• ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
  • 1k نظر «نمایش»

اعلام برخی از شرایط استخدام دبیر در آزمون بعدی آموزش و پرورش

اعلام برخی از شرایط استخدام دبیر در آزمون بعدی آموزش و پرورش

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۱۱۱ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

جزئیات آزمون دبیری آموزش و پرورش اعلام شد

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایلنا، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: مجوز استخدام بالغ بر 20 هزار نفر در آزمون دبیری آموزش و پروش دریافت شده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از دریافت مجوز استخدام بالغ بر 20 هزار نفر در آزمون دبیری خبر داد و گفت: افراد تا 40 سال با مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این آزمون شرکت خواهند کرد.

«محمد مهدی کاظمی» معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد برگزاری آزمون استخدامی دبیری توضیح داد: در دوره متوسطه ما خلاء و کمبودهایی در بحث نیروی انسانی داریم و با پیگیری‌هایی که انجام شد، مجوز برگزاری آزمون استخدامی دبیری از سوی سازمان اداری استخدامی اخذ شده است و برنامه‌ریزی می‌کنیم تا زمینه آگهی و برگزاری آزمون فراهم شود تا در خرداد و تیر ۱۴۰۲ آزمون استخدام دبیر متوسطه اول، دوم و فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها را برگزار کنیم. 

معاون آموزش متوسطه درمورد اینکه تنوع رشته‌های مورد پذیرش در این آزمون چگونه خواهد بود؟ بیان کرد: قطعا تنوع رشته خواهیم داشت. در دوره متوسطه اول و دوم تنوع دروس وجود دارد و به نوعی درس‌ها تخصصی می‌شوند و معلمان متخصص همان درس باید به آموزش بپردازند. بنابراین سعی می‌کنیم امکان شرکت همه رشته‌هایی که مرتبط با عناوین درسی متوسطه باشد و لطمه‌ای به ارائه آموزش نزند را در آزمون داشته باشیم. 

کاظمی تصریح کرد: به عنوان نمونه برای درس فیزیک باید ببینیم چه رشته‌هایی به غیر از کسانی که در رشته فیزیک خوانده‌اند، می‌توانند به تدریس این درس در مدارس و مقطع متوسطه بپردازند. برخی رشته‌های مهندسی شرایطی دارند که برای تدریس فیزیک مدرسه مناسب هستند و طبیعتا فردی با لیسانس ادبیات نمی‌تواند فیزیک درس بدهد. 

او افزود: در استخدام آموزگار دوره ابتدایی نگاه آموزش و پرورش به این صورت بود که تا جایی که امکان دارد تنوع رشته‌ای را در نظر بگیرند و ما نیز این تنوع را متناسب با دروس متوسطه در استخدام افراد متقاضی در برگزاری آزمون مدنظر خواهیم داشت. 

کاظمی در پاسخ به این سوال که چه تعداد دبیر برای دوره متوسطه در آزمون خردادماه جذب خواهند شد، بیان کرد: بالغ بر ۲۰ هزار نفر را در آزمون دبیری استخدام خواهیم کرد و مجوزی در این حدود دریافت کرده‌ایم. 

او در ادامه در مورد شرایط سنی و مقطع تحصیلی افرادی که می‌توانند در آزمون استخدامی دبیری آموزش و پرورش شرکت کنند، بیان کرد: شرایط سنی استخدام را سازمان اداری استخدامی تعیین می‌کند و برای ما هم شرایط مشابه سقف سنی که در آزمون استخدام آموزگاری اعلام شد، خواهد بود و افراد تا ۴۰ سال با مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این آزمون شرکت خواهند کرد. 

به گزارش ایلنا، آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش برای جذب ۲۸ هزار معلم ابتدایی در روز جمعه ۸ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد. این آزمون با توجه به آمار شرکت کنندگان در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود، البته ملاک تعیین حوزه امتحانی داوطلبان محل اقامت فعلی آن‌ها خواهد بود. 

کارت شرکت در آزمون استخدامی رشته شغل آموزگار ابتدایی و استثنایی از روز سه شنبه پنجم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ روی سایت این سازمان قرار می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2715746
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k