• ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
  • 1k نظر «نمایش»

احتمال برگزاری آزمون استخدامی وزارت نفت در آذر ماه

احتمال برگزاری آزمون استخدامی وزارت نفت در آذر ماه

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۱۸ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

احتمال برگزاری آزمون جذب نیروی وزارت نفت در سراسر کشور

مدیرکل آموزش، برنامه‌ریزی نیروی انسانی و تحول اداری وزارت نفت از احتمال برگزاری آزمون عمومی برای جذب نیرو در سراسر کشور برای وزارت نفت خبر داد.

علی ستوده، در گفت‌وگو با «شانا» با اشاره به‌اینکه مغفول ماندن جذب نیرو در وزارت نفت در سال‌های گذشته، برخی مأموریت‌ها و برنامه‌های حیاتی وزارت نفت را با مشکل مواجه کرده است،‌گفت: برگزاری آزمون سراسری برای جذب نیرو در این وزارتخانه از ابتدای دولت سیزدهم در دستور کار بوده و اقدام‌های اولیه برای برگزاری چنین آزمونی در حال اجراست. بر این اساس با دریافت مجوز از سازمان‌های مرتبط و انجام اقدام‌های مربوطه، این آزمون آذرماه امسال برگزار می‌شود.

مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

آیا در مجموعه وزارت نفت اقدامی برای برگزاری آزمون عمومی استخدامی در حال انجام هست؟

در مجموعه شرکت‌های تابع وزارت نفت بیش از ۹ سال از برگزاری آخرین آزمون استخدامی می‌گذرد و در این سال‌ها بخش‌ قابل‌توجهی از سرمایه انسانی این صنعت راهبردی بازنشسته شده که این موضوع پیگیری وظایف و مأموریت‌های محوله صنعت نفت از جمله استمرار تولید و عرضه منابع هیدورکربوری و انجام طرح‌ها و پروژه‌های توسعه را با مخاطره جدی مواجه کرده است. از این رو به‌منظور تأمین نیازهای سازمانی به‌ویژه در بخش‌های عملیاتی، برگزاری آزمون استخدامی در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد.

چه کسانی می‌توانند در آزمون استخدامی شرکت کنند؟

شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در آزمون استخدامی در چارچوب مقررات داخلی صنعت نفت و ضوابط اجرایی مراجع ذی‌ربط تهیه و تدوین شده و همه داوطلبان واجد شرایط (کاردانی و بالاتر که جزئیات آن به تفصیل در دفترچه آزمون استخدامی اعلام خواهد شد) در صورت تمایل می‌توانند در آزمون استخدامی شرکت کنند. شایان ذکر است پیگیری‌های لازم از منظر اداری و قانونی از سازمان اداری و استخدامی کشور در حال انجام است تا از حیث سنی و با در نظر داشتن سوابق کاری و در عین حال حداقل سنوات موردنیاز به‌منظور عضویت در صندوق بازنشستگی صنعت نفت، کارکنان قراردادی (مدت موقت/ مدت معین)، همچنین کارکنان زیر پوشش شرکت‌های پیمانکاری واجد شرایط بتوانند در این آزمون شرکت کنند.

چه اقدامی برای جذب نخبگان در صنعت نفت انجام شده است؟

در نیمسال دوم امسال، آزمون استخدامی برای تمامی دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها شامل نخبه و عادی برگزار خواهد شد، البته با توجه به‌ ضرورت و اهمیت و نقش تأثیرگذار استفاده از نخبگان در بخش‌های راهبردی صنعت نفت موضوع جذب نخبگان به‌صورت اختصاصی نیز از مسیر راهکارهای قانونی لازم در دستور کار بررسی قرار دارد که در صورت فراهم شدن زمینه‌های لازم اقدام‌های مرتبط انجام خواهد شد.

 آزمون استخدامی چه زمانی برگزار خواهد شد؟

هم‌اکنون اقدام‌های لازم برای دریافت مجوز سازمان اداری و استخدامی به‌منظور برگزاری آزمون استخدامی در حال انجام است که بر مبنای مجوز اخذشده و انجام توافق‌های لازم با مرکز برگزارکننده آزمون (از حیث امکان‌سنجی برگزاری آزمون اختصاصی صنعت نفت) زمان دقیق آن مشخص و اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد، با این حال بر اساس برآورد اولیه زمان برگزاری آزمون حدود آذرماه امسال خواهد بود.

برگزاری آزمون استخدامی در چه سطوح و مناطقی از کشور انجام می‌شود؟

با توجه به گستردگی جغرافیایی فعالیت‌های شرکت‌های زیرمجموعه صنعت نفت در سراسر کشور (بیشتر مناطق عملیاتی)، داوطلبان می‌توانند با مطالعه کامل دفترچه راهنمای شرکت در آزمون از نیازهای سازمانی صنعت نفت در مناطق مختلف مطلع شوند و در زمان ثبت‌نام نسبت به انتخاب محل خدمت با توجه به رشته و گرایش‌های تحصیلی مورد نیاز اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری شانا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2628205
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k