- ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
- 1k نظر «نمایش»
استخدام دیوان محاسبات کشور – سال ۱۴۰۰
استخدام دیوان محاسبات کشور – سال ۱۴۰۰
- بروزرسانی:
- دیدگاه: ۵ (نمایش)
- دیدگاههای منتظر: ۰ دیدگاه
آزمون استخدامی دیوان محاسبات کشور
جهت ورود به صفحه اصلی استخدام دیوان محاسبات اینجا کلیک نمایید
دریافت کارت آزمون
خبر 16 اسفند 1400: ضمن آرزوی موفقیت سایت ایران استخدام برای یکایک شما کارجویان گرامی به اطلاع می رسانیم، لینک دریافت کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی دیوان محاسبات کشور فعال گردید. آزمون صبح روز پنجشنبه مورخ 1400/12/19 در 20 شهرستان كشور برگزار می شود.
جهت مشاهده برگه راهنمای شرکت در آزمون کلیک نمایید
جهت دریافت کارت آزمون کلیک نمایید
اطلاعیه کارت آزمون
خبر 15 اسفند 1400: به اطلاع متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی دیوان محاسبات کشور در سال 1400 میرساند که آزمون مذکور صبح روز پنجشنبه مورخ 1400/12/19 در 20 شهرستان کشور برگزار میشود. فرآیند برگزاری آزمون از ساعت 8:00 آغاز و درهای ورود به جلسه امتحان نیم ساعت قبل از شروع فرآیند بسته خواهد شد، لذا همه متقاضیان میبایست قبل از بسته شدن درهای ورودی در محل حوزه امتحانی خود حاضر باشند.
الف - نحوه و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون
اتصال (لینک) مربوط به پرینت کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون از روز سهشنبه 1400/12/17 بر روی درگاه اطلاعرسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار میگیرد و متقاضیان میتوانند با وارد کردن اطلاعات شناسنامهای (نام، نامخانوادگی، شماره ملی، سال تولد و ...) خود نسبت به مشاهده و تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام و براساس آدرس تعیین شده بر روی پرینت کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند. برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است.
ب - چنانچه مغایرتی در مندرجات کارت شرکت در آزمون مشاهده شد، لازم است به شرح زیر اقدام شود:
1ـ با توجه به اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون، چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای 1، 2، 4، 5، 6، 8،7، 9، 12،11، 15و 17 کارت شرکت در آزمون مشاهده نمودید، لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ 1400/12/18 منحصراً به درگاه اطلاع رسانی این سازمان قسمت ویرایش اطلاعات کارت مراجعه و نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایید.
2ـ چنانچه عکس الصاقی به کارت ورودی، با چهره شما مغایرت داشت و یا دارای اشکالاتی از جمله فاقد مهر و واضح نبودن عکس بود لازم است شخصاً با همراه داشتن دو قطعه عکس 4×3 و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار برای اصلاح کارت، مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در بند «ج» به نماینده این سازمان مستقر در باجه رفع نقص مراجعه نمایید. در غیر این صورت اگر با کارت دارای عکس اشتباه در جلسه آزمون حاضر شوید به عنوان متخلّف تلقی و برابر مقررات با شما رفتار خواهد شد.
ضمناً سایر اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون بر اساس اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبتنام که توسط خود متقاضی تکمیل گردیده، ارائه شده است.
یادآوری: متقاضیان برای آگاهی بیشتر از ضوابط آزمون از برگ راهنمای شرکت در آزمون که بر روی درگاه اطلاعرسانی این سازمان قرار دارد پرینت تهیه و نسبت به مطالعه دقیق آن اقدام نمایند.
ج - آدرس و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون
در صورت بروز اشکال در تهیه پرینت از کارت شرکت در آزمون و یا مشاهده مغایرت در اطلاعات مندرج در کارت ورودی با اطلاعات ثبتنامی و یا هریک از موارد مندرج در بند «ب» فوق، متقاضیان میتوانند از ساعت 8:30 الی12:00 صبح و 14:00 الی 17:00 بعدازظهر روز چهارشنبه مورخ 1400/12/18 به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوط (مطابق جدول شماره 2 ذیل) مراجعه و نسبت به اصلاح و رفع اشکال احتمالی کارت خود اقدام نمایند.
د- زمان و محل برگزاری آزمون
آزمون در صبح روز پنجشنبه مورخ 1400/12/19 در شهرهای اعلام شده در جدول شماره 1 (مندرج در ذیل این اطلاعیه) برگزار میشود و شروع فرآیند برگزاری آزمون از ساعت 8:00 (هشت) صبح خواهد بود. آدرس محل برگزاری آزمون بر روی پرینت کارت شرکت در آزمون درج شده است.
هـ - یادآوری های مهم
1- در زمان حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار الزامی است.
2- در ورودی ِحوزه های امتحانی آزمون رأس ساعت 7:30 (هفت و سی دقیقه) صبح بسته خواهد شد. لذا متقاضیان لازم است قبل از بسته شدن درهای ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند.
3- هر متقاضی برای حضور در جلسه آزمون باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مداد پاکن و یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد.
4- لازم به تاکید است متقاضیان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، ماشین حساب، جزوه، کتاب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن خودداری نمایند. ضمناً هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاههای حافظه دار از جمله تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند و غیره درجلسه آزمون طبق قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمونهای سراسری، موجب محرومیت از گزینش در آزمون میشود.
و - دستورالعمل بهداشتی، فاصله گذاری فیزیکی و الزامات بهداشتی
انتظار می رود برای حفظ سلامتی خود، سایر متقاضیان و خانوادههای محترمتان موارد زیر را مورد توجه و آنها را رعایت نمایید:
۱- زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد و به موقع در محل آزمون حضور یابید. حوزه برگزاری آزمون از ساعت 7:0۰ صبح روز برگزاری آزمون آماده حضور شما خواهد بود.
۲- برای پیشگیری از تجمع، حضور خود را به دقایق پایانی موکول ننمایید.
۳- از تردد بی مورد در محل آزمون جداً خودداری نمایید.
۴- هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر متقاضیان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ نمایید.
۵- همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی میباشد.
۶- در زمان استقرار در محل صندلی از صحبت کردن با سایر متقاضیان مجاور جداً خودداری نمایید.
۷- از تماس دست ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون جداً خودداری نمایید.
۸- هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده نمایید. درصورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده کنید.
۹- در صورت داشتن سئوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت نمایید.
۱۰- در پایان آزمون تا زمان اعلام خروج از سالن توسط عوامل اجرایی همچنان بر صندلی خود مستقر باشید. به پیام هایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و درجلسه آزمون از بلندگو پخش می شود با دقت گوش کرده و به آن عمل کنید.
۱۱- سعی کنید از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس میشود نظیر صندلی ها، دستگیره درب ها و شیرآلات سرویس بهداشتی و… خودداری نموده و از دستمال کاغذی استفاده کنید.
12- چنانچه مبتلا به بیماری کرونا هستید در زمان ورود به حوزه برگزاری آزمون، (با ارائه رسید نتیجه آزمایش PCR) مسئولین حوزه را مطلع نمایید تا پیشبینیهای لازم را در این خصوص بعمل آورند.
ز – نحوه تماس و ارتباط با سازمان سنجش آموزش کشور
باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیان میتوانند درخواست خود را از طریق سامانه پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش، به این سازمان ارسال نمایند. ضمناً متقاضیان درصورت لزوم میتوانند سئوال یا سئوالات خود را در ساعات اداری با شماره تلفن ۴۲۱۶۳ با پیش شماره ۰۲۱ در میان بگذارند.
دریافت فایل جدول شماره 1- شهرستان محل برگزاری آزمون استخدامی دیوان محاسبات کشور در سال 1400 در قالب PDF
دریافت فایل جدول شماره 2 - نام شهرستان و آدرس محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون دیوان محاسبات کشور 1400 در قالب PDF
خبر 19 بهمن 1400: اصلاحیه و تمدید مجدد ثبت نام آزمون استخدام دیوان محاسبات کشور در سال 1400
پيرو اطلاعیه هاي مورخ 1400/11/11 و مورخ 1400/11/16 و با توجه به اعلام دیوان محاسبات کشور مبنی بر اضافه شدن ردیف (7) به شرایط اختصاصی آزمون مذکور، ضمن اصلاح شرایط اختصاصی آزمون به شرح ذیل، به اطلاع متقاضيان اين آزمون ميرساند، به منظور فراهم نمودن تسهيلات بيشتر براي آن دسته از متقاضیانی كه تا تاريخ (1400/11/18) براي ثبت نام اقدام ننمودهاند، ترتيبي اتخاذ گرديده است كه بتوانند تا ساعت 24:00 روز سه شنبه مورخ 1400/11/19 نسبت به ثبتنام اقدام نمايند.
لذا متقاضیان، ضرورت دارد در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق اطلاعیه مورخ 1400/11/11 و مندرجات این اطلاعیه، به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و برای ثبتنام اقدام نمایند.
ضمناً باتوجه به اصلاحیه اعلام شده، آن دسته از متقاضیانی که قبلا نسبت به ثبت نام اقدام نموده اند، می توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند.
شرایط اختصاصی استخدام:
1- دارا بودن مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر (ملاک تاریخ فارغ التحصیلی 1400/12/19 میباشد).
تبصره 1: رشته تحصیلی مقطع لیسانس افراد با مدرک تحصیلی فوق لیسانس میبایست یکی بوده و یا یکی از رشتههای ذکر شده همان شغل در این فراخوان باشد.
2- داشتن حداکثر سن 30 سال تمام برای مقطع کارشناسی ( از تاریخ 70/12/19 به بعد)
3- داشتن حداکثر سن 33 سال تمام برای مقطع کارشناسی ارشد ( از تاریخ 67/12/19 به بعد)
3- داشتن حداکثر سن 35 سال تمام برای مقطع دکتری (از تاریخ 65/12/19 به بعد)
4- مدت خدمت سربازی به حداکثر سن اضافه میگردد.
5-گواهی فراغت از تحصیل متقاضیان، کارت مربوط به وضعیت نظام وظیفه و تائیدیه های مربوط به سهمیه های قانونی، می بایست حداکثر تا روز برگزاری آزمون آماده و صادر شده باشد و به همراه سایر تائیدیه ها در روز تطبیق مدارک ارائه شود.
6- سابقه خدمت متقاضیانی که به صورت غیر رسمی و تمام وقت در دستگاه های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال 1386 مجلس شورای اسلامی به خدمت اشتغال داشته اند به حداکثر سن آن ها اضافه می گردد.
7-وفق بند (الف) ماده (15) قانون حمايت از خانواده و جواني جمعيت، به ازاي تاهل و نيز داشتن هر فرزند يک سال تا حداکثر پنج سال به حداکثر سن متقاضيان ثبت نام اضافه مي گردد.
خبر 16 بهمن 1400: اصلاحیه و تمدید مهلت ثبت نام آزمون استخدام دیوان محاسبات کشور
پیرو اطلاعیه مورخ 1400/11/11 و با توجه به اعلام دیوان محاسبات کشور مبنی بر اضافه شدن ردیف (6) به شرایط اختصاصی آزمون مذکور، ضمن اصلاح شرایط اختصاصی آزمون به شرح ذیل، به اطلاع متقاضیان این آزمون میرساند، به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از متقاضیانی که تا این تاریخ (1400/11/16) برای ثبت نام اقدام ننمودهاند، ترتیبی اتخاذ گردیده است که بتوانند تا روز دوشنبه مورخ 1400/11/18 نسبت به ثبتنام اقدام نمایند.
لذا متقاضیان، ضرورت دارد در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق اطلاعیه مورخ 1400/11/11 و مندرجات این اطلاعیه، به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و برای ثبتنام اقدام نمایند.
ضمناً باتوجه به اصلاحیه اعلام شده، آن دسته از متقاضیانی که قبلا نسبت به ثبت نام اقدام نموده اند، می توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند.
شرایط اختصاصی استخدام:
1- دارا بودن مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر (ملاک تاریخ فارغ التحصیلی 1400/12/19 میباشد).
تبصره 1: رشته تحصیلی مقطع لیسانس افراد با مدرک تحصیلی فوق لیسانس میبایست یکی بوده و یا یکی از رشتههای ذکر شده همان شغل در این فراخوان باشد.
2- داشتن حداکثر سن 30 سال تمام برای مقطع کارشناسی ( از تاریخ 70/12/19 به بعد)پ
3- داشتن حداکثر سن 33 سال تمام برای مقطع کارشناسی ارشد ( از تاریخ 67/12/19 به بعد)
3- داشتن حداکثر سن 35 سال تمام برای مقطع دکتری (از تاریخ 65/12/19 به بعد)
4- مدت خدمت سربازی به حداکثر سن اضافه میگردد.
5-گواهی فراغت از تحصیل متقاضیان، کارت مربوط به وضعیت نظام وظیفه و تائیدیه های مربوط به سهمیه های قانونی، می بایست حداکثر تا روز برگزاری آزمون آماده و صادر شده باشد و به همراه سایر تائیدیه ها در روز تطبیق مدارک ارائه شود.
6- سابقه خدمت متقاضیانی که به صورت غیر رسمی و تمام وقت در دستگاه های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال 1386 مجلس شورای اسلامی به خدمت اشتغال داشته اند به حداکثر سن آن ها اضافه می گردد.
دفترچه استخدام دیوان محاسبات ۱۴۰۰
آگهی 11 بهمن 1400: دیوان محاسبات کشور در نظر دارد نیروی انسانی متخصص مورد نیاز خود را از طریق آزمون کتبی، مصاحبه تخصصی و گزینش به صورت پیمانی به شرح ذیل استخدام نماید؛ لذا متقاضیان سراسر کشور میبایست در مهلت مقرر، پس از مطالعه شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی آزمون و تهیه مدارک مورد نیاز نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
مهلت ثبت نام تا 16 بهمن تا 18 بهمن تا 19 بهمن 1400 می باشد.
> شرایط عمومی
1- داشتن تابعیت ایرانی.
2- التزام به دین مبین اسلام.
3- التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
4- عدم محکومیت به فساد اخلاقی، نداشتن سابقه محکومیت و سوء پیشینه کیفری که موجب محرومیت از حقوق اجتماعی شده باشد (با تایید مراجع ذیصلاح).
5- عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر و روانگردانها.
6- دارا بودن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دائم برای آقایان.
توضیح 1: کارت یا برگ معافیت موقت مورد پذیرش نیست و تاریخ ترخیص از خدمت وظیفه یا صدور کارت معافیت دائم قانونی، باید قبل از 1400/12/19 باشد.
توضیح 2: ادامه مراحل استخدامی دارندگان کارت معافیت پزشکی، در صورت توفیق در مراحل مربوط، پس از تایید پزشک معتمد بلامانع خواهد بود.
7- داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی لازم جهت انجام امور محوله با توجه به رشته شغلی انتخابی (طبق تایید مراجع پزشکی)
8- متقاضیان استخدام نباید مستخدم بازخرید سایر دستگاههای اجرایی باشند.
9- کارکنان رسمی و پیمانی دیوان محاسبات کشور به منظور تغییر محل جغرافیایی خدمت، حق شرکت در آزمون را ندارند.
> شرایط اختصاصی
1- دارا بودن مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر (ملاک تاریخ فارغ التحصیلی 1400/12/19 میباشد).
تبصره 1: رشته تحصیلی مقطع لیسانس افراد با مدرک تحصیلی فوق لیسانس میبایست یکی بوده و یا یکی از رشتههای ذکر شده همان شغل در این فراخوان باشد.
2- داشتن حداکثر سن 30 سال تمام برای مقطع کارشناسی ( از تاریخ 70/12/19 به بعد)
3- داشتن حداکثر سن 33 سال تمام برای مقطع کارشناسی ارشد ( از تاریخ 67/12/19 به بعد)
4- داشتن حداکثر سن 35 سال تمام برای مقطع دکتری (از تاریخ 65/12/19 به بعد)
5- مدت خدمت سربازی به حداکثر سن اضافه میگردد.
6-گواهی فراغت از تحصیل متقاضیان، کارت مربوط به وضعیت نظام وظیفه و تائیدیه های مربوط به سهمیه های قانونی، می بایست حداکثر تا روز برگزاری آزمون آماده و صادر شده باشد و به همراه سایر تائیدیه ها در روز تطبیق مدارک ارائه شود.
> محل خدمت
محل خدمت براساس مشاغل مورد نیاز در جدول شماره 1 در ذیل این اطلاعیه درج شده است.
> امتیازات و سهمیه های قانونی
سهمیه ایثارگران
1. بیست و پنج درصد (25%) از ظرفیت استخدامی به جانبازان و آزادگان فاقد شغل، همسر و فرزندان شهدا، همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد (25%) و بالاتر، همسر و فرزندان آزادگان با مدت اسارت یکسال و بالاتر، خواهر و برادر شهید به ترتیب نمره مکتسبه اختصاص می یابد.
2. پنج درصد (5%) از ظرفیت استخدامی به رزمندگان ( با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها )، همسر و فرزندان آنان و فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد (25%) و فرزندان آزادگان کمتر از یکسال اسارت به ترتیب نمره مکتسبه اختصاص مییابد.
3. مرجع صدور تائیدیه معتبر برای ایثارگران (جانبازان و آزادگان و فرزندان و همسران آنها، همسر و خانواده شهدا) بنیاد شهید و امور ایثارگران و برای رزمندگان، معاونت نیروی انسانی هر یک از رده های نیروهای مسلح در مورد رزمندگان خود، معاونت نیروی انسانی بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد بسیجیان و نیروهای مردمی اعم از مستخدمین دولت و صاحبان مشاغل و صنوف آزاد و افراد فاقد شغل، معاونت توسعه و منابع انسانی وزرات جهاد کشاورزی در مورد جهادگران می باشند.
4. سهمیه استخدامی مربوط به مشمولین سهمیه 25 درصد ایثارگران در آگهی استخدام مشخص و از سهمیه سایر متقاضیان مجزا شده است. متقاضیان ایثارگر تائید شده مشمول این سهمیه، برای اعمال سهمیه مذکور صرفاً می بایست رشته شغلی– محل خدمت مشخص شده در سهمیه مذکور را انتخاب نمایند.
5. ایثارگران متقاضی بهره مندی از سهمیه استخدامی حداقل 25 درصد موضوع ماده (21) قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران برای ثبت نام و بهره مندی از سهمیه مزبور، لازم است ابتدا اطلاعات خود را در سیستم سجایا (سیستم جامع اطلاعات یکپارچه ایثارگران) ثبت نموده و توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران تائید شود و در صورت عدم تائید بنیاد، مجاز به انتخاب رشته شغلی– محل خدمت مشخص شده سهمیه یاد شده نمی باشند.
6. مشمولین سهمیه 25 درصد ایثارگران، مجاز به بهره مندی از سهمیه استخدامی 5 درصد سایر ایثارگران نیستند. به عبارت دیگر هر متقاضی ایثارگر میتواند در صورت مشمول بودن، صرفاً یکی از سهمیههای مشخص شده براساس ضوابط مربوط را استفاده نماید. بنابراین مشمولین سهمیه 25 درصد ایثارگران، برای استفاده از سهمیه اختصاصی خود، صرفاً باید مشاغل مشخص شده برای آنان را در آگهی استخدامی انتخاب نمایند.
7. جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد (25%) و بالاتر و فرزندان آزادگان یکسال اسارت و بالاتر از شرط حداکثر سن معاف می باشند.
8. سهمیه استخدامی مربوط به مشمولین سهمیه 5 درصد ایثارگران در آگهی استخدام مشخص و از سهمیه سایر متقاضیان مجزا گردیده است. متقاضیان ایثارگر تائید شده مشمول این سهمیه، برای اعمال سهمیه مذکور صرفاً می بایست رشته شغلی– محل خدمت مشخص شده در سهمیه مذکور را انتخاب نمایند.
سهمیه معلولین عادی:
تا سقف سه درصد (3%) ظرفیت استخدامی به معلولان مشروط بر دارا بودن شرایط احراز شغل و برخورداری از توانایی جسمی متناسب با شغل مورد نظر به ترتیب نمره مکتسبه اختصاص می یابد (معلول عادی فردی است که دارای کارت سازمان بهزیستی باشد و توانایی انجام مشاغل مندرج در جدول شماره 1 «مندرج در ذیل این اطلاعیه» با تایید پزشک معتمد دیوان محاسبات کشور را داشته باشد).
> مراحل ثبت نام، برگزاری آزمون، اعلام نتایج و تطبیق مدارک
1- متقاضیان پس از مطالعه دقیق شرایط مندرج در این آگهی می توانند از روز دوشنبه مورخ 1400/11/11 تا ساعت 24 روز شنبه مورخ 1400/11/16 از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور در آزمون ثبت نام نمایند.
2- متقاضیان لازم است به وسیله کارتهای عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال میباشد، با مراجعه به درگاه اطلاعرسانی سازمان سنجش آموزش کشور و پرداخت مبلغ 900.000 ریال نسبت به دریافت سریال ثبتنامی اقدام و سپس با مراجعه به بخش مربوطه در آزمون ثبت نام نمایند.
3- پس از ثبت نام و پرداخت هزینه، وجه واریزی مسترد نمی شود.
4- کارت شرکت در آزمون از روز دوشنبه مورخ 1400/12/16 برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت. آزمون نیز در روز پنج شنبه مورخ 1400/12/19 با توجه به آمار ثبتنام کنندگان به صورت غیرمتمرکز و منطقهای برگزار می شود.
5- صدور کارت شرکت در آزمون به منزله تائید اطلاعات ارسالی از سوی متقاضیان نبوده و مدارک متقاضیان پس از اعلام قبولی اولیه در آزمون، توسط دیوان محاسبات کشور بررسی خواهد شد.
6- نتایج، کارنامه و فهرست پذیرفته شدگان در آزمون (سه برابر ظرفیت نهایی پذیرفته شده) تا 40 روز پس از برگزاری آزمون از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اطلاع رسانی خواهد شد.
7- پذیرفته شدگان سه برابر ظرفیت پس از تطبیق مدارک و تکمیل پرونده، طی برنامه زمانی وارد فرآیند مصاحبه تخصصی خواهند شد.
> یادآوری ها
1- افرادی که کارمند شاغل سایر سازمان ها و دستگاه های دولتی هستند، می بایست پس از پذیرفته شدن حداکثر تا یک ماه نسبت به ارائه استعفا نامه خود به دیوان محاسبات کشور اقدام نمایند؛ در غیر این صورت از ادامه فرآیند استخدامی حذف میشوند.
2- سربازان امریهای که خدمت سربازی را در دیوان محاسبات کشور به پایان رسانده باشند و کارکنان قراردادی و شرکتی دیوان در صورتی که حائز شرایط مندرج در اطلاعیه باشند میتوانند در آزمون مربوط به رشته شغلی مورد تصدی شرکت نمایند.
3- چنانچه در هر یک از مراحل استخدامی برای دیوان محاسبات کشور محرز شود متقاضی اقدام به ارائه اطلاعات خلاف واقع نموده، استخدام فرد باطل شده و متقاضی حق هیچگونه اعتراضی را نخواهد داشت.
4- پس از پذیرفته شدن و نهایی شدن مراحل استخدام، انتقال از استان محل قبولی به استان های دیگر به مدت 5 سال امکان پذیر نیست.
5- در هر یک از رشته های شغلی امتحانی (مشخص شده در جدول شماره 1 در ذیل این اطلاعیه) صرفاً فارغ التحصیلان همان رشته، گرایش و مقطع می توانند شرکت نمایند و پذیرش دیگر رشته ها یا گرایش ها، مدارک معادل یا مقطع تحصیلی بالاتر یا پایین تر امکان پذیر نیست.
6- قبولی در آزمون کتبی به هیچ وجه به منزله بکارگیری قطعی نمی باشد، بلکه قبولی نهایی پس از کسب حد نصاب نمره و پذیرش در آزمون کتبی، مصاحبه تخصصی، گزینش و انجام مراحل بعدی شامل معاینات پزشکی و اخذ عدم سوء پیشینه از مراکز ذیصلاح می-باشد. لازم به تاکید است گزینش نهایی از بین متقاضیان واجد شرایط انجام خواهد گرفت.
7- مواد آزمون عمومی و اختصاصی برای هریک از عناوین شغلی برای اطلاع در جدول شماره 2 ذیل این اطلاعیه درج شده است.
جدول شماره (1) رشته های شغلی آزمون استخدامی دیوان محاسبات کشور
ردیف | کد و عنوان شغلی | کد و عنوان رشته تحصیلی | مقطع تحصیلی | جنسیت | کد و عنوان محل جغرافیای خدمت | آزاد | ایثارگر25% | ایثارگر5% | معلولین |
1 | حسابرس (1) کد (101) |
حسابداری کلیه گرایشها (کد501( حسابرسی کلیه گرایش ها(کد502( مدیریت صنعتی کلیه گرایشها(کد503( مدیریت دولتی کلیه گرایشهابه جز گرایش مدیریت پیشرفت و توسعه شهری و روستایی(کد504( مدیریت مالی کلیه گرایشها(کد505( مدیریت بازرگانی کلیه گرایشهابه جز مدیریت بازرگانی دریایی (کد 506) |
کارشناسی کارشناسی ارشد دکتری |
مرد | ستاد (کد41) | 17 | 9 | 2 | 2 |
آذربایجان شرقی (کد10) | 4 | 1 | - | - | |||||
آذربایجان غربی (کد 11) | 4 | 1 | - | - | |||||
اردبیل (کد 12) | 5 | 2 | 1 | - | |||||
اصفهان (کد 13) | 5 | 2 | 1 | - | |||||
البرز (کد 40) | 4 | 3 | 1 | - | |||||
ایلام (کد 14) | 2 | 2 | - | - | |||||
بوشهر(کد 15) | 3 | 1 | 1 | - | |||||
تهران (کد 16) | 5 | 2 | 1 | - | |||||
چهارمحال و بختیاری (کد 17) | 3 | 2 | 1 | - | |||||
خراسان شمالی (کد 20) | 5 | 1 | 1 | - | |||||
خراسان جنوبی (کد 18) | 5 | 2 | - | - | |||||
خراسان رضوی (کد 19) | 5 | 2 | 1 | - | |||||
خوزستان(کد 21) | 5 | 3 | 1 | - | |||||
زنجان (کد 22) | 5 | 2 | - | - | |||||
سمنان (کد 23) | 4 | 2 | - | - | |||||
سیستان و بلوچستان (کد 24) | 6 | 3 | 1 | - | |||||
فارس (کد 25) | 5 | 2 | - | - | |||||
قزوین (کد 26) | 5 | 2 | 1 | - | |||||
قم (کد 27) | 3 | 2 | - | - | |||||
کردستان(کد 28) | 5 | 2 | - | - | |||||
کرمان (کد 29) | 1 | 1 | - | - | |||||
کرمانشاه(کد 30) | 3 | 2 | - | - | |||||
کهگیلویه و بویراحمد(کد 31) | 5 | 2 | - | - | |||||
گلستان (کد 32) | 5 | 2 | - | - | |||||
گیلان (کد 33) | 5 | 2 | - | - | |||||
لرستان (کد 34) | 5 | 2 | - | - | |||||
مازندران(کد 35) | 3 | 1 | - | - | |||||
مرکزی (کد 36) | 4 | 2 | - | - | |||||
هرمزگان (کد37) | 5 | 2 | 1 | - | |||||
همدان (کد38) | 5 | 2 | 1 | - | |||||
یزد (کد39) | 1 | 1 | - | - | |||||
2 | حسابرس (2) کد (102) |
مدیریت امور گمرکی(کد507( | کارشناسی | مرد - زن | بوشهر (کد15) | 1 | - | - | - |
3 | حسابرس (3) کد (103) |
مدیریت امور بانکی(کد508( رشته مالی صرفاً گرایش بانکداری(کد537( |
کارشناسی کارشناسی ارشد |
مرد - زن | بوشهر (کد15) | 1 | - | - | - |
4 | حسابرس (42) کد (104) |
حسابداری کلیه گرایش ها(کد501( حسابرسی کلیه گرایش ها(502) |
کارشناسی کارشناسی ارشد |
مرد - زن | ستاد (کد41) | 1 | 1 | - | - |
5 | کارشناس اداری (1) کد (105) |
ـ مدیریت دولتی کلیه گرایشها به جز گرایش مدیریت پیشرفت و توسعه شهری و روستایی(کد504( -مدیریت صنعتی کلیه گرایشها(کد503( -مدیریت بازرگانی کلیه گرایشهابه جز مدیریت بازرگانی دریایی (کد506( |
کارشناسی کارشناسی ارشد دکتری |
مرد - زن | ستاد (کد41) | 1 | - | - | - |
ادامه جدول شماره (1) رشته های شغلی آزمون استخدامی دیوان محاسبات کشور
ردیف | کد و عنوان شغلی | کد و عنوان رشته تحصیلی | مقطع تحصیلی | جنسیت | کد و عنوان محل جغرافیای خدمت | آزاد | ایثارگر 25% | ایثارگر5% | معلولین |
6 | کارشناساداری )2( (کد106( |
ـ مدیریت دولتی کلیه گرایشها به جز گرایش مدیریت پیشرفت و توسعه شهری و روستایی(کد504( -مدیریت صنعتی کلیه گرایشها(کد503( -مدیریت بازرگانی کلیه گرایشهابه جز مدیریت بازرگانی دریایی (کد506( |
کارشناسی و کارشناسی ارشد | مرد | ستاد (کد41) | 3 | 1 | - | - |
همدان (کد 38) | - | - | - | 1 | |||||
کرمانشاه (کد30) | - | - | - | 1 | |||||
مرد- زن | گیلان (کد 33) | 1 | - | - | - | ||||
لرستان (کد 34) | 1 | - | - | - | |||||
مرکزی (کد 36) | 1 | - | - | - | |||||
ایلام (کد 14) | - | 1 | - | 1 | |||||
خراسان جنوبی (کد 18) | - | - | - | 1 | |||||
7 | کارشناسمالی (کد107( | حسابداری کلیهگرایش ها(کد501( حسابرسی کلیه گرایش ها (کد502( |
کارشناسی و کارشناسی ارشد | مرد | ستاد (کد41) | 1 | 1 | - | - |
مرد- زن | چهارمحال و بختیاری ( کد 17) | - | - | - | 1 | ||||
خراسان رضوی (کد 19) | - | - | - | 1 | |||||
کرمانشاه (کد 30) | 1 | 1 | - | - | |||||
مازندران (کد 35) | 1 | - | - | - | |||||
8 | کارشناس حقوقی)1( (کد108( |
حقوقجزا(کد509(-حقوق خصوصی(کد510(-حقوق عمومی (کد511( |
کارشناسی و کارشناسی ارشد | مرد- زن | ستاد (کد 41) | 2 | - | - | - |
خوزستان (کد 21) | - | 1 | - | - | |||||
اصفهان (کد 13) | 1 | - | - | - | |||||
زنجان (کد 22) | 1 | - | - | - | |||||
9 | کارشناسی حقوقی (2( (کد109( |
حقوق کلیه گرایشها به جز گرایش حقوق بشر، انرژی، ارتباطات، ثبت اسناد و املاک، حمل و نقل تجاری، خانواده، مالکیت فکری، فناوریهای زیستی، نفت و گاز، هوایی، پزشکی، کیفری اطفال و نوجوانان(کد512(-حقوق عمومی(کد511(-حقوق جزا(کد509(- حقوق خصوصی(کد510(-فقه و مبانی حقوق اسلامی(کد513) |
کارشناسی و کارشناسی ارشد | مرد- زن | ستاد (کد 41) | 1 | - | - | 1 |
10 | دادیار(کد110( | حقوق کلیه گرایشها به جز گرایش حقوق بشر، حمل و نقل تجاری،خانواده، مالکیت فکری، فناوریهای زیستی، هوایی، پزشکی، کیفری اطفال و نوجوانان(کد514( |
کارشناسی و کارشناسی ارشد | مرد | ستاد (کد 41) | 2 | - | - | - |
11 | کارشناس فناوری اطلاعات)مرکز داده)(کد111( | مهندسیکامپیوتر گرایش شبکههای کامپیوتری(کد515(- مهندسیکامپیوتر گرایش سخت افزار(کد516( |
کارشناسی و کارشناسی ارشد | مرد- زن | ستاد (کد 41) | 1 | - | - | - |
زنجان (کد 22) | 1 | - | - | - | |||||
فارس (کد 25) | 1 | - | - | - | |||||
12 | کارشناس فناوری اطلاعات)تحلیل داده( (کد112( |
مدیریت فناوری اطلاعات گرایش هوشمندی کسب و کار(کد517( -علوم کامپیوتر گرایش داده کاوی(کد518( -مهندسی فناوری اطلاعات کلیهگرایشها(کد519( -مهندسی کامپیوتر گرایش علوم داده(کد520( |
کارشناسی و کارشناسی ارشد | مرد- زن | ستاد (کد 41) | 2 | - | - | - |
13 | کارشناس فناوری اطلاعات)پایگاه داده و تحلیل سیستمهای اطلاعاتی( (کد113( |
مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار(کد521) | کارشناسی و کارشناسی ارشد | مرد- زن | ستاد (کد 41) | 2 | - | - | - |
14 | کارشناس فنی(1( (کد114( |
مهندسی برق کلیه گرایش ها(کد526( | کارشناسی و کارشناسی ارشد دکتری |
مرد- زن | ستاد (کد 41) | 1 | - | - | - |
15 | کارشناس فنی)2( (کد115( |
مهندسی عمران کلیه گرایشها (کد522( | کارشناسی و کارشناسی ارشد دکتری |
مرد- زن | ستاد (کد 41) | 1 | 1 | - | - |
کارشناسی و کارشناسی ارشد | مرد- زن | آذربایجان غربی (کد11) | 1 | - | - | ||||
بوشهر (کد 15) | 1 | - | - | - | |||||
سمنان (کد 23) | 1 | - | - | - | |||||
قم (کد 27) | 1 | - | - | - | |||||
مرکزی (کد 36) | 1 | - | - | - | |||||
همدان (کد 38) | 1 | - | - | - | |||||
یزد (کد39) | 1 | - | - | - |
ادامه جدول شماره (1) - رشته های شغلی آزمون استخدامی دیوان محاسبات کشور
ردیف | کد و عنوان شغلی | کد و عنوان رشته تحصیلی | مقطع تحصیلی | جنسیت | کد و عنوان محل جغرافیای خدمت | آزاد | ایثارگر 25% | ایثارگر 5% | معلولین |
16 | کارشناس فنی (4) (کد117( |
مهندسی صنایع کلیه گرایش ها (کد524( | کارشناسی کارشناسی ارشد دکتری |
مرد-زن | ستاد (کد41( | 2 | - | - | - |
17 | کارشناس حساب (کد 118) |
حسابداری کلیه گرایش ها (کد501( حسابرسی کلیه گرایش ها (کد502( |
کارشناسی ارشد | مرد | ستاد (کد41( | 6 | 1 | - | - |
18 | کارشناس گزینش (کد 119) |
فقه و مبانی حقوق اسلامی (کد513) | کارشناسیو کارشناسی ارشد |
مرد | ستاد (کد41( | 1 | - | - | - |
19 | کارشناس برنامه ریزی (کد 120) |
حسابداری کلیه گرایش ها (کد501( حسابرسی کلیه گرایش ها (کد502) |
کارشناسی ارشد ودکتری |
مرد-زن | ستاد (کد41( | 2 | - | - | - |
20 | کارشناس مطالعات و تدوین استانداردها و دستورالعملها (کد 121) |
حسابداری کلیه گرایش ها (کد501( | کارشناسیارشد | مرد-زن | ستاد (کد41( | 1 | - | - | - |
21 | کارشناس بودجه و تشکیلات (کد 122) |
مدیریت دولتی گرایش مدیریت منابع انسانی(کد529( -مدیریت دولتی گرایش خط و مشی گذاری عمومی(کد530( |
کارشناسی ارشد | مرد-زن | ستاد (کد41( | 1 | - | - | - |
22 | کارشناس پشتیبانی سیستمهای اداری و مالی (کد 123) |
مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار(کد521( | کارشناسی و کارشناسی ارشد |
مرد-زن | ستاد (کد41( | 1 | - | - | - |
23 | کارشناس روابط عمومی (کد 124) |
روابط عمومی _(کد531(-روابط بین الملل (کد532( | کارشناسی و کارشناسی ارشد |
مرد-زن | ستاد (کد41( | 2 | - | - | - |
24 | کارشناسهماهنگی (کد 125) |
علوم اقتصادی گرایش توسعه اقتصادی و برنامه ریزی (کد533( -علوم اقتصادی گرایش برنامه ریزی سیستم های اقتصادی (کد 534( -علوم اقتصادی گرایش اقتصاد شهری و منطقه ای (کد535( -علوم اقتصادی گرایش توسعه اقتصادی (کد536( |
کارشناسی ارشد | مرد | ستاد (کد41( | 1 | - | - | - |
حسابداری کلیه گرایش ها (کد501( | کارشناسی ارشد | مرد-زن | ستاد (کد41( | 2 | - | - | - | ||
25 | کارشناس رسیدگی به شکایات (کد 126) |
حقوق کلیه گرایشها به جز گرایش حقوق بشر، حمل و نقل تجاری، خانواده، مالکیت فکری، فناوریهای زیستی، هوایی، پزشکی، کیفری اطفال و نوجوانان (کد514) |
کارشناسی ارشد و دکتری |
مرد-زن | ستاد (کد41( | 1 | - | - | - |
> مواد آزمون
جدول شماره (2) - مواد آزمون استخدامی دیوان محاسبت کشور
الف) عمومی
مواد آزمون | |
کلیه رشته ها | 1ـ فنّاوری اطلاعات (مهارتهای هفتگانهI.C.D.L( |
2ـ ریاضی و آمار مقدماتی | |
3ـ زبان و ادبیات فارسی و آیین نگارش | |
4ـ معارف اسلامی | |
5ـ زبان انگلیسی ـ عمومی | |
6ـ اطلاعات عمومی (قانون اساسی و قانون دیوان محاسبات کشور) |
ب) تخصصی
کد و عنوان شغلی | مواد آزمون |
حسابرس (1) (کد 101) / حسابرس (2)(کد 102)/حسابرس(3) (کد 103)/حسابرس(4) (کد 104/( کارشناس حساب (کد 118( /کارشناس برنامه ریزی (کد 120) /کارشناس مطالعات و تدوین استانداردها و دستورالعمل ها (کد 121( |
1ـ حسابداری مالی |
2- حسابرسی | |
3- حسابداری دولتی | |
4- قوانین مالی و محاسباتی (قانون محاسبات عمومی، قانون تجارت، قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون برگزاری مناقصات) |
|
5- بودجه | |
-6کاربرد نرم افزارها در حسابداری و حسابرسی |
|
-7 زبان تخصصی |
|
کارشناس اداری(1) (کد 105) / کارشناس اداری(2) (کد 106( |
1ـ مبانی سازمان و مدیریت |
2ـ مدیریت منابع انسانی و رفتار سازمانی | |
3ـ بودجهریزی دولتی | |
4ـ آمار و کاربرد آن در مدیریت | |
5ـ حقوق اداری، تأمین اجتماعی و قانون مدیریت خدمات کشوری | |
6ـ زبان تخصصی | |
کارشناس مالی (کد107( |
1ـ اصول حسابداری |
2ـ حسابداری میانه | |
3ـ حسابداری دولتی | |
4ـ مدیریت مالی | |
5ـ قوانین مالی و محاسباتی (قانون محاسبات عمومی، قانون تجارت، قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون برگزاری مناقصات) | |
6ـ بودجهریزی دولتی | |
7ـ کاربرد کامپیوتر در حسابداری | |
8ـ زبان تخصصی | |
کارشناس حقوقی(1) (کد 108)/کارشناس حقوقی(2( (کد 109)/ دادیار (کد 110) /کارشناس رسیدگی به شکایات (کد 126( |
1ـ حقوق مدنی (به استثنای اشخاص، خانواده، ارث و وصیت( |
2ـ حقوق تجارت | |
3ـ حقوق جزای عمومی | |
4ـ حقوق جزای اختصاصی (جرایم علیه اموال) | |
5ـ قوانین مالی و محاسباتی (قانون محاسبات عمومی و قانون برگزاری مناقصات) | |
6ـحقوق اداری (قانون مدیریت خدمات کشوری و آییننامههای مربوط) | |
7ـ زبان تخصصی | |
کارشناس فناوری اطلاعات (مرکز داده) (کد 111( |
1ـ زبان تخصصی |
2ـ شبکههای کامپیوتری پیشرفته | |
3ـ رایانش ابری | |
4ـ امنیت شبکه پیشرفته | |
5ـ معماری شبکههای ذخیرهسازی، ادوات شبکه و مراکز داده | |
6ـ ارزیابی کارایی سیستمهای کامپیوتری | |
کارشناس فناوری اطلاعات (تحلیل داده) (کد 112( |
1ـ زبان تخصصی |
2ـ زبانهای برنامهنویسیR و پایتون | |
3ـ آمار | |
4ـ دادهکاوی | |
5ـ مدیریت منابع اطلاعاتی | |
6ـ سیستمهای هوشمند کسب و کار |
کد و عنوان شغلی | مواد آزمون |
کارشناس فناوری اطلاعات (پایگاه داده و تحلیل سیستم های اطلاعاتی) (کد113) / کارشناس پشتیبانی سیستم های اداری و مالی (کد 123) |
1- زبان تخصصی |
2- پایگاه داده ها (oracle) | |
3- پایگاه داده پیشرفته | |
4- تحلیل و طراحی سیستمها | |
5- ساختمان داده | |
6- سیستم عامل | |
کارشناس فنی (1) (کد 114) | 1- مدارهای الکتریکی 1 و 2 |
2- الکترونیک 1 و 2 | |
3- ماشین های الکتریکی 1 و 2 | |
4- مخابرات 1 | |
5- تأسیسات الکتریکی | |
6- زبان تخصصی | |
کارشناس فنی (2) (کد 115) | 1- مکانیک جامدات (مقاومت مصالح و تحلیل سازه ها) |
2- مکانیک خاک و پی | |
3- مکانیک سیالات و هیدرولیک | |
4-طراحی سازه های فلزی و بتنی | |
5- اصول مهندسی زلزله | |
6-زبان تخصصی | |
کارشناس فنی (4) (کد 117) | 1-آمار مهندسی |
2- مدلسازی و تحقیق در عملیات 1 | |
3-اقتصاد مهندسی | |
4- تحلیل سیستمها و طراحی سیستمهای اطلاعاتی | |
5- مدیریت کیفیت و بهره وری | |
6-زبان تخصصی | |
کارشناس گزینش (کد 119) | 1- متون فقه |
2- مبانی فقه و اصول | |
3- حقوق اساسی | |
4-حقوق تعهدات | |
5- آیین دادرسی مدنی | |
6- آیین دادرسی کیفری | |
کارشناس بودجه و تشکیلات (کد 122) | 1- مبانی سازمان و مدیریت |
2- مدیریت منابع انسانی | |
3-بودجه ریزی دولتی و مالیه عمومی | |
4-حقوق اداری | |
5-قوانین مالی و محاسباتی (قانون دیوان محاسبات کشور و قانون محاسبات عمومی) | |
6- تصمیمگیری و خط مشیگذاری دولتی | |
کارشناس روابط عمومی (کد 124) |
1-اصول روابط عمومی |
2- مبانی ارتباط جمعی | |
3- نظریه های ارتباطات | |
4- روشهای پژوهش در ارتباطات و روابط عمومی | |
5- اصول روزنامه نگاری | |
6- آیین نگارش در روابط عمومی | |
7- زبان تخصصی | |
کارشناس هماهنگی (کد 125) |
1-اقتصاد خرد |
2-اقتصاد کلان | |
3- بودجهریزی دولتی و مالیه عمومی | |
4- مبانی سازمان و مدیریت | |
5- اصول حسابداری1 و 2 | |
6- توسعه اقتصادی و برنامه ریزی | |
7- زبان تخصصی |
اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.