گروه فناوری ارتباطات و اطلاعات شاتل یکی از شرکتهای اینترنتی و اپراتور ارتباطات ثابت در ایران است که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۱ آغاز کرده و بیش از ۱۵۰۰ نفر در دفتر مرکزی به طور مستقیم مشغول به کار هستند. حدود ۴۰۰ شرکت با نیروی انسانی حدود ۲۵۰۰ نفر نمایندگان رسمی این مجموعه هستند. شرکت شاتل و نمایندگان شاتل در قالب پروانه سراسری ارتباطات ثابت (FCP) ارائه خدمات میکنند.
گروه شرکتهای شاتل، جزو اولین ارایهکنندگان خدمات خط دیجیتال مشترک نامتقارن (+ADSL۲) در ایران و اولین اپراتور شبکهٔ زیرساخت بیسیم با ظرفیت گیگابیت با مکانشناسی حلقهای (توپولوژی رینگ) بر پایهٔ فناوری ریزموج بر روی فرکانس اختصاصی بهشمار میآید که مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را کسب کردهاست.
خدمات گروه شرکتهای شاتل شامل موارد زیر است:
اینترنت پرسرعت (ADSL۲+ ،VDSL۲، PTMP، موبایل دیتا)
تلفن همراه بر روی سیم کارت های شاتل موبایل (۴G-۴.۵G)
VoD (با نام تجاری نماوا)
تلفن شاتل در قالب تلفن ثابت
مکالمه تلفن بینالمللی (صدا روی پروتکل اینترنت VoIP)
اینترنت پهنباند (Broadband) به صورت پهنای باند بیسیم (Wireless Bandwidth) و از طریق سیم مسی (DSL)
راهکارهای خاص برقراری ارتباطات نقطه به نقطه یا شبکه خصوصی مجازی (VPN) سازمانها
همکاری با دانشگاهها و مراکز تخصصی کشور
ارائهی خدمات و تسهیلات ویژه برای دانشجویان و دانشگاه، حمایت از پایاننامهها و تحقیقات دانشجویی، فراهم آوردن زمینههای بازدید دانشجویان از نرمافزارهای شرکت، کمک به نوسازی مدارس در روستاهای کشور، حمایتهای مالی از دانشآموزان روستایی و پذیرفته شده در کنکور سراسری، حمایت از رخدادهای علمی و دانشجویی، برگزاری اردوهای آمادهسازی نخبگان مسابقات جهانی، جذب دانشآموختگان، استخدام افراد معرفی شده توسط مجتمعهای بهزیستی و …
متخصصان شاتل
هماینک، نیروی انسانی شاتل را بیش از ۱۲۰۰ نفر از دانش آموختگان رشتههای مختلف دانشگاهی تشکیل میدهند که در کنار ۱۶۰۰ نفر نیروی انسانی شاغل در دفاتر نمایندگی این شرکت در سراسر کشور با فعالیت در بخشهای مختلف این سازمان مشغول ارائه خدمات به مشتریان هستند. گفتنیست بیش از نود درصد از کارکنان گروه شرکتهای شاتل را فارغالتحصیلان و دانش آموختگان رشتههای فنی مهندسی، فناوری اطلاعات، مدیریت، اقتصاد و دیگر رشتههای وابسته تشکیل میدهند.
خدمات اینترنتی
سرویسهای ADSL شاتل در ۸۶۰ مرکز مخابراتی ارائه میشود که از این تعداد حدود ۱۲۰ مرکز در شهر تهران و بقیه در سایر شهرها و استانهای ایران قرار دارد.خدمات اینترنتی در دو نوع اختصاصی (پهنباند) و اشتراکی وجود دارند.
سرویسهای اختصاصی
گروه شرکتهای شاتل سرویسهای اختصاصی یا پهنباند را برای ارتباط سازمانها و شرکتها با شبکه جهانی یا میان نقاط مختلف جغرافیایی و مراکز و دفترهای ایشان ارائه میدهد
فرآیند استخدام در شاتل:
۱) ارسال رزومه
۲) مصاحبه تلفنی
۳) آزمون مهارتهای آفیس
۴) مصاحبه نهایی
۵) آغاز همکاری