• ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
  • 1k نظر «نمایش»

دلیل توقف طرح استخدام نیروهای حق‌التدریس

دلیل توقف طرح استخدام نیروهای حق‌التدریس

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۳ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

دلیل توقف طرح استخدام نیروهای حق‌التدریس

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار لحظه به لحظه آموزش و پرورش اینجا کلیک نمایید 

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار معلمان و فرهنگیان اینجا کلیک نمایید 

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار استخدام دانشگاه فرهنگیان اینجا کلیک نمایید

جهت ورود به صفحه اصلی استخدام آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی اینجا کلیک نمایید 

جهت ورود به صفحه اصلی استخدام مربیان حق التدریس اینجا کلیک نمایید 


خبر 17 مرداد 96: دلیل توقف طرح استخدام نیروهای حق‌التدریس (منبع: خبرگزاری خانه ملت)
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به رد شدن کلیات طرح «استخدام نیروهای حق‌التدریس» از سوی کمیسیون متبوعش، تاکید کرد که در صحن علنی مجلس درباره این طرح تصمیم‌گیری می‌شود.
سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به درخواست وزارت آموزش و پرورش از مجلس برای توقف طرح «استخدام نیروهای حق‌التدریس» گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس کلیات این طرح را رد کرده است و علت مهم آن نیز نداشتن اطلاعات کافی در مورد اسامی تک‌تک افراد و جنسیت به تفکیک رشته، استان و شهرستان بوده و برداشت این بوده که تصمیمی بدون اطلاعات دقیق گرفته می‌شود و علت مردود شدن این طرح در کمیسیون این بود.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی افزود: در جلسه حضوری با دوستان آموزش و پرورش این نظر را شفاهی گفتند که در شرایط فعلی با طرح این قضیه مخالف هستند و علتی که برای آن آوردند این بود که مشکلات مالی داشتند و اگر این طرح به سرانجام برسد و تصویب شود، بار مالی از کجا تامین شود؟

وی تصریح کرد: مسئولان آموزش و پرورش اعلام کردند در پرداخت حقوق‌ها مشکل دارند و از آن بابت با کلیات طرح موافق نبودند و شاید یک علت رد کردن کلیات از سوی کمیسیون آموزش مجلس نیز به علت مخالفت جدی وزارتخانه و دلایل آنها بوده است، باید منتظر باشیم که نوبت این طرح در صحن چه زمانی است و نظر کلی نمایندگان چیست تا بتوان پیش‌بینی کرد که چه اتفاقی برای آن می‌افتد.

میرزاده با اشاره به تاکید دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بر این موضوع که باید اجازه دهند نیروهای واجد شرایط در یک فرایند کاملاً علمی و از طریق دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش شوند تا بتوانند بار سنگین تحول‌آفرینی را بر مبنای سند تحول بر دوش گیرند، گفت: آنها خودشان درحالی که به ورود از طریق دانشگاه فرهنگیان اذعان دارند اما اطلاعیه استخدام دادند و می‌خواهند آزاد استخدام کنند و این نمی‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: کانال ورود به آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان فرآیند درستی است اما بالاخره تکلیف این نیروهایی که چندین سال در آموزش و پرورش همکاری کرده‌اند باید روشن شود؛ نمی‌گوییم این افراد استخدام شوند، درخواست داریم تکلیف آنها مشخص شود؛ اگر به این افراد نیاز است، باید سریعا با مجوز استخدام تکلیف آنها را مشخص کنند اما اگر به این افراد نیازی نیست چرا این افراد بلاتکلیف نگه داشته می‌شوند و درحالی که نیروهای بلاتکلیف وجود دارد، اطلاعیه برای استخدام داده می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل در ادامه گفت: اگرچه نظر دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درست است اما دوستان باید دست به دست هم بدهند تا تکلیف نیروهای فعلی که چندین سال با صداقت همکاری کردند روشن شود و سپس با توجه به وجود دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهیدرجایی نیازی به استخدام جداگانه نیست مگر اینکه این نیروهای بلاتکلیف تعیین تکلیف شوند و با دلایل ثابت شود که این نیاز وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مورد درخواست دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر توقف طرح استخدام نیروهای حق‌التدریس افزود: مجلس به وظایف قانونی خود عمل می‌کند و طرحی که نمایندگان دادند، باید فرایند قانونی خود را طی کند.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=825374
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k