تواند بر حسب تصمیمات شخصی یا برنامه‌ریزی خود به صورت پاره وقت یا تمام وقت کار کند. همچنین ممکن است به صورت مستقل کسب و کار خود را راه بیندازد و حتی افرادی را نیز استخدام کند، ممکن است یک ناخن کار در منزل باشد و یا ممکن است زیر نظر یک استادحرفه‌ای فعالیت ‌کند. معمولا افرادی که در این شغل صاحب نام هستند مثلا به عنوان بهترین ناخن کار در تهران یا شهر فعالیت خود شناخته می‌شوند، دارای سالن‌های مستقل و بزرگ هستند که چندین ناخن‌کار نیز در آن استخدام شده و مشغول به فعالیت هستند.

نحوه فعالیت ناخن کار

ناخن‌کاری که کسب و کار خود را دارد ممکن است با توجه به وسعت شغل خود به آموزش نیز بپردازد. یعنی علاوه بر انجام حرفه خود، مدرس ناخن کاری نیز باشد. به عنوان مثال ممکن است در یک مجموعه بزرگ چندین ناخن‌کار حرفه‌ای استخدام شود و هر کدام از آنها به یک حرفه مشخص بپردازند. افرادی که به این شکل کار می‌کنند معمولا حقوق ثابت یا درصدی دریافت می‌کنند. یعنی بر اساس تعداد مشتری‌ها، درصد مشخصی به آنها پرداخت می‌شود. برخی حتی اقدام به استخدام ناخن‌کار حرفه ای با مشتری می‌کنند و از این طریق یک مجموعه بزرگ با مشتریان زیاد را به وجود می‌آورند. میزان حقوق و درآمد افراد در این شکل از کار به صورت توافق طرفین محاسبه می‌شود.

درآمد ناخن کار در ایران

درآمد ناخن کارها در ایران درآمد مشخصی نیست، زیرا ممکن است او در سالن خود روزی دهها مشتری داشته باشد اما ناخن‌کار دیگری در طول یک هفته فقط چند مشتری داشته باشد. از طرفی میزان حرفه‌ای بودن افراد و میزان ساعات کاری آنها نیز بر درآمد افراد تاثیرگذار است. در کنار این موارد، نحوه فعالیت افراد نیز مهم است. مثلا فردی که به صورت مستقل کار می‌کند، نسبت به فردی که در سالن‌ها و در زیردست افراد کار می‌کند حقوق بیشتری دارد. یا درآمد ناخن کار در تهران با درآمد او در شهرهای کوچک یکسان نیست. اعتبار افراد نیز بر درآمد و جذب مشتری تاثیرگذار است. مثلا ممکن است فردی به دلیل حرفه‌ای بودن خود به عنوان یک ناخن کار حرفه ای در ایران شناخته شود و علاوه بر مشتریان ثابت، از سایر شهرها نیز مشتری داشته باشد.
از این رو شکل درآمدها نیز متفاوت است. ممکن است فردی که زیر نظر کارفرما کار می‌کند، درآمد ثابت داشته باشد، اما ناخن کار دیگری درآمد درصدی دریافت کند. یعنی طبق توافق طرفین به ازای هر مشتری، درصدی از پول دریافتی به ناخن‌کار تعلق بگیرد و مابقی آن به کارفرما. به طور کلی چشم انداز این شغل روشن است، زیرا آرایش و طراحی ناخن‌ها یکی از الزامات صنعت مد و زیبایی است. از این رو تقاضا برای آن همیشه وجود دارد.

نحوه جست و جوی آگهی های استخدام ناخن کار

اگر امکانات لازم برای راه انداختن کسب و کار در زمینه این شغل را ندارید و به دنبال استخدام هستید، می‌توانید با عضویت در ایران استخدام به عنوان کارجو از آخرین اخبار مربوط به استخدام ناخن کار آگاه شوید. اخبار استخدامی در زمینه تمام مشاغل و از جمله این شغل، تنوع زیادی دارد و تمام اخبار آن از جمله استخدام ناخن کار در اصفهان، استخدام ناخن کار پاره وقت، استخدام ناخن کار در کرج، استخدام ناخن کار در تهران، استخدام ناخن کار به صورت کارآموزی و… را شامل می‌شود. همچنین در این سایت می‌توانید از امکاناتی چون رزومه ساز رایگان و یا نحوه ساخت رزومه آگاه شوید. در رزومه می‌توانید بر مهارت‌ها و تجارب کاری خود تاکید کنید و حتی بخشی از تجربه‌های کاری خود را در قالب عکس یا حتی فیلم، ضمیمه نمایید.
در صورتی که برای مصاحبه پذیرفته شدید، احتمالا از شما می خواهند تا برخی از کارهای ناخن‌کاری را به صورت عملی انجام دهید. برای آنکه عملکرد خوبی در این زمینه داشته باشید، قبل از حضور در مصاحبه تمام نکات ریز و مهم جهت ارائه بهترین عملکرد را با خود مرور کنید و حتی برخی از مراحل ناخن‌کاری را به صورت عملی تمرین کنید. اگر هم به عنوان کارفرما به دنبال استخدام ناخن کار هستید می‌توانید اقدام به درج آگهی استخدام نمایید. برای جست و جوی آسان و راحت مشاغل نیز می‌توانید در باکس جستجوی ایران استخدام، شغل مورد نظر خود را جستجو کنید.

سخن پایانی

ناخن کاری شغلی است که به سواد و مهارت‌های چندان تخصصی نیاز ندارد، یعنی افراد با گذراندن دوره کارآموزی می‌تواننند آن را یاد بگیرند، اما این بدان معنا نیست که هر فردی می‌تواند به راحتی وارد این حرفه شود، زیرا داشتن حوصله جز اولویت‌های اصلی است و اگر فکر می‌کنید حوصله برای شغل یکنواخت و کاملا تکراری را ندارید، ممکن است نتوانید به راحتی از عهده این شغل برآیید. از طرفی با وجود روشن بودن چشم انداز شغلی ناخن کاری، نباید انتظار داشته باشید بعد از کسب مهارت‌ها و تخصص‌های لازم، سریعا جذب بازار کار شوید. زیرا تلاش شما جهت معرفی خود، جذب مشتری‌ها و ارتقای کیفیت کار در روند شغل شما تاثیرگذار است. بنابراین اگر می‌خواهید در این شغل موفق باشید به این امور توجه کنید.

جهت مشاهده آگهی های استخدام ناخن کار در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

منبع: ایران استخدام

برگرفته از: truity.com | careerexplorer.com

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

    1. درود دوست عزیز
      سپاس از همراهی شما. امیدواریم در مسیر شغلیتون موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا