• ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
  • 0k نظر «نمایش»

شهرداری برای جذب نیرو نیازمند تایید شورای شهر است

شهرداری برای جذب نیرو نیازمند تایید شورای شهر است

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

شهرداری در انتظار تایید شورای شهر جهت جذب نیرو

جهت مشورت و تبادل نظر در رابطه با آزمون استخدامی شهرداری ها اینجا کلیک نمایید


خبر 14 اسفند 95: شهرداری برای جذب نیرو نیازمند تایید شورای شهر است. (منبع: خبرگزاری خانه ملت)

نایب رئیس مجمع نمایندگان تهران گفت: جذب نیروی سلیقه‌ای و نامتناسب با ماموریت سازمان موجب کاهش اثربخشی و افزایش هزینه‌ها می‌شود.
محمدرضا نجفی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص وضعیت استخدام‌ در شهرداری‌ها، گفت: در هر مجموعه ای ساختار پرسنلی و اداری باید با اهداف و ماموریت‌ها تناسب داشته باشد، در واقع امکانات و اموالی که در اختیار دستگاه‌هایی چون شهرداری است امانتی از سوی مردم است که نباید آنها بر حسب سلیقه شخصی، ذائقه و نگاه خاص صرف شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر دستگاهی باید سرمایه و منابع خود را در مسیر اهداف خود هزینه کند، تصریح کرد: نیروی انسانی یکی از بخش‌های هزینه‌بر هر دستگاهی است که علاوه بر ضرورت تامین آن به عنوان سرمایه سازمانی، باید تناسب آن با اهداف و ماموریت سازمانی رعایت شود.

وی افزود: مجرای جذب نیروی انسانی در شهرداری‌ ها همانند هر دستگاه دیگر باید بر محور عدالت و رعایت حقوق همه ذیصلاحان باشد، بنابراین رانت با این اصل همخوانی ندارد زیرا موجب خیانت در امانت می‌شود از این رو شهرداری برای جذب نیرو نیازمند کار کارشناسی و تایید صلاحیت‌ها از سوی شورای شهر است.

نجفی با تاکید بر اینکه شورای شهر باید ضرورت و اقتضا جهت جذب نیروی انسانی شهرداری‌ را تایید کند، گفت: شهرداری به ذائقه خود نمی‌تواند نیروی انسانی مورد نیاز خود را تامین کند، از این رو شورای شهر همانگونه که اهداف و چشم انداز شهرداری را باید بررسی و بر آنها نظارت کند، باید از انحراف نسبت به ماموریت ها و چشم‌انداز شهرداری‌ هم جلوگیری کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: وجود صلاحیت‌های حرفه‌ای، تناسب تعداد نیروها با ضرورت‌ها و اقتضائات و از سوی دیگر عدالت و شفافیت در جذب نیروهایی که استحقاق حضور در گردونه شهرداری دارند باید رعایت شود.

وی در واکنش به گزارش دیوان محاسبات در خصوص جذب 4 هزار و 200 نفر به وسیله رانت در شرکت بهره‌برداری مترو، گفت: تعداد نیرو، کیفیت و ساختار سازمانی چون مترو باید وفادار و پشتیبان اهداف و ماموریت ها باشد، نیرو اگر درک صحیح یا قابلیت صحیح متناسب با ماموریت و وظیفه نداشته باشد اثر بخشی پایین و هزینه‌های بی‌ربط افزایش می‌یابد.

نایب رئیس مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: در حقیقت حوزه منابع انسانی اگر به شکل صحیح و قانونی تامین نشود، می تواند بهره وری و راندمان سرمایه ها و منابع در کشور را زایل کند پس باید به بهترین نحو مدیریت و جذب شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ رحمت اله حافظی‌ رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در توضیح گزارش سازمان بازرسی کل کشور نسبت به جذب 4200 نفر نیروی مازاد طی سالهای 91 و 92 شرکت بهره برداری مترو گفت: از ابتدای سال 90 تا آبان 92 طول خطوط مترو 18 درصد و تعداد ایستگاه های مترو 23 درصد افزایش یافته در حالی که تعداد پرسنل، 82 درصد افزایش داشته است. میزان حقوق و اضافه کار پرداختی به پرسنل در فروردین 1390 از حدود 4 میلیارد تومان به حدود 15 میلیارد تومان در آبان 92 رسیده، یعنی 3.75 برابر و معادل 275 درصد افزایش یافته است.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=749351
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد