• ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
  • 1k نظر «نمایش»

استان یزد با کمبود چهار هزار معلم مواجه است

استان یزد با کمبود چهار هزار معلم مواجه است

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۱ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

خبر کمبود 4 هزار معلم در استان یزد

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایرنا، استاندار یزد از کمبود 4 هزار و 70 معلم در استان خبر داد و گفت: کمبود معلم خواهیم داشت که باید نسبت به تامین آن اقدام شود.

به گزارش ایرنا، مهران فاطمی شامگاه سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان افزود: با توجه به اینکه بخشی از این کمبود در مدیریت مدارس است، برای آموزش مدیر و معاونان جوان در بدنه آموزش و پرورش نیز باید برنامه ریزی لازم صورت گیرد؛ رویکردهای سنتی نمی تواند در این حوزه، کارساز باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه کارنامه شوراهای آموزش و پرورش باید ارزیابی واقع بینانه شوند، گفت: لازم است شاخص‌ها بررسی و نسبت به رتبه بندی اقدام شود.

فاطمی یادآور شد: اداره آموزش وپرورش هر شهرستان در نشست های شورای آموزش و پرورش استان به صورت جداگانه حضور یافته و نسبت به ارائه برنامه های خود بر اساس این هدف گذاری اقدام کند.

استاندار یزد با تشکر از جامعه فرهنگیان و آموزش و پرورش اظهار داشت: حضور در برنامه های یوم الله ۲۲ بهمن و همچنین اعتکاف رجبیه که بیش از هفت هزار دانش آموز حضور داشتند، از رویش های انقلاب است و از همه مدیران مدارس و اولیا و مربیان تشکر می کنیم.

فاطمی ادامه داد: هرگونه موفقیت در آموزش و پرورش حاصل عملکرد تمامی شهرستان های استان یزد است، پس باید گزارشات بدون تعارف، دقیق و کارشناسی ارائه شود.

استاندار یزد افزود: آموزش های مهارت محور و همچنین همراه با مباحث تئوری و نظری باید دنبال شود و بالاتر از آن حفظ جایگاه و ارتقا جایگاه فرهنگیان است؛ مسئله جمعیت و فرزندآوری نیز بسیار مهم است و این فرهنگسازی باید دنبال شود و اگر فرصت را از دست دهیم در آینده قابل بازگشت و جبران نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست گفت: برای سال جاری بیش از هزار و ۹۰۷ نفر معلم می توانند برای بازنشستگی اقدام کنند و باتوجه به بازنشستگی های قبلی و در ابتدای مهر سال آینده، تعداد چهار هزار و ۷۰ نفر با احتساب بدون افزایش کلاس، کمبود معلم خواهیم داشت که باید نسبت به تامین آن اقدام شود.

محمدکاظم رحیمی نژاد افزود: همچنین شاهد بیشترین تراکم کلاسی با جمعیت ۴۰ و ۴۳ نفره در مرکز استان هستیم و نهایت تراکم و تعطیلی و جابجایی را داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در حالی که ۴۳ مدرسه زیر ۱۰ نفر هم داریم اما به دلیل گستردگی استان، امکان تراکم بیش از این وجود ندارد.

وی ادامه داد: تراکم دانش آموزان ما از متوسط کشوری بالاتر است و چهارمین استان پهناور بر اساس سرانه آموزشی هستیم.

استاندار یزد در این نشست در تماس تلفنی با وزیر آموزش و پرورش، خواستار مساعدت در تامین بخشی از کمبودهای سیستم آموزشی استان یزد شد؛ وزیر آموزش و پرورش در این تماس با قدردانی از جامعه فرهنگیان استان و همچنین خدمات استاندار یزد، قول پیگیری داد.

اکنون استان یزد ۱۸ هزار فرهنگی و ۲۷۰ هزار دانش آموز دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2704386
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k