• ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
  • 1k نظر «نمایش»

اعطای امتیاز به کارکنان غیر رسمی در آزمون استخدامی ممنوع شد!

اعطای امتیاز به کارکنان غیر رسمی در آزمون استخدامی ممنوع شد!

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۷۷ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

اعطای امتیاز به کارکنان غیر رسمی در آزمون استخدامی ممنوع شد!

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری تسنیم، هیئت عمومی دیوان عدالت اداری با ابطال بند هفت دفترچه آگهی استخدام مصوب معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور، اعطای امتیاز ویژه به کارکنان غیر رسمی شاغل در دستگاه‌ها را خلاف قانون دانست.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، در بند هفتم دفترچه آگهی استخدام مصوب معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور آمده است: کارکنان غیر رسمی بومی شاغل در دستگاه‌های ذیربط به ازای هر سال سابقه خدمت مربوط و مشابه، از دو درصد و حداکثر 20 درصد کل امتیاز در هر یک از مراحل آزمون استخدامی به صورت جداگانه برخوردار خواهند شد.

این بند از دفترچه آگهی استخدام مورد اعتراض یکی از داوطلبان آزمون استخدامی استانداری زنجان قرار گرفته و شاکی با ارائه دادخواستی به دیوان عدالت اداری اعلام کرده است: این بند یک تبعیض ناروا و ظالمانه و بر خلاف بند 9 اصل سوم قانونی اساسی و ظلم به اقشار مظلوم جامعه است. این بند باعث شده به افراد خاص، هم در امتحان عمومی و هم مصاحبه، نمره اضافه داده شود و حق بقیه افراد جامعه ضایع و از این بین می‌رود.

شاکی در ادامه شکایت خود آورده است: از دیوان عدالت اداری تقاضا دارم بر اساس عدالت و قانون، این بند از آگهی استخدام‌های دولتی باطل و حذف و آزمون‌های عادلانه در جامعه حاکم شود. طبق ماده 44 قانون مدیریت خدمات کشوری، بکارگیری افراد در دستگاه‌های اجرایی پس از پذیرفته شدن در امتحان عمومی که به طور رسمی نشر آگهی می‌شود و نیز امتحان یا مسابقه تخصصی امکان‌پذیر است.

در پاسخ به شکایت مذکور، رئیس امور حقوقی و قوانین معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور اعلام کرده است: شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی در جلسه مورخ 27 دی سال 89 تصویب کرد تا به منظور فراهم کردن زمینه لازم برای بهره‌مندی از تجربیات و مهارت‌های مکتسبه کارکنان قراردادی که در دستگاه‌های اجرایی تجربیات مفید کسب کرده‌اند، به امتیاز مکتسبه آنان به ازای هر سال تجربه مربوط و مشابه در دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری، دو درصد و حداکثر تا 20 درصد کل امتیاز در هر یک از مراحل آزمون استخدامی به صورت جداگانه اضافه شود.

در ادامه دفاعیات معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور آمده است: از آن جا که قید بند فوق در آگهی‌های استخدامی به استناد نامه مورخ 12 دی سال 89 امور دبیرخانه شوراهاست لذا چنانچه موضوع فوق مورد اعتراض دستگاه‌های نظارتی نیز قرار دارد، لازم است مراتب به امور مذکور منعکس تا در خصوص لغو یا استمرار تسهیلات مذکور برای شاغلین قراردادی در دستگاه‌های اجرایی تصمیم‌گیری شود.

در نهایت، هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، 15 فروردین امسال با حضور رئیس دیوان عدالت اداری تشکیل جلسه داد و اعلام کرد که بند هفت تذکرات آگهی استخدام مصوب 2 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور مبنی بر اعطای امتیاز به کارکنان غیر رسمی شاغل در دستگا‌ه‌های ذیربط، مغایر اصل برابری فرصت‌ها، مصرح در ماده 41 قانون مدیریت خدمات کشوری است، بنابراین به استناد بند یک ماده 12 و ماده 88 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال 92، ابطال می‌شود.

مشاهده صفحه جامع اخبار لحظه به لحظه آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی

منبع: خبرگزاری تسنیم

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=786494
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k