معرفی دیجیکالا
داستان شکلگیری دیجیکالا به سال ۱۳۸۵ برمیگردد، زمانی که دو برادر به نامهای سعید و حمید محمدی پس از تجربه خرید ناموفق یک دوربین، تصمیم گرفتند بستری برای خرید آنلاین با محتوای باکیفیت ایجاد کنند. آنها وبسایت دیجیکالا را با تمرکز بر کالاهای دیجیتال راهاندازی کردند. این ایده با پر کردن خلاء بازار ایران و تاکید بر محتوای باکیفیت، پس از سه ماه به سوددهی رسید. اکنون، دیجیکالا پس از ۱۵ سال با حدود ۸۰۰۰ نیرو به سراسر ایران خدمترسانی میکند.
آدرس دفتر مرکزی دیجی کالا
استان تهران - شهر تهران - خیابان گاندی جنوبی - نبش خیابان ۲۱ - پلاک ۲۸
استخدام دیجی کالا
دیجیکالا در سالهای اخیر نه تنها از نظر حجم فروش و تنوع کالاها رشد کرده، بلکه با استخدامهای جدید به طور قابل توجهی به مجموعه همکاران خود افزوده است. تعداد همکاران در ۷ سال اخیر ۳۰ برابر شده است. دیجیکالا در سال ۱۳۸۵ با ۷ کارمند شروع به کار کرد و تا سال ۱۳۹۱ تنها ۴۱ کارمند داشت. اما تا سال ۱۳۹۹ این تعداد به بیش از ۶ هزار نفر رسید و پیشبینی میشود تا پایان امسال به ۸ هزار نفر برسد.
تنوع شغلی دیجی کالا
طبق گزارش سرمایههای انسانی دیجیکالا، این شرکت بیش از ۴۸۶ نوع شغل مختلف را شامل میشود. بیش از ۷۷ درصد از همکاران در بخش عملیات فعالیت میکنند که این بخش شامل وظایفی مانند انبارداری، پخش و توزیع، امور مشتریان، تولید محتوا و سایر کارهای مشابه است. این تنوع شغلی گسترده نشاندهنده اهمیت بالای بخش عملیات در ساختار دیجیکالا است.
نقش پررنگ زنان در دیجی کالا
دیجیکالا در بخش فناوری و لایه مدیریتی عملکرد مناسبی داشته که بیانگر فراهم کردن فرصتهای رشد و ارتقای زنان در این شرکت است. زنان با سهم ۲۹ درصدی در تیم فناوری دیجیکالا حضور دارند، که این درصد بیشتر از فیسبوک با ۲۴ درصد و مایکروسافت با ۲۰ درصد است. این آمار نشان میدهد که دیجیکالا در ایجاد فرصتهای شغلی برای زنان در زمینه فناوری پیشرو است.
میانگین سنی دیجی کالا
در حال حاضر، میانگین سن همکاران دیجیکالا ۳۰.۳ سال است و بیشتر آنها از متولدین دهه ۶۰ و ۷۰ هستند. بیش از ۹۸.۸ درصد همکاران از نسل هزارهاند، که نشاندهنده نیروی کاری جوان و پویا است. همچنین، ۲۵ درصد از مدیران دیجیکالا کمتر از ۳۲ سال سن دارند و یکی از جوانترین همکاران این شرکت فقط ۱۸ سال دارد. این آمارها به وضوح محیط جوان و انرژیبخش دیجیکالا را نشان میدهد که به نوآوری و پویایی سازمان کمک میکند.
میزان تحصیلات جهت استخدام دیجی کالا
اگرچه داشتن تحصیلات برای هر فردی میتواند یک مزیت باشد، دیجیکالا بیشتر بر اساس تجربه عمل میکند و تحصیلات نقشی حیاتی در استخدام شدن یا نشدن افراد ندارد. بر اساس اولین گزارش منابع انسانی دیجیکالا، بیش از ۳۰ درصد کارکنان این شرکت تحصیلاتی کمتر از فوق دیپلم یا کاردانی دارند. در بین این افراد، کسانی با مدرک دیپلم یا حتی زیر دیپلم نیز به چشم میخورند. با این حال، تیم اصلی مدیریت شرکت از افراد با مدارک بالای دانشگاهی از مراکز علمی معتبر تشکیل شده است.
میانگین رضایت کارجویان از دیجی کالا
تیم منابع انسانی دیجیکالا همه تلاش خود را انجام داده است تا بتواند رضایت کارجویان را جلب نماید. رضایت کارجویان برای مدیران عالی رتبه دیجیکالا یک اصل بسیار مهم و اساسی تلقی میشود. به همین خاطر، پس از انجام هر مصاحبه، یک فرم در اختیار کارجویان قرار داده میشود تا این افراد بتوانند میزان رضایت خود از روند استخدام در دیجیکالا را بیان کنند. این کار به گروه منابع انسانی کمک میکند تا بر اساس درخواست کارجویان، تغییرات لازم در روند استخدامی را اعمال کنند. میانگین رشد رضایت کارجویان نسبت به سال قبل افت که نداشته، رشدی با میانگین ۲ درصد هم داشته است. این امر به طور واضح نشان میدهد که تیم منابع انسانی دیجیکالا از هیچ تلاشی برای بهبود تجربه کارجویان از روند استخدام در دیجیکالا دریغ نکرده است.
مزایای کار و استخدام دیجی کالا
شما میتوانید میزان رضایت پرسنل دیجیکالا را در ویدیوی مقابل مشاهده کنید. این ویدیو به طور کامل نحوه پیشروی مصاحبهها، مراحل پذیرش و هماهنگیهای انجام شده را شرح میدهد و به شما نمایی واقعی از تجربه کارجویان ارائه میدهد. برای دیدن این ویدیو و آشنایی بیشتر با روند جذب نیرو در دیجیکالا، حتماً به آن نگاهی بیندازید.
برای اطلاع از جدیدترین و بهروزترین آگهیهای استخدامی دیجیکالا، کافی است روی دکمه «دنبال کنید» در سمت چپ بالای همین صفحه کلیک کنید تا از طریق ایمیل جدیدترین آگهیها را دریافت کنید، یا به بخش آگهیهای استخدامی در سایت ایران استخدام مراجعه نمایید. اگر شما هم میخواهید جزئی از خانواده دیجیکالا شوید، طبق گفته همکاران دیجیکالا میتوانید به راحتی عناوین شغلی مورد نظر خود را از این طریق پیدا کرده و رزومهتان را ارسال کنید. این فرصت را از دست ندهید و به جمع خانواده بزرگ دیجیکالا بپیوندید!
اگرچه شنیدن انتقادات سخت است، اما نهایتا باعث رشد و حرکت ما میشود، به هرحال معادله ده مجهولی در برابر ماست که باید آن را حل کنیم.
معتقدیم تا همیشه هسته اصلی کسب و کار دیجیکالا، ارائه بهترین تجربه خرید اینترنتی کالا به مشتری است. این رویای ماست برای رسیدن و نزدیک شدن به این رویا به ابزارهایی نیازمندیم.