• ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
  • 0k نظر «نمایش»

بررسی میزان جریمه مشمولان غایب خدمت سربازی

بررسی میزان جریمه مشمولان غایب خدمت سربازی

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

سالانه ۱۰ درصد به جریمه مشمولان غایب خدمت سربازی اضافه می شود

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار نظام وظیفه و معافیت خدمت سربازی کلیک کنید


کرمان-معاون وظیفه عمومی استان کرمان گفت: افرادی که بیش از هشت سال غیبت متوالی دارند به ازای هر سال مازاد بر این مدت۱۰درصد از کل جریمه در نظر گرفته شده به مبلغ اولیه جریمه آنان اضافه می شود.
سرهنگ محمود پارسا در گفتگو با خبرنگار مهر در بیان اهمیت خدمت مقدس سربازی با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «یک ساعت نگهبانی در راه خدا برابر با ۷۰ سال عبادت است»، گفت: بر کسی پوشیده نیست که حفاظت از مرزهای ایران اسلامی با هدف تامین نظم و امنیت همان عبادتی است که مدنظر بنیان گذار انقلاب بود.

معاون وظیفه عمومی استان کرمان افزود: با توجه به فراخوان اعزام به خدمت مشمولان غایب و فراری در دو ماه گذشته از طریق سیستم اطلاع رسانی پیامکی، آمار مشمولان آماده خدمت به طور چشم گیری افزایش یافته و با استقبال همراه بوده است.

وی تصریح کرد: بنا بر آخرین مصوبه دولت و مجلس شورای اسلامی که به تصویب ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران رسیده است، آن دسته از مشمولان غایب و فراری که هشت سال غیبت متوالی دارند در شمول طرح مشمولان غایب و فراری که در لفظ عام به آن خرید سربازی گفته می شود، قرار می گیرند.

سرهنگ پارسا ادامه داد: در این طرح محاسبه میزان جریمه نقدی بر اساس مدرک تحصیلی مشمول و مدت زمان غیبت پیش بینی شده و در بحث مدرک تحصیلی پایین ترین رقم جریمه مربوط به مدرک تحصیلی زیر دیپلم به ازای هر سال ۱۰۰ میلیون ریال است و بالاترین مبلغ جریمه مربوط به دکتری تخصصی با مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال است که این مبلغ پس از ثبت نام مشمولان در سامانه پلیس۱۰+ محاسبه و از طریق پیامک به اطلاع آنان می رسد.

وی افزود: مشمولان می توانند مبلغ جریمه را به صورت نقدی بپردازند و بعد از گذشت یک ماه کارت خرید خدمت سربازی دریافت کنند و یا با پرداخت یک سوم کل جریمه مابقی را به صورت اقساط تا ۲۴ ماه پرداخت کنند و بعد از پایان اقساط کارت خرید خدمت دریافت کنند، این افراد بعد از پرداخت ۵۰ درصد کل مبلغ جریمه می توانند از خدمات دولتی مانند اخذ گواهینامه رانندگی بهره مند شوند.

سرهنگ پارسا با اشاره به آخرین تغییرات انجام شده در خصوص قوانین مربوط به معافیت پزشکی و کفالت که مربوط به مرداد ۹۳ است، افزود: در قانون جدید نوع مدرک تحصیلی مشمول در اخذ معافیت لحاظ شده است و برخی از مواد قانونی از این آیین نامه حذف شده است.

معاون وظیفه عمومی استان کرمان ادامه داد: برای مثال در گذشته افرادی که در خواست معافیت پزشکی از ناحیه بینایی داشتند را بدون در نظر گرفتن مدرک تحصیلی معافیت اخذ می کردند، اما در آیین نامه جدید مشمولان دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم و پایین تر که ضعف بینایی یک چشم آنان بیش از شش دیوپتر باشد معافیت دائم و دارندگان مدرک کارشناسی و بالاتر با ضعف بینایی بیش از هشت دیوپتر از معافیت دائم پزشکی برخوردار می شوند.

وی افزود: با تدابیر فرمانده معظم کل قوا، سربازان متاهل و دارای مدارک عالی دانشگاهی در نزدیک ترین محل برای آموزش و انجام خدمت به کار گیری می شوند اما از آنجا که توزیع نیرو وظیفه باید به صورت متوازن در نیروهای مسلح انجام پذیرد در حال حاضر انجام آن مقدور نیست و در آینده نزدیک با هماهنگی با سازمان وظیفه عمومی ناجا و مراکز آموزش اجرایی خواهد شد.

سرهنگ پارسا گفت: مشمولانی که در فرصت یک سال فرجه تحصیلی اقدام به ارائه درخواست معافیت کفالت یا پزشکی می کنند چنانچه در این مدت نسبت به وضعیت خود تعیین تکلیف نکنند نهایتا باید در روزهای پایانی درخواست اعزام خود را به سازمان نظام وظیفه عمومی ارسال کنند و در غیر این صورت برای این افراد سه تا شش ماه غیبت منظور می شود و سازمان وظیفه عمومی هیچ گونه مسئولیتی در قبال این افراد نخواهد داشت.

وی گفت: افرادی که دارای غیبت اولیه هستند به صلاح دید ستاد کل نیروهای مسلح در مناسبت های خاص ملی توسط فرمانده معظم کل قوا مورد بخشش قرار می گیرند اما کسانی که غیبت حین خدمت داشته باشند با اختیار فرمانده یگان خدمتی تا دو سوم اضافه خدمت آنان مورد بخشش قرار خواهد گرفت.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=718105
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد