• ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
  • 0k نظر «نمایش»

آزمون دوم استخدام فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد برگزار خواهد شد

آزمون دوم استخدام فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد برگزار خواهد شد

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

فرزندان شهدا و جانبازان تعیین تکلیف می شوند

به گزارش ایران استخدام و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: آزمون دوم استخدام فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد به زودی برگزار می شود.

 معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز پنجشنبه ۲۸ مهرماه در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان آذربایجان غربی تأکید کرد: همه دستگاه‌های کشور متولی خدمت به ایثارگران هستند.

دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این نشست ضمن ابزار خرسندی از حضور در جمع مسئولان استان آذربایجان غربی گفت: افتخار بزرگی است که بتوانیم به خانواده ایثار و شهادت خدمت کنیم. استان آذربایجان غربی یکی از تمدن‌های بزرگ منطقه است و چهار راه مذاهب اسلامی از مسلمان و غیرمسلمان و نژادهای قدیمی منطقه در بین‌النهرین بوده است. این استان تنها مرزبان فیزیکی کشور نیست بلکه مرزبان فکری و فرهنگی کشور نیز هست.
وی افزود: با وجود اینکه این منطقه ثروتمند و پرچالش است اما مردمی قدرتمند در آن پرورش پیدا کرده‌اند زیرا سختی‌ها باعث رشد و قدرت می‌شود. فرماندهان بزرگی از آذربایجان غربی در دفاع مقدس حضور داشته‌اند و امیدواریم این پیشتازی همچنان ادامه یابد.
معاون رئیس جمهور ضمن تشکر از تلاش‌های مسئولان استان آذربایجان غربی از جمله استاندار و مدیرکل بنیاد استان، خاطرنشان کرد: عنصر کرامت ناشی از منزلت‌بخشی در جامعه است و جامعه‌ای که منزلت داشته باشد کرامت دارد. اسلام به ما یاد داده است چگونه کرامت افراد حفظ شود. برای حفظ کرامت ایثارگران همان طور که امام (ره) تأکید کردند باید به ایثارگران توجه ویژه کرد. جایگاه و منزلت ایثارگران نباید تنها به معیشت آن‌ها تنزل پیدا کند البته این موضوع در کشور نهادینه شده و اصلاح کردن آن دشوار است زیرا برخی نگاه‌ها و ذائقه‌ها تغییر کرده است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر ضرورت خدمت‌رسانی به ایثارگران گفت: همه دستگاه‌های کشور در این زمینه متولی هستند به عنوان مثال قانون‌گذار تصریح کرده است که یک درصد بودجه‌های فرهنگی به ایثارگران اختصاص یابد و شاخص‌هایی گذاشته شده است. مأموریت‌هایی را شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرده که هر دستگاهی مسئولیت دارد به امور ایثارگران شاغل در دستگاه و ایثارگران مراجعه‌کننده رسیدگی کند و برای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اقدام کند. قانون دستگاه دولتی و غیردولتی را نام برده است و باید بنگاه‌های بزرگ در بخش خصوصی نیز به این مفاهیم توجه کنند. این عناوین باید احیا شود و گفتمان‌سازی لازم در این موضوع انجام شود.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به قانون تبدیل وضعیت ایثارگران گفت: این قانون مربوط به سال گذشته است که اجرا نشده بود اما تاکنون در این دولت حدود ۱۱۰ هزار نفر تبدیل وضعیت شدند. چند ماه طول کشید تا دستگاه‌ها توجیه شوند و با تغییر مدیران این همفکری اتفاق افتاد. یکی از خصوصیات کشور ما این است به صرف قانون نمی‌توان کاری انجام داد و در کنار آن باید اقناع هم باشد. قوانینی داریم که هنوز اجرا نشده است زیرا باید آن را دنبال کنیم.
معاون رئیس جمهور با اشاره به مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور در حوزه اشتغال ایثارگران، گفت: در حوزه اشتغال ۱۰ درصد منابع اشتغال که به استان تخصیص داده می‌شود باید به ایثارگران اختصاص پیدا کند و در این زمینه باید همه دستگاه‌ها کمک کنند. همچنین در حوزه اشتغال با توجه به اینکه برخی ایثارگران توانایی ارائه طرح ندارند و ممکن است بدهکار شوند برای همین منابع به استان‌ها تخصیص داده شود تا برای ایثارگران کار تولید کنند. منابع اشتغال ایثارگران نسبت به سال گذشته با ۱۰ برابر افزایش همراه بوده است و دولت توجه ویژه‌ای در حوزه اشتغال ایثارگران داشته است.

وی در مورد ساماندهی گلزارهای شهدا گفت: حدود ۹ هزار و ۸۳۸ مزار شهدا در استان ساماندهی شد و خوشبختانه ۹۸ و نیم درصد مزارها مناسب‌سازی شده است و ساماندهی و بهسازی ۱۶۶ مزار در دست اقدام است. مقام معظم رهبری فرمودند که شهدا امام‌زادگان عشق هستند بنابراین مزار شهدا حرم‌های مطهر است و در استان کرمان به دلیل مزار شهید حاج قاسم سلیمانی کارها سریع‌تر انجام شده و یک میعادگاه معنوی ایجاد شده است. در سفر دوم رئیس جمهور ۶ میلیارد تومان برای ساماندهی مزار شهدا پیش‌بینی شده است و با پیگیری‌های بیشتر حتی تک مزارها نیز ساماندهی خواهد شد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد تأمین مسکن ایثارگران گفت: تفاهم‌نامه مسکن دو سال قبل منعقد شده است که تأمین مسکن حدود یک هزار و ۵۰۰ ایثارگر در تعهد استان بوده است. در سفرهای استانی رئیس جمهور نیز مقرر شده است که ۵ درصد پروژه مسکن ملی به ایثارگران داده شود. حدود ۵ هزار و ۱۱۷ ایثارگر فاقد مسکن در استان آذربایجان غربی در اولویت هستند که تاکنون هیچ خدمات مسکن دریافت نکرده‌اند و برخی هم در اولویت دوم هستند که باید به ترتیب اولویت مورد توجه قرار بگیرند.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی در خصوص اشتغال ایثارگران استان آذربایجان غربی عنوان کرد: تعداد ایثارگران و فرزندان آنها که از این استان در سامانه جویای کار ثبت شده‌اند ۴ هزار و ۳۲۲ نفر هستند. از فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد یک هزار و ۲۳۷ نفر در آزمون شرکت کرده‌اند و در آزمون اول ۵۰۶ نفر پذیرفته شده‌اند و ۶۲ نفر شروع به کار کرده‌اند و آزمون دوم به زودی برگزار می‌شود.
 معاون رئیس جمهور با اشاره به خدمات درمانی به ایثارگران استان آذربایجان غربی، گفت: در حوزه درمانی از ۵ بیمارستان‌ دولتی ۴ بیمارستان با بیمه تکمیلی ایثارگران همراهی می‌کنند. مشکل تأمین منابع برای پرداخت بدهی‌های بیمه دی داریم و ۳۰ درصد منابع سازمان برنامه و بودجه تحقق پیدا نمی‌کند. حدود ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به بیمه دی بدهکار هستیم که قرار است سازمان برنامه و بودجه ماهی ۲۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت بدهی به بنیاد اختصاص دهد که کافی نیست.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد طرح سپاس و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران گفت: این طرح ابلاغ شده است و تکلیف همه مدیران است. قرار است که در یک سال با همه ایثارگران دیدار شود و تاکنون دیدار با ۴۰۰ هزار ایثارگر در سراسر کشور انجام شده است. ایثارگران دلسوزترین به انقلاب هستند و باید هرچه می‌گویند بپذیریم و مشکلات این عزیزان مرتفع شود.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات در مجتمع‌های توانبخشی ایثار با اولویت ایثارگران است و سایر افراد نیز می‌توانند از این امکانات استفاده کنند و خوشبختانه این مجتمع در استان آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسیده است و سالن آمفی‌تئاتر آن نیز به زودی تکمیل می‌شود.
معاون رئیس جمهور همچنین در گفت‌وگو با خبرنگاران با ارائه گزارشی از وضعیت اشتغال ایثارگران گفت: در مورد اشتغال نرخ بیکاری ایثارگران حدود ۱۹/۶ درصد است و ما برنامه منسجم را در بنیاد تهیه کردیم که بر اشتغال ایثارگران تأکید دارد. در حوزه تبدیل وضعیت ایثارگران بیش از ۱۰۰ هزار نفر در دستگاه‌های اجرایی مراحل تبدیل وضعیت را گذرانده و یا در حال اجر است. در بخش غیردولتی هنوز کار پیش نرفته است و مشغول گفت‌وگو با دولت و مجلس و سازمان امور اداری و استخدامی هستیم.
وی با اشاره به برنامه‌های قانونی استخدام ایثارگران افزود: در مورد استخدام فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد در مرحله اول آزمون ۸ هزار نفر کد استخدامی دریافت کرده‌اند و به زودی مشغول کار می‌شوند. آزمون دوم نیز برگزار خواهد شد و اشتغال این عزیزان تعیین تکلیف می‌شود. هر آزمون استخدامی که برگزار می‌شود مطابق قانون سهمیه‌ای به ایثارگران داده می‌شود که بنیاد این موضوع را نیز پیگیری می‌کند. بخش دیگر برنامه‌ها برای اشتغال تقویت اعتبارات اشتغال است. ۱۰ درصد سهمیه برای اشتغال ایثارگران نیز در سفرهای استانی رئیس جمهور در نظر گرفته شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد مسکن ایثارگران گفت: طبق آمار حدود ۵۰ درصد ایثارگران بَد مسکن و یا فاقد مسکن هستند. دولت قرار است که به عنوان متولی برای ایثارگران مسکن تهیه کند و در طرح جهش ملی مسکن قرار است که هر پروژه‌ای که در کشور انجام شد ۵ درصد آن به ایثارگران داده شود. در پروژه امام حسن مجتبی (ع) نیز سهمیه‌ای برای ایثارگران لحاظ شود و همچنین بنیاد با دارایی‌هایی که دارد اقدام به ساخت ۵ هزار مسکن در شهرهایی که توانایی دریافت زمین دارد می‌کند.
استاندار آذربایجان غربی نیز در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: میانگین سن والدین شهدا در استان، ۸۰ سال است که آنها نیاز مبرمی به مباحث و خدمات درمانی دارند. ۳۵۰ جانباز ۷۰ درصد در آذربایجان غربی حضور دارند که عمدتاً توسط خانواده‌ها نگهداری می‌شوند که در برخی موارد امکان‌ نگهداری در منزل نیست لذا توسعه فضای خدمات رسانی در این حوزه ضروری است.
محمدصادق معتمدیان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳ هزار و ۵۰۰ فرزند شهید بیکار در آذربایجان غربی وجود دارد که استخدام حدود هزار نفر در دست اقدام است، ادامه داد: بخشی از اعتبارات تسهیلات اشتغال در استان به بنیاد تخصیص داده شده که آماده افزایش آنها هستیم.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه درب شهادت در این استان از پیش از دفاع مقدس باز است، اظهار کرد: در هفته‌های پیش هم در راه امنیت، شهیدی را تقدیم‌ کردیم که نشان می‌دهد این باب همچنان در استان باز است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2648700
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد