• ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
  • 1k نظر «نمایش»

برگزاری مجدد آزمون جذب سردفتری در صورت نیاز

برگزاری مجدد آزمون جذب سردفتری در صورت نیاز

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۲ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

در صورت نیاز به سردفتر جدید، آزمون مجدد برگزار می شود

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایسنا، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در صورتی که به سر دفتران جدید نیاز داشته باشیم مجدد آزمون برگزار خواهیم کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ابلاغ سردفتری هزار نفر تا پایان دی ماه صادر می‌شود.

به گزارش ایسنا، مراسم تحلیف پذیرفته شدگان آزمون سردفتران اسناد رسمی جدیدالانتصاب نظر به ماده ۱۶ قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران مصوب سال ۱۳۵۴ و توجه به مواد ۱۳ و ۱۴ آیین نامه قانون مذکور امروز ۱۴ آذر ۱۴۰۲ با حضور محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، محمد باقر الفت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه کشور، علی همدانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران، معاونان و مدیران سازمان ثبت اسناد و املاک برگزار شد.

حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مراسم تحلیف سردفتران جدیدالانتصاب درباره فرآیند جذب آزمون سردفتری اسناد رسمی سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: با توجه به لزوم تبیین و موارد ابهامی در رسانه و افکار عمومی اهمیت دارد که موارد لازم تبیین شود.

وی افزود: بر اساس ماده ۳ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، سازمان ثبت اسناد مکلف به برگزاری آزمون کتبی سردفتری اسناد رسمی در تاریخ ۲۸ آذر ۱۴۰۱ از طریق سازمان سنجش و آموزش کشور شد و هم اکنون ۸ هزار و ۵۰۰ سردفتر اسناد رسمی در کل کشور مشغول فعالیت هستند.

بابایی گفت: ملاک این قانون  نمره و امتیاز بود که سازمان ثبت بر اساس نمره و امتیاز افراد واجد شرایط علمی را در فرایند جذب قرار دادیم. فارغ از نیاز جامعه قانون تصویب شده بود و این سازمان هم ملزم به تبعیت از قانون است. پس از برگزاری آزمون حدود ۹ هزارو ۲۹۷ نفر حائز شرایط علمی شدند و این تعداد، جمعیت قابل توجهی بودند و از طریق درگاه ملی صدور مجوزها مدارک متقاضیان بارگذاری شد و چندین ماه ارتباط درگاه و سازمان ثبت قطع بود که این یک مشکل زیرساختی بود و ارتباطی به سازمان ثبت نداشت. اما سازمان ثبت از قانون تبعیت کرد و متقاضیان مدارک را بارگذاری کردند.

وی ادامه داد: قدم اول بحث صلاحیت عمومی بود و ۸ هزارو ۸۸۷ نفر تایید صلاحیت و تعداد ۱۶۰ نفر رد صلاحیت اعلام شده و تعداد ۱۰۵ نفر اعلام انصراف کردند و از انتصاب به سردفتری منصرف شده اند. نکته مهم در این امر رعایت قوانین سردفتری و آیین نامه مربوط به قانون دفاتر اسناد رسمی بود که در ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ به تصویب رئیس قوه قضاییه رسیده بود و دارای اصلاحاتی بود که باید به این آیین نامه هم توجه می‌شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: بر خلاف رویه‌های گذشته که تمام امورات مربوط به فرایند جذب در سازمان متمرکز بود به تمام استان‌ها تفویض اختیار کردیم و ۴۳ هیئت اختبار در استان‌ها مرکب از قضات و مدیران ثبتی تشکیل شد.

وی افزود: معتقدیم سردفتری یک مسند است، یک شغل نیست و مسند مهمی است که کمتر از قضاوت نیست و سردفتری در امنیت قضایی نقش مهمی دارد در بسیاری از جرایم در حوزه جعل و کلاهبرداری و فروش مال غیر در دادسراها پرونده تشکیل شده متاسفانه در برخی موارد لغزش سردفتران منشا تشکیل این پرونده‌ها شدند.

بابایی گفت: انتخاب یک فرد شایسته، امین، معتمد و مورد اعتماد و دارای دانش حقوقی و قضایی بسیار پراهمیت است و اگر تکیه بر صلاحیت عملی سردفتر داریم در راستای حمایت از خود سردفتر است و در قدم اول نیاز بود تمام افرادی که صلاحیت عمومی شان احراز شده سردفتر هستند، اما از نظر فنی و عملی دارای شرایط یکسانی نیستند. نیمی از این افراد در استان‌های مختلف، توسط قضات مصاحبه علمی را طی کردند که با توجه به نمره اکتسابی دوره کارآموزی برای آنان تشکیل شده دوره‌های سه ماهه تا یکساله، و سازمان ثبت نمی‌خواهد که عدم دانش فنی سردفتر منجر به تنظیم سندی شود که جامعه را دچار چالش کند.

وی افزود:امروز بسیاری از جرایم سازمان یافته و شبکه‌ای است و جعل‌ها حرفه‌ای صورت می‌گیرد و برگزاری دوران کارآموزی به منظور رفع عدم توانایی سردفتر است. هم اکنون این ۱۱۰ نفر حاضر در این مراسم  با احراز صلاحیت عملی با امتیاز بالا و بدون کارآموزی قبول شده‌اند که انتصاب با فراهم شدن مقدمات لازم ابلاغ انتصاب به سردفتری آنان صادر و با برگزاری مراسم تحلیف امروز به سردفتران تحویل می‌شود و تا پایان دی ماه بیش از یک هزار نفر پس از طی دوره کارآموزی و یادگیری سامانه‌های ثبت الکترونیک اسناد نسبت به صدور ابلاغ آن‌ها اقدام خواهد شد. تا کنون ۸ هزار نفر صلاحیت عمومی آنان احراز شده و ۱۶۰ نفر فقط رد صلاحیت شدند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: بیش از ۱۰۰ نوع سند رایج و متداول در دفاتر اسناد رسمی در حال تنظیم است که نو ع تنظیم سند، شروط و ماهیت سند موضوع پیچیده و فنی است. ۱۱۰ نفر از کسانی که امروز مراسم تحلیف آن‌ها برگزار شد سابقه کار در دفترخانه را دارند یعنی به امورات فنی مسلط هستند بنابراین احراز کردیم که نیازی به دوره کارآموزی ندارند و ابلاغ آن‌ها صادر شد و هفته آینده برای ۵۰۰ نفر دیگر نیز بدون دوره کارآموزی ابلاغ صادر می‌شود و ظرف یک ماه برای حدود هزار نفر را ابلاغ صادر می‌کنیم.

 برای قبولی در آزمون استخدامی چه بخوانیم؟

دانلود نمونه سوالات عمومی آزمون های استخدامی

سفارش پستی کتاب‌های آمادگی برای آزمون‌های استخدامی

وی ادامه داد: برای کسانی که دارای دانش حقوقی هستند، ولی از امورات فنی و دفتری اطلاعی ندارند و نیاز است در دوره کارآموزی شرکت کنند. 

بابایی گفت: طرح الزام به تنظیم سند اموال غیرمنقول پیشرفت خوبی داشته و مجمع کارهای نهایی را انجام می‌دهد و جلسات به زودی برگزار می‌شود. به جامعه سردفتری مجرب نیاز خواهیم داشت، زیرا بحث اسناد عادی را کنار می‌گذاریم. تمام اسنادی که در حوزه اموال غیرمنقول قرار است تنظیم شود باید در قالب اسناد رسمی توسط سردفتران تنظیم شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در حال حاضر ۸ هزار و ۵۰۰ سردفتر اسناد رسمی فعال داریم و جمعیت ۸ هزار و ۸۰۰ نفری نیز اضافه می‌شوند و جمعیت سردفتری به ۱۷ هزار نفر خواهند رسید و پس از برگزاری جلسه با کمیسیون قضایی مجلس و کمیسیون اصل ۹۰ وضعیت موجود و درآمدها را تبیین می‌کنیم و اگر در جامعه جامعه نیاز بود جذب سردفتر جدید را داشته باشیم مجدد آزمون برگزار خواهد شد.

محمد باقر الفت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در مراسم تحلیف از پذیرفته شدگان آزمون سردفتری با اشاره به اینکه عضو قضایی دادگاه تجدید نظر رسیدگی به تخلفات انتظامی سردفتران هستم، اظهار کرد: از اهتمام و جدیت رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، معاونان حوزه ثبت اسنادو املاک و مدیرانی که در بحث اختبار و احراز صلاحیت داوطلبان نقش اساسی داشتند تشکر و قدردانی می‌کنم، زیرا در واقع کار پیشگیری را برای جلوگیری از وقوع تخلفات انجام داده اند.

وی افزود: کسانی که کسوتی به عنوان سردفتری را پذیرفته اند و در روزهای آتی به این امر مشغول خواهند شد صرفاً نگاه مادی و کسب درآمدی نسبت به آن اعمال نمی‌شود وظایف بزرگی را جامعه و قوه قضاییه به سردفتران سپرده اند.

الفت گفت: با فعالیت‌های حرفه‌ای، فنی، حقوقی سردفتران دستگاه قضایی از رسیدگی به اختلافات و دعاوی متعدد فارغ می‌شود هر چقدر که این کار با رعایت ضوابط و موازین صورت گیرد در حقیقت نظم مورد انتظار جامعه برقرار می‌شود.

وی ادامه داد: در برخی از دفترخانه‌ها شاهد تخلفات و بی انظباطی‌هایی هستیم با توجه به اینکه صلاحیت علمی، اهلیت و شایستگی پذیرفته شدگان سردفتری توسط نیروهای سازمان ثبت اسناد احراز شده است بنابراین در امر تنظیم اسناد نهایت دقت را داشته باشند، زیرا تنظیم سند ارتباط مستقیمی با حقوق شهروندان دارد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه گفت: تنظیم سند در واقع حقوق مدنی را به عرصه عمل می‌رساند تسلط فوق العاده شما به حقوق مدنی که تنظیم کننده روابط است در فعالیتتان به عنوان تنظیم سند خودنمایی می‌کند تنظیم سندکار هر کسی نیست و این کار را نباید صرفاً به عنوان کسب درآمد نگاه کرد. این کار فوق العاده فنی و دقیق است.

مشاهده صفحه جامع آزمون سردفتری

مشاهده صفحه جامع اخبار لحظه به لحظه آزمون سردفتری

منبع: خبرگزاری ایسنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2817737
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k